- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (151 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (112 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (187 opinii)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (75 opinii)
- 5 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (364 opinie)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (111 opinii)
Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu . 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.
Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.
- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.
Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.
- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.
Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.
- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.
Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.
Zobacz też: Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście
- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycje
Miejsca
Opinie (348) 7 zablokowanych
-
2015-01-08 21:07
Miedzytorze
Obejmuje też Osadę Kolejową. Ogromny teren z przyszłością moim zdaniem. Warto też zagospodarować od razu okolice Węglowej i wyeksponować piękne domki.
- 2 2
-
2015-01-08 21:19
DYZIO KIEROWCA
DYZIO BĘDZIESZ MIAŁ CO WOZIĆ
- 1 0
-
2015-01-08 21:23
Klocki Jak w Sopocie przed Molo
Ciekawe czym się popiszą architekci?
Na początek śmiałe kopie istniejących pomysłów.
A po tem szukanie zysków za wszelką cenę.- 4 5
-
2015-01-08 21:31
Skończy się tak samo jak budowa lotniska ,zagospodarowanie Polanki i innych wizji prezydenta Sz. !
- 9 3
-
2015-01-08 22:24
na bogato, choć za duzo betonu
a moze zamist wszystko zalewac betonem zrobić park zieleni z prawdziwego zdarzenia.
- 4 3
-
2015-01-08 22:36
Obłuże (1)
lepiej zróbcie jakiś alternatywny dojazd na Obłuże
- 4 1
-
2015-01-08 23:27
Niby jaki? Przez wodę?
- 0 0
-
2015-01-08 23:15
(1)
Miasto ma w planach zbudować przedszkola?To jest potrzeba!!!Urzędnicy! Nie martwicie sie o mieszkanców?
- 3 3
-
2015-01-08 23:28
Przedszkoli nie brakuje
- 0 1
-
2015-01-08 23:27
Jak najszybciej to zróbcie (1)
A nie przez 10 lat
- 1 5
-
2015-01-09 10:03
szybciej myślę ze się nie da
jestem konstruktorem i wiem ile to pracy
- 1 0
-
2015-01-08 23:28
Tylko centrum miasta sie zmienia,wizja pana Szczurka.W Chylolni miedzy dworcem skm Chylonia a ulicą Hutniczą powstało wysypisko śmieci.Co pan na to?Chylonia to też Gdynia.
- 5 0
-
2015-01-09 00:20
no najlepiej sprzedać wszystko.. po co nam własne porty,stocznie, koleje, jakikolwiek przemysł jak to wszystko wcisnie nam z zachodu wielka unia
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.