• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: wypadek na przejeździe kolejowym

mb
13 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Jedna osoba zginęła, a druga została ranna w wypadku, do jakiego doszło na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Gdyni, przy ul. Hutniczej.



Nissanem kierowała 21-letnia kobieta, która wjechała na niestrzeżony, ale dobrze oznakowany przejazd kolejowy. Nie dostrzegła nadjeżdżającego pociągu. Lokomotywa pociągu uderzyła w przednią część samochodu.

Radio TOK FM poinformowało, że w samochodzie grała głośno muzyka - być może to z tego powodu kierująca autem kobieta nie zorientowała się, że nadjeżdża pociąg.

Na miejscu zginęła 22-letnia pasażerka siedząca z przodu auta. Natomiast 20-letni mężczyzna, który siedział z tyłu, z obrażeniami ciała został odwieziony do szpitala. Uczestnicy wypadku byli trzeźwi.

Policja apeluje o rozwagę na drogach, w szczególności na przejazdach kolejowych. Maszynista pociągu, który ciągnie wielotonowy skład nie ma żadnych szans na jego szybkie zatrzymanie. Policja przypomina kierowcom o obowiązku bezwzględnego zatrzymania się przed każdym przejazdem kolejowym.
mb

Opinie (405) ponad 50 zablokowanych

  • Kto by przypuszczał ze tam bedziesz M.... (2)

    czytałam juz wczoraj o tym wypadku... pomyslałam.. "jak mozna nie zauwazyc pociągu..." okazało się ze w tym samochodzie zgineła moja kolezanka.. wspaniała osoba i trenerka jednej z grup tanecznych z rumii... Co moge powiedziec... moze to bedzie przestrogą dlainnych młodych kierowców zeby uwazali na przejazdach kolejowych. W ciąz nie moge uwierzyc w ta tragedie. Współczuje rodzinie!- która i tak duzo przeszła. Moniko bedziemy Cie pamietać !

    • 2 0

    • tym bardziej, że zginęła pasażerka

      nie kierowczyni.

      • 0 0

    • Profil na nasza klasa?

      Kto to byl? niech tysiace osob ja zapamietaja taka jaka byla. Choc to mozna zrobic dla jej pamieci, ocalic ja.

      • 0 0

  • Nie osądzajmy tak szybko

    Wypadek drogowy to wypadkowa wielu zbiegow okoliczności. Nie piętnujmy kierowcy tylko dlatego, że miał 21 lat! Popatrzmy na to w kategorii tragedii jaka dotknęła kierowcę i rodzinę zabitego pasażera. Ten przejazd przecina bardzo ruchliwą drogę jaką jest ulica Hutnicza. Skoro zdarzają się tam tak dramatyczne wypadki to może należy postawić tam szlabany!

    • 1 0

  • :(

    Lepiej dojechać godzinę później, niż 50 lat za szybko...
    śmierć jest niesprawiedliwa..roztańcz niebo Moniko!

    • 4 0

  • zginęła, bo mieszka w biednym kraju pełnym durniów (11)

    W bogatym miałaby tunele, przejazdy ze szlabanami, odpowiedzialnych maszynistów, którzy w mieście uważają, że nie mają bezwzględnego pierwszeństwa.
    W bogatym kraju mogłaby zginąć w wypadku wycieczkowego śmigłowca (jak nad NJ). Pociąg manewrujący w mieście powinien mieć kamerę i oślepiające reflektory. Dawniej musiałby pieszy iść przed pociągiem i nieść lampę. Ale nie ma kasy na manewrowych - znowu bieda.
    W związku z tym wypadkiem, to Rada Miasta powinna się zebrać i coś wymyślić. Ale nie zginał wip i nikt się tym nie zajmie ana pewno nie w wakacje.

    • 2 0

    • W życu nie czytałem gorszych bredni. (9)

      Nie pisz kretynie/ kretynko o odpowiedzialności maszynistów, jeśli kompletnie nie znasz przepisów ruchu drogowego i przepisów kolejowych.Nic i nikt nie uchroni ludzi od śmierci pod kołami pociągu jak ich myślenie i wyobraźnia- tu najwyraźniej tego zabrakło.

      'zginęła, bo mieszka w biednym kraju pełnym durniów ' z tym się zgodzę, jesteś jednym z nich i gdyby nie ignorancja kierowcy tego samochodu do wypadku by nie doszło.

      • 0 1

      • Ty mi o przepisach? (8)

        Przecież ja nie piszę o przepisach, bo te są oczywiste - ja piszę o biednym kraju. W bogatym maszynista jest dobrze opłacany i podczas przetaczania w mieście dba o wszystko dookoła, nie myśli o nadgodzinach, fuchach i zwolnieniach lek. Przed wojną maszynista to był gość!
        Krótko - ile jest takich wypadków w Niemczech a jest N. 2 razy więcej niż P.

        • 0 1

        • Chyba zapomniałeś o czym napisałeś? (6)

          'odpowiedzialnych maszynistów, którzy w mieście uważają, że nie mają bezwzględnego pierwszeństwa.'
          Poczytaj przepisy.

          • 0 0

          • Ty znowu o przepisach? (5)

            Chłopie, zginęła dziewczyna, bo kierowca się zagapił a Ty o przepisach? To zmienić je nieco! Jako maszynista (tu szacun dla Twego trudnego zawodu!) pewnie masz jakieś propozycje.

            • 0 0

            • Propozycja. (4)

              Do wszystkich kierowców!
              Zacznijcie czytać ze zrozumieniem i stosować się do przepisów, to zwiększą się Wasze szanse na przeżycie na drogach i przejazdach kolejowych.

              I jeszcze raz, bo może nie wszyscy czytali.

              "Dojeżdżając do przejazdu kolejowego powinieneś jechać z taką prędkością, abyś mógł zatrzymać swój pojazd w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.
              Kierującemu pojazdem zabrania się:"

              • 0 0

              • bardzo ładnie to napisałeś (3)

                Powinieneś być prawnikiem kolejowym. Daj pomysł, aby zmniejszyć zagrożenie, ale nie typu - miejcie oczy otwarte. Coś bardziej wyszukanego, proszę...

                • 0 0

              • Czytaj ze zrozumieniem proszę... (2)

                Gdyby kierowca tego samochodu zachował się zgodnie z przepisami nic by się nie stało, najwyżej samochód zatrzymałby się PRZED przejazdem.

                • 0 0

              • masz rację! (1)

                Gdybyśmy wszyscy żyli zgodnie z przepisami i dekalogiem, to byłoby nam znacznie lepiej i żylibyśmy dłużej. Ale czy masz konkretny pomysł dla lokomotyw manewrowych? jakiś prosty a rewelacyjny?

                • 0 0

              • ~

                Pisałem, że to nie była lokomotywa manewrowa.
                Dlaczego z uporem maniaka wymagasz od innych należytego zachowania (od maszynistów), a nie od kierowców?

                "Policja apeluje o rozwagę na drogach, w szczególności na przejazdach kolejowych. Maszynista pociągu, który ciągnie wielotonowy skład nie ma żadnych szans na jego szybkie zatrzymanie.

                Policja przypomina kierowcom o obowiązku bezwzględnego zatrzymania się przed każdym przejazdem kolejowym."

                • 0 0

        • i w bogatym kraju moze sobie pewnie odbic w lewo lub w prawo jak im jakis idiota wjezdza pod lokomotywe co?!!!zastanow sie czlowieku jaki wplyw ma maszynista na kilkunastu tonowa lokomotywe? zadnego!no chyba ze jedzie tak jak ktos wczesniej napisal i zasugerowal 5km/h, tylko ze w takim tempie.... to juz sam sobie dokoncz

          • 0 0

    • zginela bo kolezanka nie wykazala nalezytej ostroznosci i popisala sie mega glupota!! przykre ale niestety kobiety w 99% procentach nie potrafia jezdzic a jeszcze bardziej przykre jest to ze sama jestem kobieta do tego kierowca i musze pisac takie rzeczy!!i niech nikt nie pisze o jakis durnych statystykach ze mezczyzni powoduja wiecej wypadkow itp itd gdyby bylo tyle samo jezdzacych kobiet co mezczyzn mysle ze statystyka by sie wyrownala a nawet przewazyla na nie korzysc kobiet, przykre ale prawdziwe

      • 0 0

  • Nie ważny wiek tylko płeć! (2)

    Kobiety kompletnie nie myślą za kierownicą, nic a nic!
    Pomijam przypadek dobrej Pani kierowcy, która zdarza się 1/100.
    Przykra prawda.

    • 0 12

    • (1)

      kobiety nie jezdżą zle tylko o wiele ostrożniej niż faceci! my powodujemy o wiele mniej tragicznych wypadków niż wy! spójrz na waszą płeć ! na ulicach full golfiarzy i szpanerów którzy wszędzie się wpychają i zajeżdzają drogę! od jakiegoś czasu mam prawko i widze co się dzieje! wole powolną babe niż tępego golfiarza któremu zawsze się wszędzie spieszy!!!

      • 0 0

      • nie napisałem, że jeżdżą "nieostrożnie"... argumentu na to, że "nie myślicie" nigdy nie zbijesz!! Ale tego prawie żadna kobieta nie zrozumie więc nie masz się czego wstydzić - pani kierowco!

        • 0 0

  • Polecam lekturę wszystkim, którzy nie wiedzą o czym piszą. (11)

    Dojeżdżając do przejazdu kolejowego powinieneś jechać z taką prędkością, abyś mógł zatrzymać swój pojazd w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.
    Kierującemu pojazdem zabrania się:

    1. objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
    2. wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy;
    3. wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
    4. omijania pojazdu czekającego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu."

    • 2 1

    • ależ w przepisach wszystk ojest OK (8)

      Mnie chodzi o zachowanie m. w pociągu manewrowym, przecież nie był to liniowy pociąg międzymiastowy. Z jaką prędkością przetaczają towarowe przez Hutniczą? jak długi był pociąg? Lokomotywa, czy z wagonami?

      • 0 2

      • ~ (4)

        Nie znam dokładnych okoliczności wypadku, więc Ci nie napiszę.
        Poczekaj, aż szmatławce coś naskrobią.
        Z tego co się orientuję, to nie były manewry.

        • 0 0

        • czyli klasyczny pociąg towarowy? (2)

          Jaka jest maks. prędkość pociągów w terenie fabrycznym?

          • 0 2

          • Weż odpowiednie instrukcje i poczytaj. (1)

            Nie ma czegoś takiego jak 'maksymalna prędkość pociągów w terenie fabrycznym'.

            • 2 1

            • czyli co?

              pociągi na terenach fabrycznych mogą sobie zasuwać jak pomiędzy Gdynią a Szczecinem?
              Jaką miał prędkość?!

              • 1 2

        • czy już coś więcej

          wiesz?

          • 0 0

      • (2)

        A co ma piernik do wiatraka: pociąg liniowy czy manewrowy?
        Idąc za twoim tokiem rozumowania wkrótce zaczęłyby się wypadki, bo "myślałem, że to był manewrowy, przed którym miałem pierwszeństwo; a to był jednak towarowy"

        Idiotyzm!

        • 1 1

        • chyba przyznasz, że inaczej jedzie ekspres na torach międzymiastowych,

          a inaczej toczy się pociąg z portu na szlak w obrębie miasta. Gdybym był maszynistą, to przecież bym wiedział, że to oczywista różnica. I co do cholery z info nt. prędkości tego pociągu podczas wypadku?!

          • 0 0

        • rożnica pomiędzy pociągiem na trasie

          a przetaczanym w porcie (mieście) jest taka jak pomiędzy statkiem w morzu a statkiem holowanym w obrębie portu.

          • 0 0

    • Masz rację, ale...

      co jeśli ktoś autentycznie czegoś nie zauważył, był zamyślony, miał problemy? Powiesz - niech ginie, bo auto jest dla ludzi uważnych? Wina jest niemal na 100% kierowczyni, ale czy nie można byłoby czegoś wymyślić na przyszłość? Czy tylko mamy cytaty z przepisów?
      Albo dopisać 5. punkt - zabrania się jeździć pod wpływem emocji, zmartwień, radości i innych bodźców, które mogą zakłócić prawidłowa jazdę.

      • 1 0

    • A punkt 5? Maszynista powinien zwrócić szczególną uwagę podczas zbliżania się do przejazdu kolejowego, zwłaszcza podczas przetaczania pociągu w obrębie portu albo miasta.
      Myślenie nie jest zabronione w przepisach?

      • 0 0

  • ?? (2)

    Mdłoda dziewczyna zgineła a wy tutaj wypisujecie jakieś bzdury:/ ogarnijcie sie....

    • 2 1

    • ba, ale w jaki sposób się ogarnąć?

      chodziłem do szkoły i nie wiem jak to zrobić - nie uczyli...

      • 0 0

    • Mam płakać?

      • 0 0

  • w Panoramie - było?

    Wczoraj nie widziałem o tym wypadku w Panoramie - było?

    • 0 0

  • "Policja przypomina kierowcom o obowiązku

    bezwzględnego zatrzymania się przed każdym znakiem STOP".

    W 2001 roku na skrzyżowaniu Władka 4 i wójta Radkego nie zatrzymal się policjant jadący w cywilnym aucie i zginął. Znal przepisy. Pewnie się spieszył do pracy albo się zagapił. Potem postawiono tam światła.

    • 1 0

  • idiotka... patrzy się a nie słucha

    Głupota za kierownicą.. dominujący powód wypadków drogowych

    zatrzymać się > spojrzeć > jechać

    A NIE

    Jechać > rozpoznać marke i prędkość ewentualnego pociągu za pomocą słuchu >.....> do końca życia teraz bedzie ją bolało i żadne usprawiedliwienie że była głośna muzyka nie pomoże

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane