• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: światła na nowym węźle do poprawki

Michał Sielski
20 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wzgórze: kałuże w tunelu po każdej ulewie
Prace na węźle Wzgórze św. Maksymiliana dobiegają końca, ale na płynną jazdę trzeba jeszcze poczekać. Prace na węźle Wzgórze św. Maksymiliana dobiegają końca, ale na płynną jazdę trzeba jeszcze poczekać.

- Nowe światła przy przebudowanym węźle Wzgórze św. Maksymiliana są fatalnie ustawione, co generuje korki - twierdzą nasi czytelnicy. Urzędnicy przyznają, że problem jest, więc sygnalizacja zostanie przeprogramowana, gdy otwarty zostanie tunel dla pieszych pod ul. Władysława IV.



Najlepsze przejście przez ruchliwą ulicę to:

- Jadąc od strony ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdyni w kierunku Drogi Różowej mamy 100 proc. pewności, że pierwsze światła przed ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni, na chwilę przed dojechaniem do nich, zmienią się na czerwone. W tym samym czasie przez co najmniej 10 sekund kolejne światła znajdujące się nie dalej niż 50 m, wstrzymujące ruch przed tą samą ul. Kielecką, pokazują światło zielone. W tym czasie ruch z ul. Kieleckiej jak i z Drogi Różowej nie odbywa się. Wystarczy jedynie ustawić pierwsze światła przed ul. Kielecką zgodnie z kolejną sygnalizacją i korki będą mniejsze - pisze Tomasz Wawrzyński, kierowca z Gdyni.

To nie pierwszy taki sygnał od naszych czytelników. Przebudowa węzła Wzgórze św. Maksymiliana ma się powoli ku końcowi. Niemal całkiem gotowe są już tunele dla samochodów i drogi. Niewykończony jest jednak jeszcze m.in. tunel dla pieszych. I właśnie to jest przyczyną nie do końca sprawnej sygnalizacji świetlnej.

Wciąż funkcjonuje m.in. tymczasowe przejście dla pieszych naprzeciwko wyjścia z przystanku SKM. Termin zakończenia prac to bowiem 8 marca, ale największe zadania już zostały zrealizowane. Tunel nie jest jednak jeszcze wykończony, ale w ciągu dwóch tygodni zostanie otwarty.

- Już samo udostępnienie pieszym podziemnego przejścia pod ul. Władysława IV rozładuje ruch, ale sygnalizacja świetlna również zostanie przeprogramowana - mówi Marek Stępa.

Dopiero później otwarty zostanie tunel pod ul. Świętojańską i nic nie wskazuje na to, aby termin zakończenia całej inwestycji mógł być przesunięty.

Przebudowę węzła Wzgórze św. Maksymiliana prowadzi MTM. Koszt inwestycji to 60 mln zł, w połowie finansowany z dotacji unijnej. Po jego zakończeniu przepustowość węzła ma zwiększyć się o 44 proc. i sięgnąć 5,2 tys. samochodów na godzinę.

Opinie (130) ponad 20 zablokowanych

  • Grabówek pozdrawia! (2)

    Nie mówiąc o skrzyżowaniu ulicy Morskiej i Mireckiego. W pewnym momencie wszyscy mają czerwone światło - samochody i piesi. Przez ok. 15 s wszyscy patrzą na siebie jak na idiotów ;]

    • 6 0

    • Grabówek pozdrawia 2!

      Skrzyżowanie w stronę Gdańska, Morska i Grabowo dokładnie to samo ;)

      • 1 0

    • NIe jestem wróżką

      ale przewiduję rychłe zapadnięcie się jezdni na odcinku od Lidla do skrzyżowania z estakadą w stronę Chyloni.
      Ciekawe kiedy ktoś to zauważy?

      • 0 0

  • Czy kierowcy trojlebusów są w ciąży lub mają inne zezwolenie... (2)

    na przejeżdżaniene przy czerwonym świetle gdy ruszają z przystanku Węzeł Cegielskiej w stronę tunelu na drugą stronę torów.
    A może wydział komunikacji i policja czekają na średnią statystyczną wypadków śmiertelnych w tym miejscu.

    • 1 0

    • kierowcy trolejbusów i autobusów mają swój biały (komunikacyjny) sygnalizator, umożliwiający bezkolizyjny wyjazd z przystanku. Drugie wydłużone zielone światła są po to, by ten pojazd mógł opuścić skrzyżowanie (musi przeciąć na krótkim odcinku trzy pasy ruchu)

      • 0 0

    • a czy widziales nowe swiatla dla busow? jesli nie to, to jest wlasnie odpowiedz na twoje pytanie ;) i nikomu te swiatla specjalne dla busow nie zagrazaja a wrecz przeciwnie sa korzystne dla pasazerow naszego zkmu;)

      • 0 0

  • CZY JAKAKOLWIEK INWESTYCJA w GDYNI

    nie wymagała poprawek albo nie były opóźniona o minimum miesiąć? ŻADNA! Naczelny architekt miasta STĘPA już dawno powinien zostać zdymisjonowany

    • 0 1

  • Węzeł Wzgórze a Tristar (1)

    Zwykła koordynacja liniowa-dodatkowo akomodowana - lub z podstawowa zmiennoscia czasowa, jest wystarczająca do rozladowania korkow, a nie zaden Tristar.
    Sprawdza sie we wszystkich miejscach w trojmiescie, w ktorych jest dzialajaca. Niestety w wielu miejscach nie dziala - bo mnostwo skrzyzowan nie jest wlaczonych w koordynacje - i tam sa wlasnie korki. Przyklady w gdyni - Morska, Wielkopolska-Al.Zwycięstwa, Węzeł Wzgórze, itd.

    Dla znających temat - obecna infrastruktura drogowa - tj. sterowniki, pozwalaja na koordynację liniową, jako jedna z funkcji sterownika, a sterownik i tak mozna potem podlaczyc do centralnego systemu zarzadzania ruchem, wiec jedno z drugim - koordynacja liniowa - z centralnym zarzadzeniem - sie nie kloci...
    zreszta co jest istota centralnego systemu zarzadzania ruchem - koordynacja liniowa czyli rozladowanie korkow (no chyba ze ktos przyjmie inne zalozenia - maksymalizacja korkow, przy minimalizacji czasu wjazdu z ulic podporzadkowanych na przelotowe....)

    Liniówka zapewni oczywiście zmienność czasową - dla ruchu nasyconego, o ile:
    - podlaczy sie dodatkowe czujniki akomodacyjne (tez sie ta to zrobic bez tristara), tylko ze po co je montowac na glownej przelotowce? tam sie liczy glownie wydluzenie czasu w godzinach szczytu, a nie analizowanie czy stoi 25, czy 31 samochodow na czerwonym swietle....
    - zastosuje sie akomodacje czasowa dla godzin szczytu - co jest zbyt duzym wysilkiem dla obecnych inzynierow, wpasc na to, ze 15-18 sa najwieksze korki na przelotowkach (chociaz to takie oczywiste dla kierowcow...

    • 1 0

    • Łoooł - ale wejście

      • 0 0

  • Norma

    jak zwykle p. Stępa i tzw "inżynieria ruchu" lub "inżynieria transportu" UM- robi sobie jaja z ludzi (nie da sie, jest super jest super wiec o co ci chodzi , my wiemy lepiej jak to powinno wygladac....)

    • 0 0

  • wcześniej korki bywały a teraz są (2)

    Jeżdżę (niestety) tamtędy codziennie i zawsze mną "wstrząsa". Kto to wymyślił!!! Po co dwa wyjścia z tunelu po tej samej stronie!? 100 metrów od siebie! Przez to nie ma wjazdu na Kopernika, blokowany jest ruch na Harcerskiej, nie wspomnę co dzieje się na Partyzantów. Wjazd na Świętojańską powinien być "po staremu". i wjazd na Kopernika też. Jeszcze nie udało mi się przejechać od Harcerskiej do centrum nie stojąc na światłach. Ponoć węzeł miał usprawnić ruch. I jeszcze wyliczyli ile to więcej aut będzie przejeżdżało tam w ciągu godziny! Ciekawe jak to im wyszło?! Zmiana świateł nic nie da bo to nieudaczny projekt. Fatalne.

    • 0 0

    • Mam te same odczucia

      Sunę po podobnej trasie, odczucia podobne. Rażąca niekompetencja urzędasów.

      -Śląska - Swietojanska - obecnie 7 sygnalizatorów (kiedyś 3, w tym de facto 1 tylko przejscie dla pieszych),
      - Al. Zwycięstwa-Śląska - zamiast 4 skoordynoiwanych ze soba sygnalizacji (glownie ze skrzyzowaniem z Pilsudskiego). - 5 kompletnie ze soba nieskoordynowanych, i dających sprzeczne wskazania, zupelnie niezgodne z jakąkolwiek inżynierską logiką... :)

      A nam wciskaja sciemy, ze sie poprawila plynnosc:)

      • 0 0

    • Prawda

      Fakt, że samochodów jeździ coraz więcej, ale gdzie rozum projektantów???
      Dlaczego wyjeżdżając z nowego tunelu na zwycięstwa w stronę Sopotu nie ma, nie dość, że pasa ruchu dla włączających się (tylko przystanek sobie wymyślili), ale nawet zielonej strzałki i trzeba stać nawet jak nic nie jedzie????
      Na początku miałem wyobrażenie, że nowy tunel będzie biegł pod pasem ruchu będącym przedłużeniem ul.Władysława IV w stronę Sopotu, a tymczasem biegnie tędy tylko kładka dla pieszych/rowerów. IMHO to jest największe niedociągnięcie projektantów/zamawiających z Magistratu!!
      No i jeszcze BARDZO POTRZEBNE i BARDZO ZSYNCHRONIZOWANE światła na skrzyżowaniu(w zasadzie przejściu dla pieszych) ul.Traugutta w ul.Władysława IV. Zrobili je chyba tylko po to, żeby niedzielni kierowcy zatrudnieni w Urzędzie Miasta mieli łatwiejszy powrót z pracy!!

      • 0 0

  • prawda

    jest to tragedia a pozatym zlikwidowanie przystanku kolo zabki to tez parodia

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane