• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: parking podziemny na 140 aut prawie gotowy

Patryk Szczerba
11 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • W podziemnym parkingu pod pl. Dworcowym w Chyloni trwają prace wykończeniowe.
  • Budowa wjazdu na parking podziemny.

Kończą się prace na pl. Dworcowym w ChyloniMapka. Powstaje tam węzeł przesiadkowy, którego głównym elementem będzie podziemny parking. W hali o powierzchni prawie 3,6 tys. m kw. zmieści się 140 samochodów i 24 rowery. Cała inwestycja ma być gotowa w II półroczu 2021 roku.



Czy podziemny parking w Chyloni będzie cieszył się popularnością?

Przypomnijmy: w założeniu metamorfoza pl. Dworcowego ma zachęcić mieszkańców do przesiadki z aut do pociągów SKM oraz Polregio.

Prace toczą się od końca 2019 r. Pochłoną 45,8 mln zł, a wykonawcą jest konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras.

Większość finansuje Unia Europejska.

Wiadomo, że w okolicy powstaną mieszkania, na co w październiku zgodzili się gdyńscy radni.

Węzeł Chylonia - co się zmieni?

  • zostanie przebudowany plac Dworcowy,
  • pojawi się nowa trakcja trolejbusowa,
  • rowerzyści zyskają drogę wzdłuż ul. Kartuskiej,
  • stanie zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring,
  • powstanie parking podziemny.

Parking podziemny w Chyloni jak podziemia Muzeum II WŚ



W ramach kontraktu firma Soletanche Polska zrealizowała ściany szczelinowe o obwodzie 255 metrów wraz z rozparciem w postaci tymczasowych rozpór stalowych.

Tę samą technologię wykorzystano m.in. przy realizacji podziemnej części Muzeum II Wojny Światowej czy parkingów podziemnych pod biurowcami kompleksu Olivia Business Centre.

  • Głębienie ścian szczelinowych.
  • Głębienie ścian szczelinowych.
- Pierwszym etapem wykonania prac była realizacja tzw. murków prowadzących, które wyznaczają osie ścian szczelinowych, następnym etapem było głębienie szczeliny przy wykorzystaniu specjalnego chwytaka oraz zawiesiny bentonitowej, która na czas głębienia i zbrojenia szczeliny zapobiega osuwaniu się gruntu do wnętrza - opowiada Krzysztof Tomczak, kierownik robót z ramienia Soletanche Polska. - Kolejnym etapem był montaż szkieletów zbrojeniowych. Ostatnim etapem realizacji sekcji ściany szczelinowej jest jej zabetonowanie. W takiej sekwencji prac sekcja po sekcji powstawały ściany przyszłego parkingu podziemnego. Na tym kontrakcie wykonaliśmy 41 sekcji.

Parking kiss & ride na pl. Dworcowym



Podziemna hala parkingowa ma powierzchnię prawie 3,6 tys. m kw. i mieści 140 miejsc postojowych dla samochodów oraz 24 dla rowerów.

Na samy placu zrealizowano również miejsca parkingowe na krótki postój, tzw. kiss & ride, które głównie mają służyć kierowcom podwożącym swoich pasażerów na dworzec.

Nie zabraknie miejsc przeznaczonych na postój dla taksówek, a rowerzyści otrzymają do dyspozycji wiatę.

  • Wiata rowerowa.
  • Przejście na peron.
Wiadomo już, że nie będzie większych zmian w organizacji ruchu na pl. Dworcowym poza koniecznością stworzenia wjazdu na podziemny parking.

- Dostęp do parkingu będzie odbywał się przez wjazd na plac Dworcowy od strony ul. Kartuskiej, a wyjazd, tak jak obowiązywało przed rozpoczęciem naszych robót, odbywał się będzie za budynkiem poczty. W ten sposób zarówno rowerzyści, jak i kierowcy będą mogli dostawać się do wykonanego parkingu podziemnego - wyjaśnia Szymon Zygmański, kierownik budowy z firmy Roverpol.

Węzeł Chylonia: co jeszcze do wykonania?



Do wykonania zostały prace związane z realizacją nawierzchni drogowej trakcji trolejbusowej, toalet publicznych oraz montażu elementów małej architektury, a także wykonanie docelowej organizacji ruchu.

Cała inwestycja ma być gotowa w II półroczu 2021 r.

Prace na placu Dworcowym. Film z marca

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Gdyby to był prawdziwy węzeł przesiadkowy (1)

    Usytuowany przy zjeździe z obwodnicy, z parkingiem na 2000 samochodow , dostępem do SKM i trolejbusami co 5 minut do centrum to by się miasto może trochę odkorkowało.

    • 19 3

    • w krótkim okresie może tak, w długim byłoby formą wspierania procesu suburbanizacji

      i wspierania z funduszy podatników procesu wyprowadzania się mieszkańców na peryferia. Ten proces wspierałby także wyludnianie się centrum miasta. Bez sensu.

      • 0 0

  • A slyszeliscie może , że parking kolo bulwaru w Gdyni miasto wynajeło

    "Po stawkach cowidowych" i w bardzo ciekawych okolicznosciach?

    • 14 3

  • (3)

    66mln za 140 miejsc parkingowych ?? trzeba było kupić plac od PKP po rynku lub dogadać się ze spółdzielnią mieszkaniową położyć kostkę i było by 3 razy więcej miejsc za 1mln no dobra niech będzie 2 mln. zrobione w 3 miesiące. by się wzieli za te rozp_erdolone drogi a nie kasę w "błoto "wyrzucone ją sory w "dziurę"
    "Modernizacja Placu Dworcowego jest częścią projektu. Wartość całej inwestycji to prawie 66 mln zł, a samego węzła przesiadkowego 46 mln zł."

    • 15 8

    • (1)

      Przetargi, łapówki, konto żony w Szwajcarii, mówi ci to coś?

      • 6 6

      • Podaj fakty, nazwiska i daty ze wszystkimi okolicznościami.

        Albo przestań siać fałszywą propagandę.

        • 3 5

    • Za tyle to mozna 2 bloki po 12 pieter pobudowac.

      I tam tez bedzie parking na 140 aut. Kto nie wierzy niech sprawdzi koszty duzych inwestycji

      • 2 0

  • Kto bogatemu zabroni?

    Ponad 300 000 za jedno miejsce parkingowe! Macie tam w Gdyni gest...

    • 20 4

  • Raz pisałem I powtórzę (1)

    Ten parking miałby sens gdyby wjazd był z obu stron torowiska. I od razu zaznaczam, że nie chodzi tu o sam przejazd bez opcji parkowania(chociaż dla straży pożarnej miałoby to sens). Tunel tak czy inaczej kiedyś może powstanie ale będzie wymagał od miasta dużych nakładów na utrzymanie(odwodnienie, ubezpieczenie itp) a tak zyskaliby kierowcy z północnych dzielnic (nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie czekał na przejazd na drugą stronę torów by postawić tam auto) ale i miasto właśnie w postaci takiego łącznika.

    • 14 3

    • Po drugiej stronie też będzie parking.

      Będzie rewitalizacja Mexyku.

      • 1 0

  • Ekstra. (3)

    Można z tego zrobić piękny szpital cowidowy gdy przyjdzie 4 fala i szczepić...szczepić...szczepić...aż ich kukle będą swędziały.

    • 6 4

    • Kukla - maska, przylbica. (2)

      • 1 2

      • Kukla (1)

        Aktywista miasta wspulnego, nienawidzi samochodów

        • 2 1

        • największe problemy kierowców tworzone są przez samochody innych kierowców

          inaczej mówiąc piszesz nieprawdę o Mieście Wspólnym

          • 0 0

  • Jedno pytanie.

    Niby 140 miejsc, ale jaka będzie szerokość 1 miejsca?
    Czy takie wąskie jak Klif , Riwiera, czy podziemny pod muszlą koncertową.

    • 6 3

  • A gdzie są obiecane parkingu buforowe w Śródmieściu ??? (14)

    Szczurek z ekipą zLikwidował dwa duże parkingów centrum miasta przy Akwarium i przy plaży. Do tego zniknęło bezpowrotnie kilkadziesiąt miejsc na 10 lutego. Szczurek i Łucyk obiecali w ramach swojego chorego projektu "klimatycznego centrum" parkingi na obrzeżach Śródmieścia, których do dziś nie ma. To jest skandal.

    • 40 9

    • Ale za 5ciu rowerzystów jest zadowolonych. (5)

      UM zwalcza obywateli, dziwne ze ktoś na nich glosuje.

      • 11 4

      • Po wprowadzeniu rozszerzonych stref zagłosuje jeszcze więcej mieszkańców dolnego tarasu (4)

        Bo to, co w Trójmieście kierowcy wyczyniają, to jest totalny cyrk. Parkowanie na przejściu dla pieszych? Czemu nie. Trawnik? Idealny parking. 20 cm dla pieszego? Wystarczy. Uwierzy jeden z drugim w foldery dewelopera, że 10 minut do centrum (w środku nocy w ferie zimowe, przy założeniu poruszania się jednostajnie z max. dozwoloną prędkością, w praktyce godzina), kupi, a później samochodem wszędzie i frustracja. To działało w XX wieku. Bardziej rozwinięte kraje od dekad pozbywają się indywidualnego ruchu samochodowego z obszarów centralnych - i u nas też się to powoli zaczyna.

        • 8 2

        • (3)

          Bo jak nie ma gdzie parkować, to gdzie mają zostawiać te samochody? To zastawiają na przejściach. To efekt braku miejsc postojowych

          • 5 6

          • Czyli jak nie mam gdzie trzymać fortepianu, to mogę go postawić na dachu Twojego samochodu? (1)

            • 3 0

            • Ja powiesiłem fortepian na ścianie, ale trudno i niewygodnie się na nim gra.

              • 1 0

          • a może efekt nadmiaru samochodów?

            najbardziej dotkliwy jest brak wyobraźni osób przyspawanych mentalnie do samochodu. Po mieście naprawdę można poruszać się przy pomocy innych środków lokomocji.

            • 1 0

    • (1)

      Będzie wesoło jak zniknie parking przy batorym

      • 7 0

      • Odkąd stał się płatny i tak jest w większości pusty

        • 3 2

    • Tyle lat i nie znalazłeś parkingu pod szkołą filmową? (2)

      • 7 8

      • A ten parking jest bezpłatny? (1)

        Parkingi powinny być bezpłatne. nie obchodzi mnie, że są płatne na zgniłym zachodzie - w Berlinie, Hamburgu, Nowym Jorku, Lodynie.

        W Mińsku, Charkowie, Rostowie czy Ułan Ude są bezpłatne i tak ma być u nas.

        • 2 8

        • Jedz do Mińska tam jest taki ciepły człowiek

          • 3 0

    • Parking na pl. Grunwaldzkim zawsze wolne miejsca (1)

      • 2 6

      • Nie zawsze. W listopadzie sa miejsca, w lipcu nie.

        • 2 3

    • Teraz będzie. Żeby pojechać na bulwar, będziesz parkował w Chyloni.

      • 3 0

  • najdłuższa inwestycja świata tylko w Gdyni (1)

    • 4 5

    • Pewnie ty byś robił szybciej

      • 0 0

  • fuszerka (1)

    Wystarczył pierwszy deszcz by odsłonić niedoróbki - naprzeciw wejścia do kas biletowych na drodze dla trolejbusów zrobiło się jezioro, woda nie miała gdzie spływać. Jezioro powiększało się z każdym kolejnym opadem. Zupełnie nowa droga i taki falstart.

    • 16 3

    • A wie pan/pani dlaczego?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane