• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: podwyżki za parkowanie i nowe strefy budzą niezadowolenie

Patryk Szczerba
23 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.
  • Oprócz nowych stref opłatami zostanie objęty m.in. parking przy Polance Redłowskiej i cmentarzu Witomińskim.

Od 1 lipca Gdynia uruchamia nowe strefy płatnego parkowania, m.in. w Orłowie i na Działkach Leśnych. Do tego parkometry pojawią się na dziewięciu miejskich parkingach. Poszerzenie stref i podwyżki budzą sporo kontrowersji wśród mieszkańców.



Jak oceniasz poszerzenie strefy płatnego parkowania i podniesienie stawek?

To już pewne. 1 lipca Gdynia uruchamia nowe strefy płatnego parkowania na Działkach Leśnych, części Grabówka, Wzgórzu św. Maksymiliana oraz w Orłowie i podwyższa ceny za parkowanie w Śródmieściu.

Nowe parkomaty już stoją, a obecnie trwają ostatnie przygotowania, w tym montaż oznakowania.

Do tego płatności zostaną uruchomione na dziewięciu parkingach poza strefami.

Parkowanie w Gdyni: nowy cennik


Cennik na 9 parkingach poza strefą



  • Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania w Gdyni.
  • Strefa A.
  • Strefa B płatne parkowanie w Gdyni.
  • Strefa C - płatne parkowanie w Gdyni.

Abonamenty parkingowe dla mieszkańców: ruszyła sprzedaż



Ruszyła przedsprzedaż abonamentów dla mieszkańców stref.

- Przygotowujemy usprawnienia dla tych osób, które po raz pierwszy będą kupowały abonament parkingowy. Specjalnie dla mieszkańców Działek Leśnych, części Grabówka, Wzgórza św. Maksymiliana i Orłowa od 21 czerwca uruchamiamy przedsprzedaż abonamentów typu "M". Chcemy maksymalnie ułatwić zakup abonamentu i będzie to można zrobić zarówno w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Tadeusza Wendy 15, jak i bez wychodzenia z domu, przez internet - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Na podstawie abonamentu typu "M" mieszkańcy będą uprawnieni do zaparkowania pojazdu na dowolnym miejscu postojowym, zlokalizowanym w promieniu do 300 metrów od miejsca zamieszkania.

Koszt abonamentu mieszkańca typu "M" dla mieszkańców Strefy Śródmiejskiej:

  • abonament M na okres 1-5 mies. 30 zł/mies.,
  • abonament M na okres 6-12 mies. 25 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 90 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 75 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 100 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 120 zł/mies.


Dla mieszkańców stref: A (Wzgórze św. Maksymiliana), B (Działki Leśne i część Grabówka), C (Orłowo)

  • abonament M na okres 1-5 mies. 20 zł/mies.,
  • abonament M na okres 6-12 mies. 15 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 60 zł/mies.,
  • drugi abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 45 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 1-5 mies. 80 zł/mies.,
  • trzeci i każdy kolejny abonament w lokalu mieszkalnym na okres 6-12 mies. 60 zł/mies.


W poniedziałek późnym popołudniem mieszkańcy zgłaszali, że strona początkowo działała z problemami.

- Nie można kupić abonamentu, a czasu mało: osiem dni roboczych. Jak pieniądze nie zostaną zaksięgowane do 1 lipca na koncie ZDiZ - będziemy płacić za parkowanie nie jak mieszkańcy, ale jak ludzie spoza strefy; tak wynika z regulaminu ZDiZ. Mało tego, na własnym koncie można zobaczyć abonament innej osoby - pisała pani Paula.
  • Od 1 lipca płacić za postój trzeba będzie m.in. na parkingu przy ul. Kieleckiej.
  • Opłaty trzeba będzie wnosić m.in. na bulwarze Nadmorskim.

Płatne parkowanie na Witomińskiej i przy pl. Górnośląskim



Zmiany budzą spore kontrowersje wśród mieszkańców. Najwięcej krytycznych uwag pochodzi z Działek Leśnych oraz Orłowa.

W pierwszej dzielnicy opłatami zostanie objęta ul. Witomińska, choć wielu mieszkańców, a nawet pracownicy mającego tam swoją siedzibę PEWiK-u, są tym faktem zdziwieni, ponieważ to obrzeża dzielnicy.

- We wrześniu 2020 roku Rada Dzielnicy Działki Leśne wnioskowała o to, aby ulica Witomińska została objęta systemem poboru opłat. Tak więc w tym przypadku przychyliliśmy się do wniosku radnych dzielnicy - tłumaczy Marek Łucyk.
Z kolei w Orłowie strefą zostanie objęta znacząca część dzielnicy i to nie tylko ta atrakcyjna turystycznie, czyli nadmorska, ale także mieszkaniowa oraz handlowa przy targowisku na pl. Górnośląskim.

- Przede wszystkim wprowadzenie opłat na wąskich osiedlowych uliczkach wokół placu Górnośląskiego uderza głównie w mieszkańców. Podobnie jest z opłatami w Orłowie Nadmorskim, gdzie parkowanie płatne jest wyłącznie w tygodniu, kiedy zaboli to mieszkańców, natomiast w weekendy jest bezpłatne, czyli wtedy, kiedy ulice pękają w szwach. Wynika to z przepisów prawa, ale gdy przepisy prawa nie pozwalają na wprowadzenie strefy płatnego parkowania w sposób adekwatny do potrzeb mieszkańców, nie powinno się tego robić. Do tego kontrowersje wzbudzają granice strefy i włączenie do niej chociażby ul. Akacjowej, choć nie ma to żadnego uzasadnienia. Jest to tylko po to, aby zamiast dwóch stref: nad morzem i przy placu Górnośląskim, była jedna, ale ze szkodą dla mieszkańców - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, dodając, że nie było żadnych konsultacji z radą dzielnicy ani z mieszkańcami.
Władze Gdyni tłumaczą, że zdecydowano się na takie rozwiązanie, bo tworzenie podstref z dodatkowymi granicami spowodowałoby zaburzenie spójności obszaru.

- Utrudniałoby to m.in. orientację w stawkach. Dlatego też wprowadziliśmy jednolite zasady na całym obszarze. Zaznaczamy jednak, że będziemy obserwować zachowania kierowców. Z pewnością przeprowadzimy ewaluację naszych działań i nie wykluczamy w przyszłości ewentualnych korekt na terenie strefy - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo też, że nie będzie wyjątków dla kupujących na targowisku, bo umowa dzierżawy z kupcami obejmuje jedynie obrys budynku hali targowej.

- Miejsca postojowe należące do pasa drogowego ulicy plac Górnośląski będą objęte opłatami. Kupcy będą mieli wytyczone miejsca dostaw od strony ul. Bytomskiej - wskazuje Łucyk.

Płatne parkowanie przy SKM Wzgórze



Od 1 lipca do grona niezadowolonych dołączą zapewne kierowcy zostawiający auta przy ul. Kieleckiej w pobliżu szkoły WSAiB oraz stacji SKM WzgórzeMapka. Popularny parking przesiadkowy, podobnie jak bezpłatny do tej pory parking przy U7, zostanie objęty opłatami.

Marek Łucyk przekonuje, że kto nie chce płacić, może zostawiać auto na parkingu pomiędzy CH Riviera i halą.

- Parking ten należy do pasa drogowego ulicy Kieleckiej. W związku z tym opłaty na nim będą pobierane zgodnie z zasadami przyjętymi w Strefie Płatnego Parkowania. Każdy parking znajdujący się na obrzeżach centrum miasta może być wykorzystywany przez mieszkańców jako parking przesiadkowy. Nie oznacza to, że postój na nim może być zwolniony z opłat. Do dyspozycji mieszkańców pozostaje parking pomiędzy Halą Gdynia Arena a CH Riviera - argumentuje.
Emocje pojawiają się także przy okazji dziewięciu parkingów poza strefami. Zwłaszcza że część z nich będzie płatna nie tylko w dni powszednie, ale także w weekendy.

Płacić trzeba będzie na parkingach przy:


Parkingi pozastrefowe. Parkingi pozastrefowe.

Opłaty postojowe na parkingach przy al. Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Batorego, Waszyngtona, Ejsmonda. Płacić trzeba będzie codziennie:



  • Pierwsza godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania: 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,50 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 80 zł.
  • Abonament tygodniowy: 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 800 zł.

Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach: Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej. Płatność od poniedziałku do piątku:


  • Pierwsza godzina parkowania: 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania: 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania: 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania: 5,90 zł.

Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy: 45 zł.
  • Abonament tygodniowy: 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy: 450 zł.


Jedziesz na Polankę Redłowską? Zapłacisz za parking



Władze miasta argumentują, że bez obowiązku zapłaty w tych miejscach parkingi byłyby zatłoczone.

- Parkingi objęte systemem poboru opłat znajdują się w obrębie lub na granicy Strefy Płatnego Parkowania. Pozostawienie na nich możliwości bezpłatnego postoju spowodowałyby ich natychmiastowe i całodzienne zatłoczenie. Wprowadzany system jest optymalnym rozwiązaniem. Zapewni on rotację i dostęp do tychże parkingów wszystkim chętnym kierowcom - przekonuje Łucyk.
Zapłacą także miłośnicy Polanki Redłowskiej, bo tamtejszy parking, mimo że będący na obrzeżach centrum, wejdzie do strefy.

- Ulica Ejsmonda, ze względu na swój unikalny charakter i lokalizację determinujące jej użytkowanie przez kierowców korzystających z plaży lub bulwaru Nadmorskiego, jest naturalną częścią strefy i od 1 lipca znajdzie się w systemie poboru opłat - ucina Łucyk.

Społecznicy: nie ma alternatywy, ale potrzebne były konsultacje



Z tym, że nowe płatne strefy parkowania są potrzebne, zgadzają się społecznicy z Miasta Wspólnego.

- Nie ma alternatywy dla urealniania kosztów parkowania, przerabiały to inne miasta i tylko dobra polityka parkingowa połączona z promowaniem dobrej komunikacji zbiorowej może być odpowiedzią na brak w miastach, szczególnie w ich centrach, przestrzeni na kolejne samochody - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego. - Jeszcze kilka lat temu gdyńskie władze zapowiadały tak kosmiczne projekty, jak budowa parkingu podziemnego pod skwerem Kościuszki, zresztą ślady takich pomysłów mamy w planach miejscowych. Jednak koszt budowy podziemnych miejsc postojowych to coś, co by do końca załatwiło możliwości inwestycyjne i tak mocno zadłużonej Gdyni.
Piesiewicz krytykuje jednak sposób wprowadzania zmian, podkreślając, że przy ustalaniu założeń nowych stref nie wzięto pod uwagę głosu mieszkańców.

- Problemem jest wprowadzanie stref bez głębokich konsultacji społecznych, a czas na nie był. Temat poszerzenia strefy płatnego parkowania Miasto Wspólne podnosiło już kilka lat temu, bez efektów w postaci dyskusji miasta z mieszkańcami. Może dzięki wsłuchaniu się w uwagi mieszkańców Orłowa czy Działek Leśnych i Wzgórza, pokazaniu, jak wygląda efekt ucieczki parkujących do sąsiadujących ze strefami dzielnic, uwzględnieniu uwag w większym stopniu uprzywilejowujących mieszkańców (objęcie abonamentem "parkingów strefowych"), opór wobec nowych rozwiązań byłby mniejszy - dodaje. - Przykład Gdańska pokazuje, że lepsza jest ewolucja - tam kolejne dzielnice zgłaszają chęć wejścia do SPP, bo widzą pozytywne efekty istnienia strefy u sąsiadów. Liczymy też, że UM Gdynia w końcu określi, na co przeznaczy wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Dziś wiele osób zarzuca miastu, że podnosi ceny parkowania, szukając dodatkowych środków.
Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą min. 65 proc. wpływów ze śródmiejskiej strefy parkowania jest kierowane na osobny rachunek z przeznaczeniem na poprawę komunikacji zbiorowej i działania na rzecz pieszych czy na zieleń.

W zeszłym roku tylko przez dwa wakacyjne miesiące dochód z gdyńskich SPP wyniósł prawie 2,3 mln zł.
08:54 29 CZERWCA 21

Gdynia niegotowa na nowe strefy parkowania (25 opinii)

1 lipca ruszają w Gdyni nowe Strefy Płatnego Parkowania. Jestem mieszkańcem jednej z nich. Powiem Państwu jedno - Gdynia zupełnie nie jest na to gotowa. Tydzień temu złożyłem wniosek o możliwość wykupienia abonamentu mieszkańca, nie dostałem żadnej odpowiedzi do dziś. Wszyscy sąsiedzi tak samo. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego, a przecież każdy wie, że bez tego nie można wystawiać tzw. wezwań do zapłaty. Brakuje również parkomatów. Nowe strefy wydają się być opóźnioną mrzonką. Nikt nie wie, czy za 2 dni będzie mu groził mandat wg fanaberii urzędników, czy sami zlekceważą kontrolowanie nowych stref jak samo ich przygotowanie. Proszę o Państwa o interwencję w tej sprawie. Zobacz więcej
1 lipca ruszają w Gdyni nowe Strefy Płatnego Parkowania. Jestem mieszkańcem jednej z nich. Powiem Państwu jedno - Gdynia zupełnie nie jest na to gotowa. Tydzień temu złożyłem wniosek o możliwość wykupienia abonamentu mieszkańca, nie dostałem żadnej odpowiedzi do dziś. Wszyscy sąsiedzi tak samo. Brakuje oznakowania pionowego i poziomego, a przecież każdy wie, że bez tego nie można wystawiać tzw. wezwań do zapłaty. Brakuje również parkomatów. Nowe strefy wydają się być opóźnioną mrzonką. Nikt nie wie, czy za 2 dni będzie mu groził mandat wg fanaberii urzędników, czy sami zlekceważą kontrolowanie nowych stref jak samo ich przygotowanie. Proszę o Państwa o interwencję w tej sprawie. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (863) ponad 20 zablokowanych

  • Paradoksalnie jedna z lepszych decyzji w kwestii transportu w mieście w ostatnim czasie (30)

    Wstyd przyznać, ale w tym przypadku Ł. Piesiewicz ma rację. Co więcej - zmiany spóźnione o kilka lat, ale w Gdyni to norma

    a 5,50 zł za godzinę to dalej mniej niż za przejazd transportem publicznym "tam i z powrotem" żeby spędzić taką samą godzinę w centrum

    • 71 314

    • (15)

      Widać, ze ograniczony jesteś bo liczysz w skali jednej osoby a nie rodziny....
      Restauratorzy w centrum szybko odczują te zmiany po wakacjach.

      • 41 10

      • W skali rodziny to już w ogóle są grosze za parkowanie

        W porównaniu do biletów za ZKM Gdynia dla wszystkich domowników

        • 8 9

      • (4)

        tak. policzone w skali jednej osoby. Nie każdy załatwia sprawy w mieście zabierając na wycieczkę całą rodzinę. W każdym razie, na szczęście dzieci mogą korzystać z ulgi, a jeszcze większe rodziny mogą korzystać z karty dużej rodziny.
        Ograniczony jest ten, kto nie potrafi znaleźć alternatywy.
        Proponuję wybrać się do bardziej rozwiniętych miast i zobaczyć, że najbardziej "żyją" miejsca i lokale tam, gdzie ruch drogowy jest ograniczony. Do Gdańska nie jest daleko...
        Pozdrawiam

        • 7 21

        • (3)

          a) Gdynia jest miastem rozciągniętym wzdłuż kilku ulic, a nie skondensowany w jednym punkcie,
          b) Gdynia już teraz ma ograniczony ruch, wprowadzone strefy tempo 30.

          Najśmieszniejsze w ograniczeniu ruchu jest to, że tylko władze chcą tego. Na Starowiejskiej zapytasz się któregokolwiek z właścicieli lokali, czy jest za zmianą tej ulicy na deptak, to wyrzucą Ciebie ze sklepu.

          • 24 5

          • kłamstwo napisane na forum 1000 razy

            staje się prawdą

            • 5 4

          • w wielu miastach kupcy sprzeciwiali się przekształceniom ulic w deptaki (1)

            konsekwentne działania władz tych miast doprowadziły do sytuacji, w której kupcy z sąsiednich ulic prosili o zamianę ich na deptaki. Uwalnianie ulic od jeżdżących i parkujących samochodów zwiększa obroty w sklepach i lokalach gastronomicznych położonych przy tych ulicach. Sprawdzone empirycznie, również w Sopocie, Gdańsku, Kościerzynie i Kartuzach. Sprawdzi się także przy ulicy Starowiejskiej.

            • 5 8

            • To z Klechd domowych czy z baßni braci Grimm?

              • 4 3

      • Dokladnie, to jest podatek od posiadania samochodu dla mieszkancow Gdyni (8)

        • 19 5

        • Jaki sens ma 100zł podatek? (5)

          Więcej kosztuje jego zbieranie niż daje przychodów.

          • 0 12

          • To od jednej osoby, a ile to będzie od 50 000 osób ? Ogarniasz ? (3)

            • 2 3

            • to chyba dobrze? (2)

              • 3 2

              • Dobrze że szczur doprowadził Gdynię do bankructwa i z teraz musi podnosić podatki?!? (1)

                • 3 0

              • Panie prezydencie

                zmęczenie materiału, pora odejść

                • 3 0

          • Proponuje platne miejsca parkingowe za rowery i hulsjnogi

            Proponuje platne miejsca parkingowe dla rowerow i za hulajnogi bo zawalaja cale miasto.

            • 14 0

        • i dobrze

          tak ma być, korzystasz więc płać

          • 2 8

        • Zawsze można startować ma prezydenta miasta i mieć służbowe auto i kierowcę i mieć mieszkańców w d....

          • 10 2

    • (4)

      Pod warunkiem, że nie musisz się przesiadać 20 razy na różne autobusy.

      Jadąc spod PPNT do Batorego muszę przesiadać się trzy razy - raz podjeżdżam do centrum nauki eksperyment, żeby mieć więcej tras docelowych (dochodzą autobusy jadące spod szpitala), potem i tak pojawia się tylko trajtek jadący na warszawską, więc dojeżdżam do Urzędu miejskiego, tylko po to, aby wsiąść w autobus jadący od strony węzła Franciszki Cegielskiej. A jak mam czekać na pojedynczy autobus, to dłużej na niego czekam na przystanku, niż trwa cały przejazd samochodem.

      • 26 4

      • W autobusach śmierdzi

        • 16 5

      • No patrz, a ja wsiadam w SKM przy samym PPNT i z Głównej w 7 minut jestem na miejscu (1)

        • 6 12

        • I w 7 minut jesteś na ulicy Kapitańskiej, lub Miedzianej.

          • 2 1

      • Wsiądź do SKM i przejdź się kawałek dalej

        nie będziesz musiał się przesiadać

        • 1 1

    • Twój nick odpowiada logice wypowiedzi

      A trzy godziny w centrum? Dalej taniej niż za przejazd transportem publicznym, któremu Szczurek właśnie pociął częstotliwość kursowania ?

      • 15 2

    • A jak musisz spędzić więcej niż godzinę?

      Dobra propozycja dla biednych emerytów którzy i tak nic nie robią

      • 1 3

    • Taniej niż busem? (2)

      Bzdura totalna. Przejazd komunikacja miejska w obie strony kosztuje (bez przesiadki) 7.60. Jeśli się zaplanuje pół dnia w pobliżu plaży, to koszt takiej przejażdżki wychodzi dużo taniej niż samochodem. Nie wliczam tu kosztów amortyzacji, OC, paliwa itp. które generuje samochód od momentu opuszczenia salonu samochodowego do dnia sprzedaży lub utylizacji. O tych kosztach trzeba zawsze pamiętać kuedy mowa jest o przejażdżkach samochodem.

      • 7 5

      • (1)

        Ale nie kazdy lubi podrozowac w scisku w plebsobusach. Ja i tak zostane przy 4 samochodach w rodzinie. Dorosli plus moje dzieci i bede stal w korku z radyjkiem, schlodzonym w schowku piwkiem 0% i przyjemna muzyka. Koszty nie graja roli.

        • 9 3

        • Człowieku masz takie prawo nikt Ci nie broni przecież.

          • 3 1

    • Mieszkaniec od zawsze

      Ile wam za to płacą??????

      • 2 2

    • Niedługo wylecisz z UM Gdynia, razem z twoim szefem Szczurkiem!

      • 5 1

    • Myśl!

      dojazd również kosztuje

      • 0 0

    • Nie jade do centrum na godzine

      Nie jeżdżę transportem zbiorowym w pandemii.

      • 0 0

  • to jest nienormalne - placimy juz tyle różnych opłat.jeszcze te parkowanie platne !- nie jestem zadowolony (2)

    bede glosowal na innych . czas zmian.

    • 22 1

    • za chleb w sklepie też nie będziesz płacił?

      • 0 5

    • Ta zagłosuj na platformę , albo na pis !

      Masz wybór !

      • 0 0

  • Twoje serce przypomina! (1)

    Piechotą zdrowiej!

    • 4 10

    • Twoje stawy przypominają:

      Ustaw się w kolejce po endoprotezę.

      • 3 1

  • Rozwój infrastruktury

    To może w końcu będą pieniądze na serwis i budowę nowej infrastruktury, parkingów, dróg rowerowych (+ wymiana nawierzchni, aby nie szło to z budżetu obywatelskiego), a nie tylko brać... generalnie wyprowadzka z Gdyni to najlepsza decyzja.

    • 10 1

  • Trójumiasto jest rajem dla blachosmrodówe co dziennie ich przybywa to szroty które nawet przegladu technicznego niemaja!

    • 3 14

  • Władze miasta mają w nosie to co chcą mieszkańcy. Oni wiedzą najlepiej...już gdzieś tak jest ?

    • 7 1

  • wojciech szczurek dziękujemy xD

    brawo panie szczurek! gdynia nie dla gdynian hehehehe

    • 20 0

  • miasto nie jest dla samochodów (5)

    Słusznie! Trzeba jak najszybciej ograniczyć liczbę samochodów w mieście. Docelowo, powinno być ich mniej o 70-80%. Oczywiście potrzebny jest sprawny transport, miejskie rowery, więcej opcji na współdzielenie różnych środków transportu (choć i tak jest ich sporo i naprawdę można sobie poradzić).

    • 10 21

    • Komuch. (2)

      • 5 4

      • komuna to samochody właśnie!!! (1)

        Nic tak nie ingeruje w życie miasta jak właśnie samochody.
        Inne środki transportu są znacznie mniej uciążliwe dla wszystkich w koło

        • 4 1

        • Komuch z fenianu bez aut

          • 1 1

    • (1)

      marze o tym, żeby tylko władze miejskie mogły korzystać z prywatnych aut.

      • 2 1

      • dlaczego tak prymitywnie ściemniasz?

        • 0 0

  • SPP w Orlowie to absurd! (1)

    dodatkowy podatek dla miekszancow bez ich wiedzy i zgody wprowadzany
    Problem jest z miejscami w weekendy kiedy oplat nie bedzie a nie w srodku tygodnia

    • 17 3

    • to parkuj na swojej posesji

      • 2 5

  • Zabawne jest to, że cała para (1)

    niezadowolonych pójdzie w gwizdek. Ponarzekamy na forach tu i tam a rządzący mają to w nosie.

    • 12 3

    • To co zrobić z parą? uważasz że ludzie powinni ich wywlec z magistratu i zlinczować?

      Czy coś innego proponujesz?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane