• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynianie doczekają się świateł na niebezpiecznym skrzyżowaniu?

Michał Sielski
13 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Córka Wojciecha Rosińskiego omal nie zginęła na tym przejściu dla pieszych. Nie ona pierwsza. Dlatego gdynianin wraz z innymi mieszkańcami i Radą Dzielnicy Mały Kack walczą o sygnalizację świetlną. Córka Wojciecha Rosińskiego omal nie zginęła na tym przejściu dla pieszych. Nie ona pierwsza. Dlatego gdynianin wraz z innymi mieszkańcami i Radą Dzielnicy Mały Kack walczą o sygnalizację świetlną.

Na ul. Wielkopolskiej od 2004 roku było ponad tysiąc wypadków i kolizji. 17 osób zginęło, a 153 zostały ranne. Ostatnia z poszkodowanych to 21-latka, która właśnie wyszła ze szpitala. Jej ojciec zaproponował urzędnikom, że za darmo wykona projekt sygnalizacji świetlnej, która poprawiłaby bezpieczeństwo na feralnym skrzyżowaniu.



Czy na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej z Łowicką powinna stanąć sygnalizacja świetlna?

W okolicy skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z Łowicką zobacz na mapie Gdyni są trzy szkoły i mnóstwo domów. Jest też przejście dla pieszych przez ruchliwą, dwupasmową w obu kierunkach ulicę. O dziwo, do dziś nie ma na nim sygnalizacji świetlnej.

- Pierwsze pisma z prośbą o instalację sygnalizacji mieszkańcy wysyłali do urzędników ponad 10 lat temu. Ile można słuchać, że w budżecie nie ma pieniędzy, że może za rok? Dlatego zadeklarowałem, że przygotuję kompletną dokumentację, projekt sygnalizacji świetlnej. Robię to zawodowo, więc nie będzie to jakiś rysunek, ale dokument, który za darmo przekażę miastu - mówi gdynianin, Wojciech Rosiński.

Skąd w nim taka determinacja? Właśnie odebrał ze szpitala swoją 21-letnią córkę, która przez osiem dni walczyła o życie. 31 stycznia przechodziła przez wspomniane przejście dla pieszych. Dwa samochody na prawym pasie zatrzymały się, by ją przepuścić, lewym jechał 20-latek w renault, który nie wyhamował. Efekt? stłuczenie pnia mózgu, obrzęk mózgu, popękany obojczyk, kłopoty z nerwami twarzy i mnóstwo mniejszych urazów.

Od 2004 roku w ciągu całej ul. Wielkopolskiej było 901 kolizji, 125 wypadków, w których zginęło 17 osób, a 153 zostały ranne. W tym czasie wprowadzono nowe oznakowanie, pojawił się fotoradar oraz patrole drogówki.

- Według policyjnych statystyk od postawienia fotoradaru nie doszło na tym odcinku do tragicznych wypadków, więc poprawa była spora. Aż do tego roku, kiedy zanotowaliśmy już dwa zdarzenia. Docelowo planujemy przebudowę skrzyżowania wraz z wyznaczeniem dodatkowych pasów do skrętów oraz zamontowaniem sygnalizacji - mówi Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Tylko, że to kolejne plany na przyszłość, o których mieszkańcy Małego Kacka słyszeli od lat. Dlatego teraz nie zamierzają odpuścić i domagają się konkretnych deklaracji. W czwartek spotykają się z wiceprezydentem Gdyni Bogusławem Stasiakiem, któremu chcą naświetlić problem. Bo wszystko jak zwykle rozbija się o to samo - pieniądze na inwestycję.

W tym roku w ciągu ul. Wielkopolskiej ruszyć ma także system sterowania ruchem Tristar, który jednak skrzyżowania z ul. Łowicką nie obejmie. Z prostej przyczyny - nie ma tam wciąż sygnalizacji świetlnej.

- Mimo tego system wpłynie na bezpieczeństwo także na tym odcinku. Inne światła będą tak ustawione, że spowolnią jazdę kierowców na całej długości jezdni. Będzie ona płynna, bo nie będzie opłacało się gnać, by nie "wypaść" z zielonej fali - przekonuje Maciej Karmoliński.

To jednak tylko pośrednie rozwiązanie problemu, bezpośrednim byłyby oczywiście światła na przejściu dla pieszych. Całkiem możliwe, że i one się pojawią, choć najwcześniej w drugiej połowie roku. Prace rozpoczną się dopiero po zakończeniu remontu ul. Morskiej oraz Chwarznieńskiej.

- Na ul. Morskiej dochodziło do większej ilości zdarzeń, więc ma ona priorytet. Nie możemy też zablokować kilku największych dróg w mieście jednocześnie. Obecnie trwają prace, w których udział bierze też policja, mające na celu określenie czy sygnalizacja bardziej potrzebna jest na skrzyżowaniu z ul. Łowicką czy Racławicką zobacz na mapie Gdyni. Za miesiąc powinniśmy znać efekty, a na jednym z nich na pewno zamontowana zostanie w tym roku - kończy Maciej Karmoliński.

Opinie (278) 1 zablokowana

  • a Karmolinski dalej swoje (1)

    "......na jednym ze skrzyzowan......"
    Piszecie o oszczednosci na Chwarznienskiej to wygospodarujcie pule na dwa skrzyzowania ze swiatlami.
    Czy to takie trudne, czy zycie dla Pana Karmolnskiego nie ma wartosci........ten czlowiek powinien forsowac na sile sygnalizacje dla obu skrzyzowan, a nie sie zastanawiac........moze tu kogos rozjada, a moze tam mniej bedzie klopotow...Ojojoj

    • 0 0

    • a po co forsować?Dla idiotów latających na czerwonym świetle?Zdaje się że przy tej Wielkopolskiej jest przejście podziemne a co robią kochani piesi?Ganiają górą na oślep szkoda kasy jak ktoś jest idiotą to zabije się obojętnie czego nie postawią za cieżkie pieniądze

      • 0 0

  • karac

    Karac urzedasów,sadzać za spowodowanie śmierci.

    • 1 0

  • Mądry Polak po szkodzie

    Aż się prosi powiedzieć to, co zawarłem w tytule. Niemniej jednak mam tutaj wrażenie, że gościu chce uratować przed ponownym nieszczęściem córkę, co jest fajne, ale też chce społecznie pomóc innym, bazując na doświadczeniu. To właśnie jest solidarność i pomoc wzajemna

    • 0 1

  • fotoradar (1)

    możnaby go przesunąć o 50-70m dalej. Widać, że spowalnia ruch tam gdzie stoi, ale za fotoradarem, do przejścia można śmiało rozpędzić się do 100-140km/h tym bardziej, że jest z górki. Inna sprawa, że piesi nie zachowują szczególnej ostrożności wchodząc na jezdnię. Pojazdu na sygnale też by nie usłyszeli skoro potrafią wchodzić na jezdnię ze słuchawkami na/w uszach i nie rozglądając się na boki. Nie chcę podpowiadać, ale na północy (w Szwecji) widziałem, że stosują szykany: blokują lewy pas betonem, po kilkunasu metrach prawy tak samo i pojazdy np. przed wjazdem do małej wioski muszą zjechać na chwilę na jeden pas, zwolnić, zrobić esa floresa i potem rozjechać się na dwa pasy :)

    • 0 0

    • oo tak do 140 km/h na dystansie 150 m i zaraz przed łukiem w prawo w kierunku skrzyżowania z Wrocławską co ty ćpasz człowieku?

      • 1 0

  • Panie Wojtku (1)

    Wielce szanowni czytelnicy przeczytałem wszystkie w/w opinie i tak naprawde to każdy ma swoją racje. Już w tekście zawarte jest przesłanie władz Gdyni ze żadnych świateł sygnalizacyjnych na tym skrzyżowaniu nie będzie .Powod jest jeden ale za to tragiczny nie ma na to pieniędzy , jak Pan kiedyś napisał panie Wojtku głosował pan na ekipę prezydenta Szczurka i to chyba był Pana błąd .CZy nie zatrważa Pana szereg błędnych czytaj niepotrzebnych inwestycji na terenie miasta . Jak myśle Pana córka od ponad dwudziestu lat pokonuje to skrzyżowanie i .....I może problem tkwi w nas kierowcach że jeździmy za szybko, nieraz po piwku jesteśmy arogancy oraz mamy gdzieś szacunek do pieszych .A może problem tkwi w pieszych którzy nie upewniają sie przed wejściem na jezdnie albo wchodzą na przysłowiowego chama .Wina chyba jest po obu stronach barykady , bo jak łatwo sie przekonać szybko zapomina sie jak było przechodząc na drugą stronę .Panie Wojtku życzę Panu powodzenia , chociaż ja osobiście nie wierze w sukces , znak zapytania w tytule artykułu jest naprawde astronomicznych rozmiarów .

    • 1 0

    • problem tkwi w pieszych bo trzeba być idiotą by wejść pod jadące auto idiotą i ślepym durniem

      • 1 0

  • postawią światła a debile piesi i tak będą chodzić jak chcą a bo to autobus jedzie a bo to deszcz pada a bo to się czekać nie chce komu i czemu ma to służyć.Gościu-baran projektujący te ch.. we sygnalizacje świetlne chce ze swojego problemu zrobić mój problem.Nie fagasie,trzeba się nauczyć myśleć i obserwować sytuację na przejściu a nie wpitzielać się na jezdnie bo jedno auto stanęło dziwne to czasy że człowiek nie umie przejść przez jezdnię zwłaszcza że niedaleko są światła na Wrocławskiej które zatrzymują cały potok aut jadących na Karwiny a z drugiej strony ruch pojazdów jest tak rozciągnięty że problemu z przejściem nie ma.Ja przechodziłem tam parę razy i zyję bo myślę i nie potrzebuję do tego jakichś świateł które zmuszą mnie do czekania minuty czy dwóch wtedy kiedy faktycznie mogę przejść bezpiecznie zaś sam artykuł to jakaś bzdura remont Chwarznieńskiej ma trwać od 61 do 79 tygodni więc to chyba nie jest druga połowa roku 2013

    • 3 0

  • Fotoradar

    Ten fotoradar to śmiech na sali! od dwóch lat codziennie go mijam i nigdy nie był sprawny! i wszyscy kierowcy o tym wiedzą...Uważam że ta trasa jest bardzo niebezpieczna, skrzyżowanie z Racławicką również...

    • 0 0

  • Sygnalizacja świetlna - przejście Wielkopolska / Łowicka

    Bardzo Wam dziękuję za opinie i odzew.Zarówno te "za" jak i tę "...jak go to dotknęło to zrobi projekt za darmo..."
    Fakt jest mi przykro i wyrzucam to sobie,że dopiero teraz taki pomysł.
    Po mojej prośbie na jutro wyznaczono mi termin spotkania z V-ce Prez. Stasiakiem ,chcę wierzyć ,że to spotkanie będzie po prostu konstruktywne.

    • 0 0

  • Tylko

    Rosinski potrafi wszystko od poczawszy od zaopatrywania baru Kes potem zasiadl za kierownica Tira potem wlasna firma z dofinansowaniem wujka a teraz zaprojektuje swiatła jakze ewoluuje rozwoj intelektualny tego pana Sam jezdzi jakze'' doskonale ''Facet drugi po Bogu na ul P. tam wszyscy go znaja az nadto dobrze ...A corka wroci do zdrowia albo P.R zalozy kolejna fundacje a co tam ...kasa bedzie

    • 2 0

  • Moze i sie doczekaja nie dziwie sie ojcu swojej corki

    Na oliwskiej brak swiatel heh swiatel co ja mowie tam nawet pasow nie ma dziwic sie ze wypadki sa
    no osobie ktora zostala potracona na tej ulicy powiedizano ze przechodzila w niedozwolonym miejscu to zaprzeproszeniem co kur.... Miala isc jako nastolatka 1 km na przejscie poboczem ktorego nie ma choreeee i wracac tez poboczem ktrego nie ma jako nastoletnie dziecko majac 12 lat .... Zamiast takie rzeczy wypisywac zrobcie cos na tych drogach a nie piszecie czy sie gdynianie doczekaja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane