• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później

Michał Sielski
23 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia. Długie oczekiwanie na otwarcie szlabanów na ul. Puckiej to standard o każdej porze dnia.

Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. PuckąMapka w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.



Kiedy powstaną bezkolizyjne przejazdy na Puckiej?

Przypomnijmy:
  1. Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
  2. Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
  3. Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.

Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.

Film z listopada 2017 roku

Gdynia zapłaci natomiast za budowę układu drogowego - jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, budowę koniecznych murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.

Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.

PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków



Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.

- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach



Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.

- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
14:52 23 SIERPNIA 21

Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)

Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...
Przejazd Piaskowa od 30 minut zamknięty. W tym czasie przejazd na Puckiej otwarty został trzykrotnie. Paranoja...

Miejsca

Opinie (482) ponad 10 zablokowanych

  • Jak zmusic kolej . Zmienic szlabany z ruchu ulicznego ma kolejowy i puszczac pociagi raz na pół godziny. Zakladam sie ze po pol roku beda i plany i pieniadze i wykonawca. O Szczurku nie piszę, bo tego czlowieka juz nic nie zmieni, to jest juz neuleczalna choroba wladzy. Oczywiscie mysle głownie o tym przjezdzie blizej Chylonskiej bo o a nie ten drigi stanowi probledla Gdynian.

    • 4 1

  • Proponuję opłatę ... (1)

    ... za wjazd na przejazd kolejowy na Puckiej - problem korków zniknie :)

    • 2 2

    • skasuj ten wpis, w urzędzie miasta czytają komentarze,i za chwilę ogłoszą że na prośbę mieszkańców wprowadzają po 10 zł za przejazd.

      • 2 0

  • No, niemożliwe...!

    Ale jak to?!
    Opóźnienie na kolei??? Przecież to się nie zdaża

    • 2 0

  • Miałem okazje pracowac w budynku UM Rumi i zauważyłem tam jedna istotna cechę tamtejszych urzedników, rzadka w innych urzedach w tym i w Gdyni. Oni tam myślą. I moze dlatego beda mieli przejazd.

    • 14 0

  • Wstyd Gdynia

    Nawet Wejherowo ma swój tunel, a teraz niz w sumie dwa bo jeden nowka sztuka

    • 12 0

  • (13)

    Trzeba było kasę wydaną przy dworcu w Gdyni Chylonii przeznaczyć na przejazd podziemny a nie na mało niepotrzebny parking. Ciekawe ile tam aut będzie stało.

    • 169 21

    • zero (0)

      Jak wprowadza parkomaty to zero (0)

      • 24 1

    • ty PiSaku wokół siebie to rozróżniasz w ogóle, ale tak cokolwiek ??? he? (10)

      np. inwestora PKP-PLK ... od miasta Gdynia - które tu nie jest stroną inwestycyjną i nie jest właścicielem gruntu pod inwestycję.

      • 7 15

      • korepetyce zalecam (7)

        W Weju i w Rumii.
        Podroze ksztalca.

        • 11 4

        • PiSaku tam to też tereny i budowy PLK-PKP-bandyPiS (4)

          • 4 13

          • klamiesz (3)

            Tunel w Rumi to 90mln z budzetu miasta.
            Dzialka? A jakie ma to znaczenie, skoro sie chce i mozna dogadac.

            • 13 3

            • i 230mln z budżetu PKP (2)

              • 6 1

              • no i co to zmienia?

                Mozna? Mozna...

                • 4 0

              • ???

                Tyle to kosztowal gdanski tunel... pod Wisla.
                A rowniez gdanski wiadukt na Zaroslaku byl tanszy.

                • 1 0

        • (1)

          Kore...co?
          Rumi.
          Dobranoc.
          .

          • 1 0

          • nie czujesz

            Weja tez nie ma...

            • 0 0

      • (1)

        Mam wrażenie, że Gdynia nigdy nie jest stroną inwestycyjną :P

        • 9 1

        • Horała mieszka w Chyloni

          więc prawdopodobnie budowa podziemnego przy SKM przyszła z góry?

          • 1 3

    • Nieważne ile aut będzie tam stało ważne żeby ekipa szczura mogła sobie dorobić

      • 2 1

  • Wojtek

    Ma ważniejsze zeczy na głowie, teraz jest potrzebny na granicy z Białorusią hahahah

    • 8 0

  • Haha kompromitacja kolejna wies w pigulce

    • 5 0

  • Naiwność (4)

    Szkoda, że zdjęcie pokazuje nie ten przejazd o którym mowa w artykule, nie napalajcie się, na tym przejeździe nic się nie zmieni, wiadukt ma być dalej, za Hutniczą w stronę Pogórza, a nie w stronę Chulońskiej. Dopiero "droga czerwona" cokolwiek poprawi ale za ile lat?

    • 76 10

    • Wedlug Ciebie ktory przejazd przedstawia zdjęcie? (2)

      Na której ulicy..?

      • 0 5

      • ad. 2015. kilka tyg. przed wyborami (1)

        - Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
        ...
        - Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
        ...
        - My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,

        • 11 1

        • PiS rządzi w Gdyni od sześciu kadencji i dlatego taka bida.

          • 4 8

    • Na tym przejeździe ze zdjęcia ma być tunel, na kolejnym przejeździe, gdzie jeżdżą pociągi towarowe jest budowany wiadukt, oba przyjazdy są na ulicy Puckiej.

      • 14 0

  • Czyli zamiast lotniska widmo,

    Gdynianie by mieli zacny tunel i wiadukt przez tory?

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane