• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia sprawdzi bezpieczeństwo na skrzyżowaniach

Patryk Szczerba
17 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Al Zwycięstwa - ul. Bernadowska - jedno ze skrzyżowań, które będzie obiektem badań pod kątem natężenia ruchu i bezpieczeństwa. Al Zwycięstwa - ul. Bernadowska - jedno ze skrzyżowań, które będzie obiektem badań pod kątem natężenia ruchu i bezpieczeństwa.

Gdynia chce sprawdzić stan bezpieczeństwa oraz warunki drogowe w miejscach wskazywanych przez kierowców i pieszych jako te, które wymagają interwencji i zmian. Po zakończeniu badań zostaną podjęte decyzje o ewentualnych inwestycjach w nowe rozwiązania drogowe.



Czy trójmiejskie skrzyżowania wymagają przebudowy?

Pracownicy firm wyłonionych w przetargu pojawią się na ulicach jeszcze w kwietniu. Po zakończeniu pracy przedstawią wyniki miejskim urzędnikom, którzy zadecydują, czy badane miejsca wymagają interwencji.

Pod lupę w najbliższym czasie trafią cztery fragmenty miejskich arterii, co do których pracownicy gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni mają największe wątpliwości.

- Zlecamy takie analizy po zgłoszeniach od mieszkańców i radnych dzielnicowych, którzy przecież znają najlepiej sytuację w swojej okolicy. Nie są one przeprowadzane przy każdej inwestycji drogowej. Często zdajemy się na naszych specjalistów i natychmiast podejmujemy decyzję. W przypadku spornych kwestii, oddajemy to jednak w ręce zewnętrznych firm - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Analizowane pod kątem natężenia ruchu będą: przejście dla pieszych przez ul. Warszawską, w okolicach budynku nr 34 zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowanie al. Zwycięstwa oraz ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Raduńską i ul. Chełmińską zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowanie ul. Orlicz-Dreszera z ul. Leszczynki i ul. Kordeckiego 3 zobacz na mapie Gdyni.

Badanie, którego koszt to kilkanaście tysięcy złotych, odbędzie się według ściśle określonych zasad, by uzyskać jak najrzetelniejsze wyniki: w godzinach 7-9 oraz 14-18 od wtorku do czwartku.

Co ważne, oprócz aktualnej sytuacji, w raporcie ma być uwzględnione także założenie wzrostu ruchu o 10 proc. Na co głównie będą zwracać uwagę badający?

- Na bezpieczeństwo, sugerując możliwości jego poprawy, chociażby poprzez zamontowanie sygnalizacji świetlnej. W takim opracowaniu powinny się znaleźć konkretne propozycje niskonakładowych zmian geometrii, poprawy widoczności i ogólnych zmian w organizacji ruchu. Będzie ono podstawą dla nas do ubiegania się o środki inwestycyjne z budżetu miasta - dodaje Karmoliński.

Decyzje co do realizacji są uzależnione od możliwości budżetowych miasta, ale jak zastrzegają urzędnicy, jeśli analizy wykażą, że we wskazanych miejscach potrzeba zmian, pieniądze na przebudowę i remonty znajdą się.

Miejsca

Opinie (119) 4 zablokowane

  • a co...?

    z głównym skrzyżowaniem Witomina ,nawet monitorowane nie jest

    • 1 0

  • badanie

    Może przy okazji i Szczurka przebadać, czy na mózg mu padło bo takie brzydactwo wybudował za nasze pieniądze . Pierwsze miasto na świecie z punktem widokowym na piątym piętrze . SUKCES. Panie Szczurek wreszcie jedyni na świecie

    • 7 0

  • Najgorzej przy dworcu 10Lutego, Dworcowa i Podjazd

    Autobusy, żeby wyjechać muszą wymuszać pierwszeństwo, to najgorsze skrzyżowanie w Gdyni

    • 7 0

  • Jaki "geniusz" w Gdyni

    zaprojektował skrzyżowanie Nowowiczlińskiej z Chwaszczyńską , przed zjazdem na obwodnicę.
    Mając jeszcze dużo miejsca zrobił to tak, że autobus na prawym pasie skręcając z Nowowiczlińskiej na Chwaszczńską w lewo kosi wszystkie samochody znajdujące się na lewym .A skręcające w kierunku Chwaszczyna stoją w niebotycznym korku , bo zabrakło wyobrażni aby dodać kawałek pasa do skręcania w prawo.A było z czego wykroić . I cała "modernizacja"za kupę pieniędzy poszła psu na budę ...

    • 7 0

  • Tak stawać światła i automatyczne kolczatki, megafony i fotoradary dla pieszych. (1)

    Popadamy w paranoję dzieje się tak jak ci kierowcy co słuchają GPS-u nie myśląc i chyba nie patrząc gdzie jadą. Zatracamy się w zabezpieczeniach, ufamy bezgranicznie we własne prawa i cudze obowiązki. Nie bierzemy pod uwagę żadnych zagrożeń. Bo ja mam zielone a on musi się zatrzymać - stolec prawda te dwie tony co jadą mogą się zepsuć i dochodzi czynnik ludzki za kierownicą a tobie łatwiej jest się zatrzymać na sekundę i upewnić. Kolejna sytuacja - jedzie rower z naprzeciwka co robimy walimy jak w dym przecież musi mnie ominąć i zaczyna się polka bo uruchamiają się lęki prawo-lewo-prawo-prawo i łup pretensje zamiast stanąć nieruchomo i pozwolić rowerzyście wybrać z której strony ma mnie ominąć. Sami powodujemy sytuacje niebezpieczne bo chcemy coś komuś udowodnić tylko kto na tym najlepiej wychodzi chyba zakłady pogrzebowe.

    • 0 0

    • Po prostu

      ZAKAZ poruszania się rowerów po ruchliwych ulicach.
      TYLKO po ścieżkach rowerowych. Koniec, kropka.Skończą się problemy .

      • 0 0

  • Spóźnione analizy.

    Deweloperzy najpierw budują dzielnicę, a potem żąda się od miasta dojazdu. Warto byłoby od razu ująć w planach budowlanych zwiększenie ruchu przez napływ nowych mieszkańców. Czy to takie nieprzewidywalne ?

    • 1 0

  • morska

    jak juz nas dopadly korki i tak czlowiek sobie jedzie i obserwuje to pierwsze co mi przychodzi do glowy to swiatla od estakady w strone rumi, czemu nie ma tak zgranych zmian swiatel zeby sie jechalo tzw zielona fala? przeciez tam jest tak ze jak sie rusza z pod jednych swiatel to na nastepnych 200m dalej sie stoi, tak sie zastanawaiam co za paly sa za to odpowiedzialne, kary finansowe jak by ponosili to by moze cos sie polepszylo

    • 2 0

  • "Badanie, którego koszt to kilkanaście tysięcy złotych, odbędzie się według ściśle określonych zasad, by uzyskać jak najrzetelniejsze wyniki: w godzinach 7-9 oraz 14-18 od wtorku do czwartku. "

    czyli bedzie stało 4 studentów którzy za 8 zł/h będą z kartką papieru stać przy ulicy. złoty interes, pewnie fuchę dostał znajomy królika z UM

    • 1 0

  • Skrzyżowanie ulic Chylońska Pucka Starogardzka

    Jaki idiota zaprojektował przebudowę w takim wykonaniu? Piesi idący od strony Starogardzkiej na Pucką muszą wyjść na połowę jezdni zęby zobaczyć czy jakieś auto nie nadjeżdża, już nie mówiąc o wyjeździe samochodem ze Starogardzkiej na Chylońską w stronę Lidla. Normalnie debilizm.Ile jeszcze ofiar żeby to skrzyżowanie poprawić.

    • 0 0

  • Jak już będziecie sprawdzać bezpieczeństwo na skrzyżowaniach fajnie by było zwrócić uwagę na ustawienie i częstotliwość zmiany świateł.....

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane