• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Intercity kupuje nowe wagony. Będą jeździć do Gdyni

piw
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe wagony kosztować mają PKP Intercity ok. 153 mln zł. Zastąpią najbardziej wysłużone składy. Nowe wagony kosztować mają PKP Intercity ok. 153 mln zł. Zastąpią najbardziej wysłużone składy.

PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich. Planuje wydać na ich zakup ok. 153 mln zł. Nowoczesne składy mają nie później niż za dwa lata obsługiwać m.in. trasę z Gdyni do Szczecina.



Jak często korzystasz z kolejowych połączeń dalekobieżnych?

- Projekt zakłada zakup 25 nowych, pasażerskich wagonów kolejowych, w tym czterech wagonów bezprzedziałowych klasy pierwszej, dziewięciu bezprzedziałowych wagonów klasy drugiej z miejscami na przewóz rowerów, czterech przedziałowych wagonów klasy pierwszej oraz ośmiu przedziałowych wagonów klasy drugiej przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych - wylicza Beata Czemerajda z zespołu ds. relacji z mediami PKP Intercity S.A.

Co ciekawe, spółka wymaga, aby nowe wagony były przystosowane do prędkości nie mniejszych niż 160 km/h. Firma, która zwycięży przetarg będzie musiała także przeszkolić pracowników PKP, którzy będą obsługiwać wagony.

Po rozstrzygnięciu przetargu (oferty składać można do maja)firma, która go wygra, będzie miała 18 miesięcy na dostarczenie wagonów. Trudno na razie mówić o całkowitym koszcie inwestycji, ale PKP Intercity zakłada, iż zamknie się on w granicach 153 mln zł. Połowa tej sumy pochodzić ma ze środków unijnych.

Nowe składy przewidziane są do obsługi dwóch tras: Gdynia - Szczecin oraz Wrocław - Poznań. Najbardziej oblegana trasa z Gdyni do Warszawy, która jest właśnie remontowana, gotowa będzie najpóźniej wiosną 2014 roku. Tam również mają pojawić się nowe składy.
piw

Opinie (124) 6 zablokowanych

  • Te bezprzedziałowe (patrz zdjęcie)... (2)

    ...to nawet wygodne. Układ siedzeń jak w autokarze, tylko że dużo więcej miejsca między kolejnymi fotelami + odchylane oparcie (funkcja pół-leżenia :P ).

    • 3 2

    • Więcej miejsca??? (1)

      Przeżywałem prawdziwe katusze w takim wagonie!

      • 1 7

      • a najlepiej swoją beemka

        !

        • 0 2

  • Jechałem w zeszłym tygodniu druga klasa na święta do rodziny. (3)

    Na stacji początkowej wsiadła do wagonu bezdomna. Nie smierdziala nawet za bardzo, więc została. Ale po 2h jazdy konduktor nie poprosił jej nawet o bilet. Zrobił to dopiero konduktor z następnej drużyny na wyraźna prośbę pasazerki, która musiała stać na korytarzu

    • 2 2

    • (1)

      Ale cię mit trollencio przytłoczył, najwyraźniej :) Nie powinieneś przypadkiem być dzisiaj w Warszawie, dopominając się zbawienia przez Jarosława?

      • 2 1

      • jaki mit ?

        mityczny jest sr@llux albo thebill . a ty jestes tylko zalosnym czlowieczkiem . jak ktos napisal forumowym glupkiem

        • 1 1

    • Brawo solidarność społeczna

      Dla elegantów, którym przeszkadza bezdomne dziadostwo, PKP przewiduje specjalnie wagony pierwszej klasy. Dawniej jeździłem dosyć często na tej trasie i jakoś nikt nie grymasił, pociąg jak dobrze szło jechał do Szczecina 12 godzin i wszyscy byli zadowoleni. Ale w tamtych czasach społeczeństwo i pociągi były bezklasowe! Ludzie byli bardziej tolerancyjni, bardziej solidarni, choć nie było Solidarności!? Takie czasy.

      • 1 1

  • Ostatnio (1)

    jechałem do Szczecina. Nad drzwiami (tymi miedzy wagonami) była tabliczka - rok produkcji 1983 :D

    • 3 0

    • to i tak nowy wagon

      • 1 0

  • Straszne niedopatrzenie (2)

    Nie wypowiedział się debil.Przecież zna się na wszystkim a tu zong -brak jego światłych myśli deprecjonuje tę notatkę

    • 1 1

    • Całkiem możliwe, że się jednak wypowiedział, pod innym nickiem (1)

      forumowy glupek, czyli ''trollencio'' nader często się udziela i też jest thebilem

      • 2 2

      • Wypraszam sobie.....

        • 1 2

  • Warunki przetargu

    Czy w warunkach przetargu nie zabrakło punktu o obowiązkowej opadającej klapie w kiblu?

    • 2 1

  • rewelacja w rajskiej wyspie to ogromny suksces :)

    • 1 0

  • Jedzie pociąg z daleka

    i pasażerów wścieka. Konduktorze mój miły, kiedy skończą w korytarzu palic te gnidyyyyyy........

    • 4 1

  • Nowe wagony

    Rozbawił mnie ten artykuł, że hej!
    Mój mąż jeździ często do Krakowa i ma porównanie do nowych i starych wagonów i opowiadał mi, że miał okazję jechać takowym....Różnica polega na tym ,że w nowych jest elektryka i może włączyć np. laptopa ale się psuje i jechał w zimnym wagonie 15 godzin... a w starych wagonach nie ma możliwości włączenia laptopa ale jest ciepełko bo Pan konduktor w wagonie sypialnym szufeleczką wkłada węgiełek do piecyka- i mam y to nowe

    • 3 3

  • Chcemy TGV lub Pendolino!!!!!! (2)

    • 4 2

    • silniki trakcyjne pojedynczego TGV żrą 12MW

      20 par pociągów na samą E-65 to pół gigawata. A gdzie reszta? nie mamy 15GW rezerwy dla szybkiej kolei. Bo jedni się boją atomu, a drudzy na chłodni kominowej sobie biwak urządzają.

      • 1 0

    • tia, a ja chcę Maglev

      • 0 0

  • Wagon kosztuje ok.

    6 000 000 zł? W sumie autostrady u nas najdroższe to i wagony nie mogą być gorsze.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane