• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia stworzy plan spójnej sieci dróg rowerowych

Michał Sielski
12 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Koniec drogi i co dalej? Koniec drogi i co dalej?

Koniec pustych obietnic i tłumaczeń, że nie udało się z "przyczyn niezależnych od urzędu". Gdynia za unijne pieniądze przygotuje konkretną rozpiskę rowerowych inwestycji. Jeśli nie powstaną w terminie, będzie można pożegnać się z unijnymi dotacjami.



"Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości. "Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości.
Mała ilość dróg rowerowych to jedno, ale rozstrzelenie i całkowity brak ciągłości już istniejących to również istotny problem. Dziś praktycznie nie ma dróg, łączących kilka dzielnic ze Śródmieściem, a standardem są trasy, które kończą się nagle i nie bardzo wiadomo jak jechać dalej - wąskim chodnikiem czy uczęszczaną ulicą?

- M.in. dlatego wdrażamy audyt polityki rowerowej, czyli dokument, który jasno wskaże strategię i plany miasta. Ważne jest to, żeby w tym roku zrobić projekty, które będą likwidować nieciągłości. W budżecie miasta mamy 180 tys. zł na to działanie, a dokument powinien być gotowy do czerwca - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Czy Gdynia ma sensowną politykę rozwoju dróg rowerowych?

Nie będzie to jednak kolejny dokument, nad którym najpierw przez miesiące będą głowić się urzędnicy, a potem trafi do szafy, gdzie będzie tylko zbierał kurz. Audyt wyznaczy konkretne terminy na realizację ściśle określonych celów, z których urząd będzie rozliczany.

- Będzie to analiza aktów prawnych, procedur, dokumentów strategicznych, ale również diagnoza rozwoju rowerowego i audyt tras, którymi nie zawsze są drogi rowerowe. Sprawdzenie będzie w niektórych miejscach polegało wręcz na przejechaniu z jednego miejsca do drugiego i sporządzeniu listy rzeczy do poprawienia. Raport z konkretną listą działań w konkretnym czasie - mówi Rafał Studziński z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W tworzeniu audytu wezmą udział nie tylko urzędnicy. Naciskają na to m.in. społecznicy, skupieni wokół Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

- Udział społeczeństwa jest istotny. Zachęcam, by w badaniu zapytać przede wszystkim rowerzystów, którzy wiedzą czego im brakuje - podkreśla Jakub Furkal, wiceprezes stowarzyszenia.

Jak ważny będzie to głos, przekonać się można choćby na przykładzie "zdublowanej estakady". Jest droga, niechciana przez rowerzystów, którzy wskazywali inne, ważniejsze realizacje, a do tego wciąż zamknięta z powodu błędów projektowych.

- Na pewno postaramy się, by jak najwięcej osób mogło wziąć w tym udział. Dzięki temu uzyskamy przecież najszerszy obraz oczekiwań, a także o to w tym badaniu chodzi - zapewnia Rafał Studziński.

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • Estakadowa udręka (2)

    Może w końcu ktoś wpadnie na genialny pomysł połączenia Obłuża z Grabówkiem i Chylonią.

    • 7 0

    • Wiesz co ?!

      Oczekujesz niemożliwego od tych władz miasta.

      • 1 2

    • autobusem kolego, autobusem lub taksówką

      • 0 0

  • Spója sieć ??? (3)

    Radzę spróbować przejechać (zgodnie z przepisami) trasę od Władysława IV do Kolibek - to jest kwintesencja gdyńskiego myślenia o rowerzystach.

    • 15 1

    • heh (1)

      z wladka fajnie sie jedzie...heh troche trzesie ale idzie z Wladka na wezel cegielskiej kolo reala kolo stadionu kolo mercedesa w dol na zwyciestwa kolo lexusa ulica juz az do klifu lub do kolibek banal szybko idzie ulica, po co sie tam krecic chodnikami i sluchac ludzi gdzie ty na tym rowerze...gadki nie na miejscu

      • 1 0

      • aaa

        wladka sciezka tunelem na wezel cegielskiej tez przepisowo sciezka do prawie reala ale potem ulica tez przepisowo za realem na sciezke kolo hali gdynia i albo w prawo dalej sciezka albo na Łużycką ulica szeroko przepisowo dalej kolo mercedesa na rondzie w lewo ulica do zwyciestwa przepisowo zwyciestwa sciezka do lexusa potem wskoczyc na ulice przy lexusie lub szybciej przepisowo przez skrzyzowania do zjazdu na molo orlowskie lub do klifu i sicezka dalej i masz kolibki wszystko idze w miare szybko...

        • 0 0

    • Stworzy.

      Czas przyszły. _Teraz_ nie ma spójnej sieci i nikt temu nie zaprzecza.

      • 2 0

  • brak rowerow (2)

    Co to znacyz w miescie powinno sie unikac rowerow?
    A w autobusie siadzie jeden smrod na koniec i reszta ucieka na przod. to samo zdarza sie w tramwajach, a na rowerze masz niezalezosc jedziesz, gdzie chcesz nikt nie ma prawa Cie zatrzymac, zawsze na czas i CO NAJWAZNIEJSZE NIE SMIERDZIIIIIII!!!!!!!!!!!!!

    • 5 5

    • ?

      Tylko własny samochód!
      Rower jest dla dzieciaków.

      • 2 3

    • Nikt nie ma prawa cię zatrzymać - mocno powiedziane. Policja ma prawo.

      • 2 1

  • W końcu znalazł się unijny bat na municypalny bezwład.

    Nie do końca było tak, że UM tłumaczył się "przyczynami niezależnymi od UM". Niestety, często także wciskał kit, że "tak ma być, bo tak jest najlepiej, a cykliści się nie znają".

    • 5 3

  • rany! ile na forum URZĘDNIKÓW pisze i lajkuje! to nie macie nic innego do (1)

    zrobienia dziś?! Sprawdzam!

    • 3 4

    • tu minusy wstawiają Urzędnicy! zapraszam! ;)

      ;D

      • 1 1

  • hmm powiem tak PL gdynia a D niemcy np Leipzig (3)

    jezdze troche po gdyni gdansku itd rowerem heh i ogolnie to balagan ale zle az tak nie jest idzie se dac rade tylko trzeba pomyslec analizowac by non top jechac za duzo nie stac jak np z gdanska do rumi wejherowa dojechac a jest kilka alternatyw...ale w niemczech jestem tez i tu heh jak jade nie trzeba myslec wogole sa tak proste rozwiazania porobione przez skrzyzowania nie kosztem pieszych swiatla dla rowerszystow osobne ludzi w autach o dziwo widzą Cie i staja juz z daleka nie ma stresu ludzie na chodnikach przejsciach przejazdach nikt sie nie kreci jak u nas psy na 10 m smyczy dzieci dziadki rolkarze i inni nie wiem taka nasza chora metalnosc, a sciezka idzie z jednej dzielnicy do drugiej przez centrum bez zbednego zatracania glowy hmm gdzie teraz skoro koniec jakos instynkownie idzie sie poruszac...

    • 1 1

    • Najwyraźniej nie rozumiesz istoty sprawy. (2)

      W Niemczech jest wszystko logiczne i proste, co nie zmusza ludzi do myślenia. Nasze rozwiązania komunikacyjne mają wyrabiać u rowerzystów inteligencję, spryt, refleks, wyobraźnię przestrzenną, znajomość topografii itp. To jest świadome działanie władz w kierunku rozwoju społeczeństwa. Nieprzystosowane jednostki giną, a lepsi przeżywają i mają okazję stać się reproduktorami nowych lepszych pokoleń.

      • 3 2

      • dopowiedz jeszcze (1)

        że nasze gorsze siodełka, niepopularne sztyce amortyzatorowe i wyboistsze drogi powodują, że selekcja dotyczy też plemników i jajowodów...

        "jaja mają jak z mosiądzu
        to ułani są z Grudziądza"

        • 2 2

        • haha

          dobre polac mu hahah

          • 0 0

  • Gdańsk!!! (1)

    A Gdańsk drogi rowerowe ma super i ciągle się rozrastają! Gdańsk górą!

    • 10 3

    • piesi dołem, w Gdańsku piesi się nie liczą

      • 1 6

  • Gdyński problem

    Powinni przeznaczyć pieniądze na remont chodników a nie na ustawianie znaków pozwalających rowerzystą korzystania z chodników.Widocznie ubzdurano sobie wrzucić pieszych na jezdnię.Przykładowo co dzieje się od wiosny na ulicy Morskiej i Chylońskiej.Matki z dziećmi a ogólnie piesi won na drzewa.rowerzyści górą.

    • 6 2

  • Ja raczej bym oczekiwał kolejnych inwestycji w Gdyni , które łączyły by się z instniejącymi trasami. Częściej bym odwiedzał Gdynię , ale brak ciągłych dróg rowerowych mnie odstrasza. Przez ich brak musiałem nawet uciekać przed SM bo jechałem chodnikem dla włąsnego bezpieczeństwa. Bardzo brakuje też ścieżki wzdłuż Morza , która by połączyła Bulwar Nadmorski z Nowym Portem i dalej promem z Westerplatte , Stogami i Górkami Zachodnimi , gdzie powinien być kolejny prom na Wyspę Sobieszewską. W ten sposób powstała by trasa wzdłuż Morza z Gdyni aż na Mierzeję Wiślaną , a tak jest jak jest. Może w końcu pójdą wreszcie w Gdyni po rozum do głowy i ścieżki będą powstawać tam szybciej , bo na razie Gdynia od Gdańska mocno odstaje

    • 7 0

  • Co parę miesiecy te same komunikaty o rozwoju ścieżek (1)

    rowerowych w Gdyni. Pomysły, fantazje urzędnicze już się znudziły weście sie wreście do pracy.

    • 10 2

    • Masz rację w myśl powiedzenia "krowa, która dużo muczy, mało mleka daje"

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane