- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (71 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (197 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (45 opinii)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (252 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (343 opinie)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (183 opinie)
Gdynia pyta mieszkańców, które ulice wyłączyć z ruchu
Mniej samochodów na Skwerze Kościuszki oraz Świętojańskiej
to postulat, który wybrzmiewa coraz głośniej. Gdyńscy urzędnicy z decyzjami wstrzymują się, badając w międzyczasie preferencje mieszkańców co do kolejności działań.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wstępne badania przeprowadzone w ostatnim czasie w ramach unijnego projektu Civitas Dynamo pozwalają realnie myśleć o kolejnych krokach.
Pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego zapytali po raz pierwszy ponad 200 pieszych o ich stosunek do ograniczenia ruchu w centrum. 55 proc. badanych zadeklarowało, że samochody w pierwszej kolejności powinny zostać usunięte z ul. Świętojańskiej, a 25 proc., że ze skweru Kościuszki. Dużo mniej wskazało na ul. Starowiejską
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobne ankiety będą przeprowadzane coraz częściej.
- Chcemy otrzymać kompleksowy obraz sytuacji komunikacyjnej i jej oceny przez mieszkańców Gdyni i odwiedzających miasto w trakcie sezonu letniego, czy weekendów. Ostatecznym celem jest uchwalenie planu zrównoważonej mobilności miejskiej, który planujemy przyjąć w 2016 roku - będzie on rozszerzeniem planu transportowego, który za kilka dni zostanie uchwalony przez radę Miasta Gdyni - wyjaśnia Marcin Wołek, radny Samorządności i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Uniwersytetu Gdańskiego, realizującej badania w ramach projektu Civitas Dynamo.
Ankiety w rozszerzonej wersji pojawią się w najbliższym czasie na stronie internetowej Mobilna Gdynia, będącej jednym z widocznych efektów unijnego programu.
- Zależy nam, żeby zapytać jak najwięcej osób, nie tylko mieszkańców, ale także turystów, sklepikarzy, wynajmujących biura w centrum. Skupiamy się na ulicach Świętojańskiej, al. Jana Pawła II i Starowiejskiej. Chcemy otrzymać odpowiedź, która z tych ulic powinna zostać otwarta bardziej dla pieszych - opowiada Alicja Pawłowska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Po zebraniu odpowiedzi urzędnicy planują zamknięcie na jakiś czas najczęściej wskazywanej przez mieszkańców ulicy. To zadanie zaplanowane na przyszłość, ale wcale nie tak odległą. Cały projekt Civitas Dynamo potrwa do końca 2016 roku. Miasto otrzymuje na jego realizację z Unii Europejskiej blisko 800 tys. euro.
Miejsca
Opinie (322) 6 zablokowanych
-
2014-02-22 14:13
W samo południe
Gdynia niech nie pyta... Dziwne rzeczy zdarzały się tam w samym środku, centrum miasta
- 2 0
-
2014-02-22 15:05
(1)
poco zamykac Swietojanska jak tam poza bankami nic nie ma,a trolejbusy i tak beda jezdzily ,a jak przeloza ruch na Wladyslawa to wtedy beda korki.Mieszkancy Swietojanskiej beda sie tylko cieszyc.Na Wladyslawa latem zeby porozmawiac w domu trzeba zamykac okna bo taki jest halas
- 3 0
-
2014-02-22 19:55
Ale w zimie okien nie trzeba zamykać bo ruchu nie ma
- 0 0
-
2014-02-22 15:28
W samo południe
A Gdańsk pyta, pytania zadaje, bo wiadomo sitwa rządzi
- 1 0
-
2014-02-22 15:48
Zakaz (2)
Totalny zakaz ruchu samochodów w całej Gdyni od zaraz.
Totalny zakaz ruchu pieszych za miesiąc.
Pozostawić i nakazać poruszanie się na rowerach, ale do tyłu.
To dopiero ekologia.- 6 0
-
2014-02-22 16:03
Najlepszy byłby zakaz zakazywania.
Nadprodukcja prawa i nałogowe zakazywanie. Nie dotyczy rowerzystów. O to nasza rzeczywistość.
- 4 1
-
2014-02-24 20:03
Pierdzenie! Nie pierdzieć w czasie jazdy rowerem.
Zakazać pierdzenia w czasie jazdy do tyłu zwłaszcza z pasażerem na ramie. W przypadku pierdzenia nałożyć mandat od straży ratburgowej oraz pobrać opłątę klimatyczną za pierdzenie a także nałożyć karę za emisję tlenku węgla w trakcie pierdzenia.Totalny całodobowy zakaz pierdzenia gdziekolwiek w RATBURGU
- 0 0
-
2014-02-22 16:26
auta zezlomowac (1)
Przywrocic konie i wozy. Eco ludzie eco. Pomyslodawcy tego projektu zwolnic, kretynom nie placic. Zamknac to stars moga w piwnicy. Co za bzdurne plany
- 6 0
-
2014-02-22 16:46
Zakorkować koniom tyłki. Żeby nie było gazów cieplarnianych.
- 2 0
-
2014-02-22 17:16
Brawo Gdynia
Proponuję zlikwidować całkowicie ruch samochodowy. Korzyści wielkie, a przede wszystkim jako pierwsi w kraju opanujecie sprawę wypadków drogowych. Coraz bardziej się cieszę, że jakiś czas temu wyprowadziłem się... Kiedyś można się było Gdynią chwalić, a dziś... szklane domy, info boksy, bezrobocie bo przecież większość zakładów produkcyjnych zamknięta. Za to niezatapialny prezydent ze swoją świtą. Szkoda słów!
- 7 1
-
2014-02-22 17:40
Co za idiotyzm
Centrum gdyni już jest praktycznie martwe. Wieczorami można tam spotkać tylko grupy nawalonych małolatów.
Zamkniecie ulice to już nie będzie jak się dostać do niektórych sklepów. Rozumiem że po zamknięciu ruch z tych ulic wyparuje, i na Wład. IV nie będzie więcej samochodów?
Będziemy mieli piękny wielki plac do chodzenia... i nic więcej...
Sklepy tam plajtują jeden po drugim bo przenieśliście całą sprzedaż na obrzeża gdyni.
Małe sklepiki pozamykane bo komuś się ład miasta nie podobał.
Wybacz Szczurek, czuję do Ciebie sympatię jako do człowieka, ale jako prezydent miasta jesteś beznadziejny. Następny głos na pewno nie pójdzie na Ciebie.- 5 0
-
2014-02-22 20:00
No to jeszcze zakazać lotów na lotnisku
Którego nie ma.
Ale jest.
Nic nie lata.
Więc można zakazać.
Lotów zwłaszcza niskich.
W strefie pieszego pasażera.- 1 1
-
2014-02-22 20:17
pamiętam Świętojańską z przed 33 lat, (1)
kiedy tentniła życiem handlowym dwa zabawkowe jeden bardziej na początku drugi na końcu, sklep papierniczy bliżej kina Warszawa, sklep i bar Kosakowo.
a teraz tylko banki :(
Kto pamięta te wspanieła czasy palec do budki;)- 9 0
-
2014-02-24 12:23
kino Warszawa , kino Goplana, Atlantic
- 0 0
-
2014-02-22 22:32
ulice Gdyni
Jedynie Skwer reszta jest potrzebna dla komunikacji wrecz niezbedna.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.