• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Szczurek odejdż !!!

    Wstydu oszczędż!!!

    • 15 0

  • lektor

    świetny lektor filmu. dobra robota

    • 1 0

  • PKP i Poczta Polska to najgorsze Polskie firmy (1)

    PKP i Poczta Polska to od zawsze najgorzej zarządzane Polskie firmy
    Dysponują one ogromnym majątkiem ale mają przerost zatrudnienia i niekompetentnych dyrektorów oraz polityczne zarządy
    Prywatyzacja tylko to może pomóc

    • 2 7

    • deklu z platformy jesteś ?

      Czy z urzędu wsi ?

      • 2 0

  • Chcieli by zaczynać od Słupska, więc zaczynają tę linię od zachodu

    A teraz płacz panie marszałku i koledzy z KO

    • 3 1

  • Łucyk pseudonim opozniony (1)

    Łucyk chłopie czy cos będzie na czas za twoich rządów czy wszystko opóźnione ?

    • 14 0

    • Opózniony prezydent ds. Rozwoju

      • 0 0

  • Po co komu tunele, wiadukty skoro może wystarczy odpowiednio poszerzyć strefę płatnego parkowania, a problem sam się rozwiąże. (1)

    Gdynia dba o mieszkańców - o ich proekologiczne postawy. Gdynia wolna od smogu, hałasu itd...
    Wystarczy spojrzeć na centrum miasta. Od czasu podniesienia opłat w strefach płatnego parkowania do najwyższych w Polsce wreszcie są wolna miejsca. sukces !!!! : odkorkowano miasto, mniej pojazdów to wolniej zużywające się drogi, mniejszych hałas, mniej smogu ....
    Po co komu tunele, wiadukty skoro może wystarczy odpowiednio poszerzyć strefę płatnego parkowania, a problem sam się rozwiąże, Dziwie się, że tego nie wprowadzono w północnych dzielnicach Gdyni.
    Wtedy Gdynianie jadący do Kosakowa na pokazy lotnicze dotarli bez problemu oczywiście komunikacja miejską, aby zobaczyć na co wydano miliony z ich podatków. Pokazy, które w kilka dni, czyli podczas lotów próbnych przed pokazem i w trakcie pokazów wyemitowały tyle spalin, ile byście się nie nawdychali przez cały rok i wygenerowały taki hałas, którego przy samochodach doznać się nie uda.

    • 17 0

    • wolne miejsca w centrum? to chyba żart!

      mieszkam w centrum, płacę abonament i każdego dnia po kilkanaście minut poluję na miejsce do zaparkowania! Podwyżki nic nie zmieniły!

      • 0 0

  • Budowanie dróg

    przy pomocy puszki farby, totalna niemoc w utrzymaniu już istniejących w stanie nadającym się do użytku, likwidowanie przedsiębiorstw i portu na rzecz apartamentów dla nowobogackich z Warszawy, blokowanie miasta dla uprawiania pseudo sportowej hucpy. wszechwładna deweloperka .i ucieczka mieszkańców do okolicznych gmin. Aż nadto wskazuje na kierunek "rozwoju" i mizerię zabetonowanego układu .

    • 12 0

  • A czy Polski Ład nie powinien załatwiać takich spraw ?

    • 2 9

  • Trele morele

    Pewnie, że nie będzie, jak był plan zagospodarowania pod tunel to kto pozwolił zabudowac teren sklepami blokami,teraz milionowe odszkodowania za wzburzenie

    • 4 0

  • Głosujcie dalej na tych przy korycie bo daja (2)

    To nie będziecie mieli nic

    • 12 3

    • jedyne co daje kuc to parkomaty

      • 4 0

    • Obudź się

      To w Gdyni rządzi PiS?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane