• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Piszecie o dostawaniu kasy od rządu PiS. PiS rządzi od sześciu lat! Szczurek od 23 lat! Ciągle go bronicie. Tego nikt normalny nie rozumie

    • 11 1

  • Koniec Szczurka (2)

    Panie Szczurek, koniec marzeń o tunelu, to koniec Pana Prezydentury.
    Wstyd, żeby 25 lat nie starczyło na wybudowanie tunelu. Przy ostatnich wyborach podczas agitacji osobiście Pan mi obiecał, że za tej kadencji tunel powstanie. A ja głupi Panu uwierzyłem.

    • 14 1

    • (1)

      Może i koniec ale początek jego następcy wielkiego pustego łba którego zadaniem będzie dalsze utrzymywanie zaprzyjaźnionych z siwa g**da firemek deweloperskich

      • 3 0

      • W tym mieście rządzi mafia.

        • 0 0

  • brawo Szczur! kolejny sukces w dziedzinie jak utrudnić życie mieszkańcom.

    • 7 0

  • Baju baju baju

    Usmiechnij się, jesteś przecież w Gdyni, stój sobie pod szlabanem albo w korku na estakadzie.
    Inni (na pewno, chyba, byc może ? ... mają gorzej ?) niech sobie narzekają, Gdynia, tu się żyje...

    • 8 0

  • Elegancko

    Jeszcze nasze dzieci będą stały na tym przejeździe. Poruszanie się samochodem po Gdyni to katorga

    • 7 1

  • A ja bym tam postawił

    Parkometry

    • 7 0

  • Polska to kraj ludzi ogromnej wiary, (1)

    niewielkiej wiedzy i znikomej chęci dowiedzenia się jak jest naprawdę. Miast to nie guma od majtek, nie rozciągnie się z xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs do xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl. Wszyscy chcą jeździć samochodami, tyle że jest ich już o wiele za dużo i ciągle przybywa nowych, tak że ani obecna, ani wyśniona hipotetyczna nierealistyczna sieć drogowa przyszłości ich nie pomieści. Im szybciej ktoś spojrzy prawdzie w oczy, tym szybciej osiągnie spokój ducha. Naiwni zaś nadal będą się niezdrowo podniecać i wylewać swoje gorzkie żale, że nie dostają tego co im się "należy".

    • 0 6

    • Ciągle przybywa nowych ludzi? naprawdę?

      W 1989 roku w Gdyni mieszkało 252 tys mieszkańców a po 32 latach mieszka w niej 245 tys mieszkańców
      W tym samym czasie populacja Rumii zwiększyła się z 10 tys do 50 tys, Redy z 5 do 25 tys. Już litościwie nie podam o ile procent wzrosła ludność Gmin Kosakowo, Szemud czy Żukowo bo ponad 100%. Nie rozumiecie w tych urzędach, że ludzie uciekają z Gdyni i Sopotu przez was?To Rodowici Gdynianie zapewnili Rumii, Redzie i Bojanu bezprecedensowy boom rozwojowy zabierając tam ze sobą swoje podatki, przestrzenie życiowe, pasje i marzenia. Jak jesteś taki/taka realista to pojedź sobie na wycieczkę do warszawy, spójrz prawdzie w oczy i zobacz jak wyglądają aleje dojazdowe do nowych osiedli, ile mają pasów, jakie mają wiadukty, tunele. Naprawdę nowoczesność nie polega na utrzymywanie przejazdu z 1874 roku w niezmienionym kształcie i nie przyjmowanie do wiadomości że samochód jest podstawowym środkiem lokomocji ludzi XXI wieku.

      • 1 0

  • Nieudolna Gdynia

    To jest przykład na przewagę PR-u nad realiami. Wizerunkowo - piękna, nowoczesna Gdynia. Gdynia, która nie zauważa i pomiata mniejszymi sąsiadami. Realnie - nieudolna Gdynia nie potrafi zbudować od początku żadnego przejazdu bezkolizyjnego od estakady aż do Rumi. Ludzie stoją na szlabanach w tej nowoczesnej Gdyni w roku 2021. Tymczasem Rumia buduje już drugi przejazd pod torami (niebawem ukończy), Reda już zbudowała, Wejherowo niedawno oddało również drugi tunel. Można? Można bez nadmuchanej reklamy budować zamiast gadać.

    • 10 0

  • nie dziwię się (1)

    skoro pis zabiera pieniądze samorządom

    • 2 11

    • Tak samo w Rumi zabrał!

      I teraz tunelu nie mają!

      • 4 0

  • Łucyk Ty to bierz kartke i długopis

    Biegiem składać dymisje

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane