• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port liczy zyski

Alina Wiśniewska
12 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w tym roku port powinien osiągnąć 18 mln zł zysku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w tym roku port powinien osiągnąć 18 mln zł zysku.
Ponad 160 mln euro ma zamiar w najbliższych latach zainwestować gdyński port. W tym roku przeładuje 16 mln ton. To rekordowy wynik w jego 85-letniej historii.

Pierwsze przetargi zostaną ogłoszone już w tym miesiącu. Na pierwszy ogień pójdzie realizacja pogłębienia kanału portowego do 13,5 metra, co będzie kosztowało ponad 26 mln euro.
Na dniach rozpocznie się też budowa systemu monitoringu. Zostanie zainstalowanych 60 kamer, które znacznie poprawią bezpieczeństwo w porcie.

Na realizację czeka budowa terminalu pasażerskiego do obsługi promów morskich (68 mln euro), centrum logistyczne (18 mln euro), rozbudowa terminalu ro ro (21 mln euro) oraz zagospodarowanie ostatniego kawałka plaży gdyńskiego portu, czyli Nabrzeża Bułgarskiego. Ta ostatnia inwestycja została, niestety, skreślona z listy projektów ubiegających się o unijne dofinansowanie. - Będziemy się starali zrobić wszystko, żeby projekt wrócił na listę - zapowiada Przemysław Marchlewicz, prezes gdyńskiego portu.

Europejskie fundusze są natomiast zapewnione na budowę terminalu pasażerskiego i rozbudowę terminalu ro ro, który przyjmuje statki przystosowane do przewozu wagonów kolejowych, ciężarówek i samochodów.

Port ograniczy też emisję par benzyn i wzmocni przejście graniczne. Z roku na rok rośnie liczba przeładunków. Ostatnie tak dobre wyniki były w 1979 roku. Podobnie jak w innych portach najbardziej dynamicznie rozwija się branża przeładunku kontenerów, w tym roku przekroczy
500 tysięcy. Ze względu na dobre wejście do portu do Gdyni zawija też około 90 statków wycieczkowych rocznie.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w tym roku port powinien osiągnąć
18 mln zysku. Za kilka miesięcy dzięki zakończeniu budowy Trasy Kwiatkowskiego będzie to najlepiej skomunikowany port w kraju.
Echo MiastaAlina Wiśniewska

Opinie (21) 4 zablokowane

  • jeśli fuzja będzie, to NIESTETY centrali ani podatków

    tutaj nie zobaczymy

    wtedy to już całkowita prowincja

    ale Kurski chce takiej prowincji z ciemnym ludem, któremu można wszystko wmówić :))

    • 0 0

  • Apropo mozliwej siedziby Orlen-Lotos

    Ci, ktorzy uwazaja, ze siedziba spolki po fuzji Lotosu z Orlenem bedzie w Gdansku to chyba marzyciele. Trzebu tutaj zauwarzyc ze to Orlen przejmie Lotos a nie na odwrot wiec jakby tutaj logiki posluchac a nie Pana Kurskiego, to wskazuje ze siedziba glowna firmy bedzie aktualna siedziba Orlenu w Plocku. A to co poseł Kurski mowi to jest tylko obietnica wiec zwyczajna kielbasa wyborcza - nie podoba sie mu prezes Lotosu, probowali go w ostatnich dniach zdjac ze stanowiska ale sie nie udalo :) i dzieki Ci Boze za to, bo Prezes Olechnowicz naprawde dobrze zarzadza Lotosem.

    • 0 0

  • walic Plock, Gdansk gora, Gdynia ma w plecy na

    Prokomie, prezent potylikow dla Gdyni, gratulacje

    • 0 0

  • MG

    Wchłonięcie Lotosu przez Orlen nie zapewni bezpieczeństwa energetycznego kraju,nawet będzie można przejąć polski sektor naftowy w całości,natomiast,gdyby przejmującym był Lotos,w którym skarb państwa ma prawie 60% akcji jest możliwe zabezpieczenie bezpieczeństwa energetycznego przez RP,w tej opcji centrala na pewno będzie w Gdańsku.

    • 0 0

  • no to ile skarb bedzie mial w polaczonych spolkach?

    • 0 0

  • Taaaaa,w gdynskim samorzadzie radni z ramienia PIS i PO wspolpracuja-doslownie.Gdynia to sukces i dlatego wiedzie prym w calym regionie.A wam lepki z Gdanska znow guuule skacza.Pa.

    • 0 0

  • Każdy z branży wie, że serwis oferowany przez BCT

    to pomyłka. Armatorzy uciekają z BCT do GCT i DCT. Przekręty na kontenerach i obsłudze feederów.... możliwości przeładunkowe to fikcja dla mediów, zarządzanie - dno, stanowiska obsadzone dziadkami leśnymi, których myślenie rynkowe zatrzymało się na 'reformach' Gierka...

    • 0 0

  • popatrzcie na zdiecie

    to jest tylko wycinek portu ale statkow przy kei jest "zatrzesienie" jestem tam co dzien i caly port na wszystkich kejach wyglada jak pozamiataniu.powiedzcie mi skad te zyski?

    • 0 0

  • Gdynia nr 1

    szczególnie wsród samorządowców i prawników zamieszanych w korupcyjne afery

    • 0 0

  • skrzyżowanie hutniczej z piaskową

    Szczególnie świetnie port i miasto gdynia jest skomunikowane z Redą, Rumią i Wejherowem. Po prostu rewelacja. Na obwodnicę północną OPAT najwyraźniej położono laskę a to co siedzieje na Hutniczej woła o pomstę do nieba. Dadano światła przy Makro oraz pełno zwężeń na ulicy co powoduje, że jej przepustowość jest po prostu tragiczna. Codziennie wracam tamtędy z pracy i przejechanie odcinka od Radmoru do fotoradaru przy Energomontażu to po prostu gehenna. Szczególnie wkurzające jest to, że część kierowców jadąc w stronę Rumi skręca w ul. Piaskową w stronę przjazdu. Ul Piaskowa na odcinku od przejazdu do Hutniczej jest krótka więc kierowca gdy nie ma już miejsca na Piaskowej staje sobie na Hutniczej, włącza kierunkowskaz w lewo i czeka sobie 5 minut aż otworzą przejazd. Oczywiście nie można go ominąc więc w tym czasie tworzy się gigantyczny korek aż do estakady. Najśmieszniejsze jest to, że w tym rejonie w okolicach torów na Hutniczej jest mnostwo miejsca by zrobic dodatkowy pas - tak by byl jeden do skretu w lewo a drugi do jazdy w strone Rumi. Analogiczna sytuacja jest w przeciwnym kierunku. Prosta i niedroga inwestycja bardzo udrozniłaby ul. Hutniczą. Zapraszam urzędników z Urzędu Miasta by ruszyli swoje szanowne w to miejsce i podjęli kroki w celu rozwiązania problemu. Jeśli ktoś ma możliwość dotarcia do kompetentnych w tym temacie osób, odpowiedzialnych za inwestycje drogowe w Gdyni to proszę o zapoznanie z tematem.
    A propos - swego czasu urzędnicy z Gdańska dali możliwość internautom zgłaszania bezsensownych i utrudniających życie kierowcom rozwiązań komunikacyjnych. To był doskonały pomysł bo z część z tych nierzadko bardzo tanich i prostych rozwiązań zostało wcielonych w życie a urzędnicy wcześniej o niektórych miejscach nie mieli pojęcia. Dobrze byłoby żeby Urząd Miasta Gdyni wyszedł z podobną inicjatywą.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane