• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: światła na nowym węźle do poprawki

Michał Sielski
20 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Prace na węźle Wzgórze św. Maksymiliana dobiegają końca, ale na płynną jazdę trzeba jeszcze poczekać. Prace na węźle Wzgórze św. Maksymiliana dobiegają końca, ale na płynną jazdę trzeba jeszcze poczekać.

- Nowe światła przy przebudowanym węźle Wzgórze św. Maksymiliana są fatalnie ustawione, co generuje korki - twierdzą nasi czytelnicy. Urzędnicy przyznają, że problem jest, więc sygnalizacja zostanie przeprogramowana, gdy otwarty zostanie tunel dla pieszych pod ul. Władysława IV.



Najlepsze przejście przez ruchliwą ulicę to:

- Jadąc od strony ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Drogi Różowej mamy 100 proc. pewności, że pierwsze światła przed ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni, na chwilę przed dojechaniem do nich, zmienią się na czerwone. W tym samym czasie przez co najmniej 10 sekund kolejne światła znajdujące się nie dalej niż 50 m, wstrzymujące ruch przed tą samą ul. Kielecką, pokazują światło zielone. W tym czasie ruch z ul. Kieleckiej jak i z Drogi Różowej nie odbywa się. Wystarczy jedynie ustawić pierwsze światła przed ul. Kielecką zgodnie z kolejną sygnalizacją i korki będą mniejsze - pisze Tomasz Wawrzyński, kierowca z Gdyni.

To nie pierwszy taki sygnał od naszych czytelników. Przebudowa węzła Wzgórze św. Maksymiliana ma się powoli ku końcowi. Niemal całkiem gotowe są już tunele dla samochodów i drogi. Niewykończony jest jednak jeszcze m.in. tunel dla pieszych. I właśnie to jest przyczyną nie do końca sprawnej sygnalizacji świetlnej.

Wciąż funkcjonuje m.in. tymczasowe przejście dla pieszych naprzeciwko wyjścia z przystanku SKM. Termin zakończenia prac to bowiem 8 marca, ale największe zadania już zostały zrealizowane. Tunel nie jest jednak jeszcze wykończony, ale w ciągu dwóch tygodni zostanie otwarty.

- Już samo udostępnienie pieszym podziemnego przejścia pod ul. Władysława IV rozładuje ruch, ale sygnalizacja świetlna również zostanie przeprogramowana - mówi Marek Stępa.

Dopiero później otwarty zostanie tunel pod ul. Świętojańską i nic nie wskazuje na to, aby termin zakończenia całej inwestycji mógł być przesunięty.

Przebudowę węzła Wzgórze św. Maksymiliana prowadzi MTM. Koszt inwestycji to 60 mln zł, w połowie finansowany z dotacji unijnej. Po jego zakończeniu przepustowość węzła ma zwiększyć się o 44 proc. i sięgnąć 5,2 tys. samochodów na godzinę.

Opinie (130) ponad 20 zablokowanych

  • Ale to jeszcze nie koniec !!!! Jak przyjda deszcze to wtedy pod nowym tunelem bedzie basen taki jakiego nie ma na polance

    redłowskiej!!!! Od dłuzszego czasu w gdyni wszystkie inwestycje drogowe to buble i tak
    skrzyzowanie witominska kielecka , Petla tesco , Masłokacka przy Vitawie . parking przy SKM redłowo , skrzyzowanie wielkoposka aleja zwyciestwa i potem za wiaduktem ahah w wydziale komunikacji i nwestycji siedi klika z poprzedniej epoki a władze nie znaja sie na tyle zeby to zmienic i obojetnie co napiszecie to prawda jest taka w gdyni wszsytko robi sie politycznie znaczy komunika znikneła a narzedzia i wykonawstwo to same .Dyrektorzy firm budujacych to starzy wyjadacze z poprzedniej epoki no wsio

    • 4 1

  • Jedziesz na wprost musisz skręcić w lewo (1)

    Co za przygłup wymyślił że jadąc Aleją Zwycięstwa w kierunku Gdyni jadąc pasem na wprost zgodnie z oznakowaniem poziomym na jezdni za przejściem dla pieszych znajdujemy się na prawym pasie do skrętu w lewo pod most zgodnie z znakami poziomymi na jezdni w kierunku ul. Śląskiej i wtedy jadąc musimy skręcić w lewo tak wymyślić to może tylko najwyższy cymbał profesor najwyższej uczelni z kierunku wydziału komunikacji bo normalnie rozwinięty człowiek z mózgiem w głowie czegoś takiego bu nie wymyślił brawa dla bardzo mądrych ludzi którzy za ten bezmózgowy projekt wzieli kupę szmalu.

    • 1 2

    • chcesz skręcić w lewo, a jedziesz pasem na wprost..

      Odwrotna sytuacja jest po przeciwnej stronie. Jadąc od strony Chylonii, na wysokości pętli autobusowej oznakowanie poziome pokazuje, że lewy pas jes do jazdy na wprost, by po kilkunastu metrach zmienic się nagle w ...pas do jazdy w lewo pod nowy tunek.

      • 0 0

  • Przystanek Wzgórze Św. Maksymiliana - Figurka

    Przystanek potrzebny dla pasażerów trolejbusów jadących z ulicy Warszawskiej w kierunku Redłowa. Trolejbusy jadące z ul. Świętojańskiej chyba mogą go omijać? Przesiadać się można na kolejnym przystanku, a przecież wcześniej stają na przystanku Wzgórze Św. Maksymiliana SKM.

    • 1 3

  • kedy przerżnięcie wstęgi ?- no i kiedy remont i przebudowa ?

    ciekawe jaka będzie opinia tych którzy będą ten "węzeł" odbierali i kontrolowali całą tą inwestycje ?...

    • 2 1

  • My aborgeny i tubylcy jakoś z tym się uporamy i przyzwyczaimy,ale -

    A no jeszcze poczekajmy jak latem turysty z całej Polski ciągnący nad morze i na Hel zaczną na tym "Wężle " kombinować i czekać po pare zmian świateł .... to dopiero będzie radocha !.Już widze jak patrzący na to z za firanki kol. Stępa w Urzędzie pazurki będzie ogryzał !

    • 0 1

  • Codziennie jeżdże przez ten węzeł...

    i śmiać mi się chce, bo bardziej kretyńskie rozwiązanie trudno wymyślić na przestrzeni niecałych 300 metrów 4 sygnalizacje świetlne - zgłoście się do rekordu Guinessa.

    ps. pozdrawiam serdecznie wyjeżdżających po 16 z Alei Piłsudskiego w kierunku śląskiej.

    • 1 1

  • hmmm, a co ma piernik do wiatraka

    jak zwykle, p. Stepa zartuje sobie z mieszkancow robiac z nich idiotow. Ktos cos jak zwylke spartolil w tej sygnalizacji tylko nie ma winnych, a przeprogramowanie raczej nie powinno byc skomplikowana operacja.

    • 2 1

  • ale wkoło juz wesolo!--Gdynia=ok!

    przepustowość węzła ma zwiększyć się o 44 proc. i sięgnąć 5,2 tys. samochodów na godzinę. ==BRAVO!--a w gdansku--tylko plany,,iluminacje muzeum wojny i ECS...hihiiii

    • 1 1

  • Problem w całej Gdyni

    Sposób zaprogramowania sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych to problem w całej Gdyni. Mam na myśli instalację przycisków dla pieszych na skrzyżowaniach gdzie i tak cyklicznie zapala się czerwone światło dla pojazdów. Po co te dodatkowe koszty (chyba że chodzi o kasę dla wykonawców - krewnych i znajomych królika?). W dodatku na przejściach takich należy przycisk nacisnąć z odpowiednim wyprzedzeniem. W przeciwnym razie poczekamy na zielone na przejściu cały kolejny cykl. Sytuacja jest taka, że samochody stoją a piesi nie wiedzą co robić. Dzielna i bezkompromisowa policja oczywiście czuwa i pieszych znających ten "system" wyłapuje. Sytuacja taka ma miejsce w wielu miejscach np. skrzyżowania Wielkopolska-Inżynierska, Źródło Marii-Wielkopolska (a może już Chwaszczyńska) itd itd. Nie dość, że kasa wyrzucana jest w błoto to piesi mają utrudnione życie. Osobną sprawą jest fakt, że na większości przejść pieszy ma zielone światło przez 15-20 sekund. Cóż panowie Prezydenci pieszo nie chodzą.

    • 2 0

  • Nie wspominając o nowym tunelu, kiedy na początku trolejbus musiał stać dobre 5 min, żeby się wcisnąć na skrzyżowaniu i do niego dojechać...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane