• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Głębokie wykopy w korycie Wisły. Tak powstają mosty na "siódemce"

Maciej Naskręt
30 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Wykop pod podpory w korycie Wisły. Wykonawca pracuje tu poniżej lustra wody.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Teren pod drogę ekspresową w rejonie mostu w Kiezmarku. W tle mieszalnia asfaltu.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Pomosty dla betoniarek.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Montaż rusztowania pod przyszłą płytę mostu.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.
  • Prace przy budowie mostów w Kiezmarku w ciągu planowanej ekspresówki.

Zima niestraszna drogowcom na budowie siódemki z Trójmiasta do Warszawy. Najciekawsze prace prowadzone są w rejonie mostu nad Wisłą w Kiezmarku. W korycie rzeki powstały dwa ogromne wykopy.



Jaką trasą najczęściej podróżujesz do Warszawy?

Przypomnijmy: trwająca od 2014 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiega po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Przebieg planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Przebieg planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
Choć zima naturalnie spowalnia pracę na budowie, to nie znaczy, że się na niej nic nie dzieje. Wręcz przeciwnie. Najwięcej dzieje się w rejonie mostu w Kiezmarku - za tę część odpowiada czeska firma Metrostav. Najbardziej widowiskowa jest budowa podpór pod nowe mosty nad Wisłą. W nurcie rzeki, przy użyciu tzw. ścianki Larsena, wykonano grodzie. Po wypompowaniu z nich wody, wykonano zbrojenie podpory poniżej lustra wody.

Teraz na miejsce budowy docierają betoniarki. Wjeżdżają one na pontonowy pomost, z którego podają beton do pompy tłoczącej go do zbrojenia.

Ścianką Larsena wzmocniono też wały przeciwpowodziowe znajdujące się bezpośrednio pod planowanym mostem po obu stronach rzeki. Na miejsce budowy dotarły też fragmenty rusztowania, które umożliwią nasuwanie płyty żelbetowej na podpory. Na ich montaż jeszcze trzeba poczekać.

Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.

Miejsca

Opinie (89) 4 zablokowane

  • w ankiecie brak opcji: a1 a potem dk10 "macierewiczówką"

    • 8 4

  • Szkoda że pieniądz za realizację mostu nie trafi do polskiej firmy wykonawczej ale cóż dziś... (2)

    ... język złota to jedyne esperanto...

    • 7 5

    • Althor11 (1)

      Jakby polska firma zaproponowała lepszą stawkę to by wygrała przetarg. A metrostav zrobił rewelacyjną robotę z S8 przez warsiewę i serio dawałbym ich osobiście na każdą trudną budowę. Rentowność w budownictwie to ok 5% i tyle pójdzie do Czech pewnie ale ryzyko wtopy jest ogromne. Patrz polski Polonez. Ja już wolę Czechów

      • 0 0

      • Polimex nie polonez:)

        • 0 0

  • roboty niezgodne z projektem (2)

    A ciekawe jest to ze most mial byc budowany metoda nawisowa i nawet trzeba bylo przedstawic stosowne referencje aby moc wystartowac w przetargu... a awanbeki to metoda nasuwania...zupelnie inna bajka...jak wiec dokonala sie zmiana ?

    • 9 3

    • Autor tekstu nie wie o czym pisze. Nie wymagam od Reportera by na wszystkim się znał, jednak rzetelność dziennikarska wymagałby jakiegoś potwierdzenia u źródła. W tekście jest mowa o przedstawionym na zdjęciu konstrukcji MSS-a (rusztowania przesuwnego) nie awanbeków.

      Odpowiedź redakcji:

      Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

      • 1 0

    • Gdzie tak jest napisane ?

      A gdzie jest napisane, że cały obiekt będzie wykonywany metodą nasuwania ?

      • 0 0

  • O! Korytarz się buduje...

    • 2 1

  • Koszmarna organizacja ruchu i bałagan na trasach objazdowych

    Przy okazji powyższego artykułu chciałabym zwrócić uwagę na fakt, że firma, która prowadzi realizację projektu na odcinku od Nowego Dworu Gdańskiego w stronę Gdańska zaniedbuje bezpieczeństwo na utworzonych objazdach. Wieczorami a szczególnie w deszczowe dni bardzo ciężko jeździ się objazdami, znaki odblaskowe są zachlapane błotem przez co tracą swoją funkcjonalność, oznakowanie na jezdniach jest również niewidoczne bo drogi są brudne. Gdy pojazdy poruszają się obok siebie (często są to Tiry na przemian z małymi autami) traci się jakąkolwiek widoczność.

    • 10 4

  • S7 to kpina

    budowanie zgodnie ze sztuką to jest ponad umysły naszych majstrów. A terminy.... ło Panie....

    • 2 9

  • Ale ta Wisła płytka

    A co będzie wiosną jak śnieg z gór stopnieje i Wisła sięgnie do korony wałów? Zdążą to zabetonować czy woda wleje się do środka i będą robić od nowa?

    • 5 4

  • Ciekawe ile "skarbów" (2)

    taka koparka wykopie podczas tych prac... Przez setki lat (tysiące? ) Wisła niosła wszystko co zabrała, co do niej wrzucono....

    • 3 0

    • (1)

      Przekop Wisly az tak stary nie jest

      • 0 1

      • Ale oni nie kopią w Przekopie...

        • 0 0

  • Zastanawiam się (1)

    Czemu nie budują mostu bez przęsła w wodzie który utrudnia żeglugę i zabiera miejsce w korycie rzeki. Przecież nie jeden taki most w Polsce czy na Świecie już jest.

    • 2 2

    • I tak aktualne y most zostaje więc to on tworzy ograniczenie i tunel przeprawowy

      • 2 0

  • Okolice Kiezmarku (2)

    Akurat tam to się nic nie dzieje i to od lat. Roboty jak stały na danym etapie tak stoją dalej. Nie wiem co te pepiczki przez 2 lata z okładem robili na tym odcinku. W takim tempie to będą budować ten fragment drogi do 2028. Kto jeździ na co dzień siódemką ten wie o co chodzi. Śmiech na sali. Kontrakt podpisano za czasów hochsztaplera Tuska to co się dziwić. Pewnie tak jak chińczycy na A1, przetarg na budowę wygrali a sprzęt od lokalnych rolników wypożyczali ;) Pozdro.

    • 1 15

    • Althor11 (1)

      Odszczekasz publicznie jak skończą o czasie czy innych zaczniesz się czepiać?

      • 2 1

      • sam se szczekaj

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane