• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? Badanie na temat mikromobilności

Krzysztof Koprowski
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską. Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską.

W jaki sposób rozwój hulajnóg elektrycznych i innych środków mikromobilności wpływa na transport i bezpieczeństwo ruchu w mieście? Tym zagadnieniem zajmuje się naukowczyni z Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie będzie prowadzone zarówno w formie ankiety internetowej, jak i bezpośrednio w wywiadach na ulicy.



Czy korzystałe(a)ś z pojazdów mikromobilności?

Przez "mikromobilność" na potrzeby badania naukowego należy rozumieć wszystkie środki transportu osobistego, które są alternatywą wobec komunikacji miejskiej i samochodu - hulajnogi, rowery, skutery, deskorolki, rolki, segwaye, hoverboardy itd.

Autorka w ankiecie internetowej pyta m.in. o częstotliwość korzystania z pojazdów mikromobilności, przyczynie wyboru takiego środka transportu, bezpieczeństwie na chodnikach oraz niezbędnych zmianach.

- Jesienią ubiegłego roku badanie to zostało zrealizowane na zasadzie pilotażu przy wsparciu pracowników stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot. Obecnie realizuję jego drugą część na większej próbie respondentów, a badanie jest prowadzone w Gdańsku, Warszawie oraz Berlinie i kierowane zarówno do osób pieszych, jak i użytkowników urządzeń transportu osobistego - wyjaśnia dr Joanna Stępień, adiunkt z Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej Wydziału Oceanografii i Geografii na Uniwersytecie Gdańskim.
Wyniki badań zostaną wykorzystane tylko do celów naukowych oraz będą analizowane i prezentowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych.

Badanie jest częścią projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie.

Czytaj też:

Zbadali wpływ izolacji w czasie pandemii



Hulajnogi współdzielone. Jak z nich korzystać? Materiał z września.

Miejsca

Opinie (289) ponad 10 zablokowanych

  • Plaga (1)

    Pogarda dla innych uczestników a pieszych w szczegolności

    • 39 5

    • Ty meduzo jerstes plaga bo ty 100 metrów pieszo nigdzy nie przeszedłes za to wymuszasz pierwszeństwo

      swoim 20 letnim blachoszrotem

      • 3 3

  • Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? (3)

    Oj zmieniają oblicze miasta .większy bałagan .ale też zmieniają oblicze jeżdżących na hulajnogach. 80% użytkujących to ludzie jakby ich nie dotyczyły żadne przepisy jakby byli w jakimś amoku jakby hulajnogi im mózg wysysały w czasie jazdy. A weź zwróć takiemu uwagę ,mają tak wysoką adrenalinę jakby wahadłowcem startował w kosmos. Hulajnogi tak dużo inteligencji wysysają że co niektórzy nawet nie wiedzą jak i gdzie zaparkować . Pozdrawiam tych co się mieszczę w tych "marnych'' 20% .

    • 77 10

    • Hmm, czyli dokładnie tak samo jak każdy uczestnik drogi w Polsce? (2)

      Przejedź się samochodem zgodnie z prawem, zobaczymy ile ludzie wytrzymają za Tobą...

      • 6 4

      • Jadę zawsze zgodnie z przepisami.

        Mam ich w du....e . Niech jadą tak jak ja a będzie mniej wypadków i więcej zdrowych ludzi . Pozdrawiam

        • 0 0

      • Uwież mi że wytrzymają . Trzeba uczyć nasze społeczeństwo.

        Trzeba w nich uwierzyć , dadzą radę .To nic strasznego .

        • 0 1

  • zróbcie lepiej badanie (5)

    jak patoturystyka krótkoterminowych apartamencików zmienia miasto

    • 43 5

    • (3)

      Masz lokal to wynajmujesz, nie stac to trudno.

      • 4 13

      • Te rokiefeler (1)

        Czyli kto kie ma chatki kopulatki na patoturystyke krotkoterminowa to przegral zycie wedlug ciebie?

        • 4 1

        • Dokładnie tak

          • 1 1

      • Masz twarz, to dostajesz. Jak nie dostajesz, znaczy nawet twarzy nie masz...

        • 0 0

    • Za kase z wynajmu dwóch apartamentów w Sopocie mam suwa.

      Co ty na to ptysiu? Hehe

      • 1 4

  • Każdy "odkryty" pojazd jest w Polsce sezonowy.

    Tego paru doktrynerów nie zdoła zachlapać jęzorem, choćby i skisli.
    I tyle w temacie.

    • 16 5

  • naukowczyni....

    serioooo ? a może naukowniczka xd już tak was dobrze grzeje że takie babole wklejacie
    a czemu jest w tekście adiunkt zamiast adiuntka ,jak szaleć to szaleć ;)

    • 36 1

  • to są badania naukowe na miare Laboratorium Innowacji Społecznych

    • 22 0

  • Jeśli nowo wprowadzone przepisy nie będą egzekwowane rak hulajnogowy będzie się szerzył. Zostawianie gdzie popadnie i jazda w dwie osoby to obecnie codzienność.

    • 31 3

  • Naukofczyni xD Widac, ze to nie beda raczej powazne badania

    • 27 2

  • Ogolnie to bezsens telepie, wolne, albo za szybkie. Miasto jest nieprzystosowane do tego typu transportu. Jedynym plusem jest wygoda, nic nie robie, jedzie samo. Ale na drodze rowerowej juz jest za wolne, na chodniku juz za szybkie. Bez infrastruktury to po 5 min zyc sie odechciewa od kostki, plyt itd. Raczej jako ciekawostka, niz srodek transportu.

    • 14 2

  • Miejsca postojowe (1)

    Miejsca postojowe dla hulajnóg są konieczne i powinny być dosyć liczne. Samochodów też nie zostawia się na środku chodnika.

    • 43 3

    • Samochodów co się nie robi?

      Gdzie ty mieszkasz? W Polsce parkowanie na chodniku to norma. Dobrze jak zostanie chociaż 30cm dla pieszych XD

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane