• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwyżki za parkowanie i nowe strefy budzą niezadowolenie

Patryk Szczerba
23 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.

Od 1 lipca Gdynia uruchamia nowe strefy płatnego parkowania, m.in. w Orłowie i na Działkach Leśnych. Do tego parkometry pojawią się na dziewięciu miejskich parkingach. Poszerzenie stref i podwyżki budzą sporo kontrowersji wśród mieszkańców.



Jak oceniasz poszerzenie strefy płatnego parkowania i podniesienie stawek?

To już pewne. 1 lipca Gdynia uruchamia nowe strefy płatnego parkowania na Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie i podwyższa ceny za parkowanie w Śródmieściu.

Nowe parkomaty już stoją, a obecnie trwają ostatnie przygotowania, w tym montaż oznakowania.

Do tego płatności zostaną uruchomione na dziewięciu parkingach poza strefami.

Parkowanie w Gdyni: nowy cennik


Cennik na 9 parkingach poza strefą



  • Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Gdyni.
  • Strefa A.
  • Strefa B płatne parkowanie w Gdyni.
  • Strefa C - płatne parkowanie w Gdyni.

Abonamenty parkingowe dla mieszkańców: ruszyła sprzedaż



Ruszyła przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców stref.

- Przygotowujemy usprawnienia dla tych osób, które po raz pierwszy będą kupowały abonament parkingowy. Specjalnie dla mieszkańców Działek Leśnych, części Grabówka, Wzgórza św. Maksymiliana i Orłowa od 21 czerwca uruchamiamy przedsprzedaż abonamentów typu "M". Chcemy maksymalnie ułatwić zakup abonamentu i będzie to można zrobić zarówno w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Tadeusza Wendy 15, jak i bez wychodzenia z domu, przez internet - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na podstawie abonamentu typu "M" mieszkańcy będą uprawnieni do zaparkowania pojazdu na dowolnym miejscu postojowym, zlokalizowanym w promieniu do 300 metrów od miejsca zamieszkania.

Koszt abonamentu mieszkańca typu "M" dla mieszkańców Strefy Śródmiejskiej:

  • abonament M na okres 1-5 mies. 30 zł/mies.,
  • abonament M na okres 6-12 mies. 25 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 90 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 75 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 100 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 120 zł/mies.


Dla mieszkańców stref: A (Wzgórze św. Maksymiliana), B (Działki Leśne i część Grabówka), C (Orłowo)

  • abonament M na okres 1-5 mies. 20 zł/mies.,
  • abonament M na okres 6-12 mies. 15 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 60 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 45 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 80 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 60 zł/mies.


W poniedziałek późnym popołudniem mieszkańcy zgłaszali, że strona początkowo działała z problemami.

- Nie można kupić abonamentu, a czasu mało: osiem dni roboczych. Jak pieniądze nie zostaną zaksięgowane do 1 lipca na koncie ZDiZ - będziemy płacić za parkowanie nie jak mieszkańcy, ale jak ludzie spoza strefy; tak wynika z regulaminu ZDiZ. Mało tego, na własnym koncie można zobaczyć abonament innej osoby - pisała pani Paula.
  • Od 1 lipca płacić za postój trzeba będzie m.in. na parkingu przy ul. Kieleckiej.
  • Opłaty trzeba będzie wnosić m.in. na bulwarze Nadmorskim.

Płatne parkowanie na Witomińskiej i przy pl. Górnośląskim



Zmiany budzą spore kontrowersje wśród mieszkańców. Najwięcej krytycznych uwag pochodzi z Działek Leśnych oraz Orłowa.

W pierwszej dzielnicy opłatami zostanie objęta ul. Witomińska, choć wielu mieszkańców, a nawet pracownicy mającego tam swoją siedzibę PEWiK-u, są tym faktem zdziwieni, ponieważ to obrzeża dzielnicy.

- We wrześniu 2020 roku Rada Dzielnicy Działki Leśne wnioskowała o to, aby ulica Witomińska została objęta systemem poboru opłat. Tak więc w tym przypadku przychyliliśmy się do wniosku radnych dzielnicy - tłumaczy Marek Łucyk.
Z kolei w Orłowie strefą zostanie objęta znacząca część dzielnicy i to nie tylko ta atrakcyjna turystycznie, czyli nadmorska, ale także mieszkaniowa oraz handlowa przy targowisku na pl. Górnośląskim.

- Przede wszystkim wprowadzenie opłat na wąskich osiedlowych uliczkach wokół placu Górnośląskiego uderza głównie w mieszkańców. Podobnie jest z opłatami w Orłowie Nadmorskim, gdzie parkowanie płatne jest wyłącznie w tygodniu, kiedy zaboli to mieszkańców, natomiast w weekendy jest bezpłatne, czyli wtedy, kiedy ulice pękają w szwach. Wynika to z przepisów prawa, ale gdy przepisy prawa nie pozwalają na wprowadzenie strefy płatnego parkowania w sposób adekwatny do potrzeb mieszkańców, nie powinno się tego robić. Do tego kontrowersje wzbudzają granice strefy i włączenie do niej chociażby ul. Akacjowej, choć nie ma to żadnego uzasadnienia. Jest to tylko po to, aby zamiast dwóch stref: nad morzem i przy placu Górnośląskim, była jedna, ale ze szkodą dla mieszkańców - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, dodając, że nie było żadnych konsultacji z radą dzielnicy ani z mieszkańcami.
Władze Gdyni tłumaczą, że zdecydowano się na takie rozwiązanie, bo tworzenie podstref z dodatkowymi granicami spowodowałoby zaburzenie spójności obszaru.

- Utrudniałoby to m.in. orientację w stawkach. Dlatego też wprowadziliśmy jednolite zasady na całym obszarze. Zaznaczamy jednak, że będziemy obserwować zachowania kierowców. Z pewnością przeprowadzimy ewaluację naszych działań i nie wykluczamy w przyszłości ewentualnych korekt na terenie strefy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo też, że nie będzie wyjątków dla kupujących na targowisku, bo umowa dzierżawy z kupcami obejmuje jedynie obrys budynku hali targowej.

- Miejsca postojowe należące do pasa drogowego ulicy plac Górnośląski będą objęte opłatami. Kupcy będą mieli wytyczone miejsca dostaw od strony ul. Bytomskiej - wskazuje Łucyk.

Płatne parkowanie przy SKM Wzgórze



Od 1 lipca do grona niezadowolonych dołączą zapewne kierowcy zostawiający auta przy ul. Kieleckiej w pobliżu szkoły WSAiB oraz stacji SKM WzgórzeMapka. Popularny parking przesiadkowy, podobnie jak bezpłatny do tej pory parking przy U7, zostanie objęty opłatami.

Marek Łucyk przekonuje, że kto nie chce płacić, może zostawiać auto na parkingu pomiędzy CH Riviera i halą.

- Parking ten należy do pasa drogowego ulicy Kieleckiej. W związku z tym opłaty na nim będą pobierane zgodnie z zasadami przyjętymi w Strefie Płatnego Parkowania. Każdy parking znajdujący się na obrzeżach centrum miasta może być wykorzystywany przez mieszkańców jako parking przesiadkowy. Nie oznacza to, że postój na nim może być zwolniony z opłat. Do dyspozycji mieszkańców pozostaje parking pomiędzy Halą Gdynia Arena a CH Riviera - argumentuje.
Emocje pojawiają się także przy okazji dziewięciu parkingów poza strefami. Zwłaszcza że część z nich będzie płatna nie tylko w dni powszednie, ale także w weekendy.

Płacić trzeba będzie na parkingach przy:


Parkingi pozastrefowe. Parkingi pozastrefowe.

Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:



  • Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 80 zł.
  • Abonament tygodniowy: 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 800 zł.

Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:


  • Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,90 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 45 zł.
  • Abonament tygodniowy: 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 450 zł.


Jedziesz na Polankę Redłowską? Zapłacisz za parking



Władze miasta argumentują, że bez obowiązku zapłaty w tych miejscach parkingi byłyby zatłoczone.

- Parkingi objęte systemem poboru opłat znajdują się w obrębie lub na granicy Strefy Płatnego Parkowania. Pozostawienie na nich możliwości bezpłatnego postoju spowodowałyby ich natychmiastowe i całodzienne zatłoczenie. Wprowadzany system jest optymalnym rozwiązaniem. Zapewni on rotację i dostęp do tychże parkingów wszystkim chętnym kierowcom - przekonuje Łucyk.
Zapłacą także miłośnicy Polanki Redłowskiej, bo tamtejszy parking, mimo że będący na obrzeżach centrum, wejdzie do strefy.

- Ulica Ejsmonda, ze względu na swój unikalny charakter i lokalizację determinujące jej użytkowanie przez kierowców korzystających z plaży lub bulwaru Nadmorskiego, jest naturalną częścią strefy i od 1 lipca znajdzie się w systemie poboru opłat - ucina Łucyk.

Społecznicy: nie ma alternatywy, ale potrzebne były konsultacje



Z tym, że nowe płatne strefy parkowania są potrzebne, zgadzają się społecznicy z Miasta Wspólnego.

- Nie ma alternatywy dla urealniania kosztów parkowania, przerabiały to inne miasta i tylko dobra polityka parkingowa połączona z promowaniem dobrej komunikacji zbiorowej może być odpowiedzią na brak w miastach, szczególnie w ich centrach, przestrzeni na kolejne samochody - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego. - Jeszcze kilka lat temu gdyńskie władze zapowiadały tak kosmiczne projekty, jak budowa parkingu podziemnego pod skwerem Kościuszki, zresztą ślady takich pomysłów mamy w planach miejscowych. Jednak koszt budowy podziemnych miejsc postojowych to coś, co by do końca załatwiło możliwości inwestycyjne i tak mocno zadłużonej Gdyni.
Piesiewicz krytykuje jednak sposób wprowadzania zmian, podkreślając, że przy ustalaniu założeń nowych stref nie wzięto pod uwagę głosu mieszkańców.

- Problemem jest wprowadzanie stref bez głębokich konsultacji społecznych, a czas na nie był. Temat poszerzenia strefy płatnego parkowania Miasto Wspólne podnosiło już kilka lat temu, bez efektów w postaci dyskusji miasta z mieszkańcami. Może dzięki wsłuchaniu się w uwagi mieszkańców Orłowa czy Działek Leśnych i Wzgórza, pokazaniu, jak wygląda efekt ucieczki parkujących do sąsiadujących ze strefami dzielnic, uwzględnieniu uwag w większym stopniu uprzywilejowujących mieszkańców (objęcie abonamentem "parkingów strefowych"), opór wobec nowych rozwiązań byłby mniejszy - dodaje. - Przykład Gdańska pokazuje, że lepsza jest ewolucja - tam kolejne dzielnice zgłaszają chęć wejścia do SPP, bo widzą pozytywne efekty istnienia strefy u sąsiadów. Liczymy też, że UM Gdynia w końcu określi, na co przeznaczy wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Dziś wiele osób zarzuca miastu, że podnosi ceny parkowania, szukając dodatkowych środków.
Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą min. 65 proc. wpływów ze śródmiejskiej strefy parkowania jest kierowane na osobny rachunek z przeznaczeniem na poprawę komunikacji zbiorowej i działania na rzecz pieszych czy na zieleń.

W zeszłym roku tylko przez dwa wakacyjne miesiące dochód z gdyńskich SPP wyniósł prawie 2,3 mln zł.
08:54 29 CZERWCA 21

Gdynia niegotowa na nowe strefy parkowania (25 opinii)

1 lipca ruszają w Gdyni nowe Strefy Płatnego Parkowania. Jestem mieszkańcem jednej z nich. Powiem Państwu jedno - Gdynia zupełnie nie jest na to gotowa. Tydzień temu złożyłem wniosek o możliwość wykupienia abonamentu mieszkańca, nie dostałem żadnej odpowiedzi do dziś. Wszyscy sąsiedzi tak samo. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego, a przecież każdy wie, że bez tego nie można wystawiać tzw. wezwań do zapłaty. Brakuje również parkomatów. Nowe strefy wydają się być opóźnioną mrzonką. Nikt nie wie, czy za 2 dni będzie mu groził mandat wg fanaberii urzędników, czy sami zlekceważą kontrolowanie nowych stref jak samo ich przygotowanie. Proszę o Państwa o interwencję w tej sprawie. Zobacz więcej
1 lipca ruszają w Gdyni nowe Strefy Płatnego Parkowania. Jestem mieszkańcem jednej z nich. Powiem Państwu jedno - Gdynia zupełnie nie jest na to gotowa. Tydzień temu złożyłem wniosek o możliwość wykupienia abonamentu mieszkańca, nie dostałem żadnej odpowiedzi do dziś. Wszyscy sąsiedzi tak samo. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego, a przecież każdy wie, że bez tego nie można wystawiać tzw. wezwań do zapłaty. Brakuje również parkomatów. Nowe strefy wydają się być opóźnioną mrzonką. Nikt nie wie, czy za 2 dni będzie mu groził mandat wg fanaberii urzędników, czy sami zlekceważą kontrolowanie nowych stref jak samo ich przygotowanie. Proszę o Państwa o interwencję w tej sprawie. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (863) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Sprawa jest prosta.
    Skoro udzą niezadowolenie to znaczy że w sposób istotny wpłyną na zmniejszenie liczby aut.

    Czyli potwierdza to słuszność ich wprowadzenia.

    Gdyby wszyscy ignorowali nowe strefy czy je popierali to byłoby coś nie tak.

    • 3 6

    • To tak jak z podatkoem od alko i fajek co nie?

      • 2 0

  • Nie będzie za mojej kadencji płatnych parkingow (2)

    Krzyczał pewien pan na wyborach....

    • 28 2

    • ktorych wyborach z rzedu/

      • 0 0

    • Pan Dzido z Samoobrony obiecywał, ze jak zostanie prezydentem Warszawy to zniesie opłaty za parkowanie

      urzędujący prezydent powiedział wówczas, że każdy, kto przyjedzie do centrum o piątej rano, będzie blokował miejsce do parkowania przez conajmniej 8 godzin za darmo, a inni użytkownicy samochodów będą korkowali miasto krążąc w poszukiwaniu wolnego miejsca. Można i tak zarządzać miastem. Pan Dzido nie został wybrany.

      • 1 1

  • Gdynianie

    Pamiętajcie o tym przy wyborach. Szczurek i Kucyk go home

    • 30 2

  • Wracajac z pracy wchodzilam do lumpka przy wladyslawa i na pl. Kaszubskim (2)

    Ale teraz trzeba bedzie placic za to by sprawdzic czy cos ciekawego sie tam znajdzie.. tak zabijacie handel barany

    • 16 2

    • straty oszacowano na 1,67 zł

      .

      • 3 4

    • Chwila moment, przeicież nie trzeba płacić za sprawdzenie czy w sklepie jest coś ciekawego. O czym więc mówisz?

      • 2 4

  • (1)

    Nowe strefy PP, zwiększenie opłat za parkowanie a w zamian .... hmmm, brak alternatyw plus wiecznie sypiaca się estakada. Brawo ! Panie Prezydencie, wlasnie stracił Pan mój głos.

    • 19 2

    • alternatywy są cztery

      wystarczy wysiąść z samochodu i pomyśleć

      • 0 0

  • Masakra (1)

    Jak trzeba mieć zryty beret, żeby cieszyć się z jakiekolwiek nowej opłaty? Albo być prostakiem, żeby cieszyć się ze inni muszą płacić. P.s Szczurek, Panu już dziękujemy

    • 36 2

    • Zlosliwym komuchem cyklista trzeba byc

      • 2 1

  • Organizacje z innych miast pozwały swoje miasta

    do sądu NSA za mniejsze podwyżki. I wygrały !!.Mam nadzieję..że opozycja w Gdyni pójdzie tą drogą.Do dzieła !!!

    • 17 2

  • I dobrze! czas pozbyć się tej zarazy! kierowcy /samochody: (7)

    -smrodzą
    -hałasują
    -trują
    -niszczą zieleń chodniki
    -terroryzują innych uczestników
    -powodują wypadki na masową skalę
    -paraliżują miasto i jej komunikację publiczną
    -utrudniają poruszanie się innym po mieście
    -zajmują niemal całą przestrzeń publiczną, są głównym beneficjentem budżetu miejskiego, a żadnych dodatkowo podatków nie płacą i ciągle mają jakieś roszczenia...

    wywalić dziadostwo z miast i będzie spokój!

    • 8 37

    • helmut

      ja ja

      • 3 1

    • taaa... wróćmy do noszenia na plecach (4)

      Ale farmazony piszesz... To przynieś sobie jedzenie i zaopatrzenie na piechotę, odprowadź dzieci zimą parę km do szkoły i spowrotem. Aaa, zapomniałem - będziemy przecież cały rok śmigać na rowerach, szczególnie po gdyńskich górach. Zawałowcy, osoby starsze także będą pod dobrą opieką. Przecież zawsze mogą sobie zamówić elektryczne taxi, a mityczna miejska komunikacja dojedzie do każdego zakątka miasta.
      Może tych słabszych trzeba przesiedlać w takie getta, gdzie wszystko jest pod ręką (kolej, autobus). Np. stworzyć wielkie namiotowe osiedla przy torach?
      Warto puknąć się w głowę czasami. Jedź na Kubę, do Korei Pn., sprawdź jak się żyje bez samochodu.

      • 9 4

      • Prawie każdy Szwajcar i prawie każdy Norweg tak robi. Od dziecka. (3)

        I nie ma z tym żadnego problemu. I nie ma tylu zawałowców a osoby starsze latają na szosówkach po górskich drogach. polski janusz za to godnie nie nosi i nie chodzi. Za to godnie emituje rakotwórczy smród i godnie sr* pod siebie w szpitalu pod koniec krótkiego życia . Średnia długość życia nie bez przyczyny jest u nas krótsza.

        • 3 1

        • jaaasne, a świstak zawija te papierki (2)

          Twoja legenda nie jest poparta danymi, a jedynie powołuje się na kraje o rzekomo wyższej kulturze. Jest jeden problem - kraje zachodu mają znacznie więcej samochodów na 1000 mieszkańców, niż Polska (u nas trzeba brać pod uwagę, że w CEPiK 25% samochodów to tzw. "martwe dusze" - już dawno zezłomowane). I muszą podejmować znacznie bardziej drastyczne środki, niż my. Co więcej, mają często znacznie wyższą ilość mieszkańców / km kwadratowy. To oznacza większe prawdopodobieństwo znalezienia pracy / usług w okolicy. A Polska wymaga po prostu jeżdżenia samochodem i żadne lewackie zaklęcia tego nie zmienią. Po prostu Gdynia będzie wymierać w centrum, a deficyt budżet będzie rósł. Ludzie z pieniędzmi wyniosą się do ościennych gmin. Na miejscu zostaną najsłabsi ekonomicznie, wymagający największych nakładów na wsparcie.

          • 1 3

          • w krajach "zachodu" w wyniku sensownei prowadzonej, restrykcyjnej polityki parkingowej (1)

            liczba samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców wielu miast ulega znacznej redukcji. Podajesz tylko wybiórcze dane, mające potwierdzić Twoje chybione prognozy. Miasta uwalniające centra od parkujących i jeżdżących samochodów przyciągają nowych mieszkańców, uprawiających tzw, zawody kreatywne. Korzystanie z samochodu zwykle zabija kreatywność, czego Twoja wypowiedź jest kolejnym potwierdzeniem.

            • 2 2

            • obserwuj tych kreatywnych, jak się wyprowadzają

              Kwestia czasu i będą w centrum taaakie metraże do wzięcia dla tych, co nie zdążyli uciec.. Będzie pięknie w centrum. Cicho, pusto, refleksyjnie.

              • 2 1

    • To pisalem JA, urzednik!

      Lubu dubu...

      • 0 2

  • Na razie jest opór materii, wystarczy zobaczyć jak jest w Amsterdamie.... (15)

    Ludzie w Amsterdamie żyją na bardzo wysokim poziomie, udało się ruch samochodowy bardzo ograniczyć wysokimi opłatami i super infrastruktura rowerową. Tylko tak można zmniejszyć ilośc aut. Jak ktoś nie wierzy to proszę sobie wyjechać na morską, albo w okolice estakady czy obwodnicy-korkownicy w godzinach szczytu.
    Zróbmy Drugi Amsterdam w Gdyni!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 30

    • byłeś gościu w Amsterdamach? (7)

      Płasko, łagodny klimat (bez srogich mrozów i opadów śniegu), mniejsze odległości, zwarta zabudowa, która i tak uniemożliwiała ruch samochodowy na starym mieście. Teraz porównaj to sobie z Trójmiastem. Dojedź z Pogórza do Orłowa rowerem od listopada do kwietnia. Oczywiście, nie wszyscy muszą mieszkać tak daleko prawda? Ale praca, przedszkole, dobra szkoła (nie państwowa przechowalnia, gdzie żadne dziecko nie nauczy się języka obcego) zwykle nie dają się znaleźć 500 m od domu...

      • 11 3

      • pi**zi wiatrem i deszczem przez większą część roku (6)

        Rzeczywiście bardzo łagodny. Problem z wzniesieniami załatwia e-hulajnoga. A z Pogórza dojeżdżasz do SKM Grabówek w 25 minut i 10-15 minut później jesteś w Orłowie. Daj trudniejszy przykład.

        • 2 4

        • i czekasz 30 minut na SKM po wcześniejszym czkekaniu 20 minut na autobus!

          • 1 2

        • e-hulajnogą do pracy zimą, a przedtem z dzieckiem do przedszkola (4)

          o rany, nie ma nawet pola do dyskusji z osobą bez doświadczenia życiowego...

          • 2 2

          • dziecko dowożone samochodem dziadków lub rodziców do przedszkola lub szkoły (3)

            traci normalne dzieciństwo. Dziecko samodzielne docierające rowerem do szkoły należy do najszczęśliwszych dzieci na świecie. Do przedszkola w dobrze zarządzanym mieście można dowozić dzieci rowerem cargo - w Gdyni można taki wypróbować. Wyzwaniem jest odpowiednie uspokojenie ruchu oraz obszar centrum uwolniony od szybko jeżdżących i parkujących samochodów. Gdynia jest dopiero na początku tej drogi.

            • 1 3

            • slogany przepisane z ulotki?

              Co za bzdury. Wyprany propagandą mózg. Szczęśliwe dzieci zapiep**ające zimą w śniegu pod górę rowerem, albo do przychodni z gorączką w przyczepce cargo. No z durniami nie da się dyskutować. Sprowadzą człowieka do swojego poziomu.

              • 1 1

            • Zwłaszcza 3-letnie dziecko samo się odwozi do przedszkola rowerem

              Bujać to my, a nie nas

              • 1 1

            • Ile ty masz lat? 15? Pomyśl i zastanów czemu piszesz nie życiowe brednie. Zresztą namawiasz rodziców do przestępstwa...

              • 0 1

    • Sprawnosć tej władzy pozwala jedynie

      na namalowanie tablic z napisem Amsterdam.

      • 8 1

    • Przestańcie porównywać Gdynię do Berlina, Amsterdamu czy Japonii bo robicie z siebie i**otów. Rozejrzyj się wokół, w jakiej rzeczywistości żyjesz

      • 12 2

    • Wejdź sobie na street view i zobacz ile samochodów jest w Amsterdamie

      Wejdź sobie na street view i zobacz ile samochodów jest w Amsterdamie I przestań walić ściemę a ilość wykrzykników których użyłeś świadczy o tym że prawdopodobnie jesteś niezrównoważony

      • 11 2

    • Zeby jeszcz zarabiac (1)

      Jak w Amsterdamie...

      • 4 2

      • żeby nie ponosić w podatkach kosztów utrzymania przewymiarowanej infrastruktury parkingowej tak jak w Gdyni

        pomarzyć zawsze dobra rzecz

        • 0 1

    • Słabo z geografią u Ciebie i oceną terenu.

      Gdzie Amsterdam, a gdzie wzgórza morenowe...

      • 1 1

    • W Amsterdamie jest metro! Z tego co wiem, w Gdyni nawet tunelu pod torami nie mogą wykopać, mimo szumnych zapowiedzi.

      • 0 0

  • W Polsce wszystko za co trzeba placic budzi niezadowolenie

    • 2 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane