• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku

Patryk Szczerba
8 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyburzenia przy Jumpcity i Airspace
  • Zagospodarowanie Międzytorza ma rozpocząć się w 2017 roku i zakończyć 10 lat później.
  • Główny wieżowiec.
  • Zabudowa mieszkaniowa, okolice Jana z Kolna i 3 maja.
  • Część hotelowa z dominującym wieżowcem.
  • Sporą, jednak nie przeważająca część zajmą funkcje usługowe.
  • Usługi handlowe mają być połączone z zabudową mieszkaniową. Na wizualizacji wnętrze zabudowy.
  • Widok na część handlowo usługową.
  • Osiedle mieszkaniowe.

PKP wybrała partnera do realizacji inwestycji na gdyńskim Międzytorzu zobacz na mapie Gdyni. 14-hektarową działkę zagospodaruje gdyńska grupa Semeko. Koszt inwestycji, w ramach której powstaną biura, hotel i mieszkania może wynieść nawet 700 mln euro, a realizacja ma potrwać do 2026 roku.



Jak oceniasz zaprezentowaną koncepcję zagospodarowania Międzytorza?

Procedura wyłaniania inwestora rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Międzytorze, położone w dobrej lokalizacji, na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, przy zabudowaniach mieszkalnych, w niedalekiej odległości od dworca, ma stać się kolejną częścią nowego śródmieścia Gdyni. Do ostatecznego etapu postępowania dotarły dwie firmy: Grupa Inwestycyjna Semeko oraz konsorcjum Anguloa Trading Limited i TriGranit Development Polska

Wybrano ofertę złożoną przez Semeko - lokalnego dewelopera z Gdyni, który jednak w mieście do tej pory nie zaistniał na szerszą skalę, budując jedynie Osiedle Horyzonty Gdyni na Grabówku. Swoje inwestycje do tej pory lokował przede wszystkim w Rumi i Redzie. Umowa w tej sprawie zostanie podpisana w styczniu.

Koncepcja zakłada kompleksową rewitalizację terenu. Przeważającą funkcją będzie zabudowa mieszkaniowa. Na Międzytorzu pojawią się też handel, usługi, biura oraz zabudowa hotelowa.

- Zabudowa ma wpisać się w tkankę miejską i stać się ważnym elementem centrum Gdyni. Koncepcja, którą wybraliśmy, spełnia te założenia. Zależy nam na realizacji projektu, który przyniesie korzyści nie tylko naszej firmie i prywatnemu inwestorowi, ale przede wszystkim mieszkańcom - wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Projekt podzielony jest na kilka etapów, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku. Początkowo zagospodarowywany ma być teren położony najbliżej dworca, na którym pojawią się elementy handlowe i mieszkaniowe. Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys m.kw, a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro.

- To krok milowy w rozwoju naszej firmy. Myślę, że przedstawicieli PKP przekonała nasza koncepcja, w której obecne jest odniesienie do gdyńskiego modernizmu oraz podkreślenie europejskiego charakteru Gdyni. Nie bez znaczenia było umieszczenie latarni, ławek i innych elementów nawiązujących do tematyki kolejowej - opowiada Adam Mierzejewski z firmy Semeko.

Koncepcja już jest, ale ostateczny kształt inwestycji zależy od planu zagospodarowania terenu. Dokument, nad którym prace trwają od dwóch lat, ma być gotowy jeszcze w tym roku. Teraz już z bezpośrednim udziałem firmy Semeko.

- Przygotowywaliśmy koncepcję na bazie studium przestrzennego oraz deklaracji miasta. Nie chcemy tam robić nic oprócz tego, co znajduje się w dokumencie i oficjalnych wypowiedziach przedstawicieli miasta. Myślę, że teraz w przedstawiciele trzech stron: urzędników, PKP i naszej szybko wypracują szczegóły planu zagospodarowania - wyjaśnia Adam Mierzejewski.

Istotną kwestią oprócz tych dotyczących wysokości budynków i przeznaczenia działek pod planowane przez inwestora funkcje jest sprawa gruntów przewidywanych pod infrastrukturę publiczną, czyli miejskie drogi. Muszą zostać wyłączone z inwestycji.

Zobacz też:
Porównanie wizualizacji z gotowymi inwestycjami w Trójmieście

- Nie może dojść do sytuacji, gdy będziemy musieli budować infrastrukturę w miejscu zajętym przez dewelopera, wykupując ziemię i ponosząc dodatkowe nakłady budowlane. Kluczem jest odpowiedni balans pomiędzy interesami miasta i właścicieli. Infrastruktura drogowa jest w interesie wszystkich podmiotów - zapowiadał jeszcze w ubiegłym roku Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (348) 7 zablokowanych

  • build fiction (1)

    Szykuje się druga Polanka Redłowska. Przecież ci rzekomi inwestorzy to dziady bez grosza, mogą tylko spekulować terenami. Czy jest taki ktoś w Urzędzie Miejskim w Gdyni, kto tego nie wie?

    • 6 1

    • A co ma Urząd do transakcji pomiedzy PKP a Semeco?!

      • 0 0

  • fajnie fajnie

    ...ale mam nadzieję, że ten nowe budynki rzeczywiście będą miały taki jasny i spójny kolor, ponieważ nowy mariot jest za ciemny i niestety pasuje do sea towers ktore wyglada jak po pożarze...
    dlaczego tak ciemno, szaro i smutno? najpiekniejszy gdyński budynek plo nie byłby tak okazały gdyby był szary jak mariot albo sea towers,
    budynki okładane są wysokiej jakości kamieniem więc nie ma problemu takiego jak ze zwyklym tynkiem ze się zbrudzi, kamień można myć a i tak mało się brudzi
    Jaśniej, kolorowiej (z gustem!) i bardziej kontrastowo poproszę :)

    • 4 2

  • (1)

    Dzialki zabiora starszym ludziom i pobuduja domy dla bogackich snobów chore ...

    • 2 4

    • Starym bałaganiarzom!

      • 0 0

  • proponuję śródmieście

    przenieść na zatokę, na pontonach, a na wspomnianym placu otworzyć kąpielisko w sałatce śledziowej

    • 0 2

  • Imponujące !

    • 1 4

  • parkingi

    Oby nie zapomnieli o miejscach parkingowych, bo w dzisiejszych czasach się o tym grubo zapomina :)

    • 2 1

  • POWODZENIA

    Jesli ma to tak wyglądać jak na wizualizacji to jestem za mam Mam nadzieje że nie będzie problemów i wszystko się uda

    • 2 2

  • redlowo polanka (1)

    Ludzie ruszyli byście Polanke Redlowską a nie jakieś cudactwa budować

    • 0 0

    • To co? PKP ma sprzedać Semeko Polankę ?

      • 0 0

  • a co z dzialkowcami ktorzy tam sa? (1)

    • 2 1

    • Rozgonic śmieciarzy!

      • 2 0

  • tandetna architektura...

    ..rodem z lat 80-tych XXw. Nic nowego. Zero wizjonerstwa.
    Oby to NIE powstało w samym centrum Gdyni.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane