• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia wydała już 6 mln zł na remont hal targowych. Co dalej?

Patryk Szczerba
4 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Remont elewacji hali łukowej od ul. Jana z Kolna trwa. Remont elewacji hali łukowej od ul. Jana z Kolna trwa.

Prowadzone praktycznie bez przerwy od 2012 roku prace remontowe hal targowych zobacz na mapie Gdyni w Gdyni kosztowały już miasto ok. 6 mln zł, a to nie koniec wydatków. Od zeszłego roku trwa też trzyletnia promocja obiektu za 650 tys. zł. Jej mocnym akcentem ma być zaplanowane na koniec sierpnia święto hal targowych.



Dach był koniecznością

Czy hale targowe mają szansę zyskać młodych klientów?

Najpierw dach, później podziemia, a dalej poszczególne fragmenty elewacji budynków. Wszystkie te elementy budynków hal targowych zostały w ostatnich latach wyremontowane. Miasto przejęło zarządzanie obiektem w całości w 2013 roku, jednak przez całe poprzedzające 12 miesięcy trwały prace na dachu łukowym, które pochłonęły 3 mln zł.

Zamontowano m.in. specjalne okna oddymiające, nowe pokrycie z blachy cynkowo-tytanowej, kominki wentylacji. Na niskich przybudówkach pojawiło się także pokrycie z dwóch warstw papy termozgrzewalnej. Działanie rozpoczął też nowy system odprowadzenia wody z dachu. Dodatkowo wymieniono instalację odgromową.

Najpilniejszy remont zrealizowano szybko, ale konieczne okazały się dalsze prace na dachu - tym razem hali płaskiej. Jeszcze w listopadzie 2013 roku rozstrzygnięto kolejny przetarg na prace budowlane, które pochłonęły blisko 650 tys. zł. Wykonano nowe pokrycia dachowe z dwóch warstw pap, tynki wierzchnie, zamontowano nowy system odprowadzania wody z dachu oraz kominki wentylacyjne. Podobnie jak wcześniej, zainstalowano instalację odgromową.

Podziemia po interwencji strażaków

W kolejnym roku konieczny okazał się remont podziemi. Z uwagami dotyczącymi zabezpieczeń przeciwpożarowych wystąpili bowiem po przejęciu obiektu przez miasto strażacy. Wymieniono m.in. wentylację. Udało się też dostosować podziemia do standardów związanych z obsługą osób niepełnosprawnych, montując windę. Przy okazji lifting przeszły boksy w podziemiach. Razem prace modernizacyjne kosztowały 353 tys. zł.

Wcześniej udało się m.in. przywrócić napis na elewacji po drugiej stronie. Wraz z historycznym napisem wrócił też zegar. Wcześniej udało się m.in. przywrócić napis na elewacji po drugiej stronie. Wraz z historycznym napisem wrócił też zegar.
Ostatnim elementem odświeżenia hal targowych w Gdyni stała się modernizacja elewacji wszystkich budynków, a wiec hali płaskiej, łukowej i rybnej. Przed wejściem do łukowej hali odtworzono zegar i napis historyczną czcionką. Trwa zmiana barwy elewacji na kolor piaskowy. Kończą się już prace w ramach drugiego etapu, które anonsowaliśmy w maju. Miasto wybrało już tymczasem wykonawcę kolejnej - już trzeciej części prac związanych z elewacją. Tym razem prace będą prowadzone od strony północnej hali płaskiej.

To jeszcze nie koniec

Podobnie jak wcześniej, będą one prowadzone pod opieką konserwatorską przez przedsiębiorstwo Budomex z Gdańska. Ta sama firma podjęła się restauracji m.in. Dworu Artusa w Gdańsku. Już wiadomo, że remont elewacji pochłonie do końca tego roku nieco ponad 2 mln zł. W przyszłym może się ostatecznie zakończyć.

- Zostaną nam do wykonania prace przy elewacji hali łukowej od strony ul. 3 Maja. Jeśli wykonamy to zadanie, to będzie można powiedzieć, że prace na zewnątrz hal będą wykonane w całości. Mam nadzieję, że znajdą się też na to odpowiednie środki w przyszłym roku w budżecie miasta - deklaruje Beata Brzostowska, naczelnik Wydziału Budynków Urzędu Miasta Gdyni.
Wciąż nie wiadomo, czy będą pieniądze na remont wewnątrz hal. Pieniędzy trzeba będzie szukać w funduszach europejskich, ale na razie urzędnicy z Wydziału Budynków, zajmującego się utrzymaniem hal, nic o kolejnych propozycjach w tym zakresie nie wiedzą.

Święto hal na koniec wakacji

Niebawem półmetek osiągnie też zaplanowana na trzy lata promocja obiektu, prowadzona przez Agencję Rozwoju Gdyni. Nowe logo, strona internetowa oraz obecność na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Youtube, gdzie można zobaczyć przepisy, to główne narzędzia elektroniczne stosowane przez wybraną przez miasto firmę, która za trzyletni program promocyjny otrzymała 650 tys. zł.

Kupcy coraz lepiej współpracują z Agencją Rozwoju Gdyni organizującą promocję obiektu jako przyjaznego zakupom. Kupcy coraz lepiej współpracują z Agencją Rozwoju Gdyni organizującą promocję obiektu jako przyjaznego zakupom.
Na stronie internetowej hali można zobaczyć twarze kupców, znaleźć przepisy kulinarne i dietetyczne oraz wybrać tzw. hity hal, czyli produkty, po które warto przyjeżdżać do centrum Gdyni. Jest też dział poświęcony architekturze i historii. W otoczeniu budynków regularnie odbywają się warsztaty kulinarne, spacery, chętni mogą też posłuchać koncertów. Na ostatni weekend sierpnia zaplanowano kulminację.

- Zorganizujemy święto hal targowych, które mamy nadzieję będzie sporym wydarzeniem w mieście. Zaplanowaliśmy konkursy, warsztaty i kilka niespodzianek, które wciąż są tworzone. Wciąż naszym celem jest pokazanie hal targowych jako obiektu, gdzie jest sporo produktów, co daje przewagę nad marketami czy galeriami. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, jak wiele jest jeszcze niedociągnięć. Powoli jednak obraz hal zmienia się, co pokazuje samo podejście kupców do naszych działań - wyjaśnia Jacek Debis z Agencji Rozwoju Gdyni.

Miejsca

Opinie (156) 2 zablokowane

  • Wydatki estetyczno-techniczne to jedno, ale równomiernie powinny iść wydatki i działania społeczne (6)

    nie tylko te prowadzone w portalach społecznościowych czy akcji promocyjnych.

    Ja wiem, że problem z samym obiektem jest wiele, ponieważ podejrzewam, że samo miasto nie ma takiej 100% recepty zwłaszcza w kontekście rozbudowy Miedzytorza i ew.Deptaka Starowiejskiej, bo wtedy zmieni sie charakter jedni obok.

    Fakt, w hali jest ogromny potencjał zwłaszcza, że kupujący szybko się nudzą centrami handlowymi, a to jest miejsce z duszą i powinno sie inwestować w tą niepowtarzalną dusze i Wygodę. Przykre, ale największą zmorą tego miejsca są moim zdaniem w większości sami kupcy (nie wszyscy oczywiście), którzy są niereformowalni i zatwardziali w swoich dawnych czasami nawet dziwnych poglądach, najbardziej apodyktyczni i roszczeniowi względem miasta oraz osób zarządzających halą, bez menadżerskiego polotu i elastyczności, zupełnie jakby zatrzymali się przed laty, a świat ciągle prze w ogromnym tempie do przodu.

    Dobrym pomysłem było wprowadzanie praktyk i warsztatów dla młodych, pokazów itd. Tam potrzeba ludzi nie tylko doświadczonych, ale też młodych z pasją, pomysłami, wychodzących do klienta, fantazją itd.

    Moim zdaniem powinny być tam dostępne głównie świeże produkty i drobne usługi, a przemysłówka, itp. gacie, staniki, magnetofony czy baterie na ciekawie wbudowanych wyżej galeriach z gretingu z szklanymi balustradami i boxami.

    Miasto popełnia wielką niegospodarność, bo np. odkopywali fundamenty aby zaizolować przyziemie, a nie powinni te wykopki podciągnąć i zrobić tam -2 piętra na podziemny parking czy powiększenia hali gdzie zmieściłyby się np. na zewnątrz kwiaty i inne produkty potrzebujące chłodu, a czynne od wczesnego rana do późnego wieczoru ? Ciągle piszemy o naprawie dachu na płaskiej hali., a czy ktoś się zastanowił, że nie wartowałoby wzmocnić konstrukcje i zrobić na niej parking ??

    Do tego brak tu życia, które kiedyś jednak było, a do takich miejsc przyjeżdżają ludzie z całego świata nie tylko na zakupy? Tu powinien być lumpeks, promocji kaszubskiego jadła, wystaw i produktów regionalnych także kociewskich i innych, miejsce gdzie spędza się czas i sprzedaje np. lokalne trunki z małych manufaktur, lokalne miody, sery, przetwory, serwuje się ciekawą kuchnie, bary można posiedzieć w ciekawej kawiarence, pchli targ, kupić odnowione stare przedmioty z charakterem, naprawić ulubione przedmioty u rzemieślnika itp.

    Wogóle obierzdżając w ostatnią sobotę wystawki zauważyłem ile ciekawych modernistycznych przedmiotów w Gdyni idzie na śmietnik, a przecież wkomponowanie i wyeksponowanie oraz wyposażenie w nie boksów czy miejsc ogólnie dostępnych na hali polepszyłoby klimat miejsca taki trochę powrót do przeszłości w czasach gdzie mamy nawał wszelkiego badziewia i dalekowschodniej tandety.

    • 6 3

    • A kto bedzie te smieci czyscil i przywracal? (1)

      Zycie czlowieka pracujacego jest troche za krotkie na takie zabawy. Jak policja estetyczna z gornych warstw spolecznych chce, to niech odnawia zamiast o to wolac na portalach spolecznosciowych.

      • 0 0

      • można wiele,

        np. latem zatrudnić wolontariuszy z "sztuk dekoracyjnych" i użytkowych :))?

        • 0 0

    • (1)

      "obierzdżając." nie mam więcej pytań. nie mam nic przeciwko społecznikom, ale społecznik-furiat-analfabeta to nie jest moja ulubiona kombinacja.

      • 2 2

      • Troll - encio

        Widać masz układy z Portalem, bo wyjaśnienia sa kasowene >:))

        • 1 1

    • Szpital na Srebrzysku otworzył bramy? (1)

      A może uciekłeś jakąś dziurą w płocie?

      • 0 1

      • zapomniałem w pospiech się podpisać

        ponieważ przerwał mi obchód i konsultacje dr.psychiatry z zespołem

        • 0 0

  • ceny na hali to złodziejstwo w biały dzień (2)

    warzywa i owoce to śmiech na sali ale na ciuchach to już przeginają
    spodnie krótki na hali 50zł te same spodnie gdziś indziej 34zł ola boga 16zł róznicy
    spodnie długie dresowe na hali 40zł gdzieś indziej 25-30 czyli 15zł drożej
    mówię o tych samych idealnie produktach ten sam model producent.

    To jaką maja marżę na tej hali ? jak komuś sie opłaca sprzedac za 1/3 taniej to na hali są w stanie zjechać z marzy min 10zł i by mieli ruch ale jak szukają frajerów to już ich problem.

    Mając niższe ceny było by więcej klientów i zarabiali by więcej a tak to mają mało klientów obrót spada i zyski.
    Na emerytach długo nie pociągną bo emeryci kupują mało nie to co rodziny gdzie więcej na żywność wydają i różne rzeczy. emeryt kupi parę deko i mu starczy a rodziny to kilogramami kupują bo dzieci wyżywić trzeba.

    • 8 2

    • 'te same' - często ludzie mają różne postrzeganie takiej samej rzeczy lub podobnej.

      • 1 0

    • Nie ma się co dziwić jak urzedasy lupia tych sklepikarza zeby na RedBula uzbierac

      • 0 1

  • Godziny handlu

    są takie,że ja będę mógł tam chodzić tylko w sobotę i niedzielę - jeżeli ona nie będzie zamknięta .Wtedy zacierać ręce będą Biedronki, Lidle i Galerie

    • 4 0

  • Ktoś się orientuje? (2)

    Witajcie kochani. Czy ktoś z Was się może orientuje co będzie z boksami wolnostojącymi od ulicy Radtkego od strony Sądu? Tzn. chodzi mi o to, że rok temu chciałam wynająć taki boks, ale odradzano mi to ze względu na to że będą one zburzone ze względów estetycznych. Tak miało być z pierwszymi boksami od strony Sądu jak sklep rtv, płaszcze, perfumy (przynajmniej na tamten czas). Czy wiadomo co dalej? Bardzo dziękuję.

    • 5 0

    • 'witajcie kochani'

      Więcej tego rodzaju retoryki na forum. Od razu inna rozmowa :-)

      • 4 0

    • Prawdopodobnie

      Prawdopodobnie, z tego co mi wiadomo, mieli to rzeczywiście zburzyć, ale to było w 2014 roku, a teraz to nic nie wiadomo. No chyba że jest tutaj jakaś kompetentna osoba która zna odpowiedź na którą sam jestem ciekawy.

      • 1 0

  • W Polsce takie miejsca nie będą mieć dobrej koniunktury jeszcze przez najbliższe 5-10 lat. Potem nieliczne ostałe staną się ostoją żywności ekologicznej, drogiej, dostępnej dla ludzi zamożniejszych. Dokładnie ten sam trend można było obserwować za granicą. Dyskonty są dla ludzi biednych, bogatsi pozwalają sobie na coś bardziej wyszukanego.

    • 2 2

  • Jeśli kupcy nie zmienią swojego podejścia do klienta to niewiele się zmieni.powinny zostać warzywa,owoce,słodycze itp.

    • 0 0

  • 6 milionów i nic nie widac (1)

    na lotnisko co puste stoi na hale kto nikt zakupów nie robi to kasa jest panie Wojtku a gdzie pieniądze na przedłużenie estakady w strone pogórza bo to chyba by było bardzo potrzebne no tak pan tam nie jeździ bo po co kase dla ludzi wydawac niech stoja w korkach

    • 3 1

    • Pewnie gdzieś sa makietki i wizualizacje na hdd

      • 1 0

  • Miejscówa dla Irenek i Kazików

    • 3 1

  • Promocja nie dociera do potencjalnych klientów

    Promocja hali powinna być widoczna na mieście, a nie tylko w internecie. Kto zagląda na stronę hali, czy FB hali.....
    Przez ostatnie trzy lata nie słyszałem, by ktoś mnie zachęcał do odwiedzenia hali więc promowanie słabe :(

    • 2 0

  • Trzeba mieć naprawdę nudne życie żeby napisać tak rozbudowana opinie do artykułu o hali targowej. Nawet się nie chce czytać

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane