- 1 Rozmowy Gdyni z Kosakowem ws. wiaduktu (75 opinii)
- 2 Spłoszył foki w rezerwacie. Dla selfie (197 opinii)
- 3 100 "spadających gwiazd" na godzinę (46 opinii)
- 4 Motocyklem bez prawka, za to z narkotykami (78 opinii)
- 5 Kolejny etap remontu na A1. Gdzie są korki? (79 opinii)
- 6 Gdynia przestanie wygrywać w konkursach? (298 opinii)
Gdynia wróci do rozmów z Kosakowem o wiadukcie na Płk. Dąbka
Władze Gdyni zapowiadają powrót do rozmów z Kosakowem na temat rozbudowy wiaduktu na Płk Dąbka. Forsowana przez poprzedników koncepcja zakładała stworzenie dwóch pasów, w tym jednego buspasa. Wójt Kosakowa finansować takiej koncepcji nie chciał, tłumacząc, że nie poprawi to sytuacji na zakorkowanej drodze. Po zmianach władz samorządowych w Gdyni i Kosakowie jest szansa na to, że inwestycja będzie realizowana wspólnie.
- Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
- Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
- Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Historia niedoszłej przebudowy wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Płk. Dąbka:
- Stary wiadukt drogowy nad torami w ciągu ul. płk. Dąbka to jedno z najbardziej uciążliwych miejsc dla kierowców z północnych części Gdyni.
- Spotykają się tam z kierowcami dojeżdżającymi do i z sąsiednich gmin, zwłaszcza Kosakowa.
- W 2019 r. Gdynia i Kosakowo wstępnie porozumiały się w sprawie realizacji tej inwestycji.
- Realizację zapowiadano wówczas na rok 2022.
- Rozmowy pomiędzy gminami toczyły się w zaciszu gabinetów, ale nie przyniosły efektów.
- Kością niezgody okazała się liczba pasów jedni oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważali, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - nie poprawi sytuacji na drodze.
Forsowali zaprojektowanie wiaduktu o takiej szerokości, by docelowo można go było poszerzyć do trzech pasów. Byli skłonni też przystać na drugie rozwiązanie: pozostawienie dwóch pasów ruchu do komunikacji ogólnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Derdowskiego do skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego.
Pomysł Kosakowa odrzucono, przeszedł projekt według koncepcji Gdyni
Rozmów nie kontynuowano. Projekt został przygotowany według propozycji Gdyni, która zdecydowała się na realizację inwestycji samodzielnie. Na biurkach urzędników decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Inwestycja na Płk. Dąbka według władz Gdyni:
- budowa dodatkowej nitki ul. Dąbka wraz z nowym, dodatkowym wiaduktem,
- stworzenie buspasa na nowym wiadukcie,
- stworzenie nowego przystanku przed wiaduktem (od strony Kosakowa),
- budowa lewo- i prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Dąbka i Derdowskiego
- stworzenie nowego chodnika i drogi rowerowej po południowej stronie ul. Dąbka,
- rezerwacja miejsca pod mogący powstać w przyszłości przystanek kolejowy.
Po wyborach zmieniły sie władze w Kosakowie i w Gdyni
Zmieniły się jednak okoliczności. Zarówno w Gdyni, jak i w Kosakowie doszło do zmiany władzy. Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni zapowiada, że jeszcze w sierpniu nastąpi spotkanie dotyczące przyszłości projektu.
- Będziemy analizować z władzami gminy oraz w grupach roboczych rozwiązania sytuacji, by przeprowadzić inwestycję możliwie w jak najbardziej korzystny sposób dla mieszkańców. Chcemy myśleć perspektywicznie, patrząc też na inne inwestycje jak Droga Czerwona, która wraz z Portem Zewnętrznym może pozwolić na rozwój nie tylko Gdyni, ale całego regonu - wskazuje wiceprezydent Gdyni.
Niewykluczony jest powrót do koncepcji zwiększonej liczby pasów, ale odpowiedzi mają pojawić się we wrześniu. Przeprojektowanie inwestycji może spowodować trudności w staraniach o środki finansowe z zewnątrz. Być może opóźnić inwestycję, która jak deklaruje wiceprezydent w odpowiedzi na interpelację, przy otrzymaniu wsparcia z zewnątrz mogłaby się rozpocząć w przyszłym roku.
Wiadukt czeka na dofinansowanie unijne
Obecnie zadanie znajduje się wśród zadań rozważanych do aplikowania o dofinansowanie ich
realizacji z projektu dotyczącego gospodarowania wodami opadowymi na terenie Gdyni, ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w wypadku ogłoszenia naboru w II połowie 2024 roku.
- Gmina jest też w trakcie aplikowania o dofinansowanie ze środków Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) w programie pn.: "Infrastruktura Zrównoważonej Mobilności Miejskiej w Gdyni" - mówi Austen.
Opinie wybrane
-
1 godz.
Perspektywa (6)
Ta trasa o której mowa jest uczęszczanym skrótem z Rumi i ościennych miejscowości nie tylko obsługuje mieszkańców Kosakowa. Zupełnie nie rozumiem dlaczego projektując i budując drogi nie można uwzględnić ich obłożenia w perspektywie 30 lat ( a nie 5) uwzględniając rozwój gmin ościennych co jest typowym trendem.
Czy Gdynia i Kosakowo nie mogą skorzystać z usług planisty.- 15 8
-
25 min
(1)
Oni patrzą i w perspektywie 30 lat ruch samochodów prywatnych ma być znikomy, na jakim świecie ty żyjesz? Przecież faszystowskie UE ma za cel ograniczanie ruchu samochodów a nie rozwój. Ograniczanie wszelkimi sposobami.
Oczywiście o usuwaniu zatok autobusowych w celu zwiększenia korków a co za tym idzie frustracji kierowców, zmusić ludzi do poruszania się autobusem.
Za 30 lat to będziesz mógł mieć rower co najwyżej.- 0 1
-
22 min
Jaka likwidacja zatok!?
Spójrz na ul. Waszyngtona w Gdyni
Zatoki w Gdyni mają się idealnie- 0 0
-
1 godz.
do Rumi przez Kosakowo??? (1)
- 2 0
-
30 min
A dlaczego nie?
Można przez Kielce do Szczecina.
- 1 0
-
1 godz.
To jest też trasa objazdowa na półwysep, także powodzenia z tym remontem.....
- 0 0
-
1 godz.
Plany
Kiedyś tak planowano i później budowano drogi z myślą o takiej perspektywie, gdzie się to zapodziało teraz? Nie wiadomo.
- 1 1
-
1 godz.
Jak kolwiek szeroki nie powstałby wiadukt, to nie rozwiąże probkemów komunikacyjnych tego rejonu
Bo korki po prostu przeniosą się na następne skrzyżowania, tak samo jak było po rozbudowie Kwiatkowskiego
Przede wszystkim trzeba ograniczyć ruch tranzytowy
Zamknąć wjazd i wyjazd do CH Szperk od strony Derdowskiego
Rozbudować sieć dróg po stronie Kosakowa a nie wszystko pchać w Derdowskiego- 21 7
-
2 godz.
Super decyzja, a co z kładką?! (1)
Byłoby wspaniale, ponieważ koncepcja, która nie zakładała abosultnie żadnej poprawy przeszła, lekceważąc zarówno mieszkańców Gdyni jak również gminy Kosakowo.
Fajnie, aby Gdynia mogła wreszcie naprawić kładkę przy wiadukcie, bo od 3 lat jest niedostępna! Wybudował się Lidl, przy której to budowie kładka została zamknięta dla ruchu i nadal urząd nie chce z nią nic zrobić tłumacząc tym, że czeka nas inwestycja, która zacznie się MOŻE za rok i potrwa kolejny ROK.- 20 9
-
1 godz.
A bo to łatwo...
...zakupić desek 50m x 2m x 2cm i wymienić deskowanie na tym pomoście? Piniendzy nie ma i nie będzie, prościej zamknąć, c'nie misie z ZDiZtu?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.