- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (47 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później
Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. Pucką w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.
- Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
- Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
- Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
- W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.
Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.
Film z listopada 2017 roku
Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.
PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków
Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.
- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach
Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.
- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)
Miejsca
Opinie (482) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-23 11:15
Lepiej stawiać betony mieszkalne niż zrobić coś porządnego chodzi o przejazdy
- 5 0
-
2021-08-23 11:19
Polityka transportowa miasta powinna być zupełnie inna (8)
Dobudowywanie bez sensu jakiś kawałków dróg to droga donikąd.
Owszem korek może i zniknie tam, ale przez poprawę przepustowości jednej drogi on się po prostu przesunie w inne miejsce.
Polityka transportowa miasta powinna opierać się o zmniejszenie ruchu pojazdów.
Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować.
Ogólnie należy dążyć do tego żeby ruchu samochodów w mieście nie było - poprzez likwidację ogólnodostępnych miejsc parkingowych, pozostawienie jedynie miejsc dla niepełnosprawnych.
Mieszkańców należy zobowiązać do zorganizowania sobie prywatnego terenu do trzymania własnych pojazdów.
Nie ma takiej siły żeby dobudować drogi - próbowano to kiedyś zrobić w Detroit, zatrzymano się na etapie gdzie 3/4 powierzchni miasta było infrastrukturą drogową, a cała metropolia stała w korkach po 4h dziennie, właśnie z tego powodu że całe miasto było poprzecinane siecią dróg po 10 pasów.
Raczej nie chcemy iść tą drogą.- 2 12
-
2021-08-23 11:22
Czemu zawsze się znajdzie jakiś ciężko niepełnosprawny intelektualnie cyklista?
- 9 1
-
2021-08-23 11:40
Zaufaj mi w psychiatryku już przyjmują... (1)
.... zapraszam Cię tam do odwiedzin w jedną stronę - najlepiej rowerem
- 9 1
-
2021-08-23 11:49
Ale musi wliczyć czas stania na szlabanach kalkulując dojazd na Srebrzysko. Chyba że jak każdy porządny cyklista ma przepisy ruchu drogowego w tej części ciała którą sadza na siodełku.
- 7 0
-
2021-08-23 12:38
Kwintesencja poglądów wszelkiej maści ekoaktywistow, pseudo cyklistów i innych zielononawiedzonych zlikwidować, zmusić, zobowiazac
- 5 0
-
2021-08-23 13:37
piesiewicz to ty? Halo jesteś w portowo-przemysłowym mieście. Bujaj się z tymi pomyslami (1)
komuch
- 6 1
-
2021-08-23 16:12
Jeszcze
Niedługo po porcie nie będzie śladu, wszędzie kafejki i woonerfy.
- 4 0
-
2021-08-23 16:22
"Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować."
Zator powstaje, bo nie ma bezkolizyjnego przejazdu przez teren kolejowy i zamykają szlabany ośle jeden. Idąc twoim tokiem rozumowania, to wszystkie drogi z przejazdami naziemnymi powinny być zamknięte dla ruchu kołowego, tak?
- 5 0
-
2021-08-25 14:06
Brawo za wpis otrzymuje on nagrodę Pomorski Obłęd 2021
Uzasadnienie:
Wspaniała kompilacja poglądów wyznawanych przez kastę władczą pomorskiej krainy prawdziwej demokracji.
Laudacja:
Przy okazji trzeba zauważyć że jest to ideologia bezpardonowo wprowadzana w życie wbrew oporowi społecznemu - wiadomo bowiem że elity polityczne wiedzą lepiej gdyż są światlejsze i bardziej europejskie od przaśnego społeczeństwa.
Wolne Miasto Wolności także wprowadzana w życie te ideały lepszego świata - zwężanie pasów, przejścia dla pieszych nad tunelami podziemnymi, skrzyżowania równorzędne, likwidacja miejsc parkingowych. To nie jest kwestia nieudolności Szczurka czy Dulkiewicz, to jest kwestia obowiązywania ideologii wyrażonej wpisem - stad nagroda- 1 0
-
2021-08-23 11:21
Popieram Pana który zaprasza na Obłuże koło 15-tej. Najbardziej zapraszam naczelne kierownictwo z urzędu miasta. Mogą jechać też autobusem, szczerze mówiąc wielkoiej różnicy nie widzę, najlepiej niech jeszcze kazdy zbierze ze sobą swoje dzieciaki i koniecznie zakupy z Hali Targowej, tak min. dwie siaty. Ubaw po pachy! Aha! I najlepiej jechać Wiśniewskiego i tylko wtedy, jak pierdyknie dylatacja na estakadzie! No, boki zrywać!
- 18 0
-
2021-08-23 11:24
Gdynia to nie miasto tylko stan umysłu Zarządu i rady Miasta. (1)
Tunel/wiadukt na Puckiej bedzie póznie, by-pass Witomina do Obwodnicy będzie później, poszerzenie Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej o 1 pas na całej długości do Dąbrowy bedzie pózniej. Tylko wybory będą wcześniej więc wybierzmy nową Rade Miasta z wykluczeniem tych z Samorządności i nowego (nie starego-nowego) prezydenta miasta.
- 15 0
-
2021-08-25 14:12
nie zapomnę jak w 2018 Gdynianie oburzali się że jakiś Horała, jakiś pisowczyk śmie kandydować w Ich Mieściei
Macie co chcieliście - a chcieliście widząc efekty wcześniejszych kadencji
- 1 0
-
2021-08-23 11:36
Cyrk na kółkach
20 lat głosowania na te same osoby i co teraz? cieszyc sie jak pluja mieszkancom w twarz
- 10 0
-
2021-08-23 11:46
PKP to nowotwór dla Gdyni (2)
- 2 8
-
2021-08-23 11:50
Zgadza się!
W Rumi i Wejherowie idzie piorunem, bo tam jest inne PKP!
- 6 0
-
2021-08-23 12:11
Bez PKP
Gdynia byłaby jeszcze większą wiochą, do której dostać by się można było tylko pekaesem albo dwudziestoletnim audi w gazie.
- 7 0
-
2021-08-23 11:56
Posłuchajcie
Ten tunel nie powstanie . Ich to nie interesuje . Chylonia to dzielnica głównie starszych ludzi. Nawet rynek zaorali. Powinni stworzyć miejsce dla kupców i oczywiście pobierać opłatę . W każdym mieście są rynki itd. zauważcie jedno trójmiasto a większość fajnych ofert pracy w zwyczajnych firmach go Katowice WAWA Rzeszów i Poznań. Gdynia to pustynia gospodarcza mało firm. Dlatego nie ma nie było i nie będzie dużych inwestycji . Większość firm siedzib nie ma oddziału głównego w 3miescie. Jedynie logistyka przeładunki i tyle. Odnośnie imprez niech będą ale najpierw infrastruktura drogi praca Przemyśl potem imprezy . Jak dla mnie te miasto to agonia gospodarcza .
- 12 0
-
2021-08-23 12:03
I tak odwleka się wsio przez lata. Trasa kaszubska miałą o ile się nie mylę być gotowa w 2018. Albo zacząć się miały prace, bo mogłem się pomylić. Ale odwleka się od lat różne inwestycje czy przebudowy.
- 4 1
-
2021-08-23 12:04
Nie ma znaczenia, kto za to odpowiada...
Gdynia staje się podłym miastem. W każdej dziedzinie. Po prostu wstyd przyznawać się, że się tu człowiek urodził i mieszka.
- 15 0
-
2021-08-23 12:04
Tunel (2)
Trzeba zmienić Prezydenta ten myśli tylko o Wiczlinie
- 7 1
-
2021-08-23 12:08
Na Wiczlinie,
podobnie jak w całym mieście, też nic szczególnego się nie dzieje. Powstają jedynie nowe bloki, w niedziele biją dzwony, seniorzy jadą do ROD... Po prostu Gdynia.
- 5 0
-
2021-08-25 14:15
jechałem ostatnio przez Wiczlino
rozbawiły mnie ulice poskładane z płyt jombów jako reguła w tej dzielnicy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.