• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inspekcja Transportu Drogowego wyłapuje kierowców Ubera

Maciej Korolczuk
17 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł. Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Znów posypały się wysokie mandaty za nielegalny przewóz osób. Inspektorzy z gdańskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwóch kierowców Ubera, którzy przewozili pasażerów bez licencji transportowej. Każdy z nich będzie musiał zapłacić mandat w wysokości 8 tys. zł.



Czym kierujesz się zamawiając taksówkę lub inny pojazd świadczący tego typu usługi?

To nie pierwsze tego typu kontrole w Trójmieście. W lipcu kontrolerzy zatrzymali kierowcę audi, który wykonywał usługę bez jakichkolwiek dokumentów transportowych, nie miał też zgłoszonej działalności gospodarczej.

- Opłata za transport była pobierana na podstawie wskazań przebytej drogi według aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Tak jak w poprzednich przypadkach, po przeprowadzeniu czynności na miejscu inspektorzy wszczęli postępowanie administracyjne, by ukarać kierującego karą 8 tys. zł - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
W piątek akcję powtórzono, a tym razem inspektorów ITD powiadomili członkowie nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowcy z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP.

- Funkcjonariusze ITD zostali powiadomieni przez nas. Skontrolowali dwóch kierowców, którzy wykonywali usługę przewozu osób. W trakcie kontroli stwierdzono m.in. brak licencji i inne niezgodności wobec Ustawy o Transporcie Drogowym. Kontrola odbyła się na Ołowiance tuż przy Filharmonii Bałtyckiej oraz na ul. Bytowskiej w Oliwie. Wobec kierowców wszczęto postępowanie administracyjne, będą musieli zapłacić mandaty w wysokości 8 tys. zł każdy - mówi jeden z członków GAP, biorących udział w akcji.
Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy. Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy.
Jak przebiegała kontrola? Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera. Mimo że ci to potwierdzili, to jeden z kierowców próbował jeszcze przekonywać, że wiózł znajomych, a kurs odbył się bez opłat. Inspektorów to jednak nie przekonało.

Tym razem obyło się bez tłumaczeń, że kierowca wcale nie wiózł pasażera, lecz jego... telefon komórkowy (to jedna z najczęściej stosowanych wersji, bo na przewóz rzeczy do 3,5 tony licencja nie jest konieczna), czy próby wpłynięcia na kontrolerów poprzez... modlitwę.

- Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia. Wszczęto wobec niego postępowanie i nałożono dodatkowy mandat w wysokości 2 tys. zł - wyjaśnia Janusz Staniszewski z ITD w Gdańsku.
Jak tłumaczy Staniszewski, według ustawy o transporcie drogowym, każdy kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi posiadać licencję transportową. W przypadku Ubera i innych przewoźników niezrzeszonych np. w korporacji taksówkarskiej to kierowcy, a nie "firma" ponoszą całkowitą odpowiedzialność administracyjną.

Kontrole ITD dotyczą nie tylko kierowców Ubera. Wspólnie z Inspekcją Handlową pracownicy ITD regularnie sprawdzają też korporacje taksówkarskie. Szczególną uwagę przykładają do wydawania przez kierowców paragonów, legalizacji kas fiskalnych i taksometrów, a także ważności dokumentów oraz stanu technicznego samych pojazdów.

Miejsca

Opinie (587) 9 zablokowanych

  • nazywam się major Bień i mam stopień majora.

    • 17 2

  • na pohybel koncesjom

    Niech żyje wolność !
    Precz ze zbójeckimi podatkami !

    • 40 2

  • (3)

    Pisamku nie znasz faktów to nie pisz bzdur w lipcu kierowca audi został złapany sprawa jest w toku nikt nie przyjął mandatu a skończy się zapewnie kara 500 osoby które dokonały tego zatrzymania będą miały sprawę w sądzie za zatrzymanie bzdury wypisujecie schodzicie na psy

    • 42 11

    • ale jak zabrzmiało nie ?

      • 12 0

    • (1)

      Dodatkowo każdy kierowca musi mieć działalność gospodarczą żeby jeździć dla Ubera lub jest podpięty pod firmę więc w większości to bzdury za taki artykuł powinieneś w łeb dostać

      • 18 2

      • w umowie jest tak wpisane, niestety rzeczywistość jest odmienna

        • 3 2

  • Walka z wiatrakami, działania pod publikę. (3)

    To co teraz sie dzieje na rynku to nic innego jak próba wprowadzenia monopolu przewozowego a wszystko za przyklaskiem przekupionych polityków.

    Co z tego że złapiecie kilku kierowców gdy oni nie ponoszą żadnej odpowiedzialność, Uber mandaty wraz z kosztami ma wliczone w koszta.
    Dajemy sie tak samo dymać jak z Hipermarketami kilka lat temu. Dzisiaj nie ma prywatnego handlu ludzie czesto musieli wyjechac z kraju gdy jeszcze jakiś czas temu prowadzili wlasne firmy.
    Jutro to samo bedzie z kierowcami a pojutrze ? Ciekawe jaki kolejny sektor rynku sprzedamy ukochanym Amerykanom.

    Teraz kilka faktów.
    -Żaden kierowca w Polsce nie został ukarany za wykonywanie nielegalnego przewozu, jedyne co były nakładane opłaty które firma Uber zaraz pokrywała.
    -obecnie nie prowadzi sie żadnych działań mających na celu chronienie legalnie działających firm transportowych, powyższa akcja to rzadkość poza tym inicjatorem nie była instytucja publiczna.
    -urząd miasta ma w d*pie dobro obywateli, od kilku lat zaslaniając sie wolnym rynkiem nie potrafi wprowadzic cen maksymalnych za taksówki ani wprowadzic egzaminów z topografi.
    -wracając jeszcze do Ubera sytuacja jest o tyle ciekawe ze Uber wspolpracuje z spoldzielniami ktore to za stosowna oplata 25-30% obrotu udostepniaja hetnym kierowcom samochody wraz z wpisami do ewidenci itp ale tych firm nikt nie kontroluje ciekawe dla czego?? Moze tak samo jak w nielegalnym fluocarsie czy skorpionie właścicielami sa sami skorumpowani urzędnicy?

    Podsumowując rynek Taxi jest zepsuty i nikt nie ma ochoty go naprawiać a to dla tego że mimo nielegalności i jawnemu omijaniu prawa przez firmy paraTaxowkarskie to wlasnie na tych firmach bogacą sie biznesmeni powiązani z urzędnikami.

    • 26 8

    • oj oj bo może nie być teleranka, a u drzwi stanie załoga DŻI

      • 1 0

    • (1)

      Scorpion ma licencje na przewoz osob

      • 0 1

      • Temat skorpiona tak jak citydrivers i Fluocars to juz osobna historia.

        Fakt niektóre posiadają licencje ale pytanie ile ich nie posiada?

        • 1 0

  • (1)

    itd to instytucja, która ma za zadanie zarżnąć transport i związaną z nim przedsiębiorczość w Polsce. Potem przyjdzie niemiec i przejmie ten rynek.

    • 14 4

    • polska policja to niemcy ubeki i ukraincy

      nie widac w tym duszy

      • 0 0

  • powinni zakazac ubera (10)

    Uber to nie legalne nie placa nic tylko kase biora do kieszeni a taxuwkaze placa podatki i skladki wszelkiego rodzaju a ze stawki ruzne sa to trudno wolny rynek jest od 1.8 3. Zl w korporaci po nie zrzeszone taxiuwki maja od 2.6 do 6 zl ale i tez z nimi mozna negociowac cene

    • 17 94

    • język polski stan zero. (2)

      • 28 1

      • typowy janusz złotówa (1)

        pewnie były milicjant

        • 23 1

        • Albo tępy trep

          • 9 0

    • Nie za bardzo rozumiem co tu nabazgrałeś.

      • 16 0

    • Nie prawda od każdego przejazdu odprowadzam podatek vat I dochodowy

      • 13 1

    • Pisownia wymiata

      • 7 0

    • Jesteś jełopbi tyle

      Z taką ortografią nie zdałbyś pierwszej klasy podstawowej

      • 8 0

    • Do szkoły...

      Gamoniu!! Nawet wykonywanego zawodu nie potrafisz poprawnie napisać. W sumie nic dziwnego, nie powinienem się obruszać, bo wielu "taxuwkazy" tak ma.

      • 3 0

    • Ciebie powinni zakazać na każdym forum,trolu jeden

      • 0 0

    • Nauka

      Ty się najpierw człowieku naucz polskiego, potem poczytaj trochę i na końcu sie wypowiadaj... Uberowcy płaca normalnie podatek dochodowy i vat!

      • 0 0

  • Dobrze, że itd nie zagląda w zęby kierowcy przy kontroli. Ta służba jest do natychmiastowej likwidacji.

    • 31 4

  • Uber i tylko Uber (15)

    mam 67 l marną emeryturę, ale czasami muszę przewieźć coś samochodem (zakupy, itp.). Niższe koszty, zero problemów. Polecam babciom i dziadkom.

    • 77 13

    • HA HA HA pseudoreklama (14)

      jesteś sm.........ciem z ubera a nie dziadkiem

      • 4 23

      • I tu sie mylisz!!!! (9)

        Naprawdę jestem samotną 67 letnią babcią bez samochodu (chociaż z używanym kiedyś prawem jazdy) - zero kłamstwa.

        • 16 0

        • bacia haha (8)

          • 0 13

          • Jasne!!!! (7)

            Przerażające jest to, że część "młodego" pokolenia nie jest w stanie zrozumieć, że ludzie aktualnie mający 60-70 lat poznawali internet w latach 90tych XXwieku, gdy oni (aktualni komputerowi geniusze:))))) robili kupki w tetrowe pieluchy (pampersy były znane wyłącznie z literatury bądź z reklam). Dla tych "dziadków i babć" korzystanie z różnych aplikacji i m.in. Ubera to żadna sztuka. Jestem jedną z tych babć i żal mi ciebie, bo masz klapki na oczach, a to nie rokuje dobrze.

            • 24 0

            • Babcia ;PP (6)

              Babcia co używa Ubera a do tego jeszcze uważnie śledzi wypociny na trójmiasto.pl

              Coś mi sie tu kupy nie trzyma ;)))

              • 3 10

              • Owszem, śledzę "wypociny" bo to bardzo interesujące, chociaż portal nędzny (5)

                Nota bene: babcia używająca Ubera to kolejny szok po minionych szokujących informacjach o babciach (dziadkach) używających komputerów, smartfonów i innych wynalazków zarezerwowanych wyłącznie dla "młodych i wykształconych" po licencjatach. Kiedyś.... Posłuchajcie moje małe dziatki: babcie i dziadki uczęszczały na studia dzienne na Politechnice Gdańskiej, gdzie dostawało się wycisk, o którym nie macie pojęcia. Poszczególne przedmioty nie były zdawane latami, a tryb był następujący: egzamin-poprawka-komisyjny-out. I tyle w temacie lub jak kto woli EOT. Z babcinym pozdrowieniem - otrząśnijcie się !

                • 14 0

              • Droga mgr inż. Babciu kochana - hajtnąłbym się z Tobą, oj hajtnąłbym się!

                • 4 0

              • Babcia jeszcze używa języka młodego pokolenia. co za społeczeństwo że mając 20 parę lat mówi sie ze juz jest sie babcia lub dziadkiem ;PPP Buhahah

                • 1 2

              • (1)

                Nie neguje że sa osoby starsze które korzystają ze smarfonów komputerów sledza internet i zapewne tez sa osoby które korzystają z Ubera.

                Ba sam znam pare osob ktore doskonale obsluguja apke MyTaxi a do tego sa obeznene z nowymi technologiami a maja z pewnoscia grubo ponad 50lat.

                Ale ty nie jesteś babcia tylko kierowca lub po prostu lobbysta ubera i tyle ;DDD

                • 0 1

              • OK. Poddaję się :))))

                Ale... Spróbujcie popatrzeć innymi oczami na babcie i dziadków w swoim otoczeniu.

                • 3 0

              • Droga Babciu,

                bardzo dużo racji jest w Twojej wypowiedzi, ale niestety zmartwię Cię, bo jednak coś przegapiłaś: pampersy były już ogólnie dostępne w latach 90. Trzeba było czasami nosek poza komputer wystawić.
                No i jeszcze jedno: babcie nam się zmieniają: komputery, smartfony, yoga, garncarstwo itp., a dla wnuków czasu nie ma. Siedzą te dziatki teraz przed swoimi sprzętami w domu, bo już nie ma babć, które pokażą jak się szyje i dziadków, którzy skleją z tobą model samolotu. No ewentualnie jest opcja, że możesz sobie z babcią na fejse pogadać. Świat do góry nogami się poprzestawiał.

                • 2 0

      • jeśli już to kryptoreklama geniuszu (1)

        • 0 0

        • Ok kierowco ubera z prowicji

          • 1 0

      • napisał śmieć złotówa (1)

        • 2 0

        • Bez nawigacji nawet w mieście sie gubią kierowcy z wiochy

          • 0 0

  • Brawo !!!!!!!

    • 6 16

  • licencja i badania

    a na ministra obrony to bez licencji i badań -to jest smutne

    • 33 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane