• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaki ma być Gdańsk przez kolejnych 10 lat? Trwają konsultacje

Ewelina Oleksy
17 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jaki ma być Gdańsk w perspektywie kolejnych 10 lat? Każdy z mieszkańców może się wypowiedzieć w tej sprawie. Jaki ma być Gdańsk w perspektywie kolejnych 10 lat? Każdy z mieszkańców może się wypowiedzieć w tej sprawie.

Czy miasto powinno postawić na rozbudowę transportu, a może rewitalizację dzielnic, nowe tereny zielone lub budowę mieszkań komunalnych? Możesz zabrać głos w tej sprawie. Gdańsk prowadzi właśnie ankietę na temat priorytetów rozwojowych miasta w perspektywie kolejnych 10 lat. Wystartowały też warsztaty online w tym temacie.



Jakich inwestycji brakuje najbardziej w Gdańsku?

Prowadzona właśnie elektroniczna ankieta to element prac nad strategią rozwoju miasta Gdańsk 2030+.

Strategia ta jest dokumentem, który wskazuje kierunki rozwoju Gdańska oraz definiuje pożądany obraz miasta w przyszłości.

- Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie zajmie kilka minut. Wyniki wskażą nam, jakiego miasta gdańszczanki i gdańszczanie oczekują. Zachęcam do wyrażenia swojej opinii. Zachęcam również do uczestnictwa w warsztatach o sprawach istotnych dla przyszłości Gdańska. Będą one miały formę dyskusji, podczas której każdy z uczestników będzie miał okazję wypowiedzieć się na ważne dla rozwoju miasta tematy - mówi prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Pytanie w ankiecie jest jedno i dotyczy tego, co powinno być dla miasta priorytetem w najbliższych latach. Do wyboru są m.in.:
  • transport publiczny (nowe trasy tramwajowe, autobusowe i kolejowe, węzły przesiadkowe, priorytet dla komunikacji miejskiej);
  • zieleń w mieście (nowe tereny zieleni - parki, skwery; nowe nasadzenia, pielęgnacja istniejącej zieleni);
  • aktywność obywatelska i społeczna (zwiększenie udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, wspieranie grup i inicjatyw nieformalnych, rozwój wolontariatu itp.);
  • mieszkania komunalne i społeczne (budowa nowych i remonty istniejących mieszkań komunalnych, budowa mieszkań społecznych - TBS);
  • pozyskiwanie inwestorów (nowe miejsca pracy, zagospodarowywanie terenów przemysłowych);
  • infrastruktura drogowa (budowa i modernizacja dróg);
  • tereny nadwodne (tworzenie bulwarów nadwodnych, rozbudowa przystani żeglarskich, rozbudowa kąpielisk morskich).

Czytaj też:

Jak będziemy się poruszać po Gdańsku w 2030 r.?



Jest też miejsce na wpisanie "wolnych wniosków", czyli własnego komentarza na temat innych kwestii istotnych dla przyszłości Gdańska. Reszta to metryczka - czyli prośba o zaznaczenie wieku, dzielnicy, w której się mieszka, i tego, jak długo jesteśmy związani z Gdańskiem.

Trwają warsztaty, obowiązują zapisy



Poza ankietami miasto organizuje warsztaty w formule online. Są otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Udział w warsztatach nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania. Każdy zarejestrowany uczestnik otrzyma link, który można otworzyć w przeglądarce internetowej.

- Warsztaty odbywają się w dniach 16, 17, 22 i 23 listopada w godz. 17-19. Aby wziąć w nich udział, należy wypełnić formularz rejestracyjny. Podczas warsztatów wypracowane zostaną wspólne cele i kierunki rozwoju, jakie powinien obrać Gdańsk, jak i znalezione zostaną odpowiedzi na wyzwania, z jakimi zmagać będziemy się w najbliższej dekadzie - informuje Olimpia SchneiderUrzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (404) ponad 10 zablokowanych

  • Postapo.

    • 4 2

  • Europejski (5)

    Bez prostactwa , nowoczesny i otwarty na cywilizowany świat. Miasto nauki- wyższych uczelni i kultury. Bez partyjnych oszołomów i religijnych fanatyków... Zatem osiem gwiazdek i miłego dnia.

    • 35 30

    • Ee tam, a po co maja tu być ludzie. Gdyby mieszkało tu 25 osób, rozsianych po dzielnicach to byłoby super.

      • 4 4

    • osiem gwiazdek (2)

      czyli twoja tolerancja i twoja nowoczesność i twoja cywilizacja. Fanatyk ?

      • 6 4

      • opór przed fanatyzmem nie oznacza fanatyzmu.

        nie odwracaj kota ogonem pislamisto.

        • 4 1

      • Otwartosc jest zaprzeczeniem "twojej tolerancji".

        Otwartosc oznacza kazda tolerancje, oczywiscie nie ingerujaca w inną.

        • 0 0

    • "Europejski" hahahah
      To znaczy tyle co nic
      Ma być zarządzany mądrze, odpowiedzialnie finansowo. Mają być inwestycje, nowe miejsca pracy, nowe przybytki użyteczności publicznej itd itp
      Ale oczywiście dla ludzi którzy się na gospodarce nie znają najważniejsza jest serdeczność i żeby wszyscy się trzymali za ręce i śpiewali przy ognisku. żałosne

      • 0 0

  • Możecie sobie wypełniać ankiety, najwyżej jakiś urzędnik dostanie premię za wymyślony projekt. (8)

    To jaki będzie Gdańsk to decydujecie w wyborach samorządowych i od lat nie jest to dobry kierunek.
    Po wyborach możecie skoczyć bo władza podąża swoją ścieżką i żadne ankiety tego nie zmienią.

    • 43 6

    • (7)

      Ale może tak trochę konkretów co w tym Gdańsku się tak źle rozwija od tych kilkunastu lat?
      Dlaczego ludzie chcą tu przyjeżdżać, żyć, zakładać rodziny? - nieliczne miejsce na mapie Polski gdzie zarówno w mieście jak i województwie mamy dodatni bilans migracji mieszkańców.
      Myślę że będąc tak niezadowolonym z rozwoju miasta i polityki samorządowej tutaj w Gdańsku - chyba bym wyjechał.

      • 3 14

      • Dlaczego ludzie chcą przyjeżdżać? Bo jest gdzie pracować, ale to nie znaczy, że wszystko jest OK.

        Z ostatniego czasu: położone Mevo (co było widac na pierwszy rzut oka, że tak będzie), opieszała realizacja budżetów obywatelskich, zarządzanie nimi przez urzędników (i grube nieścisłości przy jednym z nich, z czego nie wyciągnięto żadnych konsekwencji wobec kogokolwiek), kompletnie pomylony pomysł z obniżaniem prędkości na głównej osi Gdańska (i Trójmiasta; zamiast egzekwować poprzednie 70, zamiast zachęcać punktualną i mądrą komunikacją = marchewka, mamy bat; plus parkingi na Grunwaldzkiej przy pętli w Oliwie), zwiększanie opłat za parkowanie bez "furtki" dla mieszkańców (jakiejkolwiek, typu godzina free) itp. itd. Sporo jest OK, ale dorównujemy do wyższego poziomu, a nie do wiosek, stąd nasze (jako mieszkańców) oczekiwania.

        • 10 1

      • plus pakowanie $ w rózne zewnętrzne podmioty, jak stadion i przeciętny klubik (a kasa mieszkańców płynie).

        • 6 0

      • Człowieku, rzeczy i spraw idących w złym kierunku jest na długą dyskusję

        Oczywiście sa i takie które idą w dobrym kierunku.
        Ale w moim poście chodzi nie o bilans tego rozwoju tylko o to, że władza postępuje po swojemu i takie ankiety są jej przydatne najwyzej wtedy jeśli wyniki sa zgodne z obraną wcześniej drogą - wtedy można je wykorzystać propagandowo.
        Dlaczego ludzie tu przyjeżdżają? Od lat z tych samych przyczyn. Chęc migracji z wsi i małych miast do większych ośrodków oraz za pracą lub lepsza pracą - od tzw upadku komuny te przyczyny są najważniejsze.

        • 9 0

      • oo. zapomniałem: wysypisko na Szadółkach - problem, który od lat jest niezałatwiony (to, co jest robione, jest nieskuteczne, może czas rozliczyć urzędników za nieskuteczne działania?)

        • 11 1

      • Bo mamy morze i zabytki z XVI wieku, i jak byli tu turystycznie to im się spodobało

        Morze nie jest zasługą władz Gdańska, zabytki też nie są zasługą obecnych władz Gdańska (nawet Złota Brama się sypie).

        To, co przyciąga ludzi to klimat (bliskość morza orzeźwia latem, łagodzi zimę i przewiewa smog) i historia (w XVI wieku Gdańsk stał się potęgą dlatego, że jego strategiczne położenie i infrastruktura pozwalały czerpać zyski z transportu).

        Dzisiaj, dzięki władzom miasto gorszy jest i klimat (śmierdzi z Szadółek na pół miasta, spalamy importowane śmieci w Port Service na Westerplatte, mamy więcej nowotworów niż Śląsk, też Warszawa co roku wysyła nam paczki) i transport (celowe korkowanie miasta przez zwężanie ulic, budowę bezsensownych przejść dla pieszych obok istniejących tuneli i inteligentną czerwoną falę aka "Tristar")

        • 11 0

      • Bo ciągną za pracą.

        Ale zarzutów jest dużo. Promowanie gęstej zabudowy bez odpowiedniej infrastruktury drogowej i społecznej, brak realnych inwestycji w lepszą jakosc tpublicznytransportefo (płatny parking nie spowoduje, że ktoś wsiadzie w autobus, który jedzie 2x dłużej do centrum), dziwne decyzje i wydatki niekonsultowane z mieszkańcami (zakupy dla "kultury" jak słynny rydwan, palmiarnia, kunszt wodny, a w nim makieta Gdańska za 3 mln zł). Do tego zapomniane dzielnice, krzywe lub wąskie chodniki, niewystarczające liczba żłobków czy przedszkoli (kolejny raz dziecko jest na takiej pozycji do żłobka, że dostanie się może w wieku 2 lat, pierwsze do przedszkola też się nie dostalo).

        • 8 0

      • Typowy POKOelming : ślepy ,głuchy ,i sklerotyk bezmyślny wazeliniarz!

        • 0 3

  • (4)

    - niech władze gdańskie nie pakują sie w polityke krajową, tylko zaczna dbać o swoic oh mieszkańców
    -dbać o istniejącą zieleń miejską a nie każdy możliwy punkt w centrum Gdańska sprzedawać deweloperom
    - wiecej przemyślanych dróg które mają na celu rozładowanie ruchu a nie prowokowanie do jeszcze wiekszęgo zapchania
    -mieszkania ? jasne, ale niech miasto rozrasta sie a nie zapycha w jego centrum

    • 46 10

    • (1)

      Ale polityka krajowa pakuje sie w Gdansk zabiwrajac nam kase

      • 2 6

      • Zgoda, ale gdyby Pani prezydent nie bawiła sie w polityke krajowa to pomimo d**ilnych ustaw PiSu, na pewno bysmy nie stracili. Teraz jest tak ze dla zasad Gdańsk bedzie miał mniej.

        • 4 2

    • Racja ale to jest nie możliwe bo władze miasta to POlitycy

      • 2 0

    • Wszystko zgoda z wyjatkiem ostatniego punktu

      Czy w Gdansku naprawde potrzebujemy wiecej mieszkan?? Gdyby uregulowac mozliwosc zakupu mieszkan przez fundusze zagraniczne, kilku mieszkan na wynajem, na spekulacje to zapewniam ze mieszkan dla nas mieszkancow by wystaczylo. A dlaczego normalnego mieszkanca Gdanska nie stac na kupno mieszkania/ domu w starych dzielnicach i musi wynosic sie za miasto lub na obrzeza? Bo stare dzielnice sa za drogie, bo wykupuja firmy, spekulanci, inwestorzy, bogacze z Wawy

      • 2 1

  • (1)

    Betonu bardziej w każdym aspekcie.
    W urzędach tylko znajomi...
    Autobus i tramwaje mają być stare z Niemiec...
    W spółkach miejskich znajomi z Tarnowa...
    25 milionów rocznie tylko na Lechię by można było te pieniądze prac w Indonezyjskich spółeczkach...
    Dzieci za darmo komunikacja dekret na najbliższe 100 lat ..
    Każda dziura w mieście zalana betonem i szklany usługowy punkt.
    I wycinać drzewa..wszystkie bez wyjątku w niedzielę od 8.00...najlepiej z parków i lasów...
    No i zadłużać miasto..cały czas ..
    Darmowy krzew dla mieszkańca...
    I no i na własne portale informacyjne w internecie czy gazetki ..kolejne miliony.

    • 29 12

    • racja

      • 1 1

  • Bez Dulkiewicz i jej świty. (6)

    Przede wszystkim bez Pani Prezydent. Bo jej kompetencje i działania na szkodę Gdańska biją po oczach, z resztą śp. poprzednik też nie było lepszy. Zamiast propolski to proniemiecki prezydent . Przerwanie tego impasu będzie z korzyścią dla Gdańska.

    • 50 29

    • Kacperek ci się marzy? XD (2)

      • 2 3

      • Jemu się nie marzy (1)

        On jest Kacperkiem...
        Naprawdę, podziwiam optymizm i naiwność ludzi, którzy uważają, że przyjdzie Kacperek czy Braun i nagle, jak za dotknięciem magicznej różdżki, wszystko się naprawi...

        Gdańsk, jak cała Polska, cierpi na patodeweloperkę, gdzie w majestacie prawa betonuje się każde źdźbło trawy... Władze miejskie mają tu mało do gadania gdy centralna legislatura nie tylko na to pozwala a wręcz zachęca!
        Do tego wspaniałe pomysły władzy w stylu janosikowe czy fundusz odbudowy, które dziwnym trafem dowalają kosztów dużym agrlomeracją, gdzie nie mają władzy, a pomagają mniejszym miejscowością, gdzie siedzą przyspawani do stołków ich pochlebcy...
        Mieszkańcy Gdańska płaczą że brak terenów zielonych, przychodzi ankieta i co? 60% chce więcej betonu w postaci dróg... Ale potem znowu płacz że sam beton, że tereny zielone zalewane asfaltem... Ludzie, gdzie tu konsekwencja?
        Jak chcecie usprawnień w ruchu i mniejszych korków to tylko zbior-kom w nie szersze drogi... Więcej dróg powoduje że więcej aut na drodze, w efekcie coraz większy korek...

        • 0 4

        • To właśnie jest konsekwencja

          Jeśli nie zbudujemy nowych dróg to nowi mieszkańcy będą zabudowywać każdy wolny skwer w centrum (byleby nie marnować życia na stanie w korkach czy w zapchanym autobusie), przez co w centrum będzie jeszcze więcej betonu i i jeszcze mniej zieleni.

          Żeby mieć zieleń w mieście to muszą powstać drogi szybkiego ruchu do mieszkań na peryferiach miasta.

          • 3 1

    • będą wybory to ....

      • 1 0

    • bez pislamistów i bez ich trolli.

      • 1 0

    • Bez Kieturakisa i podobnych takich

      Gdańsk bez "Wszystko dla Gdańska "

      • 2 0

  • Dojazd do Nowej Letnicy (1)

    Z kolejką SKM z centrum Gdańska do Brzeźna przez Nową Letnicę,z nową ulicą Wyzwolenia dla tirów z portu gdańskiego.

    • 15 3

    • Pisz do PKP

      • 0 1

  • Trochę tego jest (5)

    SKM na południe Gdańska, nowa spacerowa z tunelem i droga zielona, tunel pod Motławą do elbląskiej, obwodnica na całej długości tak jak na Karczemkach, remonty wieeelu jeszcze ulic, ustawa przeciwko patodeweloperce, bitcoin dla każdego mieszkańca... Ahhh rozmarzyłem się

    • 24 6

    • (4)

      SKM na południe to jedne z gorszych pomysłów. PKM na południe oznacza ze nie będzie Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Niepołomickiej...itd. Proszę to przemyslec

      • 2 9

      • I bardzo dobrze. Oby nigdy nie powstały (1)

        Potrzebujemy sprawnego transportu miejskiego, a nie kolejnych zakorkowanych dróg.

        • 7 10

        • Karetki

          oraz Straż Pożarna i Policja też w te miejsca niech jeżdżą transportem miejskim

          • 7 2

      • (1)

        Jasne, a korki będą przeniesione na Havla i inne ulice.
        Tylko kolej może uratować południe Gdańska, zrozumcie to samochodziarze

        • 2 6

        • Kolej miejska w polskim wydaniu to takt 30min.

          Co z tego, ze dojazd zajmie 15min np. Do centrum. Dokladajac czekanie 30 min wychodzi 45min. To juz lepiej w aucie w korku spedzic te 45min.

          • 1 0

  • Rewitalizacja dzielnic ? Co to znaczy budowa nowych apartamentów za 10 lat centrum po sezonie będzie puste

    • 17 3

  • Zadecyduj... Zartownisie

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane