• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inspekcja Transportu Drogowego wyłapuje kierowców Ubera

Maciej Korolczuk
17 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł. Kierowca został ukarany przez ITD mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Znów posypały się wysokie mandaty za nielegalny przewóz osób. Inspektorzy z gdańskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwóch kierowców Ubera, którzy przewozili pasażerów bez licencji transportowej. Każdy z nich będzie musiał zapłacić mandat w wysokości 8 tys. zł.



Czym kierujesz się zamawiając taksówkę lub inny pojazd świadczący tego typu usługi?

To nie pierwsze tego typu kontrole w Trójmieście. W lipcu kontrolerzy zatrzymali kierowcę audi, który wykonywał usługę bez jakichkolwiek dokumentów transportowych, nie miał też zgłoszonej działalności gospodarczej.

- Opłata za transport była pobierana na podstawie wskazań przebytej drogi według aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Tak jak w poprzednich przypadkach, po przeprowadzeniu czynności na miejscu inspektorzy wszczęli postępowanie administracyjne, by ukarać kierującego karą 8 tys. zł - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
W piątek akcję powtórzono, a tym razem inspektorów ITD powiadomili członkowie nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowcy z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP.

- Funkcjonariusze ITD zostali powiadomieni przez nas. Skontrolowali dwóch kierowców, którzy wykonywali usługę przewozu osób. W trakcie kontroli stwierdzono m.in. brak licencji i inne niezgodności wobec Ustawy o Transporcie Drogowym. Kontrola odbyła się na Ołowiance tuż przy Filharmonii Bałtyckiej oraz na ul. Bytowskiej w Oliwie. Wobec kierowców wszczęto postępowanie administracyjne, będą musieli zapłacić mandaty w wysokości 8 tys. zł każdy - mówi jeden z członków GAP, biorących udział w akcji.
Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy. Inspektorzy ITD przypominają, że w przypadku przewozu osób bez licencji całkowitą odpowiedzialność administracyjną ponoszą kierowcy.
Jak przebiegała kontrola? Inspektorzy pytali wysiadających z samochodu pasażerów, czy właśnie jechali z kierowcą Ubera. Mimo że ci to potwierdzili, to jeden z kierowców próbował jeszcze przekonywać, że wiózł znajomych, a kurs odbył się bez opłat. Inspektorów to jednak nie przekonało.

Tym razem obyło się bez tłumaczeń, że kierowca wcale nie wiózł pasażera, lecz jego... telefon komórkowy (to jedna z najczęściej stosowanych wersji, bo na przewóz rzeczy do 3,5 tony licencja nie jest konieczna), czy próby wpłynięcia na kontrolerów poprzez... modlitwę.

- Jeden z kierowców nie posiadał zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie posiadał kwalifikacji stanu zdrowia. Wszczęto wobec niego postępowanie i nałożono dodatkowy mandat w wysokości 2 tys. zł - wyjaśnia Janusz Staniszewski z ITD w Gdańsku.
Jak tłumaczy Staniszewski, według ustawy o transporcie drogowym, każdy kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi posiadać licencję transportową. W przypadku Ubera i innych przewoźników niezrzeszonych np. w korporacji taksówkarskiej to kierowcy, a nie "firma" ponoszą całkowitą odpowiedzialność administracyjną.

Kontrole ITD dotyczą nie tylko kierowców Ubera. Wspólnie z Inspekcją Handlową pracownicy ITD regularnie sprawdzają też korporacje taksówkarskie. Szczególną uwagę przykładają do wydawania przez kierowców paragonów, legalizacji kas fiskalnych i taksometrów, a także ważności dokumentów oraz stanu technicznego samych pojazdów.

Miejsca

Opinie (587) 9 zablokowanych

  • Złotówy podpierdziliły (1)

    Ostatni raz jechałem taksówką po trojmieście. więcej nie dam wam zarobić złotówy. Bojkotować TAXI!

    • 55 11

    • ja również:)

      Tylko Uber,oprócz tego jeszcze parę innych cheap'sów;)

      • 2 1

  • Taka nagonka to lobby korporacji taksówkarskich (3)

    Może należałoby spytać klientów dlaczego wybierają Ubera?

    1) Wygoda - zamawianie przez aplikację, nie ma konieczności podawania adresu, zawsze wiadomo jaki samochód podjedzie, kto nas będzie wiózł, w razie potrzeby można skontaktować się bezpośrednio z kierowcą

    2) Bezpieczeństwo - zarówno kierowca jak i klient nie są anonimowi, przed kursem znamy orientacyjny jego koszt, a po zakończeniu kursu dostajemy maila z dokładnym kosztem, kilometrażem i innymi informacjami

    3) Płatność przez aplikację - nie ma możliwości bycia oszukanym przez kierowcę, nie trzeba mieć ze sobą gotówki ani nawet karty

    4) Cena - nawet o połowę niższa od tradycyjnych taksówek

    Tu nie chodzi tylko o cenę.
    Gdyby taksówkarze wykazali minimum chęci i zaangażowania to nie traciliby klientów, a tymczasem tylko potwierdzają swoje buractwo atakując kierowców Ubera.

    Dlaczego Państwo wspiera dostawców gorszych usług, a utrudnia działalność tym lepszym, zamiast wprowadzić odpowiednie regulacje? Po uregulowaniu rynku, Uber pewnie musiałby podnieść ceny ale ludzie i tak nie wrócą do zwykłych taksówek.

    • 51 11

    • Bo to wyborcy pisssssssssssss

      • 4 1

    • To nie takie proste (1)

      Większość klientów Ubera jeździ juz tylko dla samej idei

      Jestm kierowca współpracującym z Mytaxi oraz iTaxi

      Zwłaszcza ta pierwsza wprowadza na rynek produkt w formie aplikacji miejscami nawet przewyższający jakością apke Uberowską

      Poza tym korzystając z MyTaxi masz gwarancje ceny gdyż jest ona uzależniona od wszystkim znanych kryteriów drogaXtaryfa+opłata początkowa=cena

      Firma przywiązuje mega wielką uwage to jakości i uczciwości z tad rutynowe kontrole paragonów, sprawdzanie stanu samochodów a także usuwanie z systemu kierowców o ocenie nizszej niz 4 na 5 mozliwych.

      • 3 5

      • Co potwierdza fakt, że liczy się jakość a nie tylko cena

        Ludzie nauczyli się, że wygodniej zamawiać taksówkę przez aplikację, znać cenę za przejazd, nie obawiać się o bezpieczeństwo... MyTaxi i iTaxi to prawidłowa odpowiedź na Ubera, w przeciwieństwie do protestów i oblewania samochodów farbą.

        Zdrowa konkurencja (również jakością, a nie tylko ceną) jest lepsza od dyktatu dziadowskich taksówkarzy.

        • 8 0

  • ciekawe kiedy NFZ zacznie sprawdzać plomby wszystkim wychodzącym od prywatnych dentystów

    Dziwne rzeczy piszę ??? To ten sam tok myślenia co sprawdzanie ludzi wychodzących z samochodów Ubera.

    • 31 1

  • Te licencje są ch... warte (2)

    głównie chodzi o to żebyś zapłacił za nią parę tysięcy a i tak to nie ma wpływu na jazdę kierowcy.Wymyślają licencje żeby zarabiać tak samo jest jak robisz prawko na ciężarówki,masz prawko ale nie możesz wozić gruzu bo nie masz licencji która kosztowała kiedyś 400zl a teraz 4 000.

    • 31 1

    • licencja na taxi kosztuje od 150 do 300 złotych w zalerzności na ile lat

      • 5 1

    • 250 pln na 10 lat

      • 2 0

  • Skoro Uber jest nielegalny (1)

    To czemu nie karzecie firmy Uber tylko bogu winnych kierowców co chcą zarobić na chleb.
    Myślałem , że po AmberGold władza zmądrzała

    • 51 2

    • A kto powiedzial ze Uber jest nielegalny.

      Firma Uber jest bardziej legalna w świetle polskiego prawa niż wszystkim sie wydaje. To kierowcy oraz spółdzielnie bedace podwykonawcami łamią prawo.

      Uber dostarcza usługe która z samej zasady nie może byc wykonywana gdż nie ma legalizowanych kas fiskalnych ani taksometrów które mogą obsłużyc ih taryfy ale to nie jest zabronione.

      To tak jak z Antyradarami. Możesz nimi handlować możesz posiadać ale nie możesz ich używać

      • 4 1

  • Paranoja

    I bede jeździł bo jest o 50 taniej niż za taxi, świat sie zmienia kto tego nie rozumie tego zmiecie wiatr historii. Papa jaskiniowcy z anty gap i inne

    • 27 4

  • Jakim prawem na "slowo" zostaly nalozone kary ?

    Jezeli nie zostali zlapani na ODBIERANIU pieniedzy od pasazera to nie ma przestepstwa. A tak jest slowo kontra slowo.

    A teraz przyklad:
    Wioze dziewczyne do Centrum. Przy wysiadaniu daje jej jakies pieniadze albo np rozmieniam.Zatrzymuje mnie ITD i mandat ?

    • 19 1

  • Widzę, że ktoś nasłał im takich "pasażerów". (1)

    • 24 0

    • To akurat pewne. Jak płacenie podatków :))))

      • 4 0

  • Ciekawe czy UBER zwróci kasę za karę...

    Nie? Oj jak mi przykro...

    Czy Uber nie informuję przyszłych kierowców jakie muszą mieć "papiery"?

    • 13 11

  • nigdy bym nie wspolpracowal z tymi typami

    wysiadajac powiedzial bym ze to znajomy jakie licencie patafiany czerwone na wszystko chcieli by licencje zezwolenia itp. go**jady

    • 17 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane