- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (136 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (75 opinii)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
Gdynia sprawdzi bezpieczeństwo na skrzyżowaniach
Gdynia chce sprawdzić stan bezpieczeństwa oraz warunki drogowe w miejscach wskazywanych przez kierowców i pieszych jako te, które wymagają interwencji i zmian. Po zakończeniu badań zostaną podjęte decyzje o ewentualnych inwestycjach w nowe rozwiązania drogowe.
Pod lupę w najbliższym czasie trafią cztery fragmenty miejskich arterii, co do których pracownicy gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni mają największe wątpliwości.
- Zlecamy takie analizy po zgłoszeniach od mieszkańców i radnych dzielnicowych, którzy przecież znają najlepiej sytuację w swojej okolicy. Nie są one przeprowadzane przy każdej inwestycji drogowej. Często zdajemy się na naszych specjalistów i natychmiast podejmujemy decyzję. W przypadku spornych kwestii, oddajemy to jednak w ręce zewnętrznych firm - tłumaczy Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizowane pod kątem natężenia ruchu będą: przejście dla pieszych przez ul. Warszawską, w okolicach budynku nr 34 , skrzyżowanie al. Zwycięstwa oraz ul. Bernadowskiej , skrzyżowanie ul. Kartuskiej z ul. Raduńską i ul. Chełmińską oraz skrzyżowanie ul. Orlicz-Dreszera z ul. Leszczynki i ul. Kordeckiego 3 .
Badanie, którego koszt to kilkanaście tysięcy złotych, odbędzie się według ściśle określonych zasad, by uzyskać jak najrzetelniejsze wyniki: w godzinach 7-9 oraz 14-18 od wtorku do czwartku.
Co ważne, oprócz aktualnej sytuacji, w raporcie ma być uwzględnione także założenie wzrostu ruchu o 10 proc. Na co głównie będą zwracać uwagę badający?
- Na bezpieczeństwo, sugerując możliwości jego poprawy, chociażby poprzez zamontowanie sygnalizacji świetlnej. W takim opracowaniu powinny się znaleźć konkretne propozycje niskonakładowych zmian geometrii, poprawy widoczności i ogólnych zmian w organizacji ruchu. Będzie ono podstawą dla nas do ubiegania się o środki inwestycyjne z budżetu miasta - dodaje Karmoliński.
Decyzje co do realizacji są uzależnione od możliwości budżetowych miasta, ale jak zastrzegają urzędnicy, jeśli analizy wykażą, że we wskazanych miejscach potrzeba zmian, pieniądze na przebudowę i remonty znajdą się.
Miejsca
Opinie (119) 4 zablokowane
-
2013-04-17 20:01
firma wyłoniona w drodze przetargu (1)
Naprawdę mnie denerwuje ta maniera urzędu miasta w Gdyni pt"Jesteśmy wsłuchani w opinie obywateli i angażujemy się w poprawę..." i takie tam pierdoły (przepraszam ale nerwy mnie ponoszą). Co robi wydział komunikacji? Dlaczego firma zewnętrzna ma coś badać. Wystarczyłoby zatrudnić studentów na staż i zrobili by badania na pewno jest ktoś w urzędzie kto umie zanalizować dane na podstawie których robi się badania na każdym licencjacie wykorzystuje się metody badawcze i się je analizuje. No ale wtedy nie zarobiłyby pokrewne firmy startujące w przetargu a rodziny przecież muszą z czegoś żyć. W nosie mają nasze bezpieczeństwo co widać każdego dnia na estakadzie. A od GWE to naprawdę proszę się odczepić mieszkań w Rumi pracuję w Gdyni to z jaką rejestracją mam jeździć GA też potrafią zadziwić inwencją.
- 2 0
-
2013-04-18 03:50
A Urząd Miasta sam, nie może ?
Posłać kilku pracowników, każdy ze składanym krzesełkiem i liczydłem i niech analizują zamiast się po kątach UM snuć.
- 0 0
-
2013-04-17 21:50
czemu akurat skrzyżownie z Bernadowską ? (1)
Akurat skrzyżowanie Zwycięstwa z Bernadowską jest kiepską ilustracją do tego artykułu, chyba że redaktor był na rajdzie śrotów ostatnio i nie mógł się z niego wydostać z powodu klęski urodzaju widzów. Na tym skrzyżowaniu nie pamiętam ani jednego wypadku, (mylę się?)a to pewnie zasługa dobrej na nim widoczności. A że przejazd pod torami wąski, no cóż PKP go właśnie remontuje, czemu nikt z niminie pogadał?
- 0 0
-
2013-04-17 22:23
widzisz, na czym polegają te "remonty"? na wstawce stalowej pod swoje tory (czytaj PLK)
pół mostu remontują :) Tego, co zostaje pod SKM już nie tykają :) Tak samo w sopocie, w Gdyni na Spółdzielczej, podobnie nad pieszymi tunelami na perony robili itp (i woda na złączeniu starego z nowym kapie...). To co tu mówić o poszerzaniu i nowych wiaduktach. Na jakim ty świecie... Dziś jest porażka, chała bylejakość i nędza.
- 0 0
-
2013-04-17 22:20
Ja bym sprawdził rondo De la Salle w Gdańsku, podobno biegają tam Ojczulkowie z pianą na kolanach
i z ptakiem w ręku... Ornitolodzy jedni :)
- 0 1
-
2013-04-17 23:23
Tak, tak, "Gdynia zrobi to, Gdynia zrobi tamto"...
Gdynia sprawdzi skrzyżowania, Gdynia zajmie się drogami dla rowerów, Gdynia porządnie ustawi sygnalizację świetlną...
- 0 0
-
2013-04-17 23:23
chylonska - pucka tunel natychmiast a nie lotnisko
- 0 0
-
2013-04-18 03:45
Koszt ? (1)
A ile te analizy będą znowu NAS kosztować?
- 0 1
-
2013-04-18 09:13
a ile nas kosztuje jeżdżenie samochodem na krótkie odległości
i czas stracony na szukanie miejsca do zaparkowania?
- 0 0
-
2013-04-18 06:46
Pucka - tunel
Znając wstręt miejskich urzędników do budowy tunelu pod Pucką - zauważę,że badanie natężenia ruchu w tym miejscu nie jest prawidłowe z założenia,ponieważ miejscowi wiedzą,że zapory otwierają się raz na 20-25 minut i starają się unikać tego przejazdu.Tunel jest tutaj niezbędny i bardziej "moralnie"uzasadniony niż budowa etapami drogi z Witomina do Wiczlina.Łączyłby taki tunel dzielnicę przemysłowo-handlową przy Hutniczej(która oddaje miastu sporo podatków)z Chylonią i dojazdem do obwodnicy
- 0 0
-
2013-04-18 08:16
cały dojazd do obwodnicy na karwinach i wyjazd z sopockiej- może znajdziecie na to jakieś lekarstwo???
- 0 0
-
2013-04-18 08:31
synchronizacja swiatel
A kiedy wreszcie zielona fala na Morskiej? Jak ma byc bezpiecznie jak trzeba 120km/h jechac zeby miec zielone od Estakady do Obwodnicy. Albo na poznym zoltym przejezdzac niemal po palcach pieszym.
- 0 1
-
2013-04-18 13:45
Przyciski.
Zlikwidowac debilne przyciski na przejsciach! Wcale nie przyspieszaja zapalenia sie zielonego, a czesto wrecz opozniaja - kiedy nacisnie sie przycisk w czasie trwania cyklu zielonego to swiatlo sie nie zmienia i trzeba czekac na nastepny cykl zielony.
Przyciskow na sciezkach rowerowych nawet nie chce sie komentowac.
Do likwidacji ten balagan.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.