• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    PKP jest trochę winna że powoli zorganizować planu tunelu i wiadukt w Gdyni Chylonii a nie myślał że jest projekt od dawna . To po prostu jest wstyd PKP . Od Gdyni do Warszawy jest gotowy budowany na każdym peronu i tunelu w szybkim terminie . A najgorsza jest z Gdyni do Słupska dlatego zwleka dale z opóźnieniem . A miał być gotowy w 2025 . Teraz nie wierzymy w budowę bo teraz dużo brakuje budowlańców . To przez PiS jest winny !!!!!

    • 1 6

    • Czy tam, gdzie się (1)

      urodziłeś, nie było szkoły podstawowej?

      • 3 1

      • Ale sobie to pytanie zadajesz?

        • 0 2

    • Masz wyraźny kłopot z polską składnią, nie jest też to po kaszubsku, Kaliningrad? Kabul?

      • 1 0

  • Niemal środek miasta. Wokół duże dzielnice zamieszkałe przez kilkadziesiąt tys. osób (2)

    a tu ruch odbywa się jak 100 lat temu, kiedy nadmorska wieś uzyskała status miasta. Wstyd p. Prezydencie Szczurek

    • 16 1

    • No może jeszcze prezyd. Szczurka obarczysz (1)

      odpowiedzialnością za wszystkie inwestycje i infrastrukturę pkp , plk,... ? Bo wg ciebie PiS jest tylko od obiecanek i PR..-u

      • 0 7

      • a ty znowu politykujesz....

        .

        • 2 0

  • Gdynio - ważny jest przekop i CPK

    reszta nieważna - wasz były radny Marcin VAT szprychy buduje

    • 1 7

  • bez zdziwienia

    zobaczcie ile trwaja roboty na przejezdzie kolejowym kolo makro..... porazka. Gdzie im tunel budowac?!

    • 5 0

  • A w pociągach PKP InterCity wyswietlją na okrągło reklamy czego to oni w tej jeszcze perspektywie finansowej nie zbudują...

    Najwyraźniej trzeba było zbudować jakiś nowy przystanek jak we Włoszczowej, szybką kolej do Radomia - i nie starczyło kasy.

    • 1 5

  • Duże inwestycje PKP i PLK w Gdyni, widać to wielkie kłamstwo PiS (2)

    tak samo jak Horały i jego kolegów, którzy łopatami dwie kadencje temu "kopali" trasę pod OPAT. A okazuje się, że nawet te mniejsze inwestycje w infrastrukturę kolejową, które już miały się rozpocząć wkrótce także w Gdyni-Chyloni przy dużej pomocy urzędu miasta się przez PKP nie rozpoczną. Przez takie działania w kierunku bojkotowania terenu stacji Gdynia Port wszystko PiS robi aby nie poprawić przepustowości, i utrudnić życie mieszkańcom a zwłaszcza kierowcom, co wydłuży czas (przez pociągi) w oczekiwaniu w korkach. Zmniejszy się poziom bezpieczeństwa. Przebudowa widać też nie obejmie przejazdów kolejowo-drogowych w kierunku Gdyni Północ(osobowych).
    Kłamcy, Kłamcy i jeszcze raz Szkodnicy!!!

    • 6 5

    • a co na to lekarz ?

      Ubierz się jutro ładnie i do rejestracji

      • 2 0

    • "przy duzej pomocy urzedu miasta"

      Gdyby PKP nie finansowala budowy wiaduktu (ok. 50% budzetu) nad torowiskiem manewrowym, miasto nic by nie zrobilo... Zgodnie z oswiadczeniem magistrackiego prominenta, ktory jest przekonany, ze "droga czerwona" nie zaspokaja zadnych potrzeb mieszkancow...

      • 2 0

  • Haha wzane ze na projekt zostaly wydane miliony

    Koniec marzeń o przyszlosci

    • 1 0

  • Heheszki

    A doliczcie czas oczekiwania na materiały budowlane, dużo się zmieniło na tym rynku

    • 2 0

  • Tak to wygląda

    W Gdyni drugi to koszmar nawet w Śródmieściu dziur jest pełno. Nawet jak zbudowali drogę od nowa to nic to nie zmieniło gdyż pasów ostatecznie jest tyle samo bo oczywiście bus pasy. I tak samo będzie tu niby ma być dobrze ale oni z Gdyni zawsze coś odjebią

    • 5 0

  • Gdynia

    Witam,
    70 lat po wojnie, a w Gdyni nie ma tunelu !!! Nawet Wejherowo zbudowało tunel, 50 lat temu.
    Ludzie wytłumaczcie mi, dlaczego cały czas wybieracie Szczurka na gospodarza Gdyni ??

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane