- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (120 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (69 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (87 opinii)
- 4 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (76 opinii)
- 5 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (176 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później
Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. Pucką w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.
- Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
- Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
- Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
- W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.
Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.
Film z listopada 2017 roku
Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.
PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków
Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.
- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach
Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.
- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)
Miejsca
Opinie (482) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-23 15:02
(3)
PKP jest trochę winna że powoli zorganizować planu tunelu i wiadukt w Gdyni Chylonii a nie myślał że jest projekt od dawna . To po prostu jest wstyd PKP . Od Gdyni do Warszawy jest gotowy budowany na każdym peronu i tunelu w szybkim terminie . A najgorsza jest z Gdyni do Słupska dlatego zwleka dale z opóźnieniem . A miał być gotowy w 2025 . Teraz nie wierzymy w budowę bo teraz dużo brakuje budowlańców . To przez PiS jest winny !!!!!
- 1 6
-
2021-08-23 15:40
Czy tam, gdzie się (1)
urodziłeś, nie było szkoły podstawowej?
- 3 1
-
2021-08-23 15:47
Ale sobie to pytanie zadajesz?
- 0 2
-
2021-08-25 14:45
Masz wyraźny kłopot z polską składnią, nie jest też to po kaszubsku, Kaliningrad? Kabul?
- 1 0
-
2021-08-23 15:10
Niemal środek miasta. Wokół duże dzielnice zamieszkałe przez kilkadziesiąt tys. osób (2)
a tu ruch odbywa się jak 100 lat temu, kiedy nadmorska wieś uzyskała status miasta. Wstyd p. Prezydencie Szczurek
- 16 1
-
2021-08-23 16:02
No może jeszcze prezyd. Szczurka obarczysz (1)
odpowiedzialnością za wszystkie inwestycje i infrastrukturę pkp , plk,... ? Bo wg ciebie PiS jest tylko od obiecanek i PR..-u
- 0 7
-
2021-08-23 22:35
a ty znowu politykujesz....
.
- 2 0
-
2021-08-23 15:15
Gdynio - ważny jest przekop i CPK
reszta nieważna - wasz były radny Marcin VAT szprychy buduje
- 1 7
-
2021-08-23 15:18
bez zdziwienia
zobaczcie ile trwaja roboty na przejezdzie kolejowym kolo makro..... porazka. Gdzie im tunel budowac?!
- 5 0
-
2021-08-23 15:24
A w pociągach PKP InterCity wyswietlją na okrągło reklamy czego to oni w tej jeszcze perspektywie finansowej nie zbudują...
Najwyraźniej trzeba było zbudować jakiś nowy przystanek jak we Włoszczowej, szybką kolej do Radomia - i nie starczyło kasy.
- 1 5
-
2021-08-23 15:29
Duże inwestycje PKP i PLK w Gdyni, widać to wielkie kłamstwo PiS (2)
tak samo jak Horały i jego kolegów, którzy łopatami dwie kadencje temu "kopali" trasę pod OPAT. A okazuje się, że nawet te mniejsze inwestycje w infrastrukturę kolejową, które już miały się rozpocząć wkrótce także w Gdyni-Chyloni przy dużej pomocy urzędu miasta się przez PKP nie rozpoczną. Przez takie działania w kierunku bojkotowania terenu stacji Gdynia Port wszystko PiS robi aby nie poprawić przepustowości, i utrudnić życie mieszkańcom a zwłaszcza kierowcom, co wydłuży czas (przez pociągi) w oczekiwaniu w korkach. Zmniejszy się poziom bezpieczeństwa. Przebudowa widać też nie obejmie przejazdów kolejowo-drogowych w kierunku Gdyni Północ(osobowych).
Kłamcy, Kłamcy i jeszcze raz Szkodnicy!!!- 6 5
-
2021-08-23 20:02
a co na to lekarz ?
Ubierz się jutro ładnie i do rejestracji
- 2 0
-
2021-08-23 23:07
"przy duzej pomocy urzedu miasta"
Gdyby PKP nie finansowala budowy wiaduktu (ok. 50% budzetu) nad torowiskiem manewrowym, miasto nic by nie zrobilo... Zgodnie z oswiadczeniem magistrackiego prominenta, ktory jest przekonany, ze "droga czerwona" nie zaspokaja zadnych potrzeb mieszkancow...
- 2 0
-
2021-08-23 15:34
Haha wzane ze na projekt zostaly wydane miliony
Koniec marzeń o przyszlosci
- 1 0
-
2021-08-23 15:40
Heheszki
A doliczcie czas oczekiwania na materiały budowlane, dużo się zmieniło na tym rynku
- 2 0
-
2021-08-23 15:41
Tak to wygląda
W Gdyni drugi to koszmar nawet w Śródmieściu dziur jest pełno. Nawet jak zbudowali drogę od nowa to nic to nie zmieniło gdyż pasów ostatecznie jest tyle samo bo oczywiście bus pasy. I tak samo będzie tu niby ma być dobrze ale oni z Gdyni zawsze coś odjebią
- 5 0
-
2021-08-23 15:53
Gdynia
Witam,
70 lat po wojnie, a w Gdyni nie ma tunelu !!! Nawet Wejherowo zbudowało tunel, 50 lat temu.
Ludzie wytłumaczcie mi, dlaczego cały czas wybieracie Szczurka na gospodarza Gdyni ??- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.