• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Lepiej stawiać betony mieszkalne niż zrobić coś porządnego chodzi o przejazdy

    • 5 0

  • Polityka transportowa miasta powinna być zupełnie inna (8)

    Dobudowywanie bez sensu jakiś kawałków dróg to droga donikąd.
    Owszem korek może i zniknie tam, ale przez poprawę przepustowości jednej drogi on się po prostu przesunie w inne miejsce.

    Polityka transportowa miasta powinna opierać się o zmniejszenie ruchu pojazdów.
    Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować.

    Ogólnie należy dążyć do tego żeby ruchu samochodów w mieście nie było - poprzez likwidację ogólnodostępnych miejsc parkingowych, pozostawienie jedynie miejsc dla niepełnosprawnych.
    Mieszkańców należy zobowiązać do zorganizowania sobie prywatnego terenu do trzymania własnych pojazdów.

    Nie ma takiej siły żeby dobudować drogi - próbowano to kiedyś zrobić w Detroit, zatrzymano się na etapie gdzie 3/4 powierzchni miasta było infrastrukturą drogową, a cała metropolia stała w korkach po 4h dziennie, właśnie z tego powodu że całe miasto było poprzecinane siecią dróg po 10 pasów.
    Raczej nie chcemy iść tą drogą.

    • 2 12

    • Czemu zawsze się znajdzie jakiś ciężko niepełnosprawny intelektualnie cyklista?

      • 9 1

    • Zaufaj mi w psychiatryku już przyjmują... (1)

      .... zapraszam Cię tam do odwiedzin w jedną stronę - najlepiej rowerem

      • 9 1

      • Ale musi wliczyć czas stania na szlabanach kalkulując dojazd na Srebrzysko. Chyba że jak każdy porządny cyklista ma przepisy ruchu drogowego w tej części ciała którą sadza na siodełku.

        • 7 0

    • Kwintesencja poglądów wszelkiej maści ekoaktywistow, pseudo cyklistów i innych zielononawiedzonych zlikwidować, zmusić, zobowiazac

      • 5 0

    • piesiewicz to ty? Halo jesteś w portowo-przemysłowym mieście. Bujaj się z tymi pomyslami (1)

      komuch

      • 6 1

      • Jeszcze

        Niedługo po porcie nie będzie śladu, wszędzie kafejki i woonerfy.

        • 4 0

    • "Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować."

      Zator powstaje, bo nie ma bezkolizyjnego przejazdu przez teren kolejowy i zamykają szlabany ośle jeden. Idąc twoim tokiem rozumowania, to wszystkie drogi z przejazdami naziemnymi powinny być zamknięte dla ruchu kołowego, tak?

      • 5 0

    • Brawo za wpis otrzymuje on nagrodę Pomorski Obłęd 2021

      Uzasadnienie:
      Wspaniała kompilacja poglądów wyznawanych przez kastę władczą pomorskiej krainy prawdziwej demokracji.

      Laudacja:
      Przy okazji trzeba zauważyć że jest to ideologia bezpardonowo wprowadzana w życie wbrew oporowi społecznemu - wiadomo bowiem że elity polityczne wiedzą lepiej gdyż są światlejsze i bardziej europejskie od przaśnego społeczeństwa.
      Wolne Miasto Wolności także wprowadzana w życie te ideały lepszego świata - zwężanie pasów, przejścia dla pieszych nad tunelami podziemnymi, skrzyżowania równorzędne, likwidacja miejsc parkingowych. To nie jest kwestia nieudolności Szczurka czy Dulkiewicz, to jest kwestia obowiązywania ideologii wyrażonej wpisem - stad nagroda

      • 1 0

  • Popieram Pana który zaprasza na Obłuże koło 15-tej. Najbardziej zapraszam naczelne kierownictwo z urzędu miasta. Mogą jechać też autobusem, szczerze mówiąc wielkoiej różnicy nie widzę, najlepiej niech jeszcze kazdy zbierze ze sobą swoje dzieciaki i koniecznie zakupy z Hali Targowej, tak min. dwie siaty. Ubaw po pachy! Aha! I najlepiej jechać Wiśniewskiego i tylko wtedy, jak pierdyknie dylatacja na estakadzie! No, boki zrywać!

    • 18 0

  • Gdynia to nie miasto tylko stan umysłu Zarządu i rady Miasta. (1)

    Tunel/wiadukt na Puckiej bedzie póznie, by-pass Witomina do Obwodnicy będzie później, poszerzenie Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej o 1 pas na całej długości do Dąbrowy bedzie pózniej. Tylko wybory będą wcześniej więc wybierzmy nową Rade Miasta z wykluczeniem tych z Samorządności i nowego (nie starego-nowego) prezydenta miasta.

    • 15 0

    • nie zapomnę jak w 2018 Gdynianie oburzali się że jakiś Horała, jakiś pisowczyk śmie kandydować w Ich Mieściei

      Macie co chcieliście - a chcieliście widząc efekty wcześniejszych kadencji

      • 1 0

  • Cyrk na kółkach

    20 lat głosowania na te same osoby i co teraz? cieszyc sie jak pluja mieszkancom w twarz

    • 10 0

  • PKP to nowotwór dla Gdyni (2)

    • 2 8

    • Zgadza się!

      W Rumi i Wejherowie idzie piorunem, bo tam jest inne PKP!

      • 6 0

    • Bez PKP

      Gdynia byłaby jeszcze większą wiochą, do której dostać by się można było tylko pekaesem albo dwudziestoletnim audi w gazie.

      • 7 0

  • Posłuchajcie

    Ten tunel nie powstanie . Ich to nie interesuje . Chylonia to dzielnica głównie starszych ludzi. Nawet rynek zaorali. Powinni stworzyć miejsce dla kupców i oczywiście pobierać opłatę . W każdym mieście są rynki itd. zauważcie jedno trójmiasto a większość fajnych ofert pracy w zwyczajnych firmach go Katowice WAWA Rzeszów i Poznań. Gdynia to pustynia gospodarcza mało firm. Dlatego nie ma nie było i nie będzie dużych inwestycji . Większość firm siedzib nie ma oddziału głównego w 3miescie. Jedynie logistyka przeładunki i tyle. Odnośnie imprez niech będą ale najpierw infrastruktura drogi praca Przemyśl potem imprezy . Jak dla mnie te miasto to agonia gospodarcza .

    • 12 0

  • I tak odwleka się wsio przez lata. Trasa kaszubska miałą o ile się nie mylę być gotowa w 2018. Albo zacząć się miały prace, bo mogłem się pomylić. Ale odwleka się od lat różne inwestycje czy przebudowy.

    • 4 1

  • Nie ma znaczenia, kto za to odpowiada...

    Gdynia staje się podłym miastem. W każdej dziedzinie. Po prostu wstyd przyznawać się, że się tu człowiek urodził i mieszka.

    • 15 0

  • Tunel (2)

    Trzeba zmienić Prezydenta ten myśli tylko o Wiczlinie

    • 7 1

    • Na Wiczlinie,

      podobnie jak w całym mieście, też nic szczególnego się nie dzieje. Powstają jedynie nowe bloki, w niedziele biją dzwony, seniorzy jadą do ROD... Po prostu Gdynia.

      • 5 0

    • jechałem ostatnio przez Wiczlino

      rozbawiły mnie ulice poskładane z płyt jombów jako reguła w tej dzielnicy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane