• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port będzie głębszy

js
27 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:35 (27 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Wszystkie inwestycje w gdyńskim porcie pochłoną 600 mln zł. Wszystkie inwestycje w gdyńskim porcie pochłoną 600 mln zł.

Rozpoczęła się jedna z najważniejszych inwestycji w gdyńskim porcie - pogłębianie kanału i basenów portowych. Dzięki temu w Gdyni będą mogły cumować jeszcze większe statki.



Prace w porcie trwają od połowy marca. Po ich zakończeniu w grudniu 2009 roku kanał portowy zwiększy głębokość z 11,5 m do 13,5 metrów. Dodatkowo przy nabrzeżach: Francuskim Holenderskim, Duńskim, Szwedzkim, Norweskim, Belgijskim, Jugosłowiańskim, Helskim I i Helskim II umocnione zostanie dno. Dzięki tym zabiegom statki o większym zanurzeniu będą mogły zawijać do niemal wszystkich portowych terminali.

- Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja na pokolenia - mówi Przemysław Marchlewicz, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Modernizacja kanału jest niezbędna do zachowania silnej pozycji gdyńskiego portu w regionie. Od pięciu lat systematycznie rośnie tu liczba przeładunków. Stały wzrost na poziomie 5-10 proc. prognozowany jest również w kolejnych latach.

- Nie zmienia tego także obecny spór w BCT. Mamy nadzieję na porozumienie stron i powrót do sprawnej obsługi ładunków. Pomimo rosnącej konkurencji spoglądamy w przyszłość z optymizmem. - dodaje prezes Marchlewicz.

Szacunkowy całkowity koszt robót wyniesie 81,56 mln zł brutto. Dzięki umieszczeniu na liście projektów kluczowych Programu Infrastruktura i Środowisko, projekt może liczyć na unijne wsparcie finansowe (nawet 85 proc. kosztów).

Port się rozbudowuje

Pogłębianie kanału portowego to tylko jedna z inwestycji, które czekają gdyński port w najbliższych dwóch latach. Inne zaplanowane przedsięwzięcia to m.in budowa budowa nowego terminalu promowego przy nabrzeżach Polskim i Fińskim we wschodniej części portu, modernizacja Pirsu Południowego, przebudowa Nabrzeża Śląskiego, przebudowa Nabrzeża Pomorskiego, przebudowa ulic Węglowej, Indyjskiej i Dokerów, rozbudowa terminalu ro-ro, budowa Centrum Logistycznego koło Trasy Kwiatkowskiego, zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego oraz budowa urządzeń ograniczających emisję par benzyn do atmosfery.

Na wszystkie te inwestycje port zamierza przeznaczyć ponad 600 mln zł.
js

Opinie (14) 2 zablokowane

  • (1)

    mlody wyksztalcony prezes i od razu widac efekty. dotychczas brylowal w porcie stary partyjny sowiecki beton

    • 0 0

    • dokładnie

      dokładnie!, inwestuje, pogłębia, zabiega o środki z UE

      • 0 0

  • co do strajku w BCT.... nie wygląda to dobrze dla strajkujących

    Gdynia, 27.03.2008

    Oświadczenie z dnia 27 Marca
    Zarząd BCT z przykrością informuje, że sytuacja strajkowa w spółce nie została rozwiązana. Trzecia propozycja Zarządu została odrzucona przez pracowników i Komitet Strajkowy, pomimo gotowości podwyżki wynagrodzeń przez BCT o ponad 13%. Propozycja ta była uwarunkowana umożliwieniem wprowadzenia przez klienta jednostki do Terminalu i zapewnienia jej normalnej obsługi. Oferta ta została obecnie wycofana, gdyż powyższe warunki nie zostały spełnione przez pracowników i Komitet Strajkowy.

    Oprócz kluczowego punktu negocjacji dotyczącego podwyżek płac w 2008 r., istnieją kolejne żądania załogi i Komitetu Strajkowego odnośnie bezwarunkowej rekompensaty za okres strajku oraz kwestii związanych z wewnętrzną organizacją i działalnością Spółki.

    Jako międzynarodowy inwestor o globalnym zasięgu, nie możemy zaakceptować takiej skali szantażu wobec klientów i zagrożenia rozwoju tak ważnej gałęzi polskiej gospodarki.
    W ramach Zarządu BCT trwają wewnętrzne konsultacje celem przygotowania formalnego oświadczenia, które zostanie wystosowane dzisiaj.

    Johannes de Jong
    Prezes Zarządu BCT

    • 0 0

  • Inwestycja na pokolenia ? (1)

    a to nie jest tak ze morze nanosi muł na dno basenu portowego, przez co za np 20 lat bedzie mial glebokosc np 10 metrow ?

    • 0 0

    • to nie jest aż tak. rumowsiko nie idzie tabunami i nie osiada tylko w basenach portowych, bo tak mu wygodnie.

      niemniej w porcie na bieżąco prowadzone są prace podczyszczeniowe aby likwidować pojawiające się spłycenia przy kejach.

      inwestycja o takiej skali jest na prawdę "na lata". głębokość 13,5m pozwoli na obsługiwanie naprawdę duuuuuuuuuużych jednostek. oby tylko takie statki chciały do Gdyni zaglądać

      • 0 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • W końcu!

    W końcu najlepiej rozwijający się i największy pod liczbą przeładunków w skali rocznej port gdynia doczekał się remontu.

    • 0 0

  • a w GDAŃSKIM już dawno pogłębili

    i skończ z tymi wojennymi argumentami. Tu chodzi o zdrową rywalizację i konkurencje między miastami. To nie stadion żeby się miasta miały kłócić.

    • 0 0

  • Nabrzeze JUGOSLOWIANSKIE ? (1)

    Moze niech przemianuja na Radzieckie, albo lepiej na Austro-Wegierskie?

    • 0 0

    • jest to nazwa historyczna nadana przez POLSKIE władze

      (tak samo jak Indyjskie, Fińskie, Bułgarskie) w okresie międzywojnia. Co w tym dziwnego? Polski port, polskie nazwy, polska duma narodowa i jedyne polskie okno na świat, budowane przez POLAKÓW, inteligencję, mieszczaństwo i chłopów, którzy szukali na tym pięknym odcinku pobrzeża gdańskiego spokoju, pięknego otoczenia, gdzie szwab nie gęgolił w urzędzie i wszyscy wspólnie przykładali sie do sukcesu Polski.

      • 0 0

  • jedno mnie zastanawia... pogłębiać można ALE

    od razu napiszę, że nie mam pojęcia jakie są głębokości, jednak jeśli było powiedzmy 10m - a chcą pogłębić do 15, to można sobie wybrać piach, ale co z nabrzeżem?

    przecież było budowane (kesony) na głębokość 10, nie 15...

    kto wie?

    • 0 0

  • Brawo Gdynia

    Zdrowa rywalizacja nikomu nie zaszkodzi,a napewno zacheci do zapracowania na swoje wynagrodzenie.

    • 0 0

  • w Porcie Gdańskim charakterystyczny odgłos pogłebiarki był obecny cały rok

    i nikt nie robił z tego powodu "show" i tego PRowskiej gadaniny.
    Brakuje jeszcze szczura ze wstęgą....

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane