- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (56 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
Choć hulajnogi nadal są najpopularniejszym środkiem tzw. transportu współdzielonego, coraz mniej osób z nich korzysta. Paradoksalnie największe "spadki" w popularności tych jednośladów dotyczą dużych miast, gdzie oferta jest najszersza. Mimo to Trójmiasto jest w gronie sześciu aglomeracji w Polsce, gdzie hulajnóg jest najwięcej.
- Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
- Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
- W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
Jego zdaniem takie zjawisko może mieć dwie przyczyny:
- formalną lub nieformalną presję ze strony władz miejskich na zmniejszanie flot, motywowaną względami porządkowymi,
- oczywiście zmniejszenie bądź ustabilizowanie popytu.
- Tę drugą przesłankę potwierdzałyby dane ogólnoeuropejskie, zgodnie z którymi w okresie styczeń-wrzesień 2023 liczba wypożyczeń hulajnóg w Europe spadła o 7 proc. w porównaniu z 2022 r. Połączenie wszystkich tych kropek prowadzi do wniosku, że operatorzy redukują floty w dużych miastach w Polsce, bo widzą, że popyt w tych miastach spada, a co najmniej rynek się nasycił. Czy dotyczy to również Trójmiasta? Nie wiem, ale trudno powiedzieć, dlaczego akurat tam miałoby być inaczej. Oczywiście wszystko to rozpatrujemy w perspektywie rok do roku, bo z kwartału na kwartał, w miarę poprawiania się pogody, popyt będzie rzecz jasna rósł - ale to z uwagi na sezonowość usługi - podkreśla Zbigniew Domaszewicz.
Dziwne i groźne incydenty z hulajnogami na filmach czytelników.
Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
Nie oznacza to jednak, że hulajnogi szybko znikną z przestrzeni miejskiej. Z raportu SmartRide.pl wynika, że w końcu grudnia 2023 r. z ogólnodostępnych systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych można było korzystać w Polsce w rekordowej jak na sezon zimowy liczbie 106 miejscowości. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku stanowi to wzrost liczby miejscowości aż o 41 proc.
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że "inaczej niż w przypadku bike sharingu w ślad za rekordowym rozprzestrzenieniem usług współdzielenia e-hulajnóg nie poszła podaż tych pojazdów".
- W porównaniu do stanu sprzed roku dostępna w Polsce w sezonie zimowym liczba e-hulajnóg spadła bowiem o 37 proc. do poziomu 23,9 tys. pojazdów - czytamy.
W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Wśród miast z najwyższą na koniec 2023 r. podażą współdzielonych e-hulajnóg znalazło się 6, które łącznie stanowiły połowę oferty rynkowej:
- Warszawa (4,4 tys. pojazdów i 18 proc. udziału rynkowego),
- Gdańsk (ponad 2,4 tys. pojazdów i 10 proc. rynku),
- Kraków (1,6 tys. pojazdów i 7 proc. rynku),
- Wrocław (1,5 tys. pojazdów i 6 proc. rynku),
- Poznań (ponad 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku)
- oraz Szczecin (niecały 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku).
Opinie (161) 3 zablokowane
-
2024-03-12 08:14
złom
- 6 0
-
2024-03-12 08:16
Jest wiele czynnikow (2)
- Pogoda, jak narazie to można sobie tylko zatoki rozwalić.
- Cena, 0,8-1zl za minutę ? XD to już wolę Ubera zamówić.
- Czerwone strefy, które mają ograniczenie do 5kmph, a ich objechanie zajmuje zbyt dużo czasu, na piechotę idę szybciej.
- Stałą prędkość w zielonej strefie 20kmph, super, prawnie przypadkiem nie można jeździć do 25?
- Brak parkingów lub jeden z miejscem na 5 hulajnóg, a aplikacja odmówi zakończenia przejazdu bez pozostawienia na parkingu. Super. Ale mam wiedzieć jak jadę 4km, że na miejscu docelowym parking jest zapchany ? A następny jest 1km w stronę powrotna. Nie po to biorę hulajnogę by szukać parkingu 5 lat.- 18 0
-
2024-03-12 08:20
(1)
prawnie to możesz nawet 200 km/h jechać rowerem, pod warunkiem, że nie jest wspomagany silnikiem. Hulajnogi obowiązuje kodeks drogowy, więc mogą jechać tyle ile obowiązują ograniczenia na drodze.
- 1 2
-
2024-03-12 08:34
Kodeks drogowy ma osobne ograniczenie dla UTO.
I jest to 20km/h, nie 25km/h.
Rower specjalnych ograniczeń nie ma, jedynie warunek, żeby silnik wyłączał się przy 25km/h, a więc ma jeździć jak każdy inny pojazd.- 2 0
-
2024-03-12 08:17
He he
są na płocie, w błocie, w rowie, na chodniku i w zagajniku.
- 4 0
-
2024-03-12 08:24
Oby to zniknęło z przestrzeni miejskiej. Choćby dlatego, że jakieś 90 procent ludzi nie potrafi z tego korzystać. Polacy jeszcze nie dorośli do tego.
- 5 4
-
2024-03-12 08:31
No bo ruchu nie mieli
Przecież wy tam dorożkami jeździcie.
Na takich polach przydałby się bardziej końsharing- 1 2
-
2024-03-12 08:31
A użytkownik takiej hulajnogi nie powinien mieć kursu? Mało która osoba na hulajce respektuje przepisy, pieszych, ogólne zasady panujące na DDR i chodniku.
- 6 1
-
2024-03-12 08:39
Wszystkie te systemy transportu współdzielonego są "rozmarowywane" na co raz cieńszą warstwę
Mevo, czy hulajnogi - zróbcie tylko dolny taras, ale niech to będzie porządnie. Niech to nie będzei teren całego województwa z Sierakowicami włącznie. Niech pojazdy będą proste, tanie i dostępne, niech usługa ma wysoką jakość.
- 4 0
-
2024-03-12 08:45
Może i bym korzystał z hulajnóg, ale trzy rzeczy mnie zniechęcają
Raz - Duża liczba operatorów, każdy z innym cennikiem i, co za tym idzie, duża liczba aplikacji które muszę instalować - zanim sprawdzę czwartą aplikację w poszukiwaniu hulajki to już podjedzie autobus. Dwa - ceny. Trzy - hulajnogi robią straszny syf na chodnikach, nie wiem kto pozwala na parkowanie w ogóle czegokolwiek (samochody, motocykle, rowery, UTO) na chodnikach. Od parkowania pojazdów są parkingi.
- 13 0
-
2024-03-12 08:45
rajtuzy i hulanogi to
Nie ja ale byc moze jestem z innej epoki.
- 7 0
-
2024-03-12 08:50
wreszcie dociera, że to obciach
- 13 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.