• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wiadukty na ul. Puckiej za 60 mln zł

Patryk Szczerba
21 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku. Przejazd przez szlabany w ciągu ul. Puckiej w Gdyni to problem. Rozwiąże go wiadukt drogowy i kolejowy. Powstaną najwcześniej w 2021 roku.

Wiadukty kolejowy i drogowy w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni mają rozładować korki na dojeździe do północnych dzielnic Gdyni. Ich budowa pochłonie ok. 60 mln zł, a kosztami miasto podzieli się z PKP PLK. Obiekty powstaną nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wiadukty na Puckiej rozwiążą problem korków w okolicy?

Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej doprowadzają od lat do sporych nerwów mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Jak wygląda to w praktyce pokazał nasz ostatni test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórze.

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu.

O planach miasta dotyczących usprawnienia przejazdu przez tory w Chyloni pisaliśmy w maju 2016 roku.

Jest porozumienie w sprawie wiaduktu kolejowego



Według przyjętej koncepcji kierowcy, którzy jadą od strony Pogórza, najpierw trafialiby na wiadukt drogowy nad torami, a zbliżając się do ulicy Chylońskiej wjeżdżaliby pod wiadukt kolejowy. Pociągi przejeżdżałyby nad jezdnią

Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów. Planowana organizacja ruchu po przebudowie wiaduktów.
W ostatnich dniach sfinalizowano wreszcie rozmowy z kolejarzami dotyczące budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Puckiej, który pozwoliłby swobodnie przejechać pociągom i pojazdom.

- W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK, które przewiduje, iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego połowę pokryje miasto, zaś drugą połowę kolejarze - informuje Agnieszka Janowicz z referatu relacji z mediami UM w Gdyni.
Czytaj również: Kolej w Trójmieście. Planowane inwestycje

Wiadukt kolejowy w ciągu ul. Puckiej ma być realizowany w ramach projektu "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk", współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.

Wiadukt drogowy: 18 mln od miasta, 12 mln od PLK



Z kolei projekt pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami - etap III" pozwoli na budowę wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad grupą torów stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.

Oficjalne porozumienie w tej sprawie dopiero zostanie podpisane.

- W celu realizacji inwestycji Gdynia i PKP PLK podpiszą list intencyjny, który przewiduje, iż miasto przedstawi koncepcję programowo-przestrzenną wiaduktu, wraz z oszacowaniem kosztów. Wstępnie planowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł, z czego 18 mln zł pokryje miasto, a 12 mln kolejarze - dodaje Agnieszka Janowicz.
Według wstępnych założeń wiadukty na ul. Puckiej powstaną najwcześniej za 4 lata.

Zobacz test drogowy z obwodnicy na Pogórze

Miejsca

Opinie (213) ponad 10 zablokowanych

  • Św. przepustowość pożre samą siebię (4)

    Pomysł kompletnie bez sensu, ale może to i dobrze?

    Ten przejazd należy po porostu zamknąć dla ruchu pojazdów z powodu tworzących się tam zatorów.
    Pozostawić jedynie dla pieszych i rowerzystów.

    Samochody mają wygodny przejazd estakadą (znajdującą się całe 1700m dalej)

    Udrożnienie tego przejazdu wiaduktem spowoduje kompletny paraliż ulicy Chylońskiej wraz z całą okolicą Chyloni i Leszczynek.
    Z drugiej stronę oczywiście zakorkuje się bardziej Hutnicza, która już ledwo daje radę.

    Wszystko stanie i będzie stało...

    No ale widać władze miasta mentalnie tkwią jeszcze w ubiegłym tysiącleciu i to na poziomie na którym zachód był w latach 70-tych.
    Wtedy również ulegano kosmicznie głupiemu wrażeniu że korki w miastach można rozładować za pomocą budowy dróg i parkingów, to oczywiście zostało zweryfikowane w praktyce i dziś już prawie nikt w takie głupoty nie wierzy.
    Szkoda że w Gdyni - mieście aspirującym do nowoczesnego i ekologicznego, nadal są u władzy ludzie popełniający takie gafy i prezentujący tak średniowieczny sposób myślenia.

    • 2 7

    • słusznie (1)

      trzeba by tylko przebudować wjazd od hutniczej na estakadę i zjazd na morską

      • 0 3

      • dokładnie - estakada jest w tej części miasta osią transportu samochodowego, z kolei Hutnicza jest dojazdem do niej od zakładów przemysłowych i od strony Rumi.

        I tu rozwiązaniem jest dokładnie to co piszesz - skrzyżowanie Hutniczej z estakadą Kwiatkowskiego, a szczególnie skrzyżowanie Morskiej z estakadą.
        Tam problemem są skręty w lewo przecinające kierunek przeciwny - korkujący wszystkie kierunki tych osi komunikacyjnych.
        No ale to skrzyżowanie było projektowane dawno temu, szkoda że nie poprawiono go otwierając połączenie estakady z obwodnicą.

        • 0 2

    • mylisz się...

      Co nie oznacza, że ta propozycja jest dobra... Proponowane budowle i miejsce nie ma sensu. Biorąc pod uwage komunikowane terminy, to kiełbacha wyborcza lub marnowanie kasy. Kolej została zasypana kasą i ma problemy z przerobem. Obietnice od lat...
      Estakada to substandardowa droga niespełniająca wymagań ruchu, który tam panuje. Usiłowano tam pogodzić komunikację miejską z ciężkim ruchem towarowym. Z kiepskim skutkiem...
      Problem z komunikacją w tym miejscu rozwiązuje przedłużenie obwodnicy do Hutniczej i dalej, prze łąki, do portu.

      • 2 0

    • Może estakade też zamknąć w końcu coroczne remonty dylatacji się skończą.

      Ćwiczenie IQ: Dlaczego Hutnicza się korkuje?
      a. Ludzie jeżdżą nią dla zabawy
      b. Ludzie omijają szlabany i jeżdżą na około
      c. Brakuje buspasu i namalowanej ścieżki dla rowerów

      • 1 0

  • A co z tunelem pod linią kolejową na trasie OPATu? (1)

    jeśli będzie , to dubel

    • 1 0

    • Nie będzie za naszego pokolenia.

      • 0 0

  • Wojtek, jaki teraz mamy rok?

    Te wasze terminy to zenada. Rece opadaja. Dajcie juz sobie spokoj. Wasz czas sie juz skonczyl.

    • 6 0

  • A nie można farbą do namalować? (1)

    Gdynia ma doświadczenie w "usprawnianiu" ruchu białą farbą

    • 3 0

    • Musisz mieć farbę amelinową!

      • 0 1

  • Test bardzo ciekawy. Ja ostatnio 30 min stałem na Północnej. 14 pociągów przejechało. Choć były przerwy po 5 min gdzie nic nie jechało a szlaban zamknięty.

    Wolę jechać przez Rumię. Przynajmniej tyle korków nie ma.

    • 1 0

  • Do tunelu trzeba też dojechać a Chylońska nie jest wybitnie przepustowa...

    • 4 0

  • WRESZCIE !!!!

    Po co komu jakieś fontanny(do mycia kaloszy chyba),kolejki górskie na jeden z najwyższych szczytów w Gdyni,infoboxsy? Takie inwestycje są na prawdę ważniejsze dla mieszkańców Gdyni.Dziękujemy już za rządy Szczurków,Cegielskich(propaganda gloryfikuje Ją jak Kim Ir Sena ,Protegowana Szczurka) itp...

    • 2 0

  • Masakra

    To proponuję żeby na 4 lata uwiązać do szlabanów ludzi odpowiedzialnych na tą inwestycję i niech przez 4 lata stoją tam nago to zobaczą jak miło nam kierowcom stoi się na szlabanach do 40 minut.Ogarnijcie się ten wiadukt potrzebny jest na juuużżżż!

    • 0 0

  • Tunel lepszy

    • 0 0

  • Moje zdanie

    Może by tak przedłużyć obwodnicę do portu, a estakadę zostawić tylko dla aut osobowych

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane