• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński terminal wciąż stoi

ms, (pap)
25 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 12:55 (25 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT
Strajk w BTC trwa juz szósty dzień. Bałtycki Terminal Kontenerowy - po lewej stronie kanału - stoi więc pusty. Konkurencyjny terminal GCT - po prawej - pracuje pełną parą. Strajk w BTC trwa juz szósty dzień. Bałtycki Terminal Kontenerowy - po lewej stronie kanału - stoi więc pusty. Konkurencyjny terminal GCT - po prawej - pracuje pełną parą.

W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT) w Gdyni już szósty dzień trwa strajk załogi. Największemu polskiemu terminalowi kontenerowemu grozi utrata części klientów.



Pracownicy BCT domagają się wzrostu wynagrodzeń o 400 zł brutto. Kierownictwo zgadza się na ośmioprocentową podwyżkę, co oznacza - według wyliczeń związkowców - kwotę poniżej 200 zł brutto.

Dzisiejsze rozmowy protestujących z zarządem firmy nie przyniosły rezultatu. - Zarząd upiera się przy swoim, a pracownicy nadal nie podejmują pracy - poinformował we wtorek przewodniczący międzyzakładowej komisji NSZZ "Solidarność" Portu Gdynia, Kazimierz Waldowski.

Zdaniem prezesa zarządu BCT Johannesa de Jonga, żądania płacowe portowców są nierealne. - Zaproponowana przez nas podwyżka wynagrodzeń w 2008 r. na poziomie 8 proc. jest wyższa niż inflacja i to, co uzyskały inne firmy portowe. Naszym zdaniem żądanie podwyżki w wysokości 21 proc. nie przystaje do realiów rynkowych - tłumaczy prezes BCT.

Tymczasem na strajku zaczynają korzystać inne trójmiejskie terminale, do których kierowane są statki korzystające dotąd z BCT: Gdynia Container Terminal i DCT Gdańsk. Wtorkowa Gazeta Wyborcza Trójmiasto wspomina o możliwości trwałego związania sią armatorów z innymi terminalami i cytuje Freda Kampermana, prezesa DCT, który przyznaje: - W ostatnich dniach z powodu strajku w Gdyni wielu armatorów kontaktowało się z nami. O konkretach nie chce jednak mówić.

500-osobowa załoga BCT strajkuje od czwartku. Pracownicy przychodzą do pracy, ale nie podejmują jej, lecz spędzają osiem godzin w zakładowej stołówce. W czasie świąt tyko część pracowników dyżurowała na terenie terminalu.

Otwarty w 1979 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy jest największym w Polsce terminalem tego typu. Obsługuje ponad 80 proc. ładunków kontenerowych przywożonych do kraju. W 2003 roku BCTza 42 mln USD nabyła filipińska firma International Container Terminal Services Inc.
ms, (pap)

Opinie (243) 6 zablokowanych

  • ??

    gdzie reszta pracownikow? na stolowce siedzi tylko ekipa ształerow i operatorow,czasami mechanicy zajrza. przeciez nie tylko Ci co na stolowce siedza godzinami maja dostac podwyzki? ludzie co z wami ???

    • 0 0

  • a może już byście dali spokój , juz i tak duzo wywalczyliście, a my za Wasz przestój słono zapłacimy - nie dostajac wypłaty i co mam rodzinie powiedzieć ?,że nie mogliscie w inny sposób protestować , a z czego ja zapłace rachunki, nad tym sie wogóle nie zastanawiacie, moja praca tez jest cieżka, pracujemy po 12-15 godzin dziennie i też jestesmy daleko od rodziny , ale wy to macie gdzieś, jestescie pępkiem swiata .

    • 1 0

  • koniec strajku 2 (1)

    wyrazy wspułczucia dla tych co siedzą w stołówce.Takie pranie mózgu jaki robią wam przewodniczący związków zawodowych,a wy tego nie widzicie.Oni mają zapłacone za to że wy srtajkujecie i was podpuszczają ,spytajcie się ich czy dadzą wam pracę jak was pozwalniają,wdedy dopiero zobaczycie jak oni wam pomogą.Skończą się piękne słowa że są z wami.Zainteresujcie się tym jaką ci ludzie mają opinię,ile szkody narobili w porcie i w innych spółkach.Ludzie opamiętajcie się ,zacznijcie sami myśleć !!!!! nie dajce się nabrac na ich wspaniałomyślność ,oni są z wami tylko dla swojej kasy.Nikt sie za wami nie wstawi jak będą zwolnienia.A rodzinę trzeba utrzymać

    • 0 0

    • wiadomo

      pierwsi na bruk pójdą Ci szeregowi pracownicy,związkowcy znajdą posadę w innych rejonach portu

      • 0 0

  • redukcja etatow

    To pracodawca moze zrobic,a zwiazki zawodowe hmmm
    naturalna selekcje.Ja w ten sposob zostalem zwolniony,oczywiscie dostalem nalezna mi odprawe,ale nie o to chodzi prawda? A szkoda bo odpowiadala mi ta praca.Pozdrawiam wszystkich.

    • 0 0

  • CZY WY NIE MACIE LITOSCI DLA INNYCH???

    przez te wasze strajki moje kontenery stoja ,
    nie mowcie ze 2300 -2500 to zla kasa ?
    A DODATKI ???

    • 0 0

  • Manipulacja.

    Wszyscy pracownicy w BCT są manipulowani. Jedni przez związki, drudzy przez dyrekcję. Załoga jest podzielona. Łatwiej kierować ludżmi, gdy są skłóceni. W każdej chwili może to "wybuchnąć".

    • 0 0

  • związki mają nas w d......e (2)

    napisze co myśle o tym wszystkim co sie dzieje w naszej firmie.Pan W-SKI i Pan S-ach reszta tych debili tozadymiaże. Od x lat nic nie robią tylkorobią zadymy. Jestem pewien że mają w tym jakiś cel. Ciekawe ile gdańsk im zapłacił za te statki co tam dobijają.Szkoda naszej firmy bo pracuje już pare lat i nie jest tak żle. FAKT ŻE CZASU DLA RODZINY JEST MAŁO.Ale pieniądze zawsze były na czas. PROSZE WPISAĆ SIE KTO TAK SAMO MYŚLI.

    • 0 0

    • 5 lat temu...

      Pan S... sprzedał nas za 3% rocznej podwyżki, dlaczego? Za co teraz nas sprzedaje konkurencji?

      • 0 0

    • prawda-

      pan S...jako jedyny z tej bandy (bo nie moge ich inaczej nazwać)sprzedał nas za te pieniądze jakie mamy. teraz bieże kase z; 1.związków 2.portu 3.gdańska 4.gdyni a my FIGE. APELUJE -JESTEM JEDNYM Z WAS ALE COOO WYYY ROBICIEEEEE

      • 0 0

  • Tu jesteśmy.

    Pół pensji już nie mam. Jutro pewnie bedę stał na bramie. A pojutrze znajdę się w szpitalu. I to by było na tyle.

    • 0 0

  • no niek ten prezes da im tom podwyrzkie i tyle o niewie jaka to jest odpowiedzialna praca nawet nie morzna zmrurzyć oka

    • 0 0

  • Do Ani.

    Bredzisz Ania. Nie znasz sytuacji i gadasz bzdety. Tu chodzi o przetrwanie firmy i życie operatorów.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane