- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (55 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (71 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
Choć hulajnogi nadal są najpopularniejszym środkiem tzw. transportu współdzielonego, coraz mniej osób z nich korzysta. Paradoksalnie największe "spadki" w popularności tych jednośladów dotyczą dużych miast, gdzie oferta jest najszersza. Mimo to Trójmiasto jest w gronie sześciu aglomeracji w Polsce, gdzie hulajnóg jest najwięcej.
- Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
- Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
- W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
Jego zdaniem takie zjawisko może mieć dwie przyczyny:
- formalną lub nieformalną presję ze strony władz miejskich na zmniejszanie flot, motywowaną względami porządkowymi,
- oczywiście zmniejszenie bądź ustabilizowanie popytu.
- Tę drugą przesłankę potwierdzałyby dane ogólnoeuropejskie, zgodnie z którymi w okresie styczeń-wrzesień 2023 liczba wypożyczeń hulajnóg w Europe spadła o 7 proc. w porównaniu z 2022 r. Połączenie wszystkich tych kropek prowadzi do wniosku, że operatorzy redukują floty w dużych miastach w Polsce, bo widzą, że popyt w tych miastach spada, a co najmniej rynek się nasycił. Czy dotyczy to również Trójmiasta? Nie wiem, ale trudno powiedzieć, dlaczego akurat tam miałoby być inaczej. Oczywiście wszystko to rozpatrujemy w perspektywie rok do roku, bo z kwartału na kwartał, w miarę poprawiania się pogody, popyt będzie rzecz jasna rósł - ale to z uwagi na sezonowość usługi - podkreśla Zbigniew Domaszewicz.
Dziwne i groźne incydenty z hulajnogami na filmach czytelników.
Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
Nie oznacza to jednak, że hulajnogi szybko znikną z przestrzeni miejskiej. Z raportu SmartRide.pl wynika, że w końcu grudnia 2023 r. z ogólnodostępnych systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych można było korzystać w Polsce w rekordowej jak na sezon zimowy liczbie 106 miejscowości. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku stanowi to wzrost liczby miejscowości aż o 41 proc.
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że "inaczej niż w przypadku bike sharingu w ślad za rekordowym rozprzestrzenieniem usług współdzielenia e-hulajnóg nie poszła podaż tych pojazdów".
- W porównaniu do stanu sprzed roku dostępna w Polsce w sezonie zimowym liczba e-hulajnóg spadła bowiem o 37 proc. do poziomu 23,9 tys. pojazdów - czytamy.
W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Wśród miast z najwyższą na koniec 2023 r. podażą współdzielonych e-hulajnóg znalazło się 6, które łącznie stanowiły połowę oferty rynkowej:
- Warszawa (4,4 tys. pojazdów i 18 proc. udziału rynkowego),
- Gdańsk (ponad 2,4 tys. pojazdów i 10 proc. rynku),
- Kraków (1,6 tys. pojazdów i 7 proc. rynku),
- Wrocław (1,5 tys. pojazdów i 6 proc. rynku),
- Poznań (ponad 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku)
- oraz Szczecin (niecały 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku).
Opinie (161) 3 zablokowane
-
2024-03-12 07:16
Elektrośmieci i tyle! (1)
Paździerzowy stan techniczny i zawalają tylko chodniki! Poza tym użytkownicy tego badziewia, to też specyficzne grono ludzi o niskim IQ.
- 41 7
-
2024-03-12 07:23
Ale czemu piszesz o samochodach pod artykułem o hulajnogach?
- 3 11
-
2024-03-12 07:18
"Od pół roku notujemy spadek"
tak się składa, że od pół roku jest słaba pogoda. Dziękuję, że mogłem wyjaśnić
- 29 4
-
2024-03-12 07:18
Hulajnogi to zakała (2)
są bezkarni a popełniają masę wykroczeń więc powinien być zakaz poruszania się po naszych drogach tak długo aż uregulują jakieś przepisy
- 36 4
-
2024-03-12 07:25
Regulują je te same przepisy, co kierowców.
I z takim samym skutkiem.
Co ciekawe, w tym drugim przypadku, każda próba egzekwowania prawa, to zamach na wolność :)- 5 7
-
2024-03-12 11:51
inteligent hulajnoga zadnych wykroczen nie robi tylko ci co nimi jada
- 0 1
-
2024-03-12 07:19
Spróbowałem raz, w ramach "darmowego" kodu (1)
w 20 minut nie dojechałem tam gdzie chciałem, bolaly plecy od nierówności na drodze, a z górki wyprzedzały mnie dzieciaki na rowerach. A cena regularna to kpina.
- 25 2
-
2024-03-12 11:52
Dzieciaku hulajnoga jedzie 25km wiec dzieciaki cie nie wyprzedzały
- 1 2
-
2024-03-12 07:20
Bolt tak wysrubowal ceny jezdzenia tymi rozwalonymi hulajnogami, ze lepiej oplaca die wziac taksowke..
- 34 0
-
2024-03-12 07:24
Pisałem, że Mevo wykosi hulajnogi (1)
To dostawałem minusy...
No to proszę bardzo.- 8 9
-
2024-03-12 11:53
Pokemon mevo nic nie wykosiło za to jak widac hulajnogi sa 100 razy beradziej popularne niz mevo i nadal masz minusa
- 4 0
-
2024-03-12 07:25
Dziadostwo i zakała..
A ja widzę trzech na jednej to obciach gołodupcow
- 25 1
-
2024-03-12 07:28
Akurat hulajnogi powinny być w małych miastach. (3)
W dużych jest pełno tańszych opcji przemieszczania się, w mniejszych tylko samochód.
- 8 2
-
2024-03-12 07:39
Ale w tych małych wszędzie blisko
- 4 1
-
2024-03-12 11:35
(1)
Przy autobusach w "dużych miastach", na niektórych liniach raz na godzinę, to hulajnogi ratowały przed zasuwaniem pieszo. Przybajmniej póki nie zacieki przycinać obszaru działania. Już chyba cała Reda wyleciała i pół Rumi, w sąsiednich komentarzach piszą o podobnej sytuacji w dzielnicach Gdyni.
- 1 1
-
2024-03-12 11:40
To przeprowadź się w jakąś normalną dzielnicę a nie mieszkasz na zad*piu i wielkie pretensje.
- 1 2
-
2024-03-12 07:29
Wolę Mevo. Rower bezpieczniejszy, szczególnie zimą.
Ola
- 13 6
-
2024-03-12 07:30
ustabilizowanie popytu poprzez stawki vs. wygoda podróżowania...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.