• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyburzenia przy Jumpcity i Airspace
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • głupota

    Nasi włodarze chyba pozbyli się rozumu, dając zgodę na zabudowę międzytorza. Wiadomo iż torowisko które pozostanie do obsługi potrzeb portowych będzie z czasem przeszkadzać bogatym mieszkańcom MIĘDZYTORZA. Zaczną się skargi,,że duży hałas" i jak to w naszym kraju już jest, zlikwiduje się hałaśliwe tory i oczywiście część portu, a na jego miejsce powstanie np.basen jachtowy , wspomnicie moje słowa.

    • 8 5

  • (2)

    Jak wiadomo Port Gdynia jest ograniczony terenem. Dlaczego sprzedaje się takie tereny pod zabudowę. Czy nie lepiej byłoby wykorzystać te tereny pod rozbudowę infrastruktury portowej. Miasto miałoby znaczne większe zyski. A im większy port, tym więcej miejsc pracy, a może się mylę?

    • 12 3

    • miasto tak, ale znacznie szybsze i łatwiejsze pieniąze dla garstki elit są z rozbiórki portu. to juz przesądzone.

      • 0 0

    • Podpisałeś się jako bezrobotny, a rozsądniej myślisz, niż ci "robotni" na urzędach, którzy takich oczywistości zdają się nie widzieć. Ich polityka prowadzi do niepowetowanych strat dla miasta i nie tylko. Chyba potrzebna jest rewolucja wymiatająca ze stołków tych szkodników.

      • 0 0

  • Gdzie nowa plaża w Gdyni?

    Kiedyś był pomysł na terenach dawnej stoczni zrobienia kolejnego dostępu do plaży... Nowa plaża w Gdyni z pewnością by się przydała bo to najbardziej oblegane miejsce w centrum Gdyni! Dbajcie aby się nie pomniejszała z roku na rok! Nie ma co wydawać dużych pieniędzy na wysokie budynki bo gdy tylko zabraknie plaży to nie będie uroku!

    • 4 3

  • Najgorsza głupotą było...

    Zaśmiecenie pięknego bulwaru jakąś nowo wybudowaną meliną - browarem! Gdzie ja teraz będę oglądać piękne dziewczyny jeżdżąc na rolkach skoro będzie zasłaniał mi widok jakiś browar! To było takie piękne miejsce okolice rybek fajne centrum o dużej przestrzeni! I co? Ktoś musiał zarobić sobie... masakra

    • 5 5

  • Niech buduja cos po nas pozostanie

    Fortuny sie tworzy czasami przez dziesieciolecia za 50 lat wszystko bedzie polaczone jeden wielki kolos pewnie nie dozyje zeby zobaczyc jak trzy miasta sie definitywnie polacza a za sto lat hehe jak nie zbudujemy to wnuki czy prawnuki beda gadaly co za ciemniaki nic daly

    • 1 5

  • trzeba myslec przyszłosciowo

    i meczet jakis tam postawic

    • 8 2

  • za malo drzew!

    aby nie powstalo wydmuchowo konieczne sa duze drzewa- deby, buki, jesiony i kasztany. a nie jakies krzaczki jak na tych rysunkach

    • 8 0

  • Inwestycja w Gdyni za 700 mln euro

    już myślałem, że to będzie jeszcze większe lotnisko

    • 4 2

  • Gdynia

    Gdynia coraz bardziej się komercjalizuje, już teraz nie jest dla wszystkich.

    • 6 2

  • Ciemnota (1)

    Tak czytam te opinie i nie wierzę jak ciemny ten nasz naród.
    Zamiast się cieszyć z postępu miasta czepiają się wszystkiego.
    Najlepiej zostawić te bary z piwem i niech samo się to czy ! Jakoś to będzie....

    • 4 4

    • miasto

      miasto rozwija się latami i charakter miasta także. W Gdyni brakuje parków i miejsc gdzie możnaby przycupnąć, oczywiście wyjątkiem jest centrum miasta. ale ulica Morska na przykład ? szynk na szynku i szynkiem popycha :) a gdzie jakaś przyjemna ławeczka żeby odpocząć i porozmawiać obok szynku.Brakuje także kwietników, ale kto by dbał o kwiaty...przecież to kosztuje.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane