• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hala Targowa w Gdyni. Jak zmienić ruch?

Marek
3 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik. Takie zmiany przy Hali Targowej w Gdyni proponuje nasz czytelnik.

Jak zmienić ruch wokół Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, by zyskała więcej klientów? Odważne rozwiązanie proponuje pan Marek, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia i pomysły.



Pan Marek jest gdynianinem i klientem Hali Targowej, ale jak wszyscy użytkownicy - niezależnie od tego, jaki transport wybierają - ma często problem z dotarciem na miejsce. Dlatego zastanawiał się nad tym, jak ten problem rozwiązać.

***

Zamiast trzech parkingów okalających halę od strony ulic Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni, 3 Maja zobacz na mapie Gdyni oraz Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni, można zorganizować buspasy z jezdniami wyniesionymi do poziomu chodnika, z małą architekturą oraz zielenią.

Proponuję zrobić to w następujących krokach:


  1. od strony ul. Jana z Kolna - w miejsce obecnego parkingu - zrobić wyniesione buspasy, z przystankami pomiędzy nowym buspasem a obecną ulicą. Można wtedy pociągnąć buspas już od placu Kaszubskiego lewą stroną ulicy, aż do hali (opcjonalnie zaraz za Domem Rybaka, na lewym pasie zrobić warunkową jazdę prosto dla komunikacji miejskiej). Na wysokości hali rybnej buspas włączałby się do ruchu za pomocą sygnalizacji świetlnej z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej.
  2. od strony ul. 3 Maja, zamiast parkingu, można zrobić przystanek autobusowy. Pozostałą część powierzchni przeznaczyć chociażby na funkcje handlowe, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych lub dostawców lub też zrobić mały placyk z zielenią lub ławkami.
  3. od strony ul. Wójta Radtkego zrobić podobne rozwiązanie, co od strony Jana z Kolna. Tutaj można by poprowadzić buspas od pl. Konstytucji lewą stroną ulicy, przy hali wyniesienie go do poziomu chodnika, wytyczenie przystanków między buspasem a ulicą, a przy ulicy 3 Maja na wysokości obecnego przejścia - sygnalizacja z pierwszeństwem dla komunikacji miejskiej, tak, aby mogła włączyć się do ruchu. Jest tam na tyle dużo miejsca, że bez problemu pojazdy będą mogły zjechać na prawy pas, skręcający na ul. 3 Maja.


Oprócz proponowanych zmian, szansą na ożywienie hali byłoby wydłużenie godzin otwarcia oraz zadbanie o nowoczesny wygląd samej hali i pawilonów. Ale może to nastąpi w momencie, gdy zwiększy się liczba klientów, chcących z niej skorzystać. Niestety w tej chwili otoczenie hali jest dość ponure i w godzinach popołudniowych odstrasza zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Parking w sąsiedztwie Hali Targowej



Wiem, że dużą przeszkodą budzącą duży opór mieszkańców jest brak miejsc parkingowych. Ten problem jednak można rozwiązać, budując w sąsiedztwie hali lub dworca parking miejski wielopoziomowy, który prędzej czy później powinien stanąć na granicy Śródmieścia. Zdaję sobie sprawę z ogromu dodatkowych kosztów, jakie proponuję, ale uważam, że obecny stan rzeczy jest nie do zaakceptowania, a gdyńska hala ma szansę stać się wizytówką miasta. Zwłaszcza w perspektywie przyszłego rozwoju Międzytorza jest to uzasadnione działanie.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni:

Agata Grzegorczyk. Agata Grzegorczyk.
Bardzo nas cieszy, że nasi mieszkańcy nie są tylko biernymi obserwatorami zmian zachodzących w mieście. Propozycja Państwa Czytelnika jest bardzo ciekawa, nie uwzględnia jednak polityki miasta mocno ukierunkowanej na wyprowadzenie jak największej liczby samochodów z centrum Gdyni. W nowoczesnych centrach miast priorytet mają piesi, indywidualny transport ekologiczny, taki jak rowery oraz transport zbiorowy. Dlatego też nie planujemy budowy dodatkowych parkingów wokół hali ani w jej podziemiach, co zresztą - jak Państwa Czytelnik słusznie przypuszcza - jest konstrukcyjnie niemożliwe.

Miejskie Hale Targowe otoczone są trzema jednokierunkowymi trzypasmowymi drogami powiatowymi. Ich przepustowość jest na tyle duża, że nie ma potrzeby ustanawiania priorytetu dla komunikacji zbiorowej.

Natomiast w najbliższym czasie modernizować będziemy zatoki przystankowe w ramach bardzo dużego projektu z unijnym finansowaniem, m.in. właśnie zatokę autobusową Gdynia Dworzec Główny PKP - Hala/Jana z Kolna. Powstanie też nowe przejście dla pieszych poprawiające bezpieczeństwo poruszania się w tym rejonie.

Docelowa zmiana organizacji ruchu dla tego obszaru określona zostanie w projekcie przebiegu tzw. Nowej Węglowej. Dlatego też bezcelowe jest ponoszenie znacznych nakładów finansowych dla jedynie tymczasowych rozwiązań.
Marek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • Należy zmienić kierunek ruchu wokół hali

    proponuję zmienić kierunek ruch wokół hali, buspasy zorganizować owszem przy hali ale tak aby pasażerowie wysiadali wprost na hale, a plac od atrony3 maja wykorzystać całkowicie na większy parking.

    • 5 3

  • Nie wiem komu autor pomysłu chciał zrobić dobrze ale ... ten pomysł to kompletna bzdura. Co to za pomysł zabierać wszystkie parkingi dla bus pasa to i tak już jest miejsce gdzie w ciągu dnia ciężko jest znaleźć miejsce parkingowe a dla tego, że w tych miejscach stają nie tylko klienci hali a także ludzie udający się do Sądu, US i ZUS. Zabierzcie te miejsca to Hala całkowicie padnie bo będą tam chodzić tylko okoliczni mieszkańcy jak zdążą po pracy przed zamknięciem, a nikt inny nie zdecyduje się jechać do centrum na zakupy jak będzie pewny że nie znajdzie wolnego miejsca do parkowania. Komunikacja miejska jest ważna ale wydaje mi się że władze miasta powinny się zastanowić jak rozładować ul. Janka Wiśniewskiego w godzinach szczytu, a wtedy i drogi koło hali nie będą się korkować a w takiej sytuacji bus pas nic tu nie da. Amen

    • 17 0

  • Dostali przydział białej farby i się zaczęło:-)

    • 8 1

  • Zburzyć tą halę i zrobić 4 pasy buspasu w kierunku Wiśniewskiego i 4 pasy w kierunku 3 Maja.

    Poza tym dodać po 2 pasy dla rowerów w każdym kierunku. Jeżeli zostanie jakieś miejsce to zrobić wonrefw - 4 ławki + parasol. Wtedy będzie dobrze, a nawet lepij niż dobrze.

    • 10 8

  • Czas minął (4)

    A może Pan pomysłodawca zastanowiłby się nad przyczyną źródłową spadającej ilości klientów?
    Może coraz mniej ludzi chce kupować tandetne chińskie garnki za 10 PLN, zaraz obok ciuchów których nie ma gdzie przymierzyć i są równie kiepskie, z handlem karmą dla zwierząt i mięsem dwa boksy dalej?

    • 8 0

    • Wolisz te same tandetne garnki kupic za 15 zlotych w jakims hipermarkecie to twoja sprawa. (1)

      Chinskie ciuchy kupujesz w internecie?Twoja sprawa.Ja wole hale.

      • 1 1

      • A może kupuje nie tandetne tylko przyzwoite, które mi starczą na dłużej?
        A ciuchy kupuje takie których materiał nie wywołuje u mnie śmiechu i podrażnienia skóry...

        • 0 0

    • ..a panie handlary relacji z klientem uczyły sie chyba korespondencyjnie (1)

      zwłaszcza taka niemiła baba w duzym boksie z ciuchami przy wejściu od strony Wójta Radkego, albo przesympatyczna (...) starsza pani na warzywnej, zaraz przy stanowisku z kurczakami i innym mięsem (przy ścianie zaraz od strony bocznego wyjścia z hali krytej). Milusio milusio.

      • 1 0

      • Jaki klient,taka obsluga.

        Klient cham,to i obsluga dostosowana do jego poziomu.

        • 0 3

  • Wymyślanie koła od nowa ...

    Zamiast wydziwiać wystarczyło by przywrócić przedwojenną organizację ruchu. Jana z Kolna jednokierunkowa od dworca w stronę Placu Kaszubskiego, a Wójta w jednokierunkowa w kierunku od Placu do dworca. Efekt autobusy zatrzymują się drzwiami do hali. I po problemie.

    • 8 0

  • Projekt ok, ale niewiele poprawia.

    Problemem nigdy nie było blokowanie autobusów a wyłącznie bezpieczne dojście do przystanków. A tu, pasażerowie nadal muszą przechodzić przez buspas. Oczywiście, że łatwiej przejść przez jedną jezdnię zamiast przez trzy pasy, ale już widzę dopiero dowolność w przejściu. Poza tym większość zdecydowana ludzi z tych przystanków nie korzysta dla Hali a dla dworca PKP. I jak już, to nad przybliżeniem przystanków do dworca trzeba pomyśleć.

    • 5 0

  • Pan Marek chyba się z koniem na łby pozamieniał

    • 6 1

  • Prościej byłoby zmienić kierunek ruchu

    Radkiego w stronę placu a Jana z Kolna w stronę dworca. Prawy pas przeznaczyć na bus-pas.

    • 3 3

  • hqla targowa (1)

    w kazdym duzym miescie Francji Wloszch Hiszpani sa takie miejsca jak hala targowa z dostepem do swierzych warzychn owocow ryb kwiatow itp i burzenie aby powstal kolejny syupermarket jest chorym pomyslem

    • 10 1

    • Własnie dlatego, że

      warzywa na hali są "świerze", powinno się handel w tym miejscu ograniczyć.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane