• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • Mam problem z tym pomysłem

    Przy całym szacunku ale klienci hali nie wyglądają na takich co mają tyłki przyrośnięte do samochodów a patologiczni samochodziarze raczej i tak się na halę nie wybiorą. Jeśli chodzi o parkingi to jest w miarę ok w okolicy hali. Natomiast to jak parkują handlarze woła o pomstę do nieba i prawdę mówiąc dziwię się bierności policji. Zaraz będzie lament jak tu dostawę zrobić, piątkę dzieci do pięciu różnych żłobków i cztery babcie do siedmiu różnych szpitali dostarczyć ale serio - tam całymi dniami dostawczaki parkują na zakazach i nic się nie dzieje.

    • 10 1

  • godziny pracy tylko

    Po pracy nie ma co tam szukać więc lipa . Tylko wydłużyć godziny pracy do 20

    • 10 0

  • Likwidacja parkingów to tragiczny pomysł,

    tworzenie bus pasów po lewej, gdzie przystanki są po prawej, to kolejny bez sensu pomysł, popieram opinię innych, że należy powierzchnię przeznaczyć na obiekt spotkań ze znajomymi z strefami gastronomicznymi. Trzeba głównie zmienić wizerunek obiektu, dookoła ponuro, syf...

    • 7 1

  • Nie prościej zamienić ruch jednokierunkowy między ulicami Wójta Radtkiego a Jana z Kolna? Wójta do dworca, a Jana w stronę Placu, od razu problem bezpieczeństwa załatwiony i ewentualne bus pasy mają sens

    • 5 4

  • hala

    Hala powinna być czynna w póżniejszych godzinach dla pracujących ludzi właściwie jej niema, bo praktycznie o 17 jest już po handlu. Zlikwidujcie jeszcze parkingi ,to tylko będzie ryneczek dla emerytów przed południem.Chyba, że oto chodzi panu Markowi????

    • 13 1

  • Na hali zrobić park a plaże oddać deweloperom to jest najlepsze rozwiązanie

    • 4 3

  • Tak naprawdę to na tej hali nie ma nic ciekawego.

    Zostawiłbym część z zieleniną, a resztę przerobił na miejski parking wielopoziomowy. Podziemny i naziemny

    • 3 4

  • Hala

    Na początek wypadałoby aby handlowcy zadbali o czystość i estetykę swoich stoisk.Na początek wymyć,posprzątać.Po zamknięciu jak się przechodzi,stoiska na zewnątrz to jakby się szło przez wysypisko śmieci.Przykro patrzeć niestety.

    • 9 0

  • Totalna bzdura !- brednie !

    Wsz2ystkie Galerie i centra handlowe mają dl swych klientów potężne place parkingowe ! patrz ;- Riwiera , Klif , Kaufland ,Lidl itd. itd. ... Ne wierzę aby to , że trzeba polikwidować miejsca parkingowe wokół Gdyńskiej Hali Targowej {których i tak jest b.mało !} wymyslił jakiś normalny Pan Marek , jeżeli już to pomysł musiał się zrodzić u któregoś z gdyńskich urzędników UM. tylko tam powstają tego typu pomysły !!! np. Kolorowe pasy rowerowe -pod prąd, ! .likwidacja podziemnego przejścia dla pieszych na Morskiej przy Stoczni ! itd. itd. Tylko czekać jak który Mundrala z urzędu wymyśli i zaleci jazde na wstecznym pojazdom Komunikacji Miejskiej włącznie z trolejbusami oraz wyniesienie przystanków do wysokości I piętra oraz wejścia i wyjścia przez dach !- bo to bezpieczniejsze !!!

    • 13 0

  • eeeeeeeeeeeeeeee

    na dole otworzyć supermarket ! do godz. 20 !!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane