- 1 Nowy projekt 120-metrowego wysokościowca (259 opinii)
- 2 Jaki powinien być nowy Manhattan? (73 opinie)
- 3 200 tys. zł odpraw wiceprezydentów (218 opinii)
- 4 Strzały podczas domowej awantury (88 opinii)
- 5 Protestowali ws. pyłu nad Gdańskiem (255 opinii)
- 6 Kontrolerzy parkingów nie robią wyjątków (38 opinii)
Jak hulajnogi elektryczne zmieniają oblicze miast? Badanie na temat mikromobilności
W jaki sposób rozwój hulajnóg elektrycznych i innych środków mikromobilności wpływa na transport i bezpieczeństwo ruchu w mieście? Tym zagadnieniem zajmuje się naukowczyni z Uniwersytetu Gdańskiego. Badanie będzie prowadzone zarówno w formie ankiety internetowej, jak i bezpośrednio w wywiadach na ulicy.
Autorka w ankiecie internetowej pyta m.in. o częstotliwość korzystania z pojazdów mikromobilności, przyczynie wyboru takiego środka transportu, bezpieczeństwie na chodnikach oraz niezbędnych zmianach.
- Jesienią ubiegłego roku badanie to zostało zrealizowane na zasadzie pilotażu przy wsparciu pracowników stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot. Obecnie realizuję jego drugą część na większej próbie respondentów, a badanie jest prowadzone w Gdańsku, Warszawie oraz Berlinie i kierowane zarówno do osób pieszych, jak i użytkowników urządzeń transportu osobistego - wyjaśnia dr Joanna Stępień, adiunkt z Zakładu Geografii Społeczno-Ekonomicznej Wydziału Oceanografii i Geografii na Uniwersytecie Gdańskim.
Wyniki badań zostaną wykorzystane tylko do celów naukowych oraz będą analizowane i prezentowane jedynie w postaci zbiorczych zestawień statystycznych.
Badanie jest częścią projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie.
Czytaj też:
Zbadali wpływ izolacji w czasie pandemii
Hulajnogi współdzielone. Jak z nich korzystać? Materiał z września.
Miejsca
Opinie (289) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-06 16:08
Śmietnik zrobili z miasta
- 10 1
-
2021-07-06 16:21
Hulajnoga to najlepszy transport do pracy (2)
Dojazd do pracy skrócił mi się z 45 na 38 minut. Do tego stabilność jeśli chodzi o czas jazdy jest rewelacyjna - plus/minus dwie minuty, gdzie samochodem jest plus/minus piętnaście. Do tego miesięczny koszt prądu to 5 zł. Odpada paliwo, naprawy auta, ubezpieczenie, wymiana opon na zimowe, serwis klimatyzacji, opłaty parkingowe i wiele innych kosztów związanych z samochodem.
- 3 4
-
2021-07-06 17:21
Taniej będzie jak kupisz hulajnogę elektryczną. (1)
Te z firm wypożyczających nie są tanie.
- 2 0
-
2021-07-06 17:56
Tak właśnie zrobiłem
- 1 0
-
2021-07-06 17:14
(2)
Szkoda, że w bardziej oddalonych od centrum dzielnicach nie ma infrastruktury żeby można było się nimi poruszać - chodniki wąskie i nierówne, a drogi dziurawe i zakorkowane
- 31 10
-
2021-07-06 18:15
Cytujesz wypowiedź Kacpra.
On był sprytniejszy od ciebie. Dostał 20 tys.zł. jako bezrobotny prawnik..... założył kancelarię prawniczą. Po 12 miesiącach zamknął .....
- 4 3
-
2021-07-07 08:25
masz jeszcze autostrady
najlepiej lewym pasem
- 0 0
-
2021-07-06 17:27
Jak elektryczne hulajnogi zmieniają miasta
może ktoś je przewozi nocą?
- 2 0
-
2021-07-06 17:33
Jak naukowczyni (2)
To adiunktka, a nie adiunkt.
A skrót "dr" jest od doktor, więc powinno być a pani jest przecież doktorą albo doktorką, więc powinno być "da"
Trza być konsekwentnym drogi portalu. :)- 7 1
-
2021-07-06 20:02
doktorka uprawniona profesjonalnie afiliowana,
w skrocie...- 0 0
-
2021-07-06 20:43
eeeee .... co jest doktorku ?
- 0 0
-
2021-07-06 17:59
Jeden wielki złom!!!!!!!
- 4 0
-
2021-07-06 18:02
Wszystko co ma napęd inny niz siła mięśni
Powinno jeździć po drogach publicznych a nie drogach rowerowych.
Wystarczy,ze rowerzysci musza tolerować rolkarzy,wrotkarzy i narciarzy.- 3 1
-
2021-07-06 18:03
No niestety śmietnik zrobili z miasta
- 4 1
-
2021-07-06 18:40
Na ile bezpieczne (1)
Na ile bezpieczne są hulajnoga radziłbym się zapytać w szpitalu na brązowym. Od kiedy pojawiły się hulajnogi nie ma dnia bez pacjenta, a weekendy to już apogeum.
Pijani wracaja na hulajnoga do domu.- 4 1
-
2021-07-06 23:34
Aniu, zaszokuję cię, ale winny wielkiej liczbie ofiar hulajnóg np. na Zaspie jest upadek Mevo
Trochę mieszkałem, studiowalem, nad Renem, wilokrotńie jezdzilem po kilku-kilkunastu piwach. A że łeb mam słaby, jestem chudy, to czasem ledwie doczłapałem do roweru i z wielkim trudem otwierałem prostą kłódkę zapięcia. Ale do domu zwykle było parę kilometrów,, bo tania stancja była poza miastem, to do domu zawsze docierałem trzeźwiuteńki, bo wysiłek czyścił łeb, no i młody metabolizm spalał słabe niemieckie piwo.
Rower po pijaku jest bezpieczny. Ok, mniej niebezpieczny niż samochód, hulajnoga, porównywalnie bezpieczny do marszu z buta. Nie mówię o elektrykach, tylko o mechanicznych rowerach, ale nawet mevo wymuszało by wysiłek i... trzeźwienie. Nie da się wdepnąc gazu do dechy ile fabryka dała. Hulajnoga elektryczna w tej sytuacji była by zabójcza. no, samobójcza.
Bo zabójcze to są fury. To jest absolutnie niezrozumiały paradoks, że transport masowy oparto na równie niebezpiecznej technologii.- 0 0
-
2021-07-06 21:09
Jadę samochodem - uważaj na motocyklistów (1)
Idę pieszo - uważaj na hulajnogi , to jakiś obłęd ( chyba że chodzi o wyeliminowanie starych ludzi )
- 1 2
-
2021-07-07 06:30
Najlepiej nie uważac nigdy
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.