- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (262 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Gdynia: zmiany w otoczeniu bulwaru Nadmorskiego
Nowe latarnie, ścieżka dla biegaczy i kładki zmienią otoczenie bulwaru Nadmorskiego w Gdyni. Lampy już świecą, bieżnia jest gotowa, budowa kładek jest na ukończeniu.
Wymianę lamp zapowiadaliśmy w osobnych artykułach. Inwestycja obejmuje bulwar Nadmorski oraz al. Jana Pawła II. Łącznie wymieniono blisko 150 lamp, które świecą energooszczędnym światłem LED. Stare kable i latarnie zastąpiono nowoczesną infrastrukturą. Bulwar rozświetla już 88 lamp.
Wygląd lamp nawiązaniem do historii
Nowy wygląd lamp nie wszystkim mieszkańcom przypadł do gustu. Władze Gdyni tłumaczą, że to nawiązanie do historii.
- Inwestujemy w energooszczędne rozwiązania i nowoczesne wzornictwo. Robimy to z poszanowaniem przeszłości Gdyni. Dlatego też te popularne ciągi piesze oświetlą latarnie nawiązujące do modernistycznej przestrzeni Śródmieścia - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj też: Blisko 100-letnie latarnie objęte ochroną
Widoczność poprawia odpowiednie natężenie światła.
- Ciepła temperatura światła właściwie doświetli przestrzeń dla pieszych użytkowników drogi i znacznie poprawi komfort i ergonomię tej przestrzeni - opowiada Jacek Piątek, plastyk miejski.
Łączny koszt wymiany oświetlenia na bulwarze Nadmorskim, skwerze Kościuszki i al. Jana Pawła II to prawie 800 tys. złotych brutto.
Bieżnia dla biegaczy powstaje z BO
Z kolei wzdłuż bulwaru powstała bieżnia dla biegaczy. W 2016 r. gdyńscy urzędnicy przekonywali, że bieżni przy bulwarze nie da się wybudować. Argumentów było kilka: problemem miały być ławki, skrzynki elektryczne, a także drzewa.
Gdy do Budżetu Obywatelskiego projekt zgłosił jeden z gdyńskich restauratorów działających na bulwarze Nadmorskim, okazało się, że wcześniejsze kłopoty nie są już aż tak wielkim problemem. Projekt zdobył uznanie mieszkańców, jednak uzgodnienia po jego wybraniu trwały kilka miesięcy.
- Ten prosty z pozoru projekt przysporzył nam niespodziewanych trudności na etapie prac projektowych. Dla pierwotnej lokalizacji, po trwających kilka miesięcy uzgodnieniach, nie uzyskaliśmy niestety akceptacji na proponowane rozwiązania ze względu na występujące kolizje, przede wszystkim z istniejącymi sieciami - tłumaczy Przemysław Dalecki, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.
Pierwszy przetarg na realizację został unieważniony, ale bieżnia powstała. Ścieżka będzie ulokowana od strony skarpy, w sąsiedztwie istniejącej ścieżki rowerowej. W związku z faktem, iż zasoby terenowe są ograniczone, a pod ziemią przebiegają instalacje, uzgodniono możliwą dopuszczalną szerokość bieżni na 1,6 m. Jej całkowita długość wyniesie niespełna 600 m.
- W tym przypadku przyszło nam się zmierzyć z kwestiami takimi jak wpływ ścieżki na stabilność skarpy Kamiennej Góry czy sposób zabezpieczenia skarpy przed osuwaniem. Tak właśnie wygląda przygotowywanie projektów infrastrukturalnych "od kuchni" - dodaje Dalecki.
Bieżnia kosztowała blisko 250 tys. zł.
Nowe kładki dla pieszych
Również na ostatniej prostej jest wymiana kładek na plaży miejskiej
Kładki w głównych ciągach są poszerzane do 3 m, a na bocznych - do 2,20 m. Te są wykonywane na skrzyżowaniach oraz w miejscu zatoczek przeznaczonych na odpoczynek. Pojawią się tam też ławki.
- Przy projektowaniu nowych kładek szczególną wagę przywiązywano do udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami oraz rodzin przemieszczających się z wózkami - zaznacza Joanna Zielińska, przewodnicząca rady miasta Gdyni.
Inwestycja jest warta blisko 940 tys. zł.
Miejsca
Opinie (219) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-07 14:30
Kasia (1)
Okropne lampy nieprzystrojone. W tym roku to jak wygląda środek Skweru Kościuszki przeraża! Nigdy Gdynia kie byla az tak brzydka. Parę świecidełek na wysokości muszli koncertowej, choinka. Na początku Skweru drzewa i przy Prezydium choinka. Ochyda. Gdynia byla co roku cudowna
Jest najbrzydza w tym roku podążając od Wejherowa po Gdańsk. Przykro patrzec. Na Skwerze straszy!!! Fontanna nieoświetlony! Jestem w szoku jak można było tak piekna Gdynie oszpecić tymi latarniami.- 12 1
-
2020-12-07 18:34
Gdynia taka piękna jak Twoja ortografia
Kasió
- 0 1
-
2020-12-07 14:39
niezbyt potrzebne i śmieszne są te zmiany za nasze pieniądze
a np ta bieżnia to dla kogo? nie wiem, ale jak tak obserwuję to "zmiany" w Centrum firmowane przez p. Łucyka budzą zawsze więcej dezaprobaty mieszkańców niż poparcia
- 9 0
-
2020-12-07 14:44
Panie Szczurek (1)
Niech pan się wykaże i pochwali co pan zrobił dla portu?jakies dane?Ile się zwiększył obrót ładunkami przez pana ponad 20 letniej kadencji?
- 8 1
-
2020-12-07 15:51
to magistrat zrobił dla portu:
"W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."
"We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia."
"Opinię o zmianie granic miała przedstawić Rada Miasta. Radni doszli do wniosku, że jest to doskonała okazja do pozbawienia portu kolejnych kilku hektarów gruntów, położonych w paru różnych miejscach. Bez konsultacji z Urzędem Morskim czy zarządem portu, przygotowano projekt uchwały, która przewidywała wyjęcie z granic portu, m.in., terenów po Stoczni Nauta, w tym tych, przez które przebiegają tory kolejowe obsługujące nabrzeże Śląskie. Gdyby plany radnych zostały uwzględnione, Basen II gdyńskiego portu, otoczony z trzech stron miejskimi terenami przy nabrzeżach: Angielskim, Przydokowym, Rybnym, Zachodnim i Śląskim, stałby się praktycznie akwenem miejskim, na którym działalność portowa byłaby mocno utrudniona. "
"Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."
Na szczęście się nie udało.- 1 0
-
2020-12-07 15:08
Bulwar Nadmorskie zaciąga "myszką" z PRL. Zresztą Skwer Kościuszki, JP II, czy molo południowe to samo. Ta okolica potrzebuje radykalnych zmian!
- 8 1
-
2020-12-07 15:12
Ścieżka dla biegaczy!
Należy tą ścieżkę mocno oznaczyć.
Na razie ścieżką dla biegaczy chodzą spacerowicze co niestety sprawia, że przecinają ścieżkę rowerową lub wręcz po niej idą a to już z perspektywy rowerzysty bezpiecznie nie jest.- 9 0
-
2020-12-07 15:21
To jest stan umysłu samorządowców
Zamykanie parkingów i budowa coraz więcej ilości apartamentowców i biurowców w centrum.Chyba warszawka nie chce nas gdynian mieć w centrum,pokupowali mieszkanka i wyrzucają nas z centrum.Brawo Szczurek
- 11 1
-
2020-12-07 15:22
Prezes klubu Szczurek
To pan panie prezydenciku dał pozwolenie na zbudowanie tej ohydy przy ulicy Władysława IV,kosztem parku?
- 9 1
-
2020-12-07 15:23
Znowu pieniądze wyrzucone w błoto
- 7 0
-
2020-12-07 15:33
Dobrze, że zmieniono te wieśniackie latarnie z czasów PRLu. Nowe swoim wyglądem na pewno przyciągną turystów.
- 1 7
-
2020-12-07 15:42
Za ten browar w tym miejscu ktoś powinied dostać 5 lat bez zawiasów.
Za latarnie szubieniczne kolejne 5 lat:)
No i pewnie zapomnieli o uchwytach na latarniach - do flag itp- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.