- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (223 opinie)
- 2 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (107 opinii)
- 3 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (24 opinie)
- 4 Dostał 5 mandatów naraz (11 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (175 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (57 opinii)
Gęściej na drogach. Ruch to już 70 proc. z czasów "sprzed pandemii"
"Odmrażanie Polski" widać nie tylko w otwieranych galeriach handlowych, targowiskach czy większym tłoku w pojazdach komunikacji miejskiej, ale też na drogach Trójmiasta. Z analizy przeprowadzonej przez drogowców wynika, że ruch wrócił do poziomu 70 proc. sprzed wprowadzenia ograniczeń.
Podobne spadki odnotowano w Gdyni, na Obwodnicy Trójmiasta i autostradzie A1. W Gdyni drogowcy pod lupę wzięli 12 newralgicznych skrzyżowań i zaobserwowali tam kilkudziesięcioprocentowe spadki w ruchu. Podobnie jak w Gdańsku, rekordowe okazały się weekendy, kiedy aut na drogach było nawet o 69 proc. mniej. Na ekspresówce ruch spadł o 1/3, a na autostradzie 60 proc. w przypadku pojazdów lekkich i 20 proc. - ciężarowych.
Gdańscy drogowcy na naszą prośbę przeanalizowali natężenie w ruchu na trzech największych skrzyżowaniach na głównej arterii Gdańska: z ul. Kołobrzeską, przy Manhattanie i Bramie Wyżynnej.
Na 10 dni przed największymi ograniczeniami, które wprowadzono 16 marca, ul. Kołobrzeską przejeżdżało średnio 56 tys. aut. 10 dni po zamknięciu szkół, galerii handlowych i przejściu na zdalną pracę w wielu zakładach pracy w tym samym miejscu zliczono już tylko 26 tys. pojazdów.
Podobnie było w rejonie Jaśkowej Doliny i w centrum Gdańska. 6 marca odnotowano tam odpowiednio 64 tys. i 74 tys. pojazdów. Trzy tygodnie później - już podczas kwarantanny - tylko 28 tys. i 38 tys. aut.
Od kilkunastu dni ruch w tych i pozostałych miejscach systematycznie rośnie.
- Od połowy kwietnia zauważalny jest stopniowy wzrost ruchu samochodowego, co niewątpliwie związane jest z kolejnymi etapami powrotu do normalności. Na dzisiaj ruch drogowy w dni powszednie osiągnął poziom ok. 70 proc. ruchu sprzed pandemii. W weekendy kształtuje się na poziomie ok. 50 proc. Należy się spodziewać, że stopniowo będzie on wzrastał. Jak szybko? Niewątpliwie zależeć to będzie od rozwoju sytuacji epidemicznej w kraju - dodaje Wawrzonek.
Miejsca
Opinie (110) ponad 20 zablokowanych
-
2020-05-08 16:02
A tak fajnie było....
- 16 1
-
2020-05-08 16:08
Dobrze że korki wracają. Wcześniej było zbyt niebezpiecznie. Co drugi strugał Kubice. (1)
- 15 9
-
2020-05-08 18:36
co, też zawadzał o kaźdy płot i rów,
i nacinał Matołusza na sponsoring?- 1 2
-
2020-05-08 16:09
Nba,neb,nbr,nol,nel,ngi,cwl,gkw juz powracaja (1)
No i ruch wzrasta. Do tego jeszcze blokują parkingi eh :/
- 24 4
-
2020-05-08 18:53
Należy jak najszybciej wprowadzić opłaty
na rogatkach miasta dla wjeżdżających przyjezdnych. To dopiero rozwiązałoby problem korkowania się miasta.
- 7 4
-
2020-05-08 16:16
Na Estakadzie
piątek 15.15 korki. Jak kiedyś. Na dziurawej po bombardowaniu Kwiatkowskiego pod górę też. Miłego weekendu
- 23 0
-
2020-05-08 16:20
Ten krzykacz to kandydat w wyborach. Robi zadymę na jaką go stać. Wyłącznie w trosce o siebie.
Żaden z niego przedsiębiorca.
- 9 9
-
2020-05-08 17:10
mam "hore" meble, muszę kupić nowe w ikeła
- 16 6
-
2020-05-08 18:44
Widac tez powrót pseudorowerzystów (2)
Ile ja dzisiaj widziałem przejazdów na czerwonym świetle w wykonaniu obcisłogaciowych
- 25 11
-
2020-05-08 19:33
Czerwone jest obowiązkowe dla 2 tonowych pojazdów które zabijają, a nie dla pieszych czy rowerzystów.
- 5 11
-
2020-05-09 13:13
I stało się coś pieniaczu ? Były wypadki z ich
udziałem ?
Powiedz, czemu 1/3 materiału prezentowanego na Youtube w kompilacjach z kamer samochodowych jak "Stop cham", "Polscy kierowcy", "Ku przestrodze" czy inne to niebezpieczne wyprzedzania na polskich drogach jednojezdniowych i narażanie głównie innych kierowców na śmierć ? Nie jeden kamerzysta czy inni musieli hamować swoimi autami niemal do 0 km/h, aby nie zderzyć się z drogowymi bandytami za kierownicami samochodów ?
A ty p...asz się do rowerzystów ?- 2 2
-
2020-05-08 19:31
Gdyby nie sprzedawano szrotów za 4 tys. zl (5)
no góra 6 tys. to taki ruch byłby zawsze. A tak to mamy samych wygodnych, dla których 20 letnie auto to luksus.
- 16 16
-
2020-05-09 00:33
(1)
Taka prawda, jak ostatnio przeczytałem, że średnia wieku aut sprowadzanych z zagranicy zmalała z 11,6 do 11,1 roku to się obśmiałem, kto k*wa sprowadza takie szroty. Jestem w stanie zrozumieć 2-3 latka, ale no bez jaj.
- 3 4
-
2020-05-09 20:44
Nie no oczywiście ,słyszałeś o tym by w importowanych autach były przywożone jaja?
- 1 0
-
2020-05-09 01:38
Zaskakująco logiczna i celna uwaga. Kiedyś na samochód było stać tylko wybranych, dziś każdego. Nie sposób inaczej wytłumaczyć tych korków.
- 5 4
-
2020-05-09 04:37
Lepszy szrot ale swój własny. Na necie pełno ofert - oddam leasing Lexusa czy merola. Udawani bogacze.
- 11 0
-
2020-05-09 11:07
Sredni wiek auta w Polsce i sprowadzanych to 20 LAT
- 2 1
-
2020-05-08 20:03
Chceta metropolii to mata.
Biznesmeny zacierają łapki. Infrastruktura by mogli robić biznesy utrzymana z naszych podatków. Ich podatki budują autobahny.
- 9 1
-
2020-05-08 20:30
za dużo ludzi (1)
ohhh tak mi pasowało to zamrażenie gospodarki. taki spokój miałem. Piękny to był Gdańsk. Niestety wracamy do szarej rzeczywistości. Ludzie namawiam wyprowadzajcie się z Gdańska niech tu jest luźniej.
- 17 1
-
2020-05-09 14:49
Wyobraź sobie że tak spokojnie było w Trojmiescie
Codziennie w latach 80 i częściowo 90 tych
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.