- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Jak mechanicy ZKM hamulce naprawiali
Dotarliśmy do wewnętrznego dokumentu ZKM, który pokazuje jak często zawodzą hamulce w tramwajach i jak firmowi mechanicy nieumiejętnie je naprawiają.
Dokument, do którego dotarliśmy, obejmuje okres 9 miesięcy 2008 roku. W tym czasie ekipa naprawcza cały czas walczy z tymi samymi usterkami. Przez całą dokumentację, niemal na każdej kartce, pojawiają się uwagi motorniczych o braku hamulców postojowych. Mimo że mechanik za każdym razem potwierdza usunięcie usterki, kolejnego dnia znów wpisywany jest ten sam błąd. Na 31 wypełnionych stron, aż 18 dotyczy problemów z hamowaniem.
- To nie jest żaden wyjątek, wiele książek wygląda tak samo. Mechanicy wpisują naprawę, choć często w ogóle jej nie przeprowadzają. Z mojej praktyki wynika, że w zajezdni Wrzeszcz nieraz w ogóle nie są wpisywane, nawet poważne usterki. Powody są dwa: szefostwo uważa, że nie ma sensu wpisywać takich "drobnostek". Drugi powód to przekonanie wielu kierujących, że i tak usterki nie zostaną usunięte - informuje nas motorniczy, z którym spotkaliśmy się przy zajezdni Wrzeszcz.
- Tramwaje rozpoczynające obsługę linii komunikacyjnej mają sprawne wszystkie układy hamulcowe. Zakres i czas prac związanych z naprawą, zależny jest od typu pojazdu. - zapewnia Krzysztof Wojtkiewicz, rzecznik ZKM Gdańsk.
Jeżeli tak się rzeczywiście dzieje, to naprawy w warsztatach ZKM niewiele dają. Książka pokazuje to czarno na białym: 5, 8, 11, 21 i 25 sierpnia oraz 8, 16, 23, 24 września 2008 roku motorniczowie wciąż sygnalizują problemy z hamulcami szczękowymi. Mimo to tramwaj zawsze wyjeżdża na trasę.
Co jeszcze przeszkadza motorniczym w pracy? Motorniczowie piszą o: problemach z zasilaniem między wagonami, problemach ze współpracą wagonów, ogrzewaniem, niesprawną komunikacją radiową (m.in. potrzebną do wzywania pomocy w razie wypadku). Kilka razy powtarzają się wpisy o problemach z drzwiami oraz z kasownikami. Jesienią natomiast kierujący skarżą się na... przeciekający dach i wodę lejącą się wprost na motorniczego.
Dziś pierwszy wagon z opisywanego składu wciąż jest w ruchu, ale służy jako pojazd do szkolenia przyszłych motorniczych. Przeszedł drobny lifting, zaślepiono także dziurę w dachu nad kabiną motorniczego. Pozostałe wagony zostały wycofane z ruchu.
Gros zarzutów wobec stanu technicznego taboru ZKM odnosi się do tramwajów, ale nawet znacznie nowsze autobusy budzą obawy kierowców przewoźnika.
- Często mechanicy zaklejają kontrolki sygnalizujące niesprawności lub po prostu wyjmują z nich żarówki. Czasami robią tak sami kierowcy, by światło kontrolek "nie raziło w oczy". Jeśli autobus jest w stanie wyjechać za bramę bazy i jest w stanie zamknąć/otworzyć drzwi (nawet jeśli nie za pierwszym razem) to znaczy, że nadaje się do jazdy - czytamy w wiadomości od kierowcy.
- Podobne "naprawia się" system ABS i ASR. Według mechaników, kiedyś się jeździło bez takich wynalazków i też było dobrze, więc nie należy zwracać na to uwagi - dodaje.
Piątek, linia nr 6, odcinek między Oliwą a Jelitkowem.
Opinie (340) ponad 20 zablokowanych
-
2010-03-24 13:01
czy ktos uprzejmy moglby napisac co to za komedia sie dzis dziala z tymi tramwajami?
ostatnio co najmniej 1 raz w tygodniu jest jakas powazniejsza awaria, co to ma w ogole byc? powinni zwracac pieniadze za taka jakosc obslugi, szkoda ze UOKiK sie tym nie zajmie.
dzis o 7 rano na zaspe nie przyjechalo kilka 2jek i 8mek, wyjechala jedna 4 czworka(doslownie jedna - jeden wagon zapchany po brzegi).
niewiadomo skad pojawil sie tramwaj nr 6 (??) wysiadlo mnostowo osob i na przystanku bylo juz minimum 40.
oczywiscie nikt nic nie wie...ktos wspominal o wypadku, czy ktos wie co dokladnie sie dzialo?
czlowiek nigdy nie moze byc pewien ze w ogole gdzies dojedzie...smutne- 12 5
-
2010-03-24 13:11
wiosna :)
jest juz wiosna i smialo mozna sie na rower przerzucic :)
- 5 3
-
2010-03-24 13:13
Władze miasta nic nie zrobią przed wyborami samorządowymi !
- 5 0
-
2010-03-24 13:37
Drodzy mieszkańcy Gdańska (2)
Problem ZKM jest wyssany z palca - to co piszą dziennikarze jest nie prawdą.
Musicie nam uwierzyć na słowo że panujemy nad wszystkim.
W wyborach samorządowych przekonacie się że miałem racje.- 3 15
-
2010-03-24 13:43
Drodzy mieszkańcy Gdańska
buuuuuhahahahahahaaha ale jaja. "Musicie nam uwierzyć na słowo że panujemy nad wszystkim." Wierzymy!!!!! i wierzyc bedziemy !!!!! a w wyborach pokazemy że panujemy (mieszkańcy) nad wszystkim. Dlatego przegracie!!!!!!!! Musicie nam uwierzyc na słowo Wy Samorządowcy.
- 0 1
-
2010-04-06 02:01
Miałeś racje ,że g robią!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2010-03-24 13:47
Świetna okazja ! Zlikwidować zarząd ZKM i zrobić wielki krok w kierunku łączenia komunikacji trójmiasta !
Świetna okazja ! Zlikwidować zarząd ZKM i zrobić wielki krok w kierunku łączenia komunikacji trójmiasta ! Byle nie oddac pola SB-kom z Renomy !
- 8 3
-
2010-03-24 13:51
ZKM
Nie straszczie ludzi w ZKM Gdansk - Gdynia wszystko jest w najlepszym porzadku Prezesi sa zadowoleni z wynikow ,prezydenci miast zachwyceni a ludzie jak zwykle narzekaja, niepodoba sie do taksowek za 50pln 1 km.
- 6 3
-
2010-03-24 13:52
No, Panie Zgliczyński, pora się zbierać :)
Kompletnie Pan już nie panuje nad tym, co tam się dzieje. Dla tych kilkudziesięciu tysięcy więcej chce Pan odpowiadać za śmierć ludzi?
- 14 5
-
2010-03-24 13:53
mam pomysł
mam pomysł na:
1. zepsute drzwi - usuńmy je - bedziemy jezdzic jak w San Francisco
2. zepsute hamulce - tez je usunmy - my pasazerowie bedziemy wskakiwac i wyskakiwac z tramwajow PRZY OKAZJI szerzymy sprawnosc fizyczna obywateli
ps. SKANDAL!!!!- 14 4
-
2010-03-24 14:00
Czy to jest nagonka polityczna PISu? (2)
Widać wiele postów przeciwko PO :/
- 3 10
-
2010-03-24 14:17
nie
Rzeczowość tematu przerasta kompetencje zarówno jednych, jak i drugich.
- 2 0
-
2010-03-24 14:53
Pewnie, że PiS wsadza kij w koła tramwajów
- 5 1
-
2010-03-24 14:02
STAN TECHNICZNY ZAWSZE BĘDZIE TRAGICZNY
Zarządzający nie zdają sobie sprawy, iż kupując nowy tabór należy zakupić dodatkowe pakiety serwisowe dotyczące szkolenia pracowników serwisowych wraz z pakietami części zamiennych gwarancyjnych (osobna umowa) i eksploatacyjnych. Istotna jest umowa z producenem taboru dotycząca przeglądów gwaranyjych, najdogodniej wykonywanych przez wyszkolną ekipę pracowników -zamawiającego (ZKM itp.). Oczywiście takie postepowanie jest rzadkością w polskich realiach krótkozwroczności. Mamy namacalne problemy w Gdańsku (w całej Polsce), iż nie ma kompetentnych , autoryzowanych pracowaników serwisowych w firmach komunikacyjnych z powodu oszczędności. Nie ma zwyczaj kontraktowania dodatkowych umów na pomoc i obsługe serwisowa taboru - co jest norną na zachodzie - niestety uczymy sie jak zwykle na swoich błedach , po fakicie. Tak samo postepuje nawet Wojsko PL. (zakupione F16 - bez systemu nadzoru eksploatacji i magazynowania cześci zamiennych).
Efekt jest namacalny i widoczny na codzień , ale ważne że jedzie- to samo tyczny naszych SKM'ek.- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.