- 1 Rozpoczęło się wyciąganie dźwigu z kanału (85 opinii)
- 2 Dźwig wpadł do kanału. Moment upadku (279 opinii)
- 3 Skutki ulewy w Trójmieście (186 opinii)
- 4 50 tys. pszczół usiadło na rowerze w centrum Gdańska (161 opinii)
- 5 Okręt podwodny przypłynie do zwiedzania (39 opinii)
- 6 Projekt PKM Południe za 48 mln zł (187 opinii)
Hybryda wozi pasażerów na linii PKM
Pierwszy z czterech pociągów hybrydowych rozpoczął kursowanie na linii PKM. Może jeździć zarówno na odcinkach, które posiadają trakcję, jak i tych niezelektryfikowanych. W sumie samorząd województwa kupił cztery takie pojazdy za 128 mln zł.
"Magia" dzieje się dopiero później, gdy kończy się zelektryfikowana linia, a pociąg ma jechać dalej. Tak jest na linii 201 Gdynia - Kościerzyna. Wówczas pojazd przełącza się na zasilanie spalinowe.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auta hybrydowe na sprzedaż
Pierwszy kurs o 6:10 z Gdyni do Wrzeszcza
Dzisiaj hybryda pojawiła się na linii PKM. Pierwszy kurs odbył się o godz. 6:10 z Gdyni Głównej do Wrzeszcza, a kolejny o 7:16 z Wrzeszcza do Kartuz.
Pociąg udało się uchwycić na przystanku w Brętowie i na Matarni. To jeden z czterech pociągów elektryczno-spalinowych firmy Newag, które za 128 mln zł Samorząd Województwa Pomorskiego zakupił w 2023 r.
Dwie hybrydy przyjechały wcześniej o kilka miesięcy
- Pierwsze dwa egzemplarze trafiły na Pomorze kilka miesięcy wcześniej, niż pierwotnie zakładała umowa - cieszy się Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Do 60 km/h tylko na prądzie z hamowania
Nowe pociągi pozwolą w pewnym stopniu rozwiązać problem wciąż niezelektryfikowanej linii kolejowej 201 Kościerzyna - Gdynia, z którą łączy się zelektryfikowana linia PKM.
- Impuls, który trafił na linię PKM, spełniał nową normę emisji spalin Stage V i jest przystosowany do zamontowania w nim superkondensatora, który umożliwia jazdę do 60 km/h z wykorzystaniem tylko energii elektrycznej zgromadzonej podczas hamowania - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Podwójny napęd oznacza oszczędność paliwa i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Opinie wybrane
-
2024-06-25 14:07
Fajnie (7)
A jak będzie cała PKM zelektryfikowana, to będzie można machnąć jeszcze jeden przetarg na tabor w pełni elektryczny. I tak to się kręci :)
- 36 43
-
2024-06-25 19:24
To wtedy będzie jeździł np. do Pucka lub Łeby
- 14 0
-
2024-06-25 15:32
PKM jest cała zelektryfikowana już od roku! (3)
To państwowe pkp plk nie potrafią od kilku lat nawet rozpocząć elektryfikacji swojej linii Gdynia - Kościerzyna, chociaż mieli ją skończyć w 2023 r. tak jak PKM swój odcinek.
To dlatego pasażerowie jeszcze przez kilka lat będą się tłoczyć w małych szynobusaxh, chociaż powinni już od roku jeździć dużymi elektrykami.
Dziękujemy ci pkp plk!- 25 3
-
2024-06-26 08:23
nie potrafia?
Nie bardzo moga. Rowniez z powodu, jak ponizej.
"Komitet Społeczny Obrona Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Kaszub powstał w 2019 roku. Jego członkowie nie zgadzają się na taki zakres budowy drugiego toru linii kolejowej 201 na Kaszubach. Ich zdaniem po pierwsze ta inwestycja nie ma uzasadnienia merytorycznego, a po drugie leżyNie bardzo moga. Rowniez z powodu, jak ponizej.
"Komitet Społeczny Obrona Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Kaszub powstał w 2019 roku. Jego członkowie nie zgadzają się na taki zakres budowy drugiego toru linii kolejowej 201 na Kaszubach. Ich zdaniem po pierwsze ta inwestycja nie ma uzasadnienia merytorycznego, a po drugie leży im na sercu bogactwo przyrodnicze i historyczne tej części Kaszub."
A w tym samym czasie ruszaja inwestycje kolejowe miedzy Krakowem a Zakopanem... Za grube miliardy...
Moze to nie tylko nieudolnosc PLK, ale i lokalna niechec oraz brak kompenencji politycznych?
Bo strzelic focha i schowac sie za mitem "niepokornego Pomorza" jest latwe i wygodne. Ciemny lud bije brawo i stawia na piedestaly swoich wybrancow. A ci z tego piedestalu leja im na glowe...- 3 0
-
2024-06-25 17:16
(1)
A po co do Kościerzyny skoro dalej nie ma trakcji elektrycznej, szkoda kasy.
- 0 7
-
2024-06-25 19:31
A co linia do Kościerzyny i dalej do Chojnic nie zasługuje na elektyfikację
Cała ta przedwojenna linia kolejowa do portu w Gdyni powinna być dawno zelektryfikowana . Pociągi z węglem jadące przez Gdańsk, Sopot to Gdyni to jakieś nieporozumienie .
- 10 0
-
2024-06-25 15:30
Przeciez cała PKM jest zelektryfikowana . A przetarg na tabor elektryczny był i sporo tego przyjdzie
wystarczy , spalinowe pojda na Hel i Łebę a zastapią je te co jeszcze w Newagu nie powstały a są zamówione.
- 11 1
-
2024-06-25 14:48
Nim PLK zelektryfikuje swoją część to już pewnie będą mogły pojechać na emeryturę. A tak serio to po prostu pojadą na Kaszuby i tyle.
- 13 0
-
2024-06-25 15:56
Niech się wreszcie za robotę wezmą (4)
Ile przetargów jest unieważnionych ?.proszę spojrzeć na mapę .Nic nie trzeba mówić .
Panie Marszałku a jak tam SKM ?już co 5 minut jeździ? I 24 /h? Było obiecane w wyborach przez kolegę a ktoś mi jeszcze przyklasnął .
Ludzi to chcecie przesiadać z aut a alternatywy żadnej .Gadane już było.teraz czas wziąć się do roboty a nie tylko takieIle przetargów jest unieważnionych ?.proszę spojrzeć na mapę .Nic nie trzeba mówić .
Panie Marszałku a jak tam SKM ?już co 5 minut jeździ? I 24 /h? Było obiecane w wyborach przez kolegę a ktoś mi jeszcze przyklasnął .
Ludzi to chcecie przesiadać z aut a alternatywy żadnej .Gadane już było.teraz czas wziąć się do roboty a nie tylko takie rzeczy przedstawiać jako sukces. Sukcesem będzie jak wreszcie całkowicie zelektryfikujecie tę trasę całą a nie skończy się jak zwykle na obietnicach i terminarzu za 20 lat- 24 21
-
2024-06-25 19:36
Nie słyszałem o obietnicy że kolejka co 5 min/ 24 h (1)
Nie pij tyle a będziesz trzeźwiej myślał
- 3 0
-
2024-06-27 08:03
Szemiot obiecywał co 2 minuty :)
- 0 0
-
2024-06-25 17:20
Jakieś bzdury opowiadasz.
SKM nawet ta poniemiecka EW 90....między Gdańskiem, a Gdynią nigdy nie jeździła z częstotliwością mniejszą niż co 6 minut. Potem linię wydłużano, wprowadzono EN 57 ....(kibel), przybyło przystanków i cykl się zawalił raz, a dobrze.
- 1 1
-
2024-06-25 16:32
przecież SKM to spółka państwowej PKP
jak PKP tak zarządzi, to będzie jeździła co 5 minut
- 4 7
-
2024-06-25 14:11
(1)
Dowiecie się jak będzie wyglądać wykorzystanie tych pojazdów? Czy będą wykorzystywane w jakimś nowym rozkładzie jazdy i zwiększą możliwości przewozowe? Bo 4 jednostki to trochę mało, jak się je połączy w dwa składy to mamy tylko dwa pociagi, No chyba, że to wystarczająca ilość do obsługi trasy Gdynia-lotnisko-Gdańsk Wrzeszcz.
Szkoda, że nieDowiecie się jak będzie wyglądać wykorzystanie tych pojazdów? Czy będą wykorzystywane w jakimś nowym rozkładzie jazdy i zwiększą możliwości przewozowe? Bo 4 jednostki to trochę mało, jak się je połączy w dwa składy to mamy tylko dwa pociagi, No chyba, że to wystarczająca ilość do obsługi trasy Gdynia-lotnisko-Gdańsk Wrzeszcz.
Szkoda, że nie można dokupić takich składów, które umożliwiły połączenie ze zwykłymi elektrykami i rozpoczęcie kursowania dłuższych składów na linii Gdynia-Kościerzyna czy też Gdańsk-Kościerzyna, itp.- 14 11
-
2024-06-25 17:26
To nie są składy dla SKM.
Nie ma czegoś takiego jak zwykły elektryk. To jest tak jakbyś sterowanie analogowe chciał wprowadzić do urządzenia cyfrowego. Zresztą składy np. SKM w Trójmieście powinny mieć dwa zestawy po 4 lub 5 wagonów (są i piętrowe w ofertach) co daje 8 do 10 wagonów i więcej drzwi niż jedna para. To zwiększa i bezpieczeństwo w razie pożaru lub wypadku oraz przepustowość wsiadających/wysiadających pasażerów.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.