- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (51 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł
Wiadukty kolejowy i drogowy w ciągu ul. Puckiej mają rozładować korki na dojeździe do północnych dzielnic Gdyni. Ich budowa pochłonie ok. 60 mln zł, a kosztami miasto podzieli się z PKP PLK. Obiekty powstaną nie wcześniej niż w 2021 roku.
Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz ostatni test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórze.
Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu.
O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy w maju 2016 roku.
Jest porozumienie w sprawie wiaduktu kolejowego
Według przyjętej koncepcji kierowcy, którzy jadą od strony Pogórza, najpierw trafialiby na wiadukt drogowy nad torami, a zbliżając się do ulicy Chylońskiej wjeżdżaliby pod wiadukt kolejowy. Pociągi przejeżdżałyby nad jezdnią
W ostatnich dniach sfinalizowano wreszcie rozmowy z kolejarzami dotyczące budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Puckiej, który pozwoliłby swobodnie przejechać pociągom i pojazdom.
- W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK, które przewiduje, iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego połowę pokryje miasto, zaś drugą połowę kolejarze - informuje Agnieszka Janowicz z referatu relacji z mediami UM w Gdyni.
Czytaj również: Kolej w Trójmieście. Planowane inwestycje
Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Puckiej ma być realizowany w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk", współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.
Wiadukt drogowy: 18 mln od miasta, 12 mln od PLK
Z kolei projekt pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III" pozwoli na budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad grupą torów stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.
Oficjalne porozumienie w tej sprawie dopiero zostanie podpisane.
- W celu realizacji inwestycji Gdynia i PKP PLK podpiszą list intencyjny, który przewiduje, iż miasto przedstawi koncepcję programowo-przestrzenną wiaduktu, wraz z oszacowaniem kosztów. Wstępnie planowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego 18 mln zł pokryje miasto, a 12 mln kolejarze - dodaje Agnieszka Janowicz.
Według wstępnych założeń wiadukty na ul. Puckiej powstaną najwcześniej za 4 lata.
Zobacz test drogowy z obwodnicy na Pogórze
Miejsca
Opinie (213) ponad 10 zablokowanych
-
2017-12-22 11:30
Św. przepustowość pożre samą siebię (4)
Pomysł kompletnie bez sensu, ale może to i dobrze?
Ten przejazd należy po porostu zamknąć dla ruchu pojazdów z powodu tworzących się tam zatorów.
Pozostawić jedynie dla pieszych i rowerzystów.
Samochody mają wygodny przejazd estakadą (znajdującą się całe 1700m dalej)
Udrożnienie tego przejazdu wiaduktem spowoduje kompletny paraliż ulicy Chylońskiej wraz z całą okolicą Chyloni i Leszczynek.
Z drugiej stronę oczywiście zakorkuje się bardziej Hutnicza, która już ledwo daje radę.
Wszystko stanie i będzie stało...
No ale widać władze miasta mentalnie tkwią jeszcze w ubiegłym tysiącleciu i to na poziomie na którym zachód był w latach 70-tych.
Wtedy również ulegano kosmicznie głupiemu wrażeniu że korki w miastach można rozładować za pomocą budowy dróg i parkingów, to oczywiście zostało zweryfikowane w praktyce i dziś już prawie nikt w takie głupoty nie wierzy.
Szkoda że w Gdyni - mieście aspirującym do nowoczesnego i ekologicznego, nadal są u władzy ludzie popełniający takie gafy i prezentujący tak średniowieczny sposób myślenia.- 2 7
-
2017-12-22 12:00
słusznie (1)
trzeba by tylko przebudować wjazd od hutniczej na estakadę i zjazd na morską
- 0 3
-
2017-12-22 14:54
dokładnie - estakada jest w tej części miasta osią transportu samochodowego, z kolei Hutnicza jest dojazdem do niej od zakładów przemysłowych i od strony Rumi.
I tu rozwiązaniem jest dokładnie to co piszesz - skrzyżowanie Hutniczej z estakadą Kwiatkowskiego, a szczególnie skrzyżowanie Morskiej z estakadą.
Tam problemem są skręty w lewo przecinające kierunek przeciwny - korkujący wszystkie kierunki tych osi komunikacyjnych.
No ale to skrzyżowanie było projektowane dawno temu, szkoda że nie poprawiono go otwierając połączenie estakady z obwodnicą.- 0 2
-
2017-12-22 21:40
mylisz się...
Co nie oznacza, że ta propozycja jest dobra... Proponowane budowle i miejsce nie ma sensu. Biorąc pod uwage komunikowane terminy, to kiełbacha wyborcza lub marnowanie kasy. Kolej została zasypana kasą i ma problemy z przerobem. Obietnice od lat...
Estakada to substandardowa droga niespełniająca wymagań ruchu, który tam panuje. Usiłowano tam pogodzić komunikację miejską z ciężkim ruchem towarowym. Z kiepskim skutkiem...
Problem z komunikacją w tym miejscu rozwiązuje przedłużenie obwodnicy do Hutniczej i dalej, prze łąki, do portu.- 2 0
-
2017-12-22 23:39
Może estakade też zamknąć w końcu coroczne remonty dylatacji się skończą.
Ćwiczenie IQ: Dlaczego Hutnicza się korkuje?
a. Ludzie jeżdżą nią dla zabawy
b. Ludzie omijają szlabany i jeżdżą na około
c. Brakuje buspasu i namalowanej ścieżki dla rowerów- 1 0
-
2017-12-22 16:41
A co z tunelem pod linią kolejową na trasie OPATu? (1)
jeśli będzie , to dubel
- 1 0
-
2017-12-22 23:34
Nie będzie za naszego pokolenia.
- 0 0
-
2017-12-22 17:01
Wojtek, jaki teraz mamy rok?
Te wasze terminy to zenada. Rece opadaja. Dajcie juz sobie spokoj. Wasz czas sie juz skonczyl.
- 6 0
-
2017-12-22 18:44
A nie można farbą do namalować? (1)
Gdynia ma doświadczenie w "usprawnianiu" ruchu białą farbą
- 3 0
-
2017-12-22 19:36
Musisz mieć farbę amelinową!
- 0 1
-
2017-12-22 23:33
Test bardzo ciekawy. Ja ostatnio 30 min stałem na Północnej. 14 pociągów przejechało. Choć były przerwy po 5 min gdzie nic nie jechało a szlaban zamknięty.
Wolę jechać przez Rumię. Przynajmniej tyle korków nie ma.- 1 0
-
2017-12-23 07:17
Do tunelu trzeba też dojechać a Chylońska nie jest wybitnie przepustowa...
- 4 0
-
2017-12-23 08:48
WRESZCIE !!!!
Po co komu jakieś fontanny(do mycia kaloszy chyba),kolejki górskie na jeden z najwyższych szczytów w Gdyni,infoboxsy? Takie inwestycje są na prawdę ważniejsze dla mieszkańców Gdyni.Dziękujemy już za rządy Szczurków,Cegielskich(propaganda gloryfikuje Ją jak Kim Ir Sena ,Protegowana Szczurka) itp...
- 2 0
-
2017-12-25 17:12
Masakra
To proponuję żeby na 4 lata uwiązać do szlabanów ludzi odpowiedzialnych na tą inwestycję i niech przez 4 lata stoją tam nago to zobaczą jak miło nam kierowcom stoi się na szlabanach do 40 minut.Ogarnijcie się ten wiadukt potrzebny jest na juuużżżż!
- 0 0
-
2018-03-26 11:51
Tunel lepszy
- 0 0
-
2018-10-08 17:49
Moje zdanie
Może by tak przedłużyć obwodnicę do portu, a estakadę zostawić tylko dla aut osobowych
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.