• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grzechy kierowców ciężarówek często paraliżują miasto

Szymon Zięba
15 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (117)
Ciężarówka bez koła, które "się zepsuło", to jeden z ostatnich "hitów". Ciężarówka bez koła, które "się zepsuło", to jeden z ostatnich "hitów".

Jeden jechał bez koła, a potem z zepsutymi hamulcami, kolejni - z ładunkiem, który znacznie przeciążał pojazd. Funkcjonariusze inspekcji transportu drogowego przyłapali kierowców ciężarówek, którzy stwarzali zagrożenie na drogach w Gdańsku i autostradzie A1. Taka niefrasobliwość to nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia uczestników ruchu, ale też ryzyko, że nawet pozornie niegroźna kolizja sparaliżuje miasto na długie godziny.



Zdarzyło się, że byłe(a)ś świadkiem niebezpiecznych manewrów ciężarówki na drodze?

Wypadki z udziałem samochodów ciężarowych nie tylko są jednymi z najgroźniejszych na drogach, ale też powodują największe utrudnienia.

Usuwanie skutków takich incydentów często trwa godzinami, co powoduje gigantyczne korki i problemy dla innych uczestników ruchu.

Niecały tydzień temu, na trasie S7, doszło do dwóch poważnych wypadków z udziałem ciężkich pojazdów. Najpierw, na jezdni w kierunku Gdańska, na wysokości miejscowości Cedry Małe, przewróciła się wioząca kontener ciężarówka. Zahaczyła o bariery energochłonne, a następnie wywróciła się, uszkadzając przy tym kilka samochodów osobowych. Kolejne wjechały w uszkodzone pojazdy.



Tego samego dnia, ale kilka godzin później, doszło do kolejnego wypadku w tej okolicy, tym razem jednak na jezdni w kierunku Warszawy. Na wysokości stacji MOL w Koszwałach na stojącą w korku wywrotkę najechały dwie kolejne. Z pojazdów wyciekł olej i wysypała się przewożona śruta. Jeden z kierowców został uwięziony w pojeździe.

10:41 8 GRUDNIA 23 (aktualizacjaakt. 15:01)

Kolejna kolizja w korku na S7 (46 opinii)

Na żuławskim odcinku S7 zderzyły się dwa TIR-y, które stały w korku, jaki utworzył się po porannym karambolu. Na miejscu jest już straż pożarna.
Na żuławskim odcinku S7 zderzyły się dwa TIR-y, które stały w korku, jaki utworzył się po porannym karambolu. Na miejscu jest już straż pożarna.


Przyczyny tych wypadków ustali policja. I choć za wcześnie jeszcze, by w tych zdarzeniach wskazać jednoznacznie winnych, praca inspekcji transportu drogowego wskazuje na to, że kierowcy dużych pojazdów często lekkomyślnie podchodzą nie tylko do obowiązujących przepisów, ale też stanu ciężarówek, którymi się poruszają.

Wspomniana lekkomyślność to najdelikatniejsze określenie dla tłumaczeń kierowcy, który przy bramkach na A1 został przyłapany przez ITD... bez koła.

Kierowca prowadzący ciężki pojazd jechał na załadunek do Gdańska. Dlaczego prowadził ciężki skład w takim stanie?

W trakcie rozmowy z funkcjonariuszami kierowca powiedział, że doszło do awarii - zablokowania się zacisku hamulcowego. Chcąc kontynuować jazdę... zdemontował koło i odłączył przewody układu pneumatycznego.



Wpadł drugi raz, znów z popsutymi hamulcami



Kilka dni później na trasie Sucharskiego w Gdańsku inspektorzy z WITD zatrzymali do rutynowej kontroli tę samą ciężarówkę.

Niesprawne hamulce w ciężarówce i zimowa aura na drogach. Takie połączenie to mieszanka wybuchowa. Dosłownie. Niesprawne hamulce w ciężarówce i zimowa aura na drogach. Takie połączenie to mieszanka wybuchowa. Dosłownie.
Tym razem uwagę inspektorów zwróciła tarcza hamulcowa przy jednym z kół naczepy. Była ona pokryta nalotem rdzy, co oznacza, że koło nie hamowało. Kierowca potwierdził, że doszło do awarii układu hamulcowego przy kole. Chcąc kontynuować transport, zacisnął przewody hamulcowe.

Warto podkreślić, że do obu wydarzeń doszło w grudniu, podczas gdy na drogach panowały trudne warunki atmosferyczne.

W porównaniu do tego przewożenie zbyt ciężkiego ładunku "na pace" może wydawać się błahym wykroczeniem. Mogłoby tak być, gdyby to nie była... plaga.

Jeżdżą przeładowani...



Ładunek zbyt ciężki? To "żaden problem" dla wielu kierowców. Niestety. Ładunek zbyt ciężki? To "żaden problem" dla wielu kierowców. Niestety.
Podczas ostatnich kontroli na trasach S6 oraz S7 zatrzymano m.in. pięć tzw. "stonóg", z których rekordzista ważył 70,45 t. Pozostałe pojazdy ważyły niewiele mniej, osiągając wyniki: 66,45 t, 61,25 t. Zatrzymano również zespół pojazdów przewożący szamba. W tym przypadku wynik na wadze wskazał 51,05 t. Zdziwienie inspektorów wzbudził również pięcioosiowy zestaw z naczepą do przewozu materiałów sypkich, który ważył 51,35 t.

...i przepracowani



Problemem był również czas pracy kierowców. Jeden z kierowców przyznał się do jazdy bez zalogowanej karty kierowcy. Suma kar za naruszenia czasu pracy niechlubnego rekordzisty to 99 tys. zł. Wyniki pozostałych to m.in. 44 tys. zł, 35 tys. zł, 33 tys. zł, 26 tys. zł.

W wyniku prowadzonych działań wszczętych zostanie aż 20 postępowań administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w kontrolowanych przedsiębiorstwach.

Z kolei na kierowców nałożono mandaty karne na kwotę przekraczającą 10 tys. zł.

Opinie (117) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Niestety nie jest to lekki zawód,mnóstwo grzechów.Do tego długi czas pracy,przeładowane naczepy,wieczny pośpiech.Niby pieniądze dobre,ale co z tego jak 3/4 czasu życia w pracy...nie ma czasu nawet się tym cieszyć.Dużo rodzin się rozpada,bo faceta nie ma 9 miesięcy w roku.Zawód dla singli.

    • 61 55

    • mnie czasami nie bylo 6 miesiecy,bo pracowalem po 12 godzin,to tez czas nieobecny w domu,a po nocy i wiecej.zmien pan prace!.

      • 7 7

    • ale co to za głupoty to nie jest grzech tylko przestępstwo!! Szofer który jedzie bez hamulców to przestępca!! (2)

      • 20 0

      • 5 (1)

        Tylko prosze spojrzeć na te miejskie chrupki wcale nie są lepsze

        • 2 3

        • Ale potencjalnie mniej szkody wyrządzą

          • 1 5

    • która praca jest wg. ciebie lekka i przyjemna ?? , myślisz że tylko ty masz ciężką pracę ??

      idz pracować tam gdzie mają lekko

      • 2 1

  • Wysokość mandatów adekwatna do stwarzanego zagrożenia. (1)

    Pytanie jak jest z ich ściągalnością.

    • 18 0

    • Niestety nie!

      Ten bez kiła i ze ściągniętymi hamulcami powinien być oceniony z paragrafu KK o stworzeniu zagrożenia dla życia i zdrowia.
      Działał z premedytacją!

      • 0 0

  • czy na pierwszym zdjeciu (5)

    widze ukrainska rejestracje na ciagniku? a tak z ciekawosci, co sie dzieje dalej? mandat, zakaz poruszania sie pojazdem ale jezeli jest to zagraniczniak i nie ma mozliwosci zorganizowania innego pojazdu, przeladunku towaru to raczej jest pewne ze pojedzie takim zestawem dalej..... jaki srodki przerwencji przewiduje itd?

    • 30 1

    • mandat niesciagalny, z pSZyjaciol sie nie sciaga, bo oni nas bronia przed zlym putinem

      • 9 2

    • (3)

      Tych ludzi to policja eskortuje grzecznie do celu, bardzo chętnie również w rejonie przygranicznym, podczas gdy naszych kierowców się traktuje z goła inaczej, bardzo źle, bo śmią protestować w imię obrony swoich biznesów. Faworyzacja cudzoziemców względem rodaków trwa w najlepsze

      • 9 0

      • No tak, dajmy Januszom niszczyć nasze drogi, żeby mogli oszczędzić 3.50. (2)

        Jeżeli biznes nie jest w stanie się utrzymać na rynku bez łamania prawa, to nie powinien istnieć.

        • 7 0

        • (1)

          O kim konkretnie piszesz? Polakach czy Ukraińcach? Bo Ukraińcy korzystają z czasowo zniesionych licencji dla ich kierowców i starają się uzależnić nasz rynek od ich firm transportowych jednocześnie uprzykrzając życie polskim kierowcom ciężarówek jeżdżących na Ukrainę. Czy to w porządku? Daj palec a wezmą rękę i jeszcze oplują. Swobodne podejście do przepisów wschodnich cudzoziemców nie jest żadnym sekretem. Także ścierają się biznesy nasze, które muszą spełniać europejskie regulacje kontra ukraińskie biznesu oligarchów, którzy w nosie mają nasze regulacje i robią sobie co tylko chcą.

          • 9 0

          • Co ujki piSłate robiły do tej pory w EU parlamencie , winko grzane z opłatkiem ?

            • 1 0

  • Po co ciężarówki? Przecież są rowery cargo (5)

    W mieście tylko rowery!

    • 20 13

    • Słuszny postulat

      Takie zestawy jak w artykule nie powinny jeździć po osiedlowych drogach, tylko między miastami po drogach typu S i A. Od magazynu do magazynu. Dystrybucja ostatniej mili tylko małe furgonetki lub te rowery cargo.

      • 7 10

    • (1)

      Jest unijny projekt żeby do szpitala też wozić poszkodowanych rowerami.

      • 9 1

      • Za grubą kasę.

        • 3 0

    • Przywież mi 10 tys pustaków, 30 ton żwirui 15 ton cementu (1)

      sieroto rowreowa. Gacie cię cisną miedzy uszami

      • 4 1

      • Da radę rok będzie woził a da radę.

        • 5 0

  • samo powołanie kilku Komisji Śledczych nic nie da !!! (2)

    Trzeba zakazać działalności i rozwiązać PiS jako organizacje przestępczą o podłożu mafijnym !

    • 9 21

    • (1)

      Poczekaj, nie rozpędzaj się, zaraz zobaczysz drugą organizację przestępczą jeszcze myślę lepszą od pis. Zdjęcie ministrów mówi wszystko - te same twarzoczaszki niektórych ludzi lubiących używki nie wróżą niczego dobrego!

      • 9 1

      • 9 miesiecy aresztu za podejrzenie ?

        • 0 0

  • Asfalt się zepsuł (4)

    Pod ciężarem przeciążonych ciężarówek asfalt szybciej się psuje a potem narzekamy na dziury w drodze.

    • 20 3

    • Sienna (1)

      Można zobaczyć jak wygląda ul Sienna na Stogach nie tak dawno remontowana. Tiry zaczęły tam jeździć 2 lata temu jak powstał magazyn depo. Obecnie jakieś magazyny paszy i kontenerów. Masakra -dziury, rozjeżdżone pobocza.

      • 7 0

      • Nowy Port osiedle Wyzwokenia

        To samo na ul.Wyzwolenia.Ciężarówy robią taki hałas i niszczą ulicę.

        • 0 0

    • Dokładnie

      Najgorzej to wygląda przy progach zwalniających, na których podskakują

      • 6 0

    • gdyby to był tylko asfalt ... przy przeładowanych tirach niszczeje cała podbudowa drogi

      wszystko się rozjeżdża, sieci które są pod drogami ulegają zniszczeniu, podbudowa drogi to samo, to nie tylko dziury i nierówny asfalt
      inaczej jest budowana droga osiedlowa dla aut osobowych a inaczej droga gdzie jest ciężki transport

      • 5 0

  • pod wzgledem paralizu nic i nikt nie przebije kierowcow BMWu i AUDI.

    • 21 5

  • Opinia wyróżniona

    a potem są tragiczne wypadki tak jak wczoraj na A1 (15)

    tir jest jak czołg, może zabić na drodze wiele osób. Kierowcy tirów powinni myśleć. Choć za to im nie płacą.

    • 97 16

    • statystycznie najwiecej wypadkow powoduja trzezwi kierowcy samochodow osobowych (5)

      • 12 20

      • (4)

        Dodajmy że płci męskiej

        • 6 15

        • w dodatku tacy którzy regularnie spożywają herbatę...

          • 9 0

        • no tak, msuzsa nadrabiac czas po wyprzedzeniu wlokacych sie "slicznotek umyslowych" (1)

          • 0 0

          • nie muszą ,tylko mogą - nikt ich nie zmusza pistoletem przy skroni

            • 0 1

        • nie wiadomo czy płci męskiej , bo w dzisiejszych czasach poprawności politycznej osobnik z brodą może się definiować jako "ona"

          • 6 2

    • Spójrzmy w statystyki (7)

      To osobówki powodują 95 procent wypadków

      • 10 12

      • (4)

        Bo też na drogach stanowią 99%.
        Lepszą statystyką by było ile procent z kierujących danym typem pojazdów spowodowało kiedyś wypadek.

        • 23 0

        • To zobacz na obwodnicy która grupa jest królem kolizji ? Bo z ciężarówkami z ich winy To mogę na palcach jednej ręki policzyć a z osobówkami To włosów na głowie zabraknie

          • 10 13

        • Najlepszą statystyką są wozokilometry (2)

          Osobówka robi 15 kilometrów dziennie i powoduje wypadek. Ciężarówka robi 600 kilometrów beż szkody

          • 9 5

          • Twoje porównanie można nawet uplastycznić - porównaj banana i cytrynę, oba żółte...
            Wozokilometry dla osobówki, a zestawu ciężkiego to zupełnie inna sprawa - zestaw raczej jeździ w trasy, więc mógłbyś porównać tych co robią podobną ilość kilometrów w zestawie i w osobówce, a to i tak nie byłoby właściwe z prostej przyczyny - kierowca zestawu posiada prawo jazdy zawodowe. Zatem porównywanie w jakikolwiek sposób i mówienie bo osobówki więcej stłuczek powodują miałoby się tak, jakby porównać wypieki piekarza do wypieków kierowcy ciężarówki.

            • 4 6

          • Ciężarówki omijają miejsca gdzie najczęściej zdarzają się wypadki, więc słabe porównanie.

            Jak już, trzeba by porównywać ciężarówki vs osobówki na kilometr przejechany krajówką.

            • 3 3

      • klamstwo, wierutne klamstwo, statystyka.

        Statystyka nie jast dla prostych ludzi, ktorzy lubia proste wnioski...

        • 9 1

      • Wypadek , a wypadek śmiertelny ?

        • 1 0

    • Zgadza się czołg

      nie TIR a ciągnik siodłowy z naczepą lub ciężarowy z przyczepą, zgadza się kierowcy za kółkiem zawsze powinni myśleć niezależnie jakim pojazdem się poruszają

      • 4 0

  • Niestety,ale w tym fachu to mase ciężarówek "powiązanych drutem".

    • 18 0

  • Miejscy aktywiści i społecznicy nie wiedzą jak ciężka i niewdzięczna jest to praca (5)

    • 17 21

    • (2)

      zmien prace!.

      • 5 7

      • Weź kredyt (1)

        • 8 1

        • kas zapomogowo pozyczkowych juz nie ma!,umowe mozesz rozwiazac!!.

          • 2 2

    • są szefowie/firmy lepsi i gorsi. Jak ktoś komuś każe jeździć przeładowanym/niesprawnym ciągnikiem , to trzeba zmienić na robotę, gdzie przestrzega się przepisów i tyle. Tak, są takie firmy... większość...

      • 12 0

    • Aha, ale to takich kierowców upoważnia do łamania przepisów

      I jeżdżenia niesprawnym sprzętem?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane