• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Grzechy kierowców ciężarówek często paraliżują miasto

Szymon Zięba
15 grudnia 2023, godz. 07:00 
Opinie (117)
Ciężarówka bez koła, które "się zepsuło", to jeden z ostatnich "hitów". Ciężarówka bez koła, które "się zepsuło", to jeden z ostatnich "hitów".

Jeden jechał bez koła, a potem z zepsutymi hamulcami, kolejni - z ładunkiem, który znacznie przeciążał pojazd. Funkcjonariusze inspekcji transportu drogowego przyłapali kierowców ciężarówek, którzy stwarzali zagrożenie na drogach w Gdańsku i autostradzie A1. Taka niefrasobliwość to nie tylko zagrożenie dla zdrowia i życia uczestników ruchu, ale też ryzyko, że nawet pozornie niegroźna kolizja sparaliżuje miasto na długie godziny.



Zdarzyło się, że byłe(a)ś świadkiem niebezpiecznych manewrów ciężarówki na drodze?

Wypadki z udziałem samochodów ciężarowych nie tylko są jednymi z najgroźniejszych na drogach, ale też powodują największe utrudnienia.

Usuwanie skutków takich incydentów często trwa godzinami, co powoduje gigantyczne korki i problemy dla innych uczestników ruchu.

Niecały tydzień temu, na trasie S7, doszło do dwóch poważnych wypadków z udziałem ciężkich pojazdów. Najpierw, na jezdni w kierunku Gdańska, na wysokości miejscowości Cedry Małe, przewróciła się wioząca kontener ciężarówka. Zahaczyła o bariery energochłonne, a następnie wywróciła się, uszkadzając przy tym kilka samochodów osobowych. Kolejne wjechały w uszkodzone pojazdy.



Tego samego dnia, ale kilka godzin później, doszło do kolejnego wypadku w tej okolicy, tym razem jednak na jezdni w kierunku Warszawy. Na wysokości stacji MOL w Koszwałach na stojącą w korku wywrotkę najechały dwie kolejne. Z pojazdów wyciekł olej i wysypała się przewożona śruta. Jeden z kierowców został uwięziony w pojeździe.

10:41 8 GRUDNIA 23 (aktualizacjaakt. 15:01)

Kolejna kolizja w korku na S7 (46 opinii)

Na żuławskim odcinku S7 zderzyły się dwa TIR-y, które stały w korku, jaki utworzył się po porannym karambolu. Na miejscu jest już straż pożarna.
Na żuławskim odcinku S7 zderzyły się dwa TIR-y, które stały w korku, jaki utworzył się po porannym karambolu. Na miejscu jest już straż pożarna.


Przyczyny tych wypadków ustali policja. I choć za wcześnie jeszcze, by w tych zdarzeniach wskazać jednoznacznie winnych, praca inspekcji transportu drogowego wskazuje na to, że kierowcy dużych pojazdów często lekkomyślnie podchodzą nie tylko do obowiązujących przepisów, ale też stanu ciężarówek, którymi się poruszają.

Wspomniana lekkomyślność to najdelikatniejsze określenie dla tłumaczeń kierowcy, który przy bramkach na A1 został przyłapany przez ITD... bez koła.

Kierowca prowadzący ciężki pojazd jechał na załadunek do Gdańska. Dlaczego prowadził ciężki skład w takim stanie?

W trakcie rozmowy z funkcjonariuszami kierowca powiedział, że doszło do awarii - zablokowania się zacisku hamulcowego. Chcąc kontynuować jazdę... zdemontował koło i odłączył przewody układu pneumatycznego.



Wpadł drugi raz, znów z popsutymi hamulcami



Kilka dni później na trasie Sucharskiego w Gdańsku inspektorzy z WITD zatrzymali do rutynowej kontroli tę samą ciężarówkę.

Niesprawne hamulce w ciężarówce i zimowa aura na drogach. Takie połączenie to mieszanka wybuchowa. Dosłownie. Niesprawne hamulce w ciężarówce i zimowa aura na drogach. Takie połączenie to mieszanka wybuchowa. Dosłownie.
Tym razem uwagę inspektorów zwróciła tarcza hamulcowa przy jednym z kół naczepy. Była ona pokryta nalotem rdzy, co oznacza, że koło nie hamowało. Kierowca potwierdził, że doszło do awarii układu hamulcowego przy kole. Chcąc kontynuować transport, zacisnął przewody hamulcowe.

Warto podkreślić, że do obu wydarzeń doszło w grudniu, podczas gdy na drogach panowały trudne warunki atmosferyczne.

W porównaniu do tego przewożenie zbyt ciężkiego ładunku "na pace" może wydawać się błahym wykroczeniem. Mogłoby tak być, gdyby to nie była... plaga.

Jeżdżą przeładowani...



Ładunek zbyt ciężki? To "żaden problem" dla wielu kierowców. Niestety. Ładunek zbyt ciężki? To "żaden problem" dla wielu kierowców. Niestety.
Podczas ostatnich kontroli na trasach S6 oraz S7 zatrzymano m.in. pięć tzw. "stonóg", z których rekordzista ważył 70,45 t. Pozostałe pojazdy ważyły niewiele mniej, osiągając wyniki: 66,45 t, 61,25 t. Zatrzymano również zespół pojazdów przewożący szamba. W tym przypadku wynik na wadze wskazał 51,05 t. Zdziwienie inspektorów wzbudził również pięcioosiowy zestaw z naczepą do przewozu materiałów sypkich, który ważył 51,35 t.

...i przepracowani



Problemem był również czas pracy kierowców. Jeden z kierowców przyznał się do jazdy bez zalogowanej karty kierowcy. Suma kar za naruszenia czasu pracy niechlubnego rekordzisty to 99 tys. zł. Wyniki pozostałych to m.in. 44 tys. zł, 35 tys. zł, 33 tys. zł, 26 tys. zł.

W wyniku prowadzonych działań wszczętych zostanie aż 20 postępowań administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w kontrolowanych przedsiębiorstwach.

Z kolei na kierowców nałożono mandaty karne na kwotę przekraczającą 10 tys. zł.

Opinie (117) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Bo trzeba, szef kazał (4)

    Tak się kierowcy przez długie lata tłumaczyli, że jak nie pojadą zepsutym dziadostwem to ich szef z pracy wyrzuci. Obecnie jest ogromny brak kierowców w każdej firmie brakuje po kilku i nadal nie mają honoru i jeżdżą podrutowanymi autami. Czyli prawda jest taka że jak cię własna chciwość nie zmusi żeby pojechać to cię nikt nie zmusi.

    • 164 6

    • (1)

      A potem protesty przewoźników... Ręce opadają, jak się czyta o takich półgłówkach, którzy z jednej strony naginają przepisy, z drugiej opanowali Europę tanią siłą roboczą, a teraz płaczą, że ukraiński transport odbiera im chleb - ale, jak UE chciała wprowadzić regulacje dla wszystkich, by wyrównać rynek to był płacz i lament - to teraz macie, nie było wyrównania rynku dla wszystkich to jest co jest.

      • 42 0

      • Dokladnie tak ue chronicą swój rynek chciala wyrownac zarobki ale wtdy stracili by na konkurencyjności Polskie firmy

        Wiec to jest głupota Polaków bo zyskali by na zarobkach pracownicy stracili janusze biznesu!!!

        • 19 0

    • Obecnie mamy pełno w ciezarówkach patologi ze wschodu a kary nanich są smiesznie niskie!!W skandynawi juz by siedział za (1)

      • 11 4

      • Mówisz o polskich Januszexach?

        Faktycznie, patologia ze wschodu pierwszej kategorii.

        • 8 3

  • Grzechem to jest to, że jeżdżą Niepołomicką

    I nie respektują znaków ograniczenia prędkości na tej ulicy!!!!

    • 4 1

  • Logistyka jest mocno przeraklamowanym bożyszczem wpływów do budżetu i ogólnie rynku pracy. Te wszystkie mafie śmieciowe, vatowskie to niby skąd się brały?:) Większość z firm to przysłowiowe zamki na piasku. Nie mają własnego taboru, a jak mają to jest dosłownie łatany drutem. Jedyna nasza "przewaga" na zachodnim rynku to konkurencja cenowa względem przewoźników zachodnich. Nagle, gdy Ukraińcy okazali się trochę tansi, to stała się wielka tragedia i jak tak można...
    Nie rozumiem, jak można godzić się jeździć rozwalona ciężarówka. Firmy płaczą, ze niby nie ma ludzi do pracy(w tłumaczeniu na polski: mało płacimy i ciężko znaleźć frajera), to przecież można przebierać w pracodawcach.

    • 4 4

  • Wyrzucają butelki z sikami na pobocze (4)

    Nie raz się naciąłem myśląc że to soczek jabłkowy

    • 4 6

    • (2)

      Jak na poboczu to pół biedy. A jak kręci kasztana za kołem na parkingu przy stacji benzynowej...

      • 3 1

      • Lepiej niech się łamią za kołem na trawę (1)

        Niż mają robić chlew w toalecie na stacji

        • 2 1

        • uuuuuuu takie dorodne brązowe łyżwy na desce

          • 0 0

    • DZiwisz się ? Jak toalety na parkingach dla TIRów w zimie zamkniete?

      Bo zamarzają i sprzątnąć się nie chce.

      • 0 0

  • Wyprzedzają na obwodnicy, wymuszają pierwszeństwo, zajeżdżają drogę

    Są tacy

    • 12 2

  • (4)

    Widzę tu nagonke na kierowców ciężarówek. Jak wygląda sprawa wypadków drogowych procentowo. Pod względem ilości wypadków na np 100 pojazdów. Druga sprawa. Kierowców osobówki zanim coś napiszesz. Ile razy dziennie zajeżdżasz ciężarówce drogę, ile razy dziennie wciskasz się przed nią na siłę? Obwodnica jest przykładem bezmyślności kierowców osobówek.

    • 10 7

    • (2)

      Te dane są corocznie publikowane przez policję. Ciężarówki powodują około 3% wypadków, rowerzyści około 6%, a osobówki 72%.

      • 2 0

      • (1)

        Na 100 pojazdów?

        • 1 0

        • Ciężko by zrobić statystykę "na 100 pojazdów", gdyż jest cała masa martwych wpisów w cepik, rowery np w ogóle są nierejestrowane. No i ktoś moze mieć 50 samochodów i ich nie używać.

          Na zdrowy chłopski rozum to na statystycznie przejechane kilometry ciężarówka będzie najbezpieczniejszym uczestnikiem dróg.

          • 3 0

    • Bo się nie jeździ na tempomacie po obwodnicy to nie autostrada. Poza tym zostawia się odstępy a nie siedzisz na zderzaku poprzedzającej ciężarówki. Przykład, który opisujesz to pancie z pieskami na prawym fotelu w torebce lub sebixy w turbodoładowanych dieslach 1.9.

      • 3 0

  • niekonsekwencja ale jest dramaturgia (1)

    jechał na załadunek do Gdańska. Dlaczego prowadził ciężki skład w takim stanie?

    • 2 1

    • To ukraiński przewoźnik nie bez powodów był ten protest na granicy

      • 0 0

  • Wy życia nie znacie

    krytykować każdy może

    • 1 3

  • Nazewnictwo (3)

    Drogie trojmiasto.pl, nazywanie celowych zaniedbań w stanie technicznym 40-tonowych maszyn, które w przypadku wypadku stanowią śmiertelne zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu "niefrasobliwością" - tego już niefrasobliwością nazwać nie można. Nie normalizujmy tego typu zachowań - to nie jest "niefrasobliwość", to jest skrajnie nieodpowiedzialne narażenie życia i zdrowia.

    • 9 2

    • (2)

      Idź zrób prawko c+d potem pojeździj rok. Zobaczymy co powiesz wtedy

      • 0 4

      • (1)

        Ja powiem, że to zwykli bandyci. Jak cała reszta miszczów prostej.

        • 3 0

        • Akurat się pojawił następy artykuł o miszczyni prostej na podwójnej ciągłej.

          • 0 0

  • (2)

    I jazda przez Most Siennicki i Przerobke gdzie maja zakazy

    • 3 2

    • (1)

      a gdzie są te zakazy?

      • 0 1

      • Most miał być rok temu zamknięty z powodu uszkodzenia przyczółków. A więc ciężarówki w ogóle nie powinny tam jeździć.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane