• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wolniej i bezpieczniej przy Hali Targowej

Michał Sielski
15 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.
  • Progi zwalniające i ograniczenie do 30 km/h ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, którzy przechodzą przez jezdnię na przystanki autobusowe.

Osiem progów zwalniających zostało zamontowanych przy ul. Jana z Kolna, na tyłach Hali Targowej w Gdyni. Ma to uspokoić ruch w miejscu, w którym piesi przechodzą na przystanki autobusowe przez trzypasmową jezdnię.



Zdarza ci się przechodzić przez wielopasmowe jezdnie w miejscu, w którym nie ma przejścia dla pieszych?

O problemach przy Hali Targowej w Gdyni piszemy regularnie. Większość z nich dotyczy tego samego: pieszych przechodzących z hali w kierunku przystanków autobusowych. Żeby tam się dostać, muszą pokonać trzypasmową jezdnię. Wprawdzie nie ma tam przejścia dla pieszych, ale oba są oddalone o ponad 100 m, więc przejście przez jezdnię jest w tym miejscu legalne - oczywiście pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa kierującym samochodami i autobusami. W praktyce bywa z tym różnie.

Jak zmienić ruch przy Hali Targowej - pomysł gdynianina



Progi spowolnią samochody osobowe



- Starsze osoby po prostu nie mają tyle siły, by dynamicznie przejść i nikogo nie zablokować. Większość kierowców wie, co dzieje się w tym miejscu i profilaktycznie zwalnia, ale niekiedy dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń. Potrącenia też się zdarzają - przyznaje pan Andrzej, który codziennie wraca z pracy przez ul. Jana z Kolna.
Teraz zwolnić będą musieli nie tylko ci, którzy przewidują potencjalne ryzyko potrącenia pieszego, ale wszyscy. Na jezdni zamontowano osiem progów zwalniających - w sumie każdy kierowca musi przejechać przez trzy z nich. To tzw. poduszki berlińskie - ich rozstaw wymusza wolniejszą jazdę na kierowcach samochodów osobowych, ale autobusy nie muszą przejeżdżać przez podwyższenie. One mają jednak tuż za progami przystanek, więc i tak jadą tam wolno. Oprócz progów pojawiło się również ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni. Lokalizacja progów zwalniających przy Halach Targowych w Gdyni.

Bezpieczeństwo przede wszystkim



- Progi zainstalowano w trzech rzędach, po jednym na każdym pasie ruchu. Dodatkowo na tym odcinku pojawiło się ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zastosowanie tego rozwiązania ma wyhamować i uspokoić ruch pojazdów. Głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa pieszych - podkreśla Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni. - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni nie wyklucza w przyszłości budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych. Wymaga ono jednak wykonania projektu oraz zarezerwowania określonych środków finansowania - dodaje.
Zmiany cieszą społeczników, którzy od lat walczyli o uspokojenie ruchu w tym rejonie miasta. Przypominają też, że politycy obiecywali w tym miejscu także nowe przejście dla pieszych.

- Gratulujemy, że po wielu latach "nie-da-się" w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa pieszym w tym miejscu, tłumaczonego na wiele sposobów, w tym obiekcjami ZKM, udało się coś zrobić. Bardzo liczę, że nie jest to ostatnie słowo ratusza, bo w nowoczesnym mieście to piesi są najważniejsi. Przypominam też, że rządzące Gdynią ugrupowanie obiecało w wyborach w tym miejscu budowę przejścia dla pieszych, więc pozostaje trzymać za słowo i czekać - komentuje Łukasz Piesiewicz, radny dzielnicy Śródmieście.

Miejsca

Opinie (381) ponad 20 zablokowanych

  • Ale "tekst"... (1)

    .."w nowoczesnym mieście to piesi są najważnejsi"..A nie rowerzyści ? A może kierowcy ?
    W nowoczesnym mieście wszyscy są równi w korzystaniu z infrastruktury drogowej. Nie wolno nikogo faworyzować ani też dyskryminować. Piesi jak i kierowcy,a szczególnie rowerzyści- muszą przestrzegać prawa/w tym o ruchu drogowym/ i niezależnie od tego jeszcze myśleć co, gdzie i kiedy może się przytrafić-nawet jak na pierwszy rzut oka wszyscy przestrzegają tego prawa i zasad..Na bezpieczeństwo ma wpływ b.wiele czynników i warunków. Wystarczy jedna sek nieuwagi, stan zdrowia w danym dniu lub chwili(zdenerwowanie,stres itp)- wystarczy nagłe załamanie pogody..I co wtedy ?
    Nowoczesne miasto nie może być miastem teoretycznym,..
    piszę to ja "wujek "dobra rada"..

    • 10 4

    • w dobrze zarządzanych miastach stosuje się tzw. piramidę mobilności

      która zakłada dbanie przede wszystkim o komfort i bezpieczeństwo pieszych i innych niezmotoryzowanych. Wujek dobra rada to oksymoron w tym kontekście: jesli ktoś twierdzi, że w "nowoczesnym mieście wszyscy są równi w korzystaniu z infrastruktury drogowej" w praktyce sugeruje, że lekceważenie ograniczeń prędkości przez kierowców nie jest problemem. Jak na razie granica kompromisu była przesuwana w interesie osób jeżdżących samochodami, trzeba zacząć ten trend odwracać, i to zdecydowanie.

      • 3 2

  • A może lepiej płotki przy chodniku postawić żeby piesi (3)

    Poszli naprzejście? To oni wchodzą pod auta w niedozwolonym miejscu.

    • 11 8

    • Nie, to jest za mądre.

      Nie bo nie

      • 0 1

    • (1)

      to zap... z siatkami pełnymi zakupów ponad 100 metrów do przejścia dla pieszych, gdy naprzeciwko hali jest przystanek autobusowy.

      • 0 1

      • A to moze przystanek przesunac ?

        To też za mądre? A jak za daleko do wracaj taksówką.

        • 0 0

  • Z D i Z w Gdyni nie wyklucza w przyszłości- (1)

    budowy przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na wysokości Miejskich Hal Targowych..-koniec cytatu. A nie lepiej było to tak "skomplikowane " zadanie wykonać teraz-zamiast kłaść progi zwalniające ? Ja już od ponad 30 lat mam gotowy projekt (b.znikomy stopień trudności),a wykonanie było by o wiele tańsze niż aktualna "inwestycja".. Projekt wygląda mniej więcej tak: Wyznaczamy na jezdni pomiędzy Halą Rybną,a Halą Targową dwie poprzeczne linie i malujemy poprzeczne pasy -standardowe(wg.przepisów Prawo o Ruchu Drogowym) i obecnie powszechnie stosowane. Następnie montujemy po obydwu stronach ul.Jana z Kolna dwa słupy sygnalizacyjne dla pieszych z przyciskami ,a nad ulicą montujemy standardową poprzeczną konstrukcję z sygnalizacją dla pojazdów samochodowych + instalacja i system sterowania i synchronizacji itp.. Obręb przejść wygradzamy dla bezpieczeństwa pieszych i samochodów barierami ochronnymi typu U 12 a-powszechnie stosowane rozwiązanie I po temacie. Po co szukać aż tak daleko jak są już pod ręką..

    • 4 4

    • Super! To jest etap realizacji, który w naszym państwie musi być poprzedzony dokumentacją projektową. Czy ty wiesz np, że potrzebne jest zasilanie energetyczne? A system synchronizacji to nie tylko dwa mądre słowa. Proponuję dostarczyć twój "projekt" do urzędu i niech Ci powiedzą, czy jesteś geniuszem, czy zwykłym glupkiem

      • 0 0

  • teraz to w ogóle piesi bedą łazić po całej długości... zwolnić tego kto to wymyslił !!!

    • 8 4

  • Będą kolejne ofiary fatalnej infrastruktury

    Dlaczego nie ma tam przejścia dla pieszych?

    Przypomnę, że pieszy ma prawo przejść tylko ustępując pierwszeństwo samochodom, do tego nawet jak się jakiś kierowca zatrzyma żeby przepuścić pieszego, inni kierowcy mają pełne prawo zmieniać tam pas ruchu, omijać i wyprzedzać, co dla pieszego będzie bardzo niebezpieczne, bo poza tym że zginie, jeszcze z masy spadkowej trzeba będzie potrącić pieniądze na naprawę samochodu.

    Skoro z jednej strony są przystanki, a z drugiej Hala - powinno tam być przejście, pewnie nawet ze światłami.

    A jeśli z jakiś powodów przejścia tam być nie może, to należy za pomocą płotu uniemożliwić wejście na Halę od tej strony. Wejścia pozostawić jedynie na wysokości przejść dla pieszych.

    • 8 1

  • Totalna głupota. Kierowca ma uważać na pieszego któremu z lenistwa nie chce podejść tam gdzie jest przejście dla pieszych. Może teraz zainstalują progi zwalniające na Wójta Radkego? Tam też piesi przechodzą przez jezdnię jak chcą.

    • 4 8

  • w końcu.. tam wariaci się rozpędzają do 90 i nawet 120... chyba specjalnie ? (2)

    • 5 4

    • (1)

      Masz radar w oczach?

      • 0 1

      • Ja tam akurat często jeżdżę i tylko duży ruch potrafi spowolnić tam jadących. Często trafiają się osły, co pomimo obecności autobusów itd. potrafią tam pocisnąć.

        • 0 2

  • Czyli krótko mówiąc (1)

    kierowcy zostali ukarani za niewłaściwe zachowanie pieszych, którzy przechodzili w niewyznaczonym miejscu (często zza autobusów mając ograniczoną widoczność).

    ok...

    • 6 4

    • nie, to nie kara, to szansa na uczłowieczenie.

      • 0 2

  • Ktos musi na tym zarobić

    Ciekawe tylko czyj znajomy ? Bo innego uzasadnienia bezsensownego ładowania progow na dziurawych ulicach nie ma .

    • 3 4

  • zebry.

    A moze byloby bezpieczniej dla przechodzacych namalowc zebry.W tym miescu az sie prosi o namalowanie przejscia dla pieszych.To byloby i taniej i bezpieczniej.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane