- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
Choć hulajnogi nadal są najpopularniejszym środkiem tzw. transportu współdzielonego, coraz mniej osób z nich korzysta. Paradoksalnie największe "spadki" w popularności tych jednośladów dotyczą dużych miast, gdzie oferta jest najszersza. Mimo to Trójmiasto jest w gronie sześciu aglomeracji w Polsce, gdzie hulajnóg jest najwięcej.
- Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
- Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
- W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Dlaczego hulajnogi znikają z miast?
Jego zdaniem takie zjawisko może mieć dwie przyczyny:
- formalną lub nieformalną presję ze strony władz miejskich na zmniejszanie flot, motywowaną względami porządkowymi,
- oczywiście zmniejszenie bądź ustabilizowanie popytu.
- Tę drugą przesłankę potwierdzałyby dane ogólnoeuropejskie, zgodnie z którymi w okresie styczeń-wrzesień 2023 liczba wypożyczeń hulajnóg w Europe spadła o 7 proc. w porównaniu z 2022 r. Połączenie wszystkich tych kropek prowadzi do wniosku, że operatorzy redukują floty w dużych miastach w Polsce, bo widzą, że popyt w tych miastach spada, a co najmniej rynek się nasycił. Czy dotyczy to również Trójmiasta? Nie wiem, ale trudno powiedzieć, dlaczego akurat tam miałoby być inaczej. Oczywiście wszystko to rozpatrujemy w perspektywie rok do roku, bo z kwartału na kwartał, w miarę poprawiania się pogody, popyt będzie rzecz jasna rósł - ale to z uwagi na sezonowość usługi - podkreśla Zbigniew Domaszewicz.
Dziwne i groźne incydenty z hulajnogami na filmach czytelników.
Hulajnogi w rekordowej liczbie miejscowości. Ma je 106 miast w Polsce
Nie oznacza to jednak, że hulajnogi szybko znikną z przestrzeni miejskiej. Z raportu SmartRide.pl wynika, że w końcu grudnia 2023 r. z ogólnodostępnych systemów współdzielenia hulajnóg elektrycznych można było korzystać w Polsce w rekordowej jak na sezon zimowy liczbie 106 miejscowości. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku stanowi to wzrost liczby miejscowości aż o 41 proc.
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że "inaczej niż w przypadku bike sharingu w ślad za rekordowym rozprzestrzenieniem usług współdzielenia e-hulajnóg nie poszła podaż tych pojazdów".
- W porównaniu do stanu sprzed roku dostępna w Polsce w sezonie zimowym liczba e-hulajnóg spadła bowiem o 37 proc. do poziomu 23,9 tys. pojazdów - czytamy.
W Gdańsku ponad 2,4 tys. hulajnóg. To prawie najwięcej w Polsce
Wśród miast z najwyższą na koniec 2023 r. podażą współdzielonych e-hulajnóg znalazło się 6, które łącznie stanowiły połowę oferty rynkowej:
- Warszawa (4,4 tys. pojazdów i 18 proc. udziału rynkowego),
- Gdańsk (ponad 2,4 tys. pojazdów i 10 proc. rynku),
- Kraków (1,6 tys. pojazdów i 7 proc. rynku),
- Wrocław (1,5 tys. pojazdów i 6 proc. rynku),
- Poznań (ponad 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku)
- oraz Szczecin (niecały 1 tys. pojazdów i 4 proc. rynku).
Opinie (161) 3 zablokowane
-
2024-03-12 10:16
To nie jest "hulajnoga"
tylko skuter elektryczny podobny do hulajnogi, która jak sama nazwa wskazuje jest napędzana nożnie.
- 6 1
-
2024-03-12 10:20
W bolcie centrum kartuskiej to strefa niedozwolona po nowych zmianach zenada odinstalowalem bolta
- 3 0
-
2024-03-12 10:21
Według mnie
Przede wszystkim jest za drogo. Mam w telefonie apki do chyba wszystkich firm wynajmujących hulajnogi w Trójmieście. Za samo odblokowanie trzeba zapłacić od 0,75 do 2,70 zł, do tego za każdą minutę płaci się od 0,75 do 0,89 zł/min. To już wolę wziąć elektryka MEVO z darmowym odblokowaniem i 0,30 zł/min.
Do tego hulajnogi mają duże ograniczenia stref i nie wszędzie da się dojechać. Ponadto w ostatnim czasie (nie wiem czy we wszystkich) jest wymóg zostawiania hulajnogi w konkretnych miejscach (strefach parkowania), a nie jak wcześniej, że można było zostawić gdziekolwiek przy krawędzi chodnika. Właśnie ostatnio się na to naciąłem, jak chciałem gdzieś szybko podjechać, a finalnie musiałem szukać miejsca do zaparkowania i straciłem czas.- 10 0
-
2024-03-12 10:23
Jaki sens jechac tym niebezpiecznym i niewygodnym badziewiem za cene wyzsza niz autobusem?
- 9 0
-
2024-03-12 10:23
Zlikwidować to źródło zagrożenia nie znoszę hulajnóg boję się spotkania na chodniku
- 8 0
-
2024-03-12 10:28
Hulajnogi w Trójmieście są w odwrocie?
W okresie zimowym problemem jest brak odśnieżonych ścieżek rowerowych oraz chodników.Drugim czynnikiem wykluczenie transportowe a dokładniej brak infrastruktury począwszy od ulic chodników i ścieżek rowerowych.Trudno zrozumieć władze miasta,że buduje nową drogę bez ścieżek rowerowych?!Trzecim problemem są sami użytkownicy,którzy nie chcą zaakceptować zasad utrzymywania porządku tzn odstawiania hulajnóg w wyznaczone miejsca przez co inni krytykują i mają pretensje do hulajnóg zamiast do tych osób,które z nich korzystają.
- 4 2
-
2024-03-12 10:30
Ja z moim chłopakiem Krystianem zawsze bierzemy hulajke. Najpiew ja prowadze a on mnie z tylu trzyma a potem odwrotnie.
W naszych rurkach i adidaskach z krotkimi skarpetkami wyglądamy razem obłednie !
- 6 4
-
2024-03-12 10:45
Powodem jest MEVO
Jest tańsze, lepiej dostępne, można dojechać w więcej miejsc... Nie widzę wad
- 3 3
-
2024-03-12 10:49
Hulajnogi w kanałach, porozrzucane na trawnikach, blokujące wąskie chodniki - zmora.
Do tego baterie, czy one są utylizowane w należyty sposób? No i duża liczba złomowanych sprzętów. Co jak co, ale to na pewno nie jest rozwiazanie ekologiczne.
- 7 1
-
2024-03-12 11:06
cena
i juz jest nie atrakcyjna
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.