• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? Badanie na temat mikromobilności

Krzysztof Koprowski
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską. Współcześnie, oprócz rowerów, istnieje szeroka gama innych środków osobistego transportu, które mogą w mieście zastąpić samochód czy komunikację miejską.

W jaki sposób rozwój hulajnóg elektrycznych i innych środków mikromobilności wpływa na transport i bezpieczeństwo ruchu w mieście? Tym zagadnieniem zajmuje się naukowczyni z Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie będzie prowadzone zarówno w formie ankiety internetowej, jak i bezpośrednio w wywiadach na ulicy.



Czy korzystałe(a)ś z pojazdów mikromobilności?

Przez "mikromobilność" na potrzeby badania naukowego należy rozumieć wszystkie środki transportu osobistego, które są alternatywą wobec komunikacji miejskiej i samochodu - hulajnogi, rowery, skutery, deskorolki, rolki, segwaye, hoverboardy itd.

Autorka w ankiecie internetowej pyta m.in. o częstotliwość korzystania z pojazdów mikromobilności, przyczynie wyboru takiego środka transportu, bezpieczeństwie na chodnikach oraz niezbędnych zmianach.

- Jesienią ubiegłego roku badanie to zostało zrealizowane na zasadzie pilotażu przy wsparciu pracowników stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot. Obecnie realizuję jego drugą część na większej próbie respondentów, a badanie jest prowadzone w Gdańsku, Warszawie oraz Berlinie i kierowane zarówno do osób pieszych, jak i użytkowników urządzeń transportu osobistego - wyjaśnia dr Joanna Stępień, adiunkt z Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej Wydziału Oceanografii i Geografii na Uniwersytecie Gdańskim.
Wyniki badań zostaną wykorzystane tylko do celów naukowych oraz będą analizowane i prezentowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych.

Badanie jest częścią projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie.

Czytaj też:

Zbadali wpływ izolacji w czasie pandemii



Hulajnogi współdzielone. Jak z nich korzystać? Materiał z września.

Miejsca

Opinie (289) ponad 10 zablokowanych

  • Stępień ? Joanna

    Żona gościa z UM gdynia?!

    • 0 0

  • Naukowczyni?!

    • 2 0

  • Rowery Mewo

    Redakcjo trojmiasto.pl , moze warto abyscie napisali co dzieje sie z rowerami Mewo.... były sobie jeden sezon i znikly... lokalni politycy powinni isc siedziec za marnotractwo naszych pieniedzy. Z daleka czuc smrod grubego wału..

    • 1 0

  • hulaj noga piekła nie ma

    • 0 0

  • za 15 minut jazdy czyli 3-4 km koszt ok. 10zł lub więcej. Już taksówka wychodzi taniej! Dziękuję, postoję ;(

    • 3 0

  • Ten kto napisał słowo naukowczyni powinien się wstydzić że nie potrafi pisać po polsku !

    Jest słowo naukowiec ! I to określa zarówno mężczyznę jak i kobietę !

    • 5 1

  • Naukoszka

    Niesamowite badania. Chinczycy wlasnie zdobywaja swiat technologia a tu naukoszka robi doktorat o tym czy ludIe lubia hulajnogi czy nie lubia

    • 1 1

  • Jadę raz Kartuską

    Ruszam spod świateł, równolegle że mną jedzie facet na hulajnodze. Z daleka widać, że nie byle jaka. Zresztą facet w pełnym kasku motocrossowym.
    Jadę 40 km/h a on ciągle przede mną. 50 km/h i sie zrownalem. 50 km/h chodnikiem????

    • 0 1

  • Krzysiu, ale "naukowczyni"?! C'mon

    • 0 0

  • Ankieta nie rozróżnia hulajnogi elektrycznej od tradycyjnej

    Ankieta nie rozróżnia hulajnogi elektrycznej od tradycyjnej. W ankiecie domyślnie wskazano hulajnoga. Badanie zatem może nie wyjsć precyzyjnie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane