• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Informacja o rozkładzie jazdy z jazzem w tle

Mikołaj Chrzan
10 sierpnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
- Na Zachodzie to standard, ale na kolei w Polsce jesteśmy chyba pierwsi - mówi Marcin Głuszek z Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Na gdyńskim dworcu działa pierwsze Biuro Obsługi Klienta SKM.

Nowy punkt informacyjny SKM pozytywnie wyróżnia się na szarym dworcu kolejowym w Gdyni. Do wejścia zachęcają przeszklone ściany, w środku za wykonanymi z sosny i stali nierdzewnej ladami uśmiechają się atrakcyjne konsultantki, na stojakach czekają na pasażerów ulotki z rozkładami jazdy i promocjami.

- A w tle będzie się sączył delikatny jazz. Tylko muszę jeszcze dogadać się z ZAIKS-em - dodaje Marcin Głuszek, który jest szefem pierwszego w historii SKM Biura Obsługi Klienta.

BOK na dworcu w Gdyni działa od 1 sierpnia. - Takie punkty na zachodnich dworcach to standard, u nas brakowało tego od lat - mówi Głuszek. - Nie pomyliliśmy się. Pasażerowie i turyści przychodzą do nas od pierwszych godzin otwarcia punktu. Przez 10 dni rozdaliśmy tu prawie 20 tysięcy rozkładów!

Rozdali, bo w BOK wszystko jest za darmo. - Każdy otrzyma u nas rozkład jazdy dla każdego przystanku SKM. Oczywiście, mamy też informacje o zmianach w rozkładzie, taryfie no i wszystkich promocjach. Turyści mogą liczyć na plany Trójmiasta i informacje o hotelach - zapewnia Głuszek.

Problemów nie powinni mieć także zagraniczni turyści - konsultantki BOK mówią po angielsku. - W razie potrzeby zaprowadzą także niezorientowanych turystów na peron, pokażą, jak skasować bilet - mówi pracownik SKM.

Głuszek nie ukrywa, że już teraz SKM myśli o kolejnym takim punkcie. - Drugie biuro powstanie najprawdopodobniej w Gdańsku Głównym, ale tę inwestycję planujemy dopiero na przyszły rok - mówi Głuszek.
Gazeta WyborczaMikołaj Chrzan

Opinie (22)

  • Słowem: Bareja ma sie dobrze!

    Pozdrowionka!

    • 0 0

  • ramjac

    Gdybyś sprawdził wysiadając z SKM w Sopocie po przyjeździe nie musiałbyś iść na dworzec.
    Każdy mieszkaniec 3-miasta korystający z SKM wie, gdzie są rozkłady i kasowniki więc nie marudź.
    Na dodatek było was dwóch więc jeden mógł się pofatygować.

    • 0 0

  • ha, mogło by nas być nawet dziesięciu, co nie usprawiedliwia faktu że jakość obsługi podróznych i informacja jest delitatnie mówiąc kiepska.
    Natomiast cieszy fakt, że coś się zmienia i Gdynia nie będzie ostatnia z tak "wypasionym" punktem informacyjnym.

    • 0 0

  • Brawo dla Gdyni!! W Trójmieście brakuje informacji dla turystów. Należy mieć tylko nadzieję, że takich punktów będzie więcej!

    • 0 0

  • Gdynia - otwarte miasto dla otwartych ludzi; )

    a poza tym tragedia:
    Sopot -kasy dworcowe- kilka minut stałam w kolejce po bilet skm poza trójmiasto,a gdy nadeszła moja kolej pani w okienku spławiła mnie do "kasy skm na dole schodami na lewo" ehshhh...
    Gdańsk Główny -budka z biletami skm- po kilkunastu minutach czekania w długim wężyku kolejki młoda pani kasjerka bez uśmiechu (wręcz z bólem istnienia) na twarzy nie patrząc mi się w oczy obrzuciła mnie resztą - to ma być obsługa klienta czy łaska że kupuje bilet?

    Biuro Obsługi Klienta SKM - czy żeby zwrócić uwage na coś takiego muszę zrobić sobie wycieczkę do Gdyni?

    A może zamiast opłacać nierzetelnych pracowników i podsycać irytację pasażerów postawić automaty z biletami? elektroniczne pulpity z info? hmm? Ja coś takiego chyba widziałam za Odrą...

    Telekomunikacja Polska plasnęła Telepunktami w każdym większym mieście na "3 - czte-ry" Punkty obsługi to nie muzea ani McDonald'sy na prowincji żeby wychwalać jednostkowe otwarcie, to punkty INFORMACJI,
    wiecej tego!

    Nie każdy jest wyczynowym trójmiejszczaninem znającym transportowe sztuczki

    • 0 0

  • No, leci jak zwykle

    By nie było BOK'u byłby płacz i "dlaczego", jest BOK, też źle. Moze to pierwszy krok do jakiegoś estetycznego ruchu na dworacach w 3M? Gdańsk sie broni bo ma architekturę solidną, która z farby nie obłazi. Sopot - kurnik jak złoto, chociaż jak na Perłę Zatoki to nadaje sie na szalet - w całosci. No i gdynia - tutaj to dno jest maksymalne.Gości lepiej odebrać w Gdańsku i przywieźć do gdyni samochodem ;-)

    • 0 0

  • kasownik

    W autobusach sa kasowniki przy kazdych drzwiach. Czy to problem, by tak samo było w SKM? A te wielkie blaszane rupiecie z peronów na złom!

    • 0 0

  • Ale Tusk

    Ale Pan Tuskj ma nowe imie na każdym rogu ulicy mian owicie Prezydent Tusk, a moze to tylko prawdziwa poza do dalszej cześci reklamy to własnie te zasady mianowania się kims kim sie nie jest?????

    • 0 0

  • SKM Sopot i Gdańsk, to są odwruceni tyłem do turysty -kasy dworcowe to klęska - kilka minut ciągle stoje w kolejce po bilet poza trójmiasto/Tczew, a ostatnio miałam przypadek gdy nadeszła moja kolej pani poszła sobie na kawe a w okienku postawiła karteczkę "Zaraz wracam".Kasjerki są bardziej zainteresowane sprzedaza rożnych gadzetów niż biletów.
    W Gdańsku Główny jest jeszce gorzej kolejki wieksze a i złodzieji wiecej i roznego elementu przed kasami skm, tam nawet kartki nie wystawiaja tylko kolejkowicze nie wiedza co robić.
    Szkoda, że urzędników miejskich to nic nie interesuje, na moje skargi nie otrzymałam nawet odpowiedzi, może jeszcze wydadza pozwolenie im na handel alkoholem.

    • 0 0

  • Sikorko

    Nie zapominaj ,ze to dziki kraj i jednostkowe przebłyski normalności nalezy taktować tylko jako pojedyńcze zdarzenie. To że weszlismy do UE , to jeszcze nic nie znaczy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane