• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? Badanie na temat mikromobilności

Krzysztof Koprowski
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską. Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską.

W jaki sposób rozwój hulajnóg elektrycznych i innych środków mikromobilności wpływa na transport i bezpieczeństwo ruchu w mieście? Tym zagadnieniem zajmuje się naukowczyni z Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie będzie prowadzone zarówno w formie ankiety internetowej, jak i bezpośrednio w wywiadach na ulicy.



Czy korzystałe(a)ś z pojazdów mikromobilności?

Przez "mikromobilność" na potrzeby badania naukowego należy rozumieć wszystkie środki transportu osobistego, które są alternatywą wobec komunikacji miejskiej i samochodu - hulajnogi, rowery, skutery, deskorolki, rolki, segwaye, hoverboardy itd.

Autorka w ankiecie internetowej pyta m.in. o częstotliwość korzystania z pojazdów mikromobilności, przyczynie wyboru takiego środka transportu, bezpieczeństwie na chodnikach oraz niezbędnych zmianach.

- Jesienią ubiegłego roku badanie to zostało zrealizowane na zasadzie pilotażu przy wsparciu pracowników stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot. Obecnie realizuję jego drugą część na większej próbie respondentów, a badanie jest prowadzone w Gdańsku, Warszawie oraz Berlinie i kierowane zarówno do osób pieszych, jak i użytkowników urządzeń transportu osobistego - wyjaśnia dr Joanna Stępień, adiunkt z Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej Wydziału Oceanografii i Geografii na Uniwersytecie Gdańskim.
Wyniki badań zostaną wykorzystane tylko do celów naukowych oraz będą analizowane i prezentowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych.

Badanie jest częścią projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie.

Czytaj też:

Zbadali wpływ izolacji w czasie pandemii



Hulajnogi współdzielone. Jak z nich korzystać? Materiał z września.

Miejsca

Opinie (289) ponad 10 zablokowanych

  • za mały rewir

    Ościenne dzielnice nie mogą korzystać z tego udogodnienia więc trzeba rozszerzyć zasięg działania.

    • 0 0

  • W takich cenach to niech zapomną. Nie opłaca się.

    • 0 0

  • Korzystałbym, ale zasięg nie obejmuje Piecki-Migowo

    Na Morenie jest tego mało, jest poza strefą większości hulajnóg.

    • 0 0

  • Dla mnie hulajnogi to dobry pomysł oczywiście jak się ludzie stosują do zasad bezpieczeństwa i uważają na innych uczestników ruchu. Sam podcinam Kugoo S1 jakiś czas temu kupiłem ją w dobrej cenie z pl geekbuying. Dla osób które jeszcze nie mają prawka to spoko opcja. No i to ekologiczny środek transportu jest

    • 0 0

  • hulaj noga

    noga, która hula
    tańczy i tupie

    • 0 0

  • Hulajnogę miałem, ale przesiadłem się na Vespę Elettrica, skuter jest wygodniejszy do jazdy na co dzień, a dwa mogę korzystać z drogi jak jej pełnoprawny uczestnik. W przypadku hulajnóg nie jest to doprecyzowane

    • 0 0

  • Lepsze są deskorolki

    Fanem hulajnóg nie jestem, ale za to deskorolek elektrycznych jak najbardziej. I między innymi dlatego zdecydowałem się na zakup jednego z modeli od Majestic Boards. Szukałem porządnego sprzętu i udało mi się go znaleźć. Obecnie, poruszam się na niej niemalże wszędzie - do pracy / na zakupy.

    • 0 0

  • Jak zaśmiecają chyba

    To gó...no stoi gdzie popadnie, na chodnikach. Czasami nie można wózkiem przejechać bo leży złom

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane