- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Gość w dom, buty z nóg. Zdjąć czy nie?
Dobrze wychowana osoba w gościach zdejmuje buty. A może oznaką złego wychowania jest proszenie o to, by gość obuwie zdjął? Zdania na ten temat są podzielone, a sugerowana przez wyszukiwarki internetowe fraza "czy zdejmować buty u kogoś w domu" zebrała prawie 140 tys. wyników. Na temat "obuwniczego savoir vivre'u" powstała też cała seria poradników.
Znajomy przyjął niemal za pewnik, że w swoim oburzeniu nie będzie osamotniony. Tak się jednak nie stało. Dla większej części towarzystwa zdejmowanie butów w gościach okazało się czymś tak naturalnym, jak zdejmowanie płaszcza po wejściu do domu.
- W kurtce też siedzisz w pokoju? A może czapkę zostawiasz na głowie - ironizował inny znajomy.
Temat zdejmowania butów w domu potrafi podzielić. A przynajmniej wywołać dyskusję.
- Sprawdzamy, co na ten temat powiedzą Google - przytomnie zauważyła wspólna koleżanka.
Zdejmować buty czy nie? Sprawdzamy my i tysiące innych osób
Jak się okazuje, sugerowana przez wyszukiwarkę frazę "czy zdejmować buty u kogoś w domu" poskutkowała wyświetleniem prawie 140 tys. wyników. Na temat "obuwniczego savoir vivre'u" powstała cała seria poradników.
- Jeśli przyjdziesz do czyjegoś domu lub mieszkania na kawkę i ciastko, zdejmij buty. Jeśli to jest natomiast bardziej oficjalne przyjęcie i przychodzisz w formalnym stroju i w eleganckich butach, powinieneś je zostawić na nogach. Wątpliwości pojawią się przy wszystkich przyjęciach pomiędzy tymi rodzajami spotkań. Na przykład imieniny babci czy obchody ważniejszych świąt. Wówczas można też się posiłkować zachowaniem gospodarzy. Gdy mają na sobie buty, możemy własne zachować, a jeśli ich nie mają, powinniśmy też nasze zdjąć, ewentualnie dopytać - radzi autor bloga Czas Gentlemanów.
Problem wyjaśniony? Nic z tych rzeczy.
"Międzynarodowe śledztwo obuwnicze"
- A, bo to typowo polskie. Byłem za granicą, mieszkałem w Wielkiej Brytanii, odwiedzałem USA i tam nikt butów w gościach nie zdejmuje. Tym bardziej na imprezach - zripostował kolega od "obuwniczej awantury domówkowej".
I znów z pomocą przyszedł "wujek Google". W ten sposób trafiamy na blog Agnes na szwedzkiej ziemi. I przekonujemy się, że co kraj, to obyczaj.
- Szwecja wiadomo, jaki ma klimat. Pogoda tak tu wygląda, że przez większą część roku coś pada - jak nie deszcz to śnieg. Do tego wszystkiego tutaj drogi i chodniki sypie się żwirkiem, który po zimie niby jest sprzątany, ale tak naprawdę wszędzie się poniewiera. To sprawia, że Szwedzi nie chodzą w domach w obuwiu. Oni nawet w kapciach nie chodzą. Większość śmiga na bosaka. W domach często mają ogrzewanie podłogowe, w mieszkaniach jest raczej ciepło, a prawda jest taka, że to po całym dniu chodzenia w obuwiu fajnie jest połazić na bosaka. Tak więc w Szwecji raczej goście ładujący się w butach na salony to coś dziwnego. Co ciekawe w Szwecji nie ma wycieraczek na klatkach schodowych (podobno to wynika z przepisów przeciwpożarowych) - pisze autorka bloga.
"Gość w dom, buty z nóg" - sparafrazował celnie wyniki "międzynarodowego śledztwa obuwniczego" "antybutowy" znajomy. Czy przekonał nieprzekonanego? Zapewne dowiemy się o tym na kolejnej domówce.
Opinie (504) ponad 10 zablokowanych
-
2021-06-13 15:11
Opinia wyróżniona
Obojetnie (24)
Ja zdejmuje u kogoś zawsze bo nie chce być gościem kłopotliwym i komuś nabrudzić przez przypadek. Poza tym trochę niewygodnie siedzieć w butach przez kilka godzin u kogoś w domu czy mieszkaniu. Z kolei gdy ja przyjmuje gości to nikomu nie zwracam uwagi że ma buty zdjąć. Chce żeby każdy w moim domu czuł się komfortowo więc niech każdy robi jak uważa. I tak potem sprzątam po gościach więc jak nabrudzi to nic się nie stanie
- 450 32
-
2021-06-14 09:36
Tylko prostak nie zdejmuje butów a to sie wzielo z tego ze wiesniactwo naogladało sie seriali (2)
Oni tam w apartamentach chodzą w butach zawsze ,Zdejmowanie butów w mieszkaniu wymaga tego higiena .Znosisz do domu komuś nie tylko brud ale i zarazki. Poza tym ludzie maja dywany ale do ciemnoty to nie dociera bo oni maja parkiety z PCV.
I jeszcze jedno w krajach Europy zachodniej to standard jest zdejmowanie butów .Jeśli robi się impreze to ludzie maja buty na zmiane .Ale biedna patologia w Polsce sobie tego nie wyobraza .- 12 6
-
2021-06-14 13:08
odwrotnie - to proletariackie wieśniaki przyniosły do Miasta swoje wsiowe zasady (1)
Zasady Dobrego Wychowania mówią jasno - butów w gościnie nie wolno zdejmować pod żadnym pozorem i Nigdy!
- 5 4
-
2021-06-14 13:27
Nie chcę oglądac skarpetek moich gości, tak jak i majtek!
- 5 3
-
2021-06-14 08:20
Jak mówił prezes Kozłowski
Jak noga jest zaparzona lub pływa w bucie to trzeba zdjąć żeby noga odpoczęła.
- 2 0
-
2021-06-14 07:41
nie ma o czym mowic, zdjac i tyle
- 3 6
-
2021-06-13 20:46
ja tam wolę żeby mi ktos po mieszkaniu chodził w suchych butach niż spoconych skarpetach...
- 15 5
-
2021-06-13 18:33
?
jaki kolor skarpetek nosisz?
- 1 4
-
2021-06-13 17:45
Jak w tytule powyżej - obojętnie.
Jak przychodzę w gości mogę zdjąć, ale w butach też daję radę. Jak do mnie przychodzą pełna dowolność.
- 20 2
-
2021-06-13 16:19
Nareszczie ktoś rozsądny :-)
popieram
- 13 5
-
2021-06-13 15:51
Jeśli gospodarz posiada "kapcie dla gości" to nie widzę problemu. (2)
- 9 48
-
2021-06-13 19:34
Lubisz czyjeś kapcie nosić? (1)
- 31 4
-
2021-06-13 21:38
Możesz przynieść własne
A nieee, przecież jaśnie pan do czegoś takiego się nie zniży..
- 12 4
-
2021-06-13 15:32
Zwyczaj zdejmowania obuwia wziął się ze wsi, kiedy gospodarz wracał w gumiakach z pola to ściągał. (11)
- 41 70
-
2021-06-14 09:30
Ze wsi prostaku to ty jestes w domu zdejmuje sie buty bo dom to swiatynia !Chodzenie w buta (2)
prostaku jest nie wygodne ,nie zdrowe i szkodliwe/Ale właśnie dla wieśniaków chodzenie w butach to nobilitacja im się wydaje ze jak maja buty bo wkoncu ich stać to muszą się nimi pokazac bo cały dzień chodzą w walonkach.
- 7 9
-
2021-06-15 11:09
W takim razie
w kościele też zdejmujesz? Ale przecież jesteśmy w Polsce więc te zdjęte w kościele jakiś żarliwy katolik ukradnie.
- 1 0
-
2021-06-14 13:06
odezwał się wiejski parobek - ze swoimi madrościami "widzi mi się"
poczytaj - zasady kindersztuby i przedwojennego Dobrego Wychowania!
- 4 1
-
2021-06-13 15:54
Złe porównanie. (4)
Nie będzie mi jeden z drugą bakterii ładować na dywany i drogie podłogi. Nawet w szpitalu należy założyć ochraniacze na obuwie.
- 49 22
-
2021-06-13 19:25
Dawno w szpitalu nie byłeś chyba
- 9 2
-
2021-06-13 19:11
zdejmując buty (2)
ładujesz grzyby... o smrodzie nie wspomnę :-(
- 26 12
-
2021-06-14 01:20
(1)
Jak już idziesz w gości to może zmień skarpetki...
- 23 1
-
2021-06-14 13:04
to Komunizm wprowadził te wiejskie obyczaje
przed wojną butów w gościnie się nie zdejmowało - Nigdy!
a za karmienie ptaków i gołębi w Mieście - był bardzo wysoki mandat.- 8 1
-
2021-06-13 15:49
(2)
Zwyczaj chodzenia w butach w domu wywodzi sie ze wsi. Dawniej w domach zamiast podlog mieli klepisko i tak już zostalo. Klepisko niczym nie rozni sie od podwórza, wiec sciaganie butow nie mialoby sensu.
- 82 30
-
2021-06-14 13:02
dobre przedwojenne wychowanie (1)
mówi - będąc gościem nie wolno butów zdejmować
inna sprawa, że idąc w gości - buty powinno się mieć czyste...- 9 0
-
2021-06-14 17:28
Gościa w stroju wizytowym nie wypada puszczać w skarpetkach. Oczywiście buty powinny być czyste, od spodu również. Ale na Bliskim Wschodzie i w Azji nie wypada wejść do domu w butach. Nawet urzędnicy państwowi ściągają buty. W pismach starożytnych pan domu obmywał gościom nogi. Z drugiej strony stan naszych stóp pozostawia wiele do życzenia.
Gościa w stroju wizytowym nie wypada puszczać w skarpetkach. Oczywiście buty powinny być czyste, od spodu również. Ale na Bliskim Wschodzie i w Azji nie wypada wejść do domu w butach. Nawet urzędnicy państwowi ściągają buty. W pismach starożytnych pan domu obmywał gościom nogi. Z drugiej strony stan naszych stóp pozostawia wiele do życzenia. Niektórzy nawet uważają, że ich odór jest czynnikiem naturalnym i nic z tym nie robią. Mam na myśli grzybicę stóp lub wielodniowe przepocenie. /są dezodoranty nie tylko pod pachy, ale do stóp i obuwia, stosowane na umyte nogi i wywietrzone buty/.
- 4 0
-
2021-06-13 15:09
Opinia wyróżniona
(28)
Nie wyobrażam sobie chodzic np w szpilkach po drewnianej podłodze.
- 362 78
-
2021-06-14 13:22
Mam podłogę dębową od lat - nikt z moich gości nie zdejmuje butów, nie zgodziłabym sie na to - co to w ogóle za bliskowschodni obyczaj? - ja tez tego nigdy u nikogo nie robię (wyjątkiem byłaby jakaś szczególna sytuacja, gdybym wlazła w okrutne błoto przed czyimś domem czy coś). Podłodze nic nie jest, nie histeryzujmy. Ponadto podłoga jest dla ludzi, a nie ludzie dla podłogi.
- 3 1
-
2021-06-14 09:41
wiadomo, szpilki tylko do łóżka :*
- 2 0
-
2021-06-14 09:35
to pomyśl (1)
lepiej w eleganckiej sukience i laczkach?
- 6 0
-
2021-06-14 13:25
Fuj! W cudzych laczkach, które wszyscy noszą...
- 0 1
-
2021-06-14 09:07
To nie kładź...
...w domu drewnianej podłogi.
- 1 3
-
2021-06-14 07:40
oczywista sprawa, zdjac i tyle
- 0 1
-
2021-06-13 22:42
A ja sobie nie wyobrażam chodzić drewnianą podłogą po szpilkach.
- 4 0
-
2021-06-13 20:58
Ja też nie.
Glupio wyglądałby stukilogramowy facet w szpilkach
- 12 0
-
2021-06-13 19:22
Przy twojej wadze
jest to niewskazane
- 1 4
-
2021-06-13 19:20
Jasny dywanik (2)
U mnie ściąga się buty. Mam jasne podłogi i dywany. Zabłoconym butem, co gorsza ufajdanym psią kupą, wejdzie ktoś i mi nasyfi. Nie ściągasz butów, nie okazujesz szacunku mojej pracy.
- 33 23
-
2021-06-14 13:24
Przeciwnie - ściąganie obuwia jest wyrazem złych manier. Nigdzie na Zachodzie się z tym nie spotkałam. Człowiek odstawiony, ale bez butów wygląda poza tym jak i**ota.
- 4 4
-
2021-06-13 23:33
Dziwnych masz gości....
Każdy normalny kto na zabłocone buty lub od kupy zdejmie je w gościach, zdejmie je w domu i w ogóle wie co zrobić w takim przypadku
- 10 2
-
2021-06-13 17:31
To
Nie chodź w gości w szpilkach
- 15 4
-
2021-06-13 17:17
to jak wiesz, że idziesz w goście gdzie jest drewniana podłoga, to po kiego w ogóle zakładasz szpile?
- 23 7
-
2021-06-13 16:54
Nago
Jeśli nago, to szpilki mogą zostać
- 48 4
-
2021-06-13 16:19
Ja sobie w ogóle
nie wyobrażam chodzenia w szpilkach :-)
- 29 8
-
2021-06-13 16:19
A w szpilkach w łóżku? (1)
- 29 9
-
2021-06-14 10:03
A to to jak najbardziej taaaaak :)
- 5 0
-
2021-06-13 15:29
zwyczaje ludzi z wiochy. (9)
nikt nie zdejmuje butow w miescie bedac gosciem
- 51 130
-
2021-06-14 00:29
Coś ci się pomyliło bo jest dokładnie na odwrót. Zwyczaj niezdejmowania obuwia jest ze wsi. Kiedyś na wsi podłóg nie było.
- 9 4
-
2021-06-13 16:05
Pochodzenie nie jest najwazniejsze. Zastanawiales sie kiedys, skad sie wziely Twoje kompleksy? (1)
- 35 10
-
2021-06-14 13:13
a skąd miał sie nauczyć kindersztuby i podstawowych zasad Dobrego Wychowania? - od kogo?
skoro ojciec, matka, z dziada pradziada ... we wsi pańszczyznę odrabiali ... i dopiero komunizm po linii partyjnej i z Awansu Społecznego zrobił z nich yntelygentuff
- 0 2
-
2021-06-13 15:57
(1)
Wyniki ankiety zaprzeczają twojej sugestii
- 24 7
-
2021-06-13 16:48
a kto udziela sie w ankiecie?
- 5 16
-
2021-06-13 15:55
(3)
Urodzona i wychowana w dużym mieście i idąc do kogoś w gości buty zdejmuje i wśród moich rownie miastowych znajonych zwyczaj taki również jest...
- 92 29
-
2021-06-13 16:11
w jakim duzym? (2)
- 13 42
-
2021-06-13 18:53
(1)
Dość małym, bo w Gdańsku.
- 38 4
-
2021-06-14 13:10
a rodzina skąd?
niech zgadnę... na 100% - Wsiowa!
... i zasady przedwojennego Dobrego Wychowania się kłaniają ...- 2 4
-
2021-06-13 15:10
Opinia wyróżniona
Zdejmowanie obuwia (28)
W radosnych czasach PRL, powszechnym zwyczajem było zdejmowanie obuwia przez gości. Większość miała wycyklinowanie i wylakierowane parkiety, a na nich dywany więc bała się że ulegną one zniszczeniu. Gospodarze mieli zawsze pod ręką dyżurną parę kapci dla gości. Pozostawianie bytów przed mieszkaniem, przywędrowało do nas ze wsi. To przeważnie
W radosnych czasach PRL, powszechnym zwyczajem było zdejmowanie obuwia przez gości. Większość miała wycyklinowanie i wylakierowane parkiety, a na nich dywany więc bała się że ulegną one zniszczeniu. Gospodarze mieli zawsze pod ręką dyżurną parę kapci dla gości. Pozostawianie bytów przed mieszkaniem, przywędrowało do nas ze wsi. To przeważnie potomkowie chłopów którzy przesiedlili się ze wsi do miasta najczęściej zostawiają buty na klatce schodowej. Na wsi jak chłop wracał z pola, to miał bytu po prostu zabłocone, brudne zdejmował je i pozostawiał przed chałupą. Niestety niektóre chłopskie dzieci zapominają że zamieszkały w mieście
- 312 135
-
2021-06-15 11:17
Boso, ale w ostrogach
Racja niestety. Były dyrektor kołchozu, dyktator Białorusi Łukaszenka udziela wywiadów siedząc w skarpetkach. Mentalnie wciąż wraca z pola. A naciski, żeby zdejmować buty (nie w Japoni, a u nas!) to zwykła dyktatura jako tako wprawdzie wykształconego, ale pierwszego pokolenia "miastowych". Powszechne kultywowanie tego obyczaju pokazuje strukturę powojennego społeczeństwa.
- 0 0
-
2021-06-14 08:51
Obejrzyj sobie programy BBC o poszukiwaniach nieruchomości (1)
Bardzo lubię oglądać programy BBC i muszę zauważyć, ze prowadzący jak i uczestnicy programu oglądający nieruchomości na sprzedaż bardzo często zdejmują buty w filmowanych domach. Jakoś mało kojarzy im się to z chłopstwem czy z kołchozem - po prostu szanują cudzą własność.
- 4 7
-
2021-06-14 15:22
buacha cha cha cha
nie jesteś w Japonii - w Polsce obowiazuje europejska kultura i europejskie obyczaje...
nie bądź niewychowanym prostakiem! - poczytaj o zasadach obycia i dobrego wychowania.- 2 0
-
2021-06-14 07:42
rozdzielanie na wies i miasto to jakies nieporozumienie, zdejmowac i tyle
- 3 5
-
2021-06-13 20:07
Mylisz się, nie ma to nic wspólnego z PRL (1)
Buty zdejmowało się tak samo jak płaszcz, czapkę czy rękawiczki i nie tylko na wsi a również w miastach. Świadczyło to i świadczy do dziś o dobrym wychowaniu. Jest to częścią naszej kultury.
- 12 14
-
2021-06-14 09:15
Ależ bzdura.
Świadczy to tylko o zaklinowaniu w stereotypach.
- 1 3
-
2021-06-13 18:56
no i i ten futurystyczny, nieziemski zapach błogości.
- 4 0
-
2021-06-13 18:52
(2)
Ja tam uwielbiam wchodzić jako gość do znajomych w butach, najbardziej lubię jak jest zima i mam na podeszwie sól z błotem pośniegowym. Czuje się wtedy tak wielkomiejsko
ps. Trójmiasto to przecież taka światowa metropolia ...- 19 9
-
2021-06-13 19:38
Wybaczenie mu (1)
Nie wie po co są wycieraczki
- 4 3
-
2021-06-13 20:09
Jak masz gó..no pod butem
to i wycieraczka nie pomoże, ale co tam
- 12 3
-
2021-06-13 17:02
zupełna bzdura, parkiety to nie żaden problem dla butów, łatwo się je myje (1)
a rysy na mocnych lakierach nie występują a jak już to łatwo je można spolerować. Problem wtedy i dziś jak ktoś ma jasny dywan np wełniany i mu z butami tam śladów można narobić, nie mówiąc o deszczu czy śniegu gdzie brud murowany i ślady
- 8 14
-
2021-06-13 20:47
a jak ktoś wdepnie w guano
które jakiś psiarz zostawił na chodniku? trochę siara jak wyjdzie, że to spod twoich butów wali, co nie?
- 11 1
-
2021-06-13 16:20
Franek, (4)
Na wsi chodzili na bosaka.
- 11 1
-
2021-06-13 18:56
(3)
Ja w NYC chodzę u znajomych bez butów (w skarpetkach), ewentualnie mam buty na zmianę, ale nie wiem jakie są zwyczaje w trójmiejskiej wsi
- 4 7
-
2021-06-13 19:37
Natomiast u mnie w Miami (2)
Nikt u nikogo nie ściąga.
- 9 0
-
2021-06-13 19:45
Bo Floryda to ogolnie rednecki (1)
I emeryci z innych stanow.
- 7 1
-
2021-06-14 16:35
Obaj powyżej pewnie przez cale życie nosa poza Chwaszczyno nie wysunęli
Światowcy : )
- 2 1
-
2021-06-13 16:06
Buty sciagam, bo jest mi wowczas wygodnie. A reszte schowaj sobie w kapcie :)
- 20 7
-
2021-06-13 16:05
nie wolno wystawiać butów na klatce ale w mieszkaniu (1)
w przedpokoju na imprezkach zdejmujemy buty i zakładamy kapcie lub czyste buty przyniesione z domu
- 36 11
-
2021-06-14 08:38
Teraz mieszkania buduja tak
ze czasem wchodzisz od razu do kuchni z salonem :D
- 8 0
-
2021-06-13 15:37
Ja nadal mam dyżurne kapcie dla gości, (4)
natomiast wszystko zależy od charakteru spotkania. Jeśli jest na luzie i zapraszasz osoby z bliskiego kręgu na wódeczkę to zdejmowanie butów jest jak najbardziej na miejscu. Jeśli to spotkanie bardziej oficjalne to wręcz przeciwnie. Przy ubiorze formalnym typu gajer z krawatem butów się nie zdejmuje.
- 51 5
-
2021-06-13 21:48
Często masz spotkania oficjalne u siebie na kwadracie?
Dziwne
Oferujesz chwilówki ?- 17 5
-
2021-06-13 17:07
Ale wiesniaki myślą (2)
Że gajwr to taki strój, który dwa razy w życiu się ubiera, na ślub i do trumny.
- 18 13
-
2021-06-13 18:37
wieśniaki ? (1)
"Gajer" to jest dobry dla akwizytora
- 14 4
-
2021-06-13 19:36
Tak
Wieśniaki
- 5 5
-
2021-06-13 15:11
(2)
W punkt.
- 62 17
-
2021-06-13 17:03
kulą w płot chyba (1)
- 19 31
-
2021-06-14 13:16
poczytaj książkę Boziewicza - co znaczy Dobre Wychowanie i Honor co oznacza!
prostaczku!
- 0 1
Wszystkie opinie
-
2021-06-13 15:01
(9)
Czasem niestety lepiej jak ktoś zostaje w butach..większość z higieną na bakier.Dodatkowo niektórzy zostawiają buty przed drzwiami...serwując niezapomniane zapaszkì sąsiadom.
- 67 39
-
2021-06-13 15:07
To masz fajnych znajomych. (3)
Pewnie spod Biedronki.
- 15 8
-
2021-06-13 15:27
Poznał ich gdy kupował "szfeckie" "kąserwy" w "żapce".
- 3 4
-
2021-06-13 15:29
Poznał ich w kolejce po "szfeckie" "kąserwy" w "żapce".
- 1 3
-
2021-06-13 15:45
Takie samo niewychowane buractwo, jak Dr Svenus
- 3 3
-
2021-06-13 15:44
Niezłych masz znajomych. Współczuję. Domyślam się że ty też żyjesz w brudnej, śmierdzącej oborze (1)
więc to że ktoś ci do obory w butach wchodzi, tobie nie przeszkadza
- 11 7
-
2021-06-14 13:18
zasady starego Dobrego Wychowania i Kindersztuby
mówią wyraźnie - butów, będąc w gościnie nie zdejmuje się NiGDY!
- pod żadnym pozorem!- 1 0
-
2021-06-13 16:44
Z lepianki wyszedłeś niedawno.
- 3 3
-
2021-06-13 19:19
(1)
ja właśnie karze zdejmywać i zostawiać przet dźwiami
- 0 5
-
2021-06-13 19:39
Boś
Wsiun
- 3 1
-
2021-06-13 15:01
(15)
nie tylko w Polsce czy Szwecji zdejmuje się buty. Na przykład w Japonii są specjalne "brudne" przedpokoje, gdzie zostawia się obuwie i gdzie na gości czekają specjalne "kapcie".
- 93 14
-
2021-06-13 15:22
(7)
Tak samo jest w Korei. Wejście w butach uważane jest za impertynencję.
- 21 1
-
2021-06-13 15:55
I słusznie. Niestety w Polsce są liczne pozostałości po Sowietach, ci ludzie to prymitywne chamstwo, oderwane od polskiej (6)
tradycji. Ta ruska hołota wchodzi komuś do domu w butach, bo takie obyczaje ich rodziny przywiozły z głębokiej, zacofanej, zapadłej ruskiej prowincji. Oni nie rozumieją polskiej, europejskiej kultury. Ruskie chamstwo jest obcym ciałem w Polsce.
- 13 12
-
2021-06-13 17:14
Podobnie jak polactwo
W europie
- 6 1
-
2021-06-13 18:12
Wtedy chodziło się w walonkach (4)
I nosiło onuce. Gdy wbijam do znajomych to pozwalam się im popatrzeć na moje buty za 1900zl a nie na skarpety.
- 6 5
-
2021-06-13 18:43
(3)
takie ze złotą klamrą ala remiza party lat 90?
- 3 3
-
2021-06-13 19:42
Po prostu zazdrość przez ciebie przemawia bo jesteś biedny. (2)
Ale nie przejmuj się, bieda to nie wstyd, chociaż ja osobiście się biedą brzydzę
- 0 3
-
2021-06-13 21:46
Mnie z kolei brzydzą prymitywne nowobogackie buce
Chociaż powodzi mi się całkiem nieźle i z pewnością nie zaliczam się do tej pogardzanej biedoty, a już na pewno nie do biedoty umysłowej.
- 1 0
-
2021-06-14 14:29
Dodge Challenger? Ty gołodupcu z dziurą w kieszeni...
- 0 1
-
2021-06-13 15:26
Inny japoński obyczaj (3)
Przed wejściem i po wyjściu z toalety, zmienia się kapcie z "domowych" na "kiblowe" i odwrotnie. Niestosowanie się do tej zasady to bardzo duży nietakt.
- 15 0
-
2021-06-13 15:57
Bardzo słusznie, ale neo-sowiecka hołota tego nie rozumie i wchodzi w butach do czyjegoś domu
- 8 7
-
2021-06-13 19:35
Oj coraz rzadziej się z tego korzysta (1)
Najczęściej to są taki gumowe klapki, łatwo schną :)
Szczerze mówiąc podziwiam higienę Japończyków. Jaka dużo fajnych zasad i gadżetów, które trzymają nasz dom bardziej sterylnym :)- 7 0
-
2021-06-13 21:47
Tak, dokładnie
Właśnie takie gumowe klapki miałem na myśli, nie typowe papucie.
- 3 0
-
2021-06-13 15:33
NIe ma drugiej i nie będzie trzeciej. (1)
To jeszcze nie zbudowaliśmy drugiej Japonii ?
- 6 1
-
2021-06-13 15:52
Jesteśmy w trakcie budowania drugiej Korei Północnej, ewentualnie drugiej Białorusi.
- 8 7
-
2021-06-13 19:41
normalne
Ale tu sami światowcy oceniają
- 1 1
-
2021-06-13 15:02
(2)
Najgorzej jak gospodarz prosi o zdjęcie butów a tam dziurawa skarpetka albo niezrobiony pedicure... wtedy chyba lepiej zostać w butach
- 57 15
-
2021-06-13 15:36
Porada.
Dlatego "w goście" najlepiej nie wybierać się w butach, ale w dobrze dotartych gumiakach
- 7 1
-
2021-06-14 08:25
a ja zawsze myślałem że to jest tak:
Wychowanie gospodarza nie pozwala kazać komuś zdjąć buty, a z kolei dobrze wychowany gość nigdy nie wszedł by w brudnych butach komus do mieszkania
- 5 0
-
2021-06-13 15:03
Jeśli kogoś zapraszasz (14)
to wstyd pytać by zdjęli buty. Jeśli sami z siebie zdejmą to wtedy ok. I tyle na temat.
- 105 27
-
2021-06-13 15:03
i po temacie (3)
- 6 5
-
2021-06-13 15:48
Jeśli do kogoś przychodzisz do domu, a nie do obory, to zdejmujesz buty. Zmuszać gospodarzado proszenia o to, to straszny wstyd. (2)
- 20 21
-
2021-06-13 15:52
bzdury pleciesz
- 11 12
-
2021-06-14 08:39
I co do sukienki bambosze? Do garnituru klapki kuboty? Wiesniactwo:)
- 1 1
-
2021-06-13 15:06
i jak ktoś ci w szpilkach wejdzie na nowy parkieto (4)
to też wstyd pytać? moja własność jest niszczona
- 14 17
-
2021-06-13 15:09
(3)
To nie zapraszaj do siebie. Kobieta dobrała do sukienki buty a kazesz jej zdejmować? Albo zamontuj porządne podłogi i tyle.
- 30 15
-
2021-06-13 15:49
To nie kobieta a świnia, jak włazi komuś w butach do domu.
- 12 21
-
2021-06-13 18:14
(1)
zamontuj "porządne" podłog??i, czyli asfalt chyba, bo szpilki i na terakocie i na porządnych drewnianych podłogach pozostawiają ślady; dom różni się wykończeniem zazwyczaj od obiektów użyteczności publicznej, z wielu powodów...
Poza tym, jak ktoś w coś niemiłego wdepnie po drodze, to też pięknie poroznosi po domu... No cóż jedni lubią mieć brudno, a inni czysto widocznie.- 9 9
-
2021-06-13 22:36
To zamontuj sobie plyty jumbo.
- 3 1
-
2021-06-13 15:47
Dużo większy wstyd to przyjść do kogoś i nie zdjąć butów, tak zachowa się tylko brudas bez wychowania (1)
- 19 20
-
2021-06-14 08:40
I co w skarpetach chodzisz? Czy w przepoconych kimś bamboszach?;)))
- 2 1
-
2021-06-13 16:35
Ja wychodze z zalozenia, i nie potrzebuje do tego podrecznika, ze to gospodarz ustala reguly we wlasnym domu.
- 21 2
-
2021-06-13 18:18
Mi nie jest wstyd. Mówię wprost żeby buty zdjął w przedpokoju, bo pokój to nie podwórko.
- 10 6
-
2021-06-13 20:18
Pytacie o savoir vivre?
To sprawdzcie, czy arystokracja zdejmowala buty wchodzac do salonu.
- 11 1
-
2021-06-13 15:03
wyciera sie buty - od tego sa wycieraczki (11)
- 76 29
-
2021-06-13 15:04
to moze byc potraktowane jako molestowanie
- 7 6
-
2021-06-13 15:04
nie przed każdym mieszkaniem są wycieraczki
- 3 15
-
2021-06-13 15:16
Wycieraczką nie wytrzesz wszystkiego (7)
podłoga i tak do mycia
- 15 14
-
2021-06-13 15:28
a tak to nie myjesz podlogi?
- 16 6
-
2021-06-13 15:29
Wuj z podłogą
Ale jeśli masz jasny dywan a goście przychodzą w czas niepogody, to robi się nieciekawie.
- 16 8
-
2021-06-13 15:51
Ale tu nie chodzi o mycie, tu chodzi o wnoszenie syfu z zewnątrz do domu, tylko śmierdzący brudas się tak zachowuje (4)
- 17 16
-
2021-06-13 21:15
Nie, buty są częścią ubioru. Zdejmowanie ich "na przyzbie" świadzy o korzeniach wschodnich, a tym nie ma się co chwalić... (3)
- 11 6
-
2021-06-14 08:00
Straszne...
Chodzenie w domu w butach jest fatalne i niehigieniczne. Robią chyba to tylko właśnie osoby, które chcą ukryć brak higieny stóp lub nieciekawe skarpety.
- 3 3
-
2021-06-14 10:07
Brudas!
- 0 3
-
2021-06-14 10:07
Ty na 100% pochodzisz z rosji
- 1 3
-
2021-06-13 15:50
Takiego brudasa jak ty bym nigdy do siebie nie zaprosił. Odrażający typ.
- 6 11
-
2021-06-13 15:03
cham i prostak wlezie w butach wszędzie i "każdej osobie" (10)
kulturalny i dobrze wychowany człowiek zdejmie buty bez pytania
- 122 123
-
2021-06-13 15:08
i paradujesz w garniturze i skarpetkach? (6)
jak to wygląda?
- 39 16
-
2021-06-13 15:15
No jasne
to lepiej uwalić komuś podłogę piachem i błotem. W butach chodzi się po dworze gdzie jest brud i kurz. W domu jest czysto, jeśli ktoś mi się właduje do domu w butach, to po imprezie mam mycie i odkurzanie dodatkowo, bardzo kulturalnie. Jak wywalisz komuś doniczkę z ziemią na podłogę i ją usyfisz to jest nietakt, tak? Ale jak wejdziesz w butach i usyfisz podłogę, to jest kultura?
- 25 31
-
2021-06-13 15:20
ja jesteś u Carringtonów w gościach to zostaw mokasyny na girach
służba sprzątnie i wygląd pozostanie nie naruszony "sztywniutko"
- 9 4
-
2021-06-13 15:41
A po co w garniturze żeś przylazł? Ja o to nie prosiłem.
- 8 13
-
2021-06-13 15:50
żałośnie (1)
wygląda to żałosnie....
- 9 1
-
2021-06-13 15:58
Jestem pewny że ty zawsze wyglądasz żałośnie
- 0 10
-
2021-06-13 16:15
W garniturze na domowki chodzisz? I nie czujesz sie glupio, w butach czy bez?
- 10 10
-
2021-06-13 15:39
Trochę tego chamstwa tutaj jest, co zresztą widać też w innych wątkach. (1)
Na razie piętnastu chamów i brudasów (trzeba być na prawdę wyjątkowym brudasem żeby chodzić w butach po domu!) się znalazło, ale pewnie będzie więcej. Ta sama swołocz nie używa dezodorantów, co potem czuć w transporcie publicznym.
- 11 25
-
2021-06-13 17:50
Naprawdę.
Ty się najpierw naucz pisać po polsku.
- 8 3
-
2021-06-14 10:32
I wyciera upocone nogi w dywan albo zostawia upocone ślady na podłodze... Fuj
- 2 0
-
2021-06-13 15:04
(4)
nogi myję w czwartki, więc na niedzielne obiady zawsze ściągam buty
- 47 11
-
2021-06-13 15:37
Taki jestem.
Ja też często myję swoje nóżęta. Najmniej dwa razy w roku.
- 5 1
-
2021-06-13 16:00
Wracaj do Rosji Alosza, u nas jak się do kogoś przychodzi zdejmuje się buty, ty tutaj nie pasujesz (1)
- 3 4
-
2021-06-13 20:53
akurat na wschodzie się zdejmuje
nie tylko w Rosji, ale i w Chinach i Japonii to jest normalne
- 0 1
-
2021-06-13 20:42
Szkoła podstawowa,lekcja wf, wieś pod Olsztynem,rok 1998
I każdy z uczniów mówił:"wczoraj wieczorem myłem nogi, skarpetki zmieniałem przed lekcja" wfista mówił prawa noga i trzeba było zdjąć buty ,skarpetkę i pokazać czy się ma czyste stopy. Niektórych to może dziwić ale tak miałem. Dzisiaj kręcę z tego bekę
- 0 0
-
2021-06-13 15:06
Nie zdejmować butów w gościach! (9)
- 109 103
-
2021-06-13 15:06
chyba że ktoś jest wychowany (7)
to wtedy zdejmować
- 36 34
-
2021-06-13 15:10
(6)
Tia. Wychowany na prowincji chyba.
- 28 17
-
2021-06-13 15:40
A to coś złego??? (3)
- 7 10
-
2021-06-13 16:07
Jesli gospodarz sobei nie zyczy. (1)
- 6 0
-
2021-06-14 13:53
gospodarz
czyli to się na wsi dzieje ;)))
- 0 0
-
2021-06-13 16:59
Żadne wychowanie
- 2 2
-
2021-06-13 15:42
Zaraz zaraz, czyli ty w butach w których chodzisz na zewnątrz, chciałbyś chodzić u kogoś w domu?
Co za odrażające bydło, fuuuuj
- 17 27
-
2021-06-13 16:01
Właśnie hołota z prowincji myśli że jak się do kogoś przychodzi, nie trzeba zdejmować butów
- 14 15
-
2021-06-13 15:40
Ktoś ciebie w ogóle zaprasza do siebie, brudasie?
- 3 8
-
2021-06-13 15:09
Jak gość nie zdjemuje butów po przyjsciu do mieszkania (1)
to tak jakby mi wylał specjalnie sok na podłogę albo wysmarował ją ciastem. Bynajmniej nie jest to zachowanie uprzejme.
- 70 93
-
2021-06-14 14:01
Tak - na wsi to napewno
w gumiakach
- 0 0
-
2021-06-13 15:09
Wchodzenie do domu w butach to chamstwo i prostactwo. (17)
Totalny brak kultury i zdziczenie obyczajów. Taka prawda.
- 123 142
-
2021-06-13 15:17
W muzułmanie wszędzie zdejmujecie
- 10 7
-
2021-06-13 15:39
???
To Ty masz salony ?
- 4 1
-
2021-06-13 15:43
Dokładnie tak, ale już cię niewychowane brudasy zminusowały, pewnie większość tych brudasów w wieku gimnazjalnym (12)
- 24 25
-
2021-06-13 15:59
Dobrze, ze zminusowały, bo to brak obycia żeby wymagac sciagania obuwia w gosciach. (11)
- 23 22
-
2021-06-13 16:12
Powiedz to Japonczykom. (7)
W Polsce sie sciaga, a zakompleksiona czesc spoleczenstwa, ktora chce udawac, ze tu jest zachod i francuski sznyt, ma wielkie g. do powiedzenia. Mozecie sobie jedynie kreowac swoja zaklamana i glupia wizje w internetach, na tliterach i innych g.
- 20 16
-
2021-06-13 16:23
ale u nas w domach jest zachód i francuski sznyt (6)
o od was wieje wiochą i średniowieczem. Obuwie jest nieodłączną częścią stroju. Garnitur bez butów po prostu nie poważnie wygląda.
- 15 13
-
2021-06-13 16:30
Jakos tak nie urzadzam codziennie stypy w swoim wlasnym mieskzaniu, wiec i gosci w garniturach nie zapraszam. (5)
I jedyne, czym od Ciebie wieje, to kompleksy i brak kultury.
- 12 14
-
2021-06-13 16:45
no tak (4)
dla plebsu garnitur to ubranie tzw. odświętne.
- 10 8
-
2021-06-13 17:25
Za to dla korposzczurów to druga skóra
Nieprawdaż?
- 11 7
-
2021-06-13 17:51
celnie (1)
dodam tylko, że wsiuny są przekonane, że garnitur ubiera się dwa razy w życiu - na ślub i do trumny.
- 6 8
-
2021-06-14 10:12
Wsiuny jak do kogoś przychodzą w gości, mają problem ze zdjęciem butów
- 1 3
-
2021-06-14 10:12
Dla niewolników korporacji to po prostu mundurek
- 1 1
-
2021-06-13 20:37
Tego się nie wymaga... (1)
Dobrze wychowany sam ściągnie buty, bo wie że tak poprostu wypada.
- 7 10
-
2021-06-14 15:33
chyba na wsi ... wypada
i nie zasady kultury i dobrego wychowania
... a słoma z butów- 0 0
-
2021-06-14 10:10
Alosza, wracaj do siebie, na zapyziałą, zabitą dechami, ruską wieś
- 0 2
-
2021-06-13 15:58
Zdziczeniem to jest twój komentarz. (1)
- 5 4
-
2021-06-14 10:13
Wracaj do rosji, nikt tutaj ciebie nie chcę
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.