- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gdynia: wyświetlacze i dodatkowe informacje na przystankach
Dodatkowe informacje dotyczące biletów dostępnych u kierowców oraz wyświetlacze z czasem przyjazdu autobusów i trolejbusów. Takich zmian doczekają się pasażerowie gdyńskiej komunikacji publicznej w najbliższym czasie.
Nasz czytelnik - pan Łukasz - zwrócił uwagę na kilka niedociągnięć, jakie jego zdaniem można by poprawić w funkcjonowaniu gdyńskiej komunikacji publicznej.
- Myślę, że nie jest dużym problemem dla ZKM w Gdyni dołączenie do gablotek z rozkładami jazdy informacji o biletach dostępnych u kierowców. Przecież nie każdy wie czy kierowca sprzedaje bilety godzinne po 3,60 zł czy tylko karnety składające się z pięciu połówek (łączny koszt 7,50 zł na linii zwykłej) - przekonuje pan Łukasz.
Zarząd Komunikacji Miejskiej przyznaje, że rzeczywiście tej informacji może w niektórych gablotach brakować. Tym bardziej, że Gdynia - w przeciwieństwie do Gdańska - nie chce montować na przystankach automatów do sprzedaży biletów, tłumacząc, że to rozwiązanie jest zbyt drogie. Uzupełnienie informacji w wiatach wiele jednak nie kosztuje.
Pan Łukasz ma też zastrzeżenia do nieczytelnych rozkładów jazdy, które przedstawione są w sposób liniowy: dla każdego autobusu wyszczególnione są następujące po sobie godziny odjazdów. Tu proponuje rozwiązanie gdańskie, czyli poziomą tabelkę z godzinami i minutami obok.
- Wybór poprzedzony został badaniami, przeprowadzonymi na 2 tys. losowo wybranych mieszkańców, którym przedstawiono trzy wzory graficzne tabliczek przystankowych. Był wśród nich także wzór gdański. Ponad trzy czwarte respondentów wskazało na obecnie obowiązujący wzór, jako najlepszy, gdyż zawierający najwięcej informacji - ripostuje Marcin Gromadzki.
Jednak i w tym aspekcie możemy spodziewać się zmian. A to dzięki realizowanej od ubiegłego roku inwestycji w "inteligentny" system sterowania ruchem "Tristar". W jego ramach na kilkudziesięciu przystankach w Gdyni staną wyświetlacze elektroniczne, prezentujące czas oczekiwania na autobusy i trolejbusy konkretnych linii oraz czasy odjazdu. Nie wiadomo jednak czy wykonawca upora się z tym zadaniem w ciągu najbliższych miesięcy. Cały system ma być gotowy w 2014 roku.
Miejsca
Opinie (180) 3 zablokowane
-
2013-03-04 18:36
Kształt rozkładów jazdy ok, nie zmieniać !!!
Forma obecnych rozkładów jazdy, przyjęta w całym ZKM Gdynia i okolicznych przedsiębiorstwach komunikacyjnych (z wył. Gdańska), jest najlepsza od niepamiętnych czasów.
Grafika jest jasna i przejrzysta.
Po drugie przyzwyczajenie osób starszych też jest istotnym argumentem przemawiającym za utrzymaniem takiej formy.
Proszę skupić się raczej na wspomnianej informacji o sprzedaży biletów w pojazdach, przyda się zapewne....- 1 1
-
2013-03-04 21:57
bezrobotni z zamykanych zakładów będą mieli na co popatrzeć, tym bym się zajoł, a nie pierdołami
- 1 0
-
2013-03-05 03:30
bilety
Pomimo tego ,ze jestem gdanszczaninem zawsze cenilem sobie komunikacje miejska w gdyni do czasu jak jakis baran zmienil karnety biletowe z 4 przejazdowych na 5 przejazdowe.komu do cholery potrzebna nieparzysta liczba biletow.jade w 2 strony tam i z powrotem sam lub z zona ,wiec po co nam 5 biletow.
- 0 0
-
2013-03-08 21:24
Niezadowolony z ZKM
Pierwszą sprawą powinny być szkolenia kierowców! Nie mają oni pojęcia za ile trzeba skasować bilet za psa, jak i przy granicach miast nie znają cen biletów, to kto ma to wiedzieć?! Tabliczki z informacjami są mało przejrzyste! Zacznijcie u podstaw!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.