- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (76 opinii)
- 2 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (119 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (53 opinie)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (388 opinii)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (180 opinii)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (34 opinie)
Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? Badanie na temat mikromobilności
W jaki sposób rozwój hulajnóg elektrycznych i innych środków mikromobilności wpływa na transport i bezpieczeństwo ruchu w mieście? Tym zagadnieniem zajmuje się naukowczyni z Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie będzie prowadzone zarówno w formie ankiety internetowej, jak i bezpośrednio w wywiadach na ulicy.
Autorka w ankiecie internetowej pyta m.in. o częstotliwość korzystania z pojazdów mikromobilności, przyczynie wyboru takiego środka transportu, bezpieczeństwie na chodnikach oraz niezbędnych zmianach.
- Jesienią ubiegłego roku badanie to zostało zrealizowane na zasadzie pilotażu przy wsparciu pracowników stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot. Obecnie realizuję jego drugą część na większej próbie respondentów, a badanie jest prowadzone w Gdańsku, Warszawie oraz Berlinie i kierowane zarówno do osób pieszych, jak i użytkowników urządzeń transportu osobistego - wyjaśnia dr Joanna Stępień, adiunkt z Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej Wydziału Oceanografii i Geografii na Uniwersytecie Gdańskim.
Wyniki badań zostaną wykorzystane tylko do celów naukowych oraz będą analizowane i prezentowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych.
Badanie jest częścią projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie.
Czytaj też:
Zbadali wpływ izolacji w czasie pandemii
Hulajnogi współdzielone. Jak z nich korzystać? Materiał z września.
Miejsca
Opinie (289) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-06 11:10
MO w teren
Niech autor artykułu się pofatyguje i napiszę ile kosztuje utylizacja tych akumulatorów. To nie jest żaden ekologiczny transport. Szkodliwość dla środowiska utylizacji tego ustrojstwa jest ogromna. Do tego jest to po prostu uciążliwe, no nasza wspaniała milicja woli z krzaków wyskakiwać .niż wyjść do miasta i wlepiać mandaty walniętym turystom
- 9 3
-
2021-07-06 11:20
Kto to lub co jest ta naukowczyni ?
- 14 0
-
2021-07-06 11:23
ustawa krajobrazowa powinna obejmować hulajnogi
- 5 2
-
2021-07-06 11:28
Naukowczyni ! Tragedia!!!
- 14 1
-
2021-07-06 11:39
Mnie zwyczajnie irytuje, że stoją one wszędzie luzem, bardzo często wręcz na środku chodnika. Zaśmiecanie miasta i tyle.
- 11 0
-
2021-07-06 11:41
To jest jedyna sensowna droga rozwoju metropolii
Samochodem do miasta wyłącznie osoby niepełnosprawne i dostawy do sklepów, ewentualnie można rozważyć carsharing ze względu na dużą rotację.
Resztą zbiorkom, a ostatnia mila (od przystanku do adresu docelowego) właśnie rower współdzielony, hulajnoga itd.- 6 9
-
2021-07-06 12:00
karać operatorów za bałaganienie
Za porzucone i zagrażające bezpieczeństwu hulajnogi karać właściciela.
Jak wymusić na użytkownikach porzadek? Większe kaucje aby zabezpieczyć roszczenie.
Amen.- 7 1
-
2021-07-06 12:02
miało być...
miało być fajnie a jest jak zwykle...czyli hulajnogi a w zasadzie ci którzy na nich jeżdżą są solą w oku innych czyli pieszych uczestników chodników o ścieżkach rowerowych nie wspomnę tam jest hulajnogowy horror...
- 7 3
-
2021-07-06 12:13
Dziadostwo ....!!!
Zaśmiecają ulice ,trawniki ,porzucane byle gdzie i byle jak !!!! Wjeżdżają ludziom pod nogi ,masakra !!!!
- 5 3
-
2021-07-06 12:26
Wczoraj w sopocie na alejkach
Moja córka 7letnia przewróciła się z roweru i potlukla bo quad wopru omijam hulajnoge zostawiona na sciezce. Nie wspomnę że powinien najpierw przepuścić nas A nie na stojąco manewr koło małego dziecka. Oczywiście potem sobie pojechal
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.