• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia sprawdzi bezpieczeństwo na skrzyżowaniach

Patryk Szczerba
17 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Al Zwycięstwa - ul. Bernadowska - jedno ze skrzyżowań, które będzie obiektem badań pod kątem natężenia ruchu i bezpieczeństwa. Al Zwycięstwa - ul. Bernadowska - jedno ze skrzyżowań, które będzie obiektem badań pod kątem natężenia ruchu i bezpieczeństwa.

Gdynia chce sprawdzić stan bezpieczeństwa oraz warunki drogowe w miejscach wskazywanych przez kierowców i pieszych jako te, które wymagają interwencji i zmian. Po zakończeniu badań zostaną podjęte decyzje o ewentualnych inwestycjach w nowe rozwiązania drogowe.



Czy trójmiejskie skrzyżowania wymagają przebudowy?

Pracownicy firm wyłonionych w przetargu pojawią się na ulicach jeszcze w kwietniu. Po zakończeniu pracy przedstawią wyniki miejskim urzędnikom, którzy zadecydują, czy badane miejsca wymagają interwencji.

Pod lupę w najbliższym czasie trafią cztery fragmenty miejskich arterii, co do których pracownicy gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni mają największe wątpliwości.

- Zlecamy takie analizy po zgłoszeniach od mieszkańców i radnych dzielnicowych, którzy przecież znają najlepiej sytuację w swojej okolicy. Nie są one przeprowadzane przy każdej inwestycji drogowej. Często zdajemy się na naszych specjalistów i natychmiast podejmujemy decyzję. W przypadku spornych kwestii, oddajemy to jednak w ręce zewnętrznych firm - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Analizowane pod kątem natężenia ruchu będą: przejście dla pieszych przez ul. Warszawską, w okolicach budynku nr 34 zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowanie al. Zwycięstwa oraz ul. Bernadowskiej zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Raduńską i ul. Chełmińską zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowanie ul. Orlicz-Dreszera z ul. Leszczynki i ul. Kordeckiego 3 zobacz na mapie Gdyni.

Badanie, którego koszt to kilkanaście tysięcy złotych, odbędzie się według ściśle określonych zasad, by uzyskać jak najrzetelniejsze wyniki: w godzinach 7-9 oraz 14-18 od wtorku do czwartku.

Co ważne, oprócz aktualnej sytuacji, w raporcie ma być uwzględnione także założenie wzrostu ruchu o 10 proc. Na co głównie będą zwracać uwagę badający?

- Na bezpieczeństwo, sugerując możliwości jego poprawy, chociażby poprzez zamontowanie sygnalizacji świetlnej. W takim opracowaniu powinny się znaleźć konkretne propozycje niskonakładowych zmian geometrii, poprawy widoczności i ogólnych zmian w organizacji ruchu. Będzie ono podstawą dla nas do ubiegania się o środki inwestycyjne z budżetu miasta - dodaje Karmoliński.

Decyzje co do realizacji są uzależnione od możliwości budżetowych miasta, ale jak zastrzegają urzędnicy, jeśli analizy wykażą, że we wskazanych miejscach potrzeba zmian, pieniądze na przebudowę i remonty znajdą się.

Miejsca

Opinie (119) 4 zablokowane

  • firma wyłoniona w drodze przetargu (1)

    Naprawdę mnie denerwuje ta maniera urzędu miasta w Gdyni pt"Jesteśmy wsłuchani w opinie obywateli i angażujemy się w poprawę..." i takie tam pierdoły (przepraszam ale nerwy mnie ponoszą). Co robi wydział komunikacji? Dlaczego firma zewnętrzna ma coś badać. Wystarczyłoby zatrudnić studentów na staż i zrobili by badania na pewno jest ktoś w urzędzie kto umie zanalizować dane na podstawie których robi się badania na każdym licencjacie wykorzystuje się metody badawcze i się je analizuje. No ale wtedy nie zarobiłyby pokrewne firmy startujące w przetargu a rodziny przecież muszą z czegoś żyć. W nosie mają nasze bezpieczeństwo co widać każdego dnia na estakadzie. A od GWE to naprawdę proszę się odczepić mieszkań w Rumi pracuję w Gdyni to z jaką rejestracją mam jeździć GA też potrafią zadziwić inwencją.

    • 2 0

    • A Urząd Miasta sam, nie może ?

      Posłać kilku pracowników, każdy ze składanym krzesełkiem i liczydłem i niech analizują zamiast się po kątach UM snuć.

      • 0 0

  • czemu akurat skrzyżownie z Bernadowską ? (1)

    Akurat skrzyżowanie Zwycięstwa z Bernadowską jest kiepską ilustracją do tego artykułu, chyba że redaktor był na rajdzie śrotów ostatnio i nie mógł się z niego wydostać z powodu klęski urodzaju widzów. Na tym skrzyżowaniu nie pamiętam ani jednego wypadku, (mylę się?)a to pewnie zasługa dobrej na nim widoczności. A że przejazd pod torami wąski, no cóż PKP go właśnie remontuje, czemu nikt z niminie pogadał?

    • 0 0

    • widzisz, na czym polegają te "remonty"? na wstawce stalowej pod swoje tory (czytaj PLK)

      pół mostu remontują :) Tego, co zostaje pod SKM już nie tykają :) Tak samo w sopocie, w Gdyni na Spółdzielczej, podobnie nad pieszymi tunelami na perony robili itp (i woda na złączeniu starego z nowym kapie...). To co tu mówić o poszerzaniu i nowych wiaduktach. Na jakim ty świecie... Dziś jest porażka, chała bylejakość i nędza.

      • 0 0

  • Ja bym sprawdził rondo De la Salle w Gdańsku, podobno biegają tam Ojczulkowie z pianą na kolanach

    i z ptakiem w ręku... Ornitolodzy jedni :)

    • 0 1

  • Tak, tak, "Gdynia zrobi to, Gdynia zrobi tamto"...

    Gdynia sprawdzi skrzyżowania, Gdynia zajmie się drogami dla rowerów, Gdynia porządnie ustawi sygnalizację świetlną...

    • 0 0

  • chylonska - pucka tunel natychmiast a nie lotnisko

    • 0 0

  • Koszt ? (1)

    A ile te analizy będą znowu NAS kosztować?

    • 0 1

    • a ile nas kosztuje jeżdżenie samochodem na krótkie odległości

      i czas stracony na szukanie miejsca do zaparkowania?

      • 0 0

  • Pucka - tunel

    Znając wstręt miejskich urzędników do budowy tunelu pod Pucką - zauważę,że badanie natężenia ruchu w tym miejscu nie jest prawidłowe z założenia,ponieważ miejscowi wiedzą,że zapory otwierają się raz na 20-25 minut i starają się unikać tego przejazdu.Tunel jest tutaj niezbędny i bardziej "moralnie"uzasadniony niż budowa etapami drogi z Witomina do Wiczlina.Łączyłby taki tunel dzielnicę przemysłowo-handlową przy Hutniczej(która oddaje miastu sporo podatków)z Chylonią i dojazdem do obwodnicy

    • 0 0

  • cały dojazd do obwodnicy na karwinach i wyjazd z sopockiej- może znajdziecie na to jakieś lekarstwo???

    • 0 0

  • synchronizacja swiatel

    A kiedy wreszcie zielona fala na Morskiej? Jak ma byc bezpiecznie jak trzeba 120km/h jechac zeby miec zielone od Estakady do Obwodnicy. Albo na poznym zoltym przejezdzac niemal po palcach pieszym.

    • 0 1

  • Przyciski.

    Zlikwidowac debilne przyciski na przejsciach! Wcale nie przyspieszaja zapalenia sie zielonego, a czesto wrecz opozniaja - kiedy nacisnie sie przycisk w czasie trwania cyklu zielonego to swiatlo sie nie zmienia i trzeba czekac na nastepny cykl zielony.
    Przyciskow na sciezkach rowerowych nawet nie chce sie komentowac.

    Do likwidacji ten balagan.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane